Citat:
Ursprungligen postat av
ajnoshort
Jag har inte "insett" att hon gick från Stadt, bara funderat över varför det finns olika uppgifter om hon åkte vidare med taxin eller gick från torget.
I det senare fallet kan möjligen brovittnet ha sett Ulrika. Har brovittnet angett någon tidpunkt för sin iakttagelse?
Såg brovittnet vilken person som bara pilotglasögon? Det har inte jag uppfattat. Pilotglasögon var populärt på den här tiden, så fler än KM, eller vem vi säger är "pilot", kan ha haft sådana glasögon. Det är alltså en möjlighet tills fler detaljer kommer.
Det enda är väl att någon påstår att de hjälpt Helena att ringa, men om den personen vet vem hon ringde till har inte jag heller sett något om.
Varken jag eller Sculley har sagt att Ulrika har något att dölja så lägg inte det i min mun i alla fall.
Jag förstår inte hur du tänker. Ena stunden så menar du att Ulrika kan ha gått fast hon i Fallet Helena säger att hon åkt taxi. Prinsessan tycker också att det är konstigt att Ulrika inte minns vilka som var med i taxin. Nästa stund säger du att du inte sagt att Ulrika ljuger...
Men är det Helena säger i Fallet Helena sant eller inte?
Pilot är mannen på bron med Helena som kan vara KlMa. Om du säger att det är Ulrika som går där med Pilot, varför berättar hon det då inte istället för att folk skall misstänka att den som gick på bron var KlMa.
Jag tycker om ditt ifrågasättande, men jag förstår inte om du vill sätta ihop något eller bra plocka isär.
Pudelfrillan och Fighter är mycket bättre för de håller sig till ClLe och hans bror. Jag får en känsla av att du bara ifrågasätter för ifrågasättandets skull och då lurar du ju mig att tro att du misstänker Ulrika. Visst har du och Scully inte använt ordet "ljuga" om Ulrika, men om ni säger att hon är kvinnan på bron med Pilot så gör ni henne till lögnare oavsett om ni använder det ordet.
Beträffande vittnet på bron - tror du verkligen att det vittnesmålet hade tagits upp om Ulrika gick där när Helena gick in på Stadt, dvs flera timmar innan Helena gick hem?????????
Om du alls skall koppla kvinnan till bron till Ulrika så måste du anta att Ulrika gick hem långt senare.
Att Scully nu förnekar att Ulrika var med på Stadt förstår jag inte. Om Ulrika går hem så sent att brovittnet sett henne - var har hon då varit under tiden?
Det verkar som att du och Scully bara ifrågasätter för ifrågasättandets skull men aldrig funderar över om era ifrågasättanden leder till någon vettig slutsats. Är ni också trådