2021-10-29, 16:34
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
En sak som har blivit allt tydligare här, det är att de som hävdar att SE faktiskt skall ha sett en man med mörkblå täckjacka där inne i gränden, det är samma skribenter som menar att den lika obeväpnade som jovialiske grafikern från Täby talar sanning även om de här andra sakerna:

Men ni andra då, ni alla som tror att SE ljuger som en häst travar i de här andra frågorna, hur ställer ni er egentligen till hans berättelse om mannen med den mörkblå täckjackan? Tror även ni, som kanske också kan tänka er att det var SE som sköt Palme, att han verkligen såg Lars J där inne i gränden? Och vad menar ni i så fall att skälen skulle vara att tro på den historien?

Och i sitt senaste inlägg på Walls blogg för några dagar sedan skriver TP under rubriken "2 Engströms fataliteter" att det finns några självupplevda moment från SE som pekar på att han är gärningsmannen, och att ett av dessa är just denna SE:s iakttagelse av Lars J:
https://gunnarwall.wordpress.com/2021/10/25/pettersson-om-lampers-bok-garningsman-eller-vittne-en-sekundstrid-utan-slut/

Här förstår jag inte riktigt hur TP resonerar heller. Är det någon här som har förstått, och kan förklara för mig, vad TP menar att det skulle finnas för anledning att tro på SE när han säger att han har sett en man med mörkblå täckjacka i gränden?

Det fetade, betyder det att du åtminstone i det avseendet inser det orimliga i att SE skulle kunna ha ljugit/gissat sig till det han vittnar om?

Mycket, mycket starkt i så fall.

Det tyder på stor ödmjukhet och en beundransvärd integritet att till slut erkänna luckorna i åklagarens aggressiva och slarviga utpekande.
Citera
2021-10-29, 18:26
Medlem
Någon som vet vem som förhörs, jag tror att det har någon koppling till SE eftersom det ligger E 63 avsnitten

https://drive.google.com/file/d/1uBnL0oxoQncg9eM8qtfX8oohlgoKG8FG/view
20180518 E 63-04-C
Citera
2021-10-29, 20:27
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen

Frågan blir då när Roslagsbanan slutade gå en fredag i feb 1986 eftersom det tycks vara det som sätter gränsen för om SE har bråttom till tåget eller inte!

Att södergående grön linje mötte norrgående röd linje 00.31 är nog rätt troligt. Ett av dessa möten var något tidigare för andra grenar, men det framgår att tåg till T-Centralen "samlade upp alla grenar" inför sista tåget., men kan då inte förklara SEs jäkt till Hötorget 23.15!.

Jag noterade med förvåning att KP undvek ämnet när SE egentligen var tvungen att lämna rummet i sin mediokra powerpoint i sin Pressträff där ingen fick ställa fler än två frågor för att sedan gömma sig som en sparkad hund för media! Tydligen var KP inte bekväm med att dela med sig av denna info gissar jag.

Jag vill inte sätta etiketter på folk här i tråden, men någon har säkert denna information då Roslagsbanan går på smalspår som är en form av räls.

Angående Roslagsbanan så var det dessa avgångstiderna feb 1986 vad jag fått fram.

Näsbypark: 23.30, 23.59 (tågbyte Djursholms Ösby), 0.45
Österskär: 23.59, 1.20, 3.15 (natt efter helgfri fredag)
Lindholmen: 23.26, 1.20 (tågbyte Roslags Näsby)

Om SE tänkt åka med där så var det väl linjen mot Österskär 23.59 som gällde.
https://i.imgur.com/hEk6KB6.jpg
Citera
2021-10-29, 20:50
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
En sak som har blivit allt tydligare här, det är att de som hävdar att SE faktiskt skall ha sett en man med mörkblå täckjacka där inne i gränden, det är samma skribenter som menar att den lika obeväpnade som jovialiske grafikern från Täby talar sanning även om de här andra sakerna:
]
- Pratat med Lisbeth
- Sprungit efter poliser in i gränden
- Hört ett vittne till en polis lämna ett signalement som stämde in på SE själv
- Blivit avvisad av en polis på mordplatsen när han ville lämna uppgifter
Men ni andra då, ni alla som tror att SE ljuger som en häst travar i de här andra frågorna, hur ställer ni er egentligen till hans berättelse om mannen med den mörkblå täckjackan? Tror även ni, som kanske också kan tänka er att det var SE som sköt Palme, att han verkligen såg Lars J där inne i gränden? Och vad menar ni i så fall att skälen skulle vara att tro på den historien?

