2021-10-29, 19:30
Medlem
Don’t be sad Miss PeeRat!
Det finns helt klart konstigheter kring U.As utsagor🧐
Taxiresan, telefonsamtalet etc.etc!
C.L kanske körde dem från T-boda till M-stad...detta är mkt. intressant!!
Någon på P.Ws fest kanske kände C.L🤓
Det känns som U.A och P.W mfl. ”håller inne” med vissa detaljer kring detta...något som är känsligt...en obekväm sanning!
Jag har faktiskt frågat Pudelfrillan om denne tänkt komma tillbaka till tråden, och att Pudelfrillan är varmt välkommen tillbaks av många här på forumet🤠
Citera
2021-10-29, 19:37
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Ja just det, hon säger där att hon valde att gå hem tidigt. Men det antyder inte att hon fortsatte med taxin. Hon kan ha gått hem.

Jag själv tycker att det är oerhört märkligt att hon inte kommer ihåg vem som var med i taxin. Det var ändå med bland det sista kring hennes syster. Det känns mera som att hon inte vill berätta vilka som var med, t ex några som följde med hem till villan för eftersittning, förslagsvis. Ren spekulation självklart. Man kan välja att inte berätta sånt för att skydda folk från förhör, osv. Senare i boken står det att MMPG var med i taxin. Men vem ytterligare i "sällskapet" som var med framgår inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Kan det då hänt något under promenaden som fick henne att säga åt Helena att ta en taxi hem?

Från boken

“Jag säger också åt Helena att ta en taxi hem. Hon hade inga pengar för hon hade glömt sin plånbok hos Pernilla i Töreboda. Jag vet inte varför jag sade åt henne att hon skulle ta en taxi. Vi brukade aldrig ta taxi hem, särskilt inte en kväll som denna, en varm och ljus sommarkväll. Men det gjorde jag.”

Citat:
Ursprungligen postat av MissPeeRat
Men om boken är så dålig, varför citerar då Sculley och Ajnoshort den???

Jag trodde det var bevisat att Ulrika ljugit. Nu känner jag mig lurad. Varför diskutera om någon ljuger baserat på en bok som är kass???

Varför föreslå att Ulrika går hem med Pilot om hon inte är inblandad i mordet? Hade de inte varit inblandade så hade ju Ulrika och Pilot kunnat reda ut det hela och kanske hade KlMa fått ett alibi av Ulrika...

Nu känner jag mig deppig.

Kan inte Pudelfrillan komma in i tråden igen så att vi kan fokusera på Clas och hans bror!

Du läser in lite för mycket i att UA kan ha gått hem från torget.
Citera
2021-10-29, 20:14
Medlem
BeppoYapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZOrro18790
Vem vann loppet!
Citera
2021-10-29, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeppoYapp
Vem blev 2:a och 3:a?
Så intressant
Citera
2021-10-29, 22:23
Medlem
Citat:
Jag är inte rätt person att fråga. Det är Ajnoshort och Sculley som läst den där boken och insett att Ulrika gick från Stadt och hade likadana byxor och att det är henne som brovittnet kan ha sett.

Om Ulrika har gått där och sedan ljuger om taxiresan så måste det ju vara för att hon döljer något och uppenbarligen måste det vara i maskopi med Pilot eftersom brovittnet såg Pilot.

Jag har inte sett något bevis för att polisen verkligen kollat upp att Helena och Ulrika talade i telefon den kvällen. Det kan vara lögn det med. Det är lustigt att så fort man vänder på en ny sten så märker man att det mesta som påstås om vad som hände den natten är saker som det saknas belägg för. Ajnoshort gör helt rätt som inte tror på annat än det som det finns protokoll på.

Men det är bättre att fråga Ajnoshort och Sculley. De är de som verkligen läst sig in på fallet och ser allt med öppna och klara ögon. Nu har de snokat ut att Ulrika har något att dölja .