Och i sitt senaste inlägg på Walls blogg för några dagar sedan skriver TP under rubriken "2 Engströms fataliteter" att det finns några självupplevda moment från SE som pekar på att han är gärningsmannen, och att ett av dessa är just denna SE:s iakttagelse av Lars J:
https://gunnarwall.wordpress.com/2021/10/25/pettersson-om-lampers-bok-garningsman-eller-vittne-en-sekundstrid-utan-slut/

Här förstår jag inte riktigt hur TP resonerar heller. Är det någon här som har förstått, och kan förklara för mig, vad TP menar att det skulle finnas för anledning att tro på SE när han säger att han har sett en man med mörkblå täckjacka i gränden?

Hej Draifos jag respekterar dig då du tycks vilja föra tråden framåt och inte har satt dig i något värn, som säkert många som tycker att mordet på OP helst löses via en hastigt framkastad teckning i Expressen på mordnatten och en resa till Åland och tycker att en avskrift av Ålandskvinnas fria fantasier i bokform presenterad av TP räcker, tycks ha gjort, dessvärre!

Jag kan ju inte låtsas om som att jag inte tagit sida. Jag har mycket svårt att tro på SE som GM. Det kanske andra än du också har noterat i tråden? Jag tycker dock att du håller dig rimligt objektiv, vilket inte direkt tillhör vanligheterna här i tråden. Jag kan beundra dig på det sättet, men tycker samtidigt att du borde notera att "supportar" som tror att SE inte sett LJ i gränden mer eller mindre lyser med sin frånvaro även här i tråden.

Om vi utforskar MOP genom att bara läsa dokument som släppts av PU efter KPs något pinsamma pressträff med "två-frågor-and-you´re-out-attityd" så har inget stärkt misstankarna mot SE det minsta!

Det är värt att notera att det gått mycket mer än ett drygt år sedan KPs illa beryktade pressträff skedde och att ingenting som Ålandskvinnan och PH rörde ihop utan något som helst underlag och som KP bara satt och kalkerade utan någon som helst självinsikt och presenterades "som en lösning på MOP" 2020-06-10 har hånskrattats ut av media runt hela jordgloben!

"Two-questions-and you-are.out!" Den noterbara tystnaden då pinsamhetens lock skulle läggas på PU efter 2020-06-10 rockade varken i världen och absolut inte här i Sverige heller där mer än två frågor kanske skulle kunnat formuleras av intresserade eller kunniga journalister om PU? Vad försökte man egentligen dölja? Nu fick man på smutsiga grunder lämna över Ålandskvinnas påhittade karbonkopia till Netflix och det var tydigen TP som ville inkassera? Tydligen kan TP dupera folket (the sheeples) som den extremt dåliga och skakiga folkhögskolejournalist han är.

Fanns det verkligen inga andra som kunde ställt fler än en följdfråga på presskonferensen efter den första frågan? Vad ville KP egentligen dölja genom att helt gå under jorden och inte svara på några frågor alls efter fiaskot 2020.06.10? Kan vi ens tycka även om vi inte ens är hälsosamt skeptiska mot SE som GM att KPs agerande är minst sagt lite märkligt?

Efter premiären av "Den enfaldiga mördaren" på Netflix 2021-11-07 framgår inga hinder att KP kan beträda sin "Eriksgata" eller börja flirta in sig hos pressen efter att en hårt sminkad Robert Gustavsson svansat runt på netflix mot bättre vetande som Palmes mördare! Enligt förhör med Robert från upplevelser på mordkvällen "lustigt" nog! Vad kommer den tills februari 2020 extremt mediekåte KP att delge oss då?

Vi är många som ser fram emot att KP träder fram ur medieskuggan som alla JO-anmälningar redan friat honom från efter "Den enfaldiga mördaren" på Netflix! . Den av KP genomförda "Kadaversydoden" 2020-06-10 i Sverige är helt rimligt enligt JO! Många har väntat över 1000 år på den andra "Kadeversynoden" men. med hjälp av KPs utpekande av SE, så lyckades Sverige bryta den över 1000 år gamla trenden!

Nu har vi inte en kadarersynod utan två i världshistorien! Inte ens Lee Harvey Oswald blev förärad en kadaversynod som den som KP serverade 2020.06.10! Grattis KP! (Och JO visserligen, men de saknar väl bara bollar och struntar i vilket?)

Att TP är minst sagt korkad och använde karbonpapper när han skrev av Ålandskvinnans fria fantasier är ju inte direkt svårt att inse. Alla vet också att KP är lite "lost" efter mordet på Anna Lind då han som vanligt anklagade fel person och detta är kongruent med hela KPs modus operandi vilket visar sig och upprepas när det gäller att felaktigt utpeka SE. KP är inte den skarpaste kniven i varken PUs låda eller historia och här jämför vi väldigt trubbiga smörknivar "i lådan" om du frågar mig. Tänk VG, PKK, CP och nu det senaste magplasket SE, så fattar du säkert vad jag menar!

Hade jag löst "århundradets mord" i Sverige "som den i februari uppenbart mediekåte KP påstod", skulle jag älska att förekomma i strålglansen som vi kunde se just i februari i svensk press även i alla intervjuer i internationell press som KP avvisade. KP var lurad upp på läktaren av "folkskolejoruranlisten" TP, det behöver man vara bara en extremt njugg observatör till MSM för att förstå.
Var finns "segerintrevjuerna" med KP? Låtas inte ens om att ni som "håller på "Team Ålands fantasier" inte noterat att KP förutom kroppsspråket i pressträffen inte verkar sugen att knysta det minsta om TPs totalt havererade "Helhetslösning" till MOP?

Jag hoppas att vi får se KP hurra och gå i taket i otaliga interview när han sett "Den osannolike mördaren" på Netflix! KP börjar kanske rent av själv tro på sin dåligt understödda "kadaversynod"!

Var hittar jag nu intervjuer med KP som skulle få honom att framstå som den "Åländska Miss Marple" som TP hade tubbat KP att "spela" på presskonferensen? Även om det inte övertygade 80% av svenska folket om vi fick tro SvDs undersökning?

Att KP efter fiaskot hållit sig helt undan från media efter den andra "kadaversynoden" i världshistorien som KP inledde 2020-06-10 förvånar ingen egentligen!

Möjligen bara att vi måste vänta över 1000 år på "den andra kadaversynoden" i världshistorien som fick många ögonbryn att höjas världen runt!

Slut på TLDR del 1.
Citera
2021-10-29, 20:51
Medlem
ursprungligens avatar
TLDR 2:
SE kan:
-Ha sprungit in i gränden efter polisen, då han enligt SE och de poliser som var på mordplatsen och deras befäl sprang iväg utan signalement på gm.
-SE försökte tafatt jaga ikapp poliserna till Luntmakargatan.
-Att LP som enligt andra vittnen på platsen pratade så mycket att de "måste stänga av" (AH) faktiskt i något skede innan polisen var på plats yppade på mordplatsen på ett sådant sätt att SE hört det; "Mörkblå täckjacka" på GM. Detta är nästan mer troligt än otroligt enligt mig.
-Då SE misslyckades vid David bagares gata att springa ikapp poliserna för att meddela vad LP ropat på platsen där ingen lyssnade, gick han in och var lite chockad på restaurang Bohemia i några minuter, enligt andra vittnen. Därför hamnade också SE på södra sidan av byggbarackerna på Tunnelgatan när han till slut valde att vanka tillbaka till mordplatsen.
-SE har alltid konsekvent hävdat att han aldrig var längre österut än till korsningen där just restaurang Bohemia råkar ligga. Tydligen prickar SE även detta!
-När SE efter några minuter efter Bohemia återvänder till mordplatsen, kan han helt korrekt påpeka att polisen bara var intresserad av GMs signalement vilket verifieras av samtliga poliser på plats. "Att bli avvisad av polisen" gör att SE är i majoritet av vittnen på mordplatsen som inte hade ett signalement på GM på mordplatsen. Tänk Glanz så kan ni utan att läsa TPs Åländska sagobok börja förstå! Eller kanske YN vars kontaktuppgifter som visserligen skrevs upp på mordplatsen och också förekommer i Windéns protokoll från mordnatten, men ändå var tvungen att ringa polisen två gånger för att få lämna sitt vittnesmål?