Ulrika var inte på start utan åkte hem direkt från Töreboda. Vem har missat det. Känns rätt ok att hålla sig undan denna tråd i dagsläget.
Citera
2021-10-29, 23:26
Medlem
Citat:
Hemligheter har man för att man har något att dölja!

Ulrika och Helena är inte helt olika och brovittnet har tittat främst på byxorna. Ulrika ljuger om vilka som är med i bilen för att dölja det faktum att hon och Pilot tillsammans ligger bakom mordet. De har ingen egen bil utan ClLe är taxichauffören för kvällen. Pilot och Ulrika går tillsammans hem lite innan Helena för att folk skall se Ulrika och tro att det är Helena som gått.

Sedan tar de till höger direkt efter bron och någonstans norr om polishuset möter de ClLe och Helena och dödar henne. Sedan åker de cykelvägen in och planterar ut Helenas saker i Kohagen för att fortsätta lägga ut villospår som leder bort från taxiresan med ClLe.

Ajnoshort har på kort tid löst detta fall trots att mobbarna i tråden hela tiden försöker kasta in en massa tossiga tanter för att förvilla allt.

Vem ringer Kalla Fall?

Pudelfrillan och Fighter83, snälla kom tillbaka! Vi behöver er också! Mobbarna är borta nu och det är bara vi smarta kvar! Den okände personen i bilen skulle jag tippa på är Clas bror!

Stor humor! Tack för underhållningen och ett fiffigt raljerande :-)
Citera
2021-10-29, 23:41
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Ulrika var inte på start utan åkte hem direkt från Töreboda. Vem har missat det. Känns rätt ok att hålla sig undan denna tråd i dagsläget.

Hem direkt från Töreboda via torget i Mariestad. Nej, Ulrika var inte på Stadt och det är det väl ingen som påstått?
Citera
2021-10-30, 00:02
Medlem
Citat:
Jag är inte rätt person att fråga. Det är Ajnoshort och Sculley som läst den där boken och insett att Ulrika gick från Stadt och hade likadana byxor och att det är henne som brovittnet kan ha sett.
Jag har inte "insett" att hon gick från Stadt, bara funderat över varför det finns olika uppgifter om hon åkte vidare med taxin eller gick från torget.
I det senare fallet kan möjligen brovittnet ha sett Ulrika. Har brovittnet angett någon tidpunkt för sin iakttagelse?

Citat:
Om Ulrika har gått där och sedan ljuger om taxiresan så måste det ju vara för att hon döljer något och uppenbarligen måste det vara i maskopi med Pilot eftersom brovittnet såg Pilot.
Såg brovittnet vilken person som bara pilotglasögon? Det har inte jag uppfattat. Pilotglasögon var populärt på den här tiden, så fler än KM, eller vem vi säger är "pilot", kan ha haft sådana glasögon. Det är alltså en möjlighet tills fler detaljer kommer.

Citat:
Jag har inte sett något bevis för att polisen verkligen kollat upp att Helena och Ulrika talade i telefon den kvällen. Det kan vara lögn det med. Det är lustigt att så fort man vänder på en ny sten så märker man att det mesta som påstås om vad som hände den natten är saker som det saknas belägg för.

Det enda är väl att någon påstår att de hjälpt Helena att ringa, men om den personen vet vem hon ringde till har inte jag heller sett något om.

Citat:
Men det är bättre att fråga Ajnoshort och Sculley. De är de som verkligen läst sig in på fallet och ser allt med öppna och klara ögon. Nu har de snokat ut att Ulrika har något att dölja .

Varken jag eller Sculley har sagt att Ulrika har något att dölja så lägg inte det i min mun i alla fall.
Citera
2021-10-30, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
I boken skrev hon ju exempelvis att P.R begick självmord efter anklagelser och häktningen. Detta är inte sant enligt uppgift...P.R tog inte sitt liv, han var tydligen allvarligt drabbad av sjukdom!