Eller ska vi försöka att hänvisa till "Svensson från Malmö" honom skrev polisen upp på mordnatten, men tyckte ändå att det var mest "hänsynsfullt" att vänta några månader för att förhöra honom. Svensson var inte lika påstridig som YN när det gällde att kontakta polisen.

Varför ska det ligga just SE till last att polisen inte var intresserad, då detta är extremt uppenbart? Att SE inte sett GM då ett signalement var det enda polisen på mordplatsen försökte få fram inte var något som SE kunde bidra till gör hans berättelse om just polisens agerande på brottsplatsen extremt trovärdigt enligt mig.

Bara 9 vittnen fick lämna kontaktuppgifter på mordplatsen och bara 7 fick följa med till polisens lokaler på Kungsholmen. 7 av dessa hade något att berätta och bara 4 hade sett vad som hände på mordplatsen efter mordet. Ett vittne tyckte sig sett något före mordet. Bara ett!

Det känns minst sagt ganska skakigt att hitta på både en förljugen bok baserad på dåligt omdöme (TP) skriven efter ett synopsis från en inbilsk kvinna på Åland för att driva tesen som SE som GM om du frågar mig. Men ser man att TP bara skriver av Ålandskvinnans fria fantasier med karbonpapper så kanske man greppar hur det blev så totalt fel det över huvud taget kunde bli när det gäller SE som felaktigt pekades som GM?

Sen kan man ju som TP sitta och skriva av Ålandskvinnans fria fantasier och få en oförtjänt guldspade på kuppen. Jag tror personligen att guldspadejuryn redan har gjort sitt om priset ska kunna behålla något halvrostigt värde i framtiden överhuvudtaget!
Senast redigerad av ursprungligen 2021-10-29 kl. 21:37.
Citera
2021-10-29, 21:05
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Någon som vet vem som förhörs, jag tror att det har någon koppling till SE eftersom det ligger E 63 avsnitten

20180518 E 63-04-C

Det borde gå att begära ut "tjänstemannaanteckningen" som nämns i förhöret!

Varför tyckte Stuede att det var "läge" för en tjänstemannaanteckning vid just detta förhör?

Det lär bara var lite få maskade sidor vilket som. Vem vill misstänkliggöra SE som GM? Bäst att maska, så de svarta sidor som kan begäras ut är säkert ordentligt maskade för att skydda SE från misstankar för MOP!

Tjänstemannaanteckningen är rimligen inte så lång att det kostar mer än noll kronor att begära ut den!

Kan vi inte alla "busa till det" och begära ut den? Bara "för skoj skull"?
Citera
2021-10-29, 21:16
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Angående Roslagsbanan så var det dessa avgångstiderna feb 1986 vad jag fått fram.

Näsbypark: 23.30, 23.59 (tågbyte Djursholms Ösby), 0.45
Österskär: 23.59, 1.20, 3.15 (natt efter helgfri fredag)
Lindholmen: 23.26, 1.20 (tågbyte Roslags Näsby)

Om SE tänkt åka med där så var det väl linjen mot Österskär 23.59 som gällde.
https://i.imgur.com/hEk6KB6.jpg

Jag är ingen "Täbyexpert", men att lämna receptionen 23.45 eller ens 23.40 (om vi ska vara realistiska) ger väl inte SE tid att både promenera till Odengatan och dessutom ta nattbussen till Östra station för att där ta tåget 23.59?

Här går det inte riktigt ihop om du frågar mig. Minsta lögn vi kan beslå SE med leder oundvikligen till att han är statsministermördare också som du säkert vet?

Det finns väl uppgifter att SE tog taxi hem och andra att han tog bussen till Östra station och tåget hem?

Fanns det inte taxi i Stockholm 1986 har TP och KP faktiskt löst mordet på OP! Ingen 1986 visste så klart detta! Hur skulle de kunna veta det?

När uppfann man Taxi? Mordet kan vara löst!

Det som inte stämmer är att SE skulle gått mot Odenplan/Odengatan då nattbussarna inte började gå innan tunnelbanan slutade gå. 00.31 om vi får tro tidtabellen från 1986. Då väntade SE ganska länge på bussen?

Edit: Sista tåget mot Täby från Östra 23.59 känns väldigt fredag kväll 1986 om du frågar mig.
Citera
2021-10-30, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
TLDR 2:
SE kan:
-Ha sprungit in i gränden efter polisen, då han enligt SE och de poliser som var på mordplatsen och deras befäl sprang iväg utan signalement på gm.
-SE försökte tafatt jaga ikapp poliserna till Luntmakargatan.
-Att LP som enligt andra vittnen på platsen pratade så mycket att de "måste stänga av" (AH) faktiskt i något skede innan polisen var på plats yppade på mordplatsen på ett sådant sätt att SE hört det; "Mörkblå täckjacka" på GM. Detta är nästan mer troligt än otroligt enligt mig.
-Då SE misslyckades vid David bagares gata att springa ikapp poliserna för att meddela vad LP ropat på platsen där ingen lyssnade, gick han in och var lite chockad på restaurang Bohemia i några minuter, enligt andra vittnen. Därför hamnade också SE på södra sidan av byggbarackerna på Tunnelgatan när han till slut valde att vanka tillbaka till mordplatsen.
-SE har alltid konsekvent hävdat att han aldrig var längre österut än till korsningen där just restaurang Bohemia råkar ligga. Tydligen prickar SE även detta!
-När SE efter några minuter efter Bohemia återvänder till mordplatsen, kan han helt korrekt påpeka att polisen bara var intresserad av GMs signalement vilket verifieras av samtliga poliser på plats. "Att bli avvisad av polisen" gör att SE är i majoritet av vittnen på mordplatsen som inte hade ett signalement på GM på mordplatsen. Tänk Glanz så kan ni utan att läsa TPs Åländska sagobok börja förstå! Eller kanske YN vars kontaktuppgifter som visserligen skrevs upp på mordplatsen och också förekommer i Windéns protokoll från mordnatten, men ändå var tvungen att ringa polisen två gånger för att få lämna sitt vittnesmål?

Eller ska vi försöka att hänvisa till "Svensson från Malmö" honom skrev polisen upp på mordnatten, men tyckte ändå att det var mest "hänsynsfullt" att vänta några månader för att förhöra honom. Svensson var inte lika påstridig som YN när det gällde att kontakta polisen.

Varför ska det ligga just SE till last att polisen inte var intresserad, då detta är extremt uppenbart? Att SE inte sett GM då ett signalement var det enda polisen på mordplatsen försökte få fram inte var något som SE kunde bidra till gör hans berättelse om just polisens agerande på brottsplatsen extremt trovärdigt enligt mig.

Bara 9 vittnen fick lämna kontaktuppgifter på mordplatsen och bara 7 fick följa med till polisens lokaler på Kungsholmen. 7 av dessa hade något att berätta och bara 4 hade sett vad som hände på mordplatsen efter mordet. Ett vittne tyckte sig sett något före mordet. Bara ett!

Det känns minst sagt ganska skakigt att hitta på både en förljugen bok baserad på dåligt omdöme (TP) skriven efter ett synopsis från en inbilsk kvinna på Åland för att driva tesen som SE som GM om du frågar mig. Men ser man att TP bara skriver av Ålandskvinnans fria fantasier med karbonpapper så kanske man greppar hur det blev så totalt fel det över huvud taget kunde bli när det gäller SE som felaktigt pekades som GM?

Sen kan man ju som TP sitta och skriva av Ålandskvinnans fria fantasier och få en oförtjänt guldspade på kuppen. Jag tror personligen att guldspadejuryn redan har gjort sitt om priset ska kunna behålla något halvrostigt värde i framtiden överhuvudtaget!

Engström springer efter poliserna för att lämna något han troligen tycker är mkt viktigt ...

Något han även visar upp i TV ...

Jag får inte ihop varför han inte lämnade det viktiga signalement isåfall ?

I TV visar han ju upp en ordentlig fart o han måste ju i princip tvärnitat på luntmakaregatan för att gå tillbaka ?
Citera
2021-10-30, 10:14
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Engström springer efter poliserna för att lämna något han troligen tycker är mkt viktigt ...