Enligt författaren har Gabriella sagt att han tog sitt liv, och från annat håll har jag hört att han dog av sjukdom. Finns det någon som kan bekräfta vad som är sant?
Citera
2021-10-30, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75

Någon sa här i tråden att bara en taxi gick till Ekudden den här kvällen och det var Ulrikas kompis som åkte i den. Också lite motsägande, om det stämmer.
Citera
2021-10-30, 07:45
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Jag har inte "insett" att hon gick från Stadt, bara funderat över varför det finns olika uppgifter om hon åkte vidare med taxin eller gick från torget.
I det senare fallet kan möjligen brovittnet ha sett Ulrika. Har brovittnet angett någon tidpunkt för sin iakttagelse?

Såg brovittnet vilken person som bara pilotglasögon? Det har inte jag uppfattat. Pilotglasögon var populärt på den här tiden, så fler än KM, eller vem vi säger är "pilot", kan ha haft sådana glasögon. Det är alltså en möjlighet tills fler detaljer kommer.

Det enda är väl att någon påstår att de hjälpt Helena att ringa, men om den personen vet vem hon ringde till har inte jag heller sett något om.

Varken jag eller Sculley har sagt att Ulrika har något att dölja så lägg inte det i min mun i alla fall.

Jag förstår inte hur du tänker. Ena stunden så menar du att Ulrika kan ha gått fast hon i Fallet Helena säger att hon åkt taxi. Prinsessan tycker också att det är konstigt att Ulrika inte minns vilka som var med i taxin. Nästa stund säger du att du inte sagt att Ulrika ljuger...

Men är det Helena säger i Fallet Helena sant eller inte?

Pilot är mannen på bron med Helena som kan vara KlMa. Om du säger att det är Ulrika som går där med Pilot, varför berättar hon det då inte istället för att folk skall misstänka att den som gick på bron var KlMa.

Jag tycker om ditt ifrågasättande, men jag förstår inte om du vill sätta ihop något eller bra plocka isär.

Pudelfrillan och Fighter är mycket bättre för de håller sig till ClLe och hans bror. Jag får en känsla av att du bara ifrågasätter för ifrågasättandets skull och då lurar du ju mig att tro att du misstänker Ulrika. Visst har du och Scully inte använt ordet "ljuga" om Ulrika, men om ni säger att hon är kvinnan på bron med Pilot så gör ni henne till lögnare oavsett om ni använder det ordet.

Beträffande vittnet på bron - tror du verkligen att det vittnesmålet hade tagits upp om Ulrika gick där när Helena gick in på Stadt, dvs flera timmar innan Helena gick hem?????????

Om du alls skall koppla kvinnan till bron till Ulrika så måste du anta att Ulrika gick hem långt senare.

Att Scully nu förnekar att Ulrika var med på Stadt förstår jag inte. Om Ulrika går hem så sent att brovittnet sett henne - var har hon då varit under tiden?

Det verkar som att du och Scully bara ifrågasätter för ifrågasättandets skull men aldrig funderar över om era ifrågasättanden leder till någon vettig slutsats. Är ni också trådförvillare?

Vad är syftet med att du och Scully ifrågasätter vad Ulrika själv uppenbarligen säger och göra det med hjälp av en bok som ni i nästa stund säger inte är pålitlig. Det är ju bara idioti.

Snälla Pudelfrillan kom tillbaka! Mobbarna är borta och tråden fylls med nånsensspekulationer utan något mål.
Senast redigerad av MissPeeRat 2021-10-30 kl. 07:51.
Citera
2021-10-30, 09:25
Medlem
CharlotteSomewheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
I Twin Peaks fanns det en klairvojant kvinna som tog emot budskap från ett vedträ.

https://iwatchstuff.com/2015/09/29/log-lady.jpg

Tror du att hon ljuger om hur hon kom hem? Varför skulle hon göra det? Hon kanske bara minns fel? Det är ju en populär hypotes i denna tråd.

Är det omöjligt att just Ulrika skulle ljuga?
Om så, varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in