Något han även visar upp i TV ...

Jag får inte ihop varför han inte lämnade det viktiga signalement isåfall ?

I TV visar han ju upp en ordentlig fart o han måste ju i princip tvärnitat på luntmakaregatan för att gå tillbaka ?
Han gjorde det så småningom, 13 timmar senare, men vad hände med den inledningsvis så handlingskraftige Stig ... ?

Just det ja, det var den där instämplingstiden till brottsplatsen som han av någon anledning ville förmedla till polisen. Vilket han också gjorde, så småningom.
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-10-30 kl. 10:26.
Citera
2021-10-30, 10:25
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:

20180518 E 63-04-C

Misstänker att det är Olle Madebrink som var nära vän med SE.
Citera
2021-10-30, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Han gjorde det så småningom, 13 timmar senare, men vad hände med den inledningsvis så handlingskraftige Stig ... ?

Just det ja, det var den där instämplingstiden till brottsplatsen som han av någon anledning ville förmedla till polisen. Vilket han också gjorde, så småningom.

Det är dock värt att tänka på att det uppstod stora diskussioner kring larmtiden.
Så i början på mars 1986 kunde man inte bedöma larmtiden korrekt med tanke på att Gösta Söderström hävdade att larmet gick ut 23,29 medans ledningscentralen hävdade 23,23.
Engström skulle då genom att kontrollera sin utstämplingstid inse att Gösta Söderströms tidsuppgift inte stämde.

"Själva tidsproblematiken fick sin upprinnelse redan under natten till den 1 mars 1986, då poliskommissarie Gösta Söderström ringde upp vakthavande kommissarien på Stockholmspolisens sambandscentral (SBC), Hans Koci, för att ytterligare kontrollera tidpunkten för polislarmet, d v s det områdesanrop som han och hans kollega Ingvar Windén hade hört på polisradion i kommissariebil 2520 en kort stund före deras ankomst till mordplatsen. Tvärtemot Söderströms och Windéns samstämmiga uppgifter om att larmet ifråga gått ut kl 23.29 hävdade Koci att det var larmtiden 23.23 som gällde. Det skilde sig alltså så mycket som sex minuter mellan de båda versionerna - sex minuter som kunde ha varit av avgörande betydelse för polisens möjligheter att gripa gärningsmannen."

http://www.politiskamord.com/p4gosta.html
Citera
2021-10-30, 11:02
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Det är dock värt att tänka på att det uppstod stora diskussioner kring larmtiden.
Så i början på mars 1986 kunde man inte bedöma larmtiden korrekt med tanke på att Gösta Söderström hävdade att larmet gick ut 23,29 medans ledningscentralen hävdade 23,23.
Engström skulle då genom att kontrollera sin utstämplingstid inse att Gösta Söderströms tidsuppgift inte stämde.

"Själva tidsproblematiken fick sin upprinnelse redan under natten till den 1 mars 1986, då poliskommissarie Gösta Söderström ringde upp vakthavande kommissarien på Stockholmspolisens sambandscentral (SBC), Hans Koci, för att ytterligare kontrollera tidpunkten för polislarmet, d v s det områdesanrop som han och hans kollega Ingvar Windén hade hört på polisradion i kommissariebil 2520 en kort stund före deras ankomst till mordplatsen. Tvärtemot Söderströms och Windéns samstämmiga uppgifter om att larmet ifråga gått ut kl 23.29 hävdade Koci att det var larmtiden 23.23 som gällde. Det skilde sig alltså så mycket som sex minuter mellan de båda versionerna - sex minuter som kunde ha varit av avgörande betydelse för polisens möjligheter att gripa gärningsmannen."

http://www.politiskamord.com/p4gosta.html
Min poäng är att SE tyckte tyckte att GM-signalemnet han fått av Lisbeth (och även via påstådd egen iakttagelse) var vktig så han rusade efter poliserna, men det dröjde 13 timmar innan han nämnde för någon något om GM-signalementet. Den där instämplingstiden tlll brottsplatsen som SE också verkar av någon anledning tyckt varit viktig, nämndes först vid förhöret den 10 mars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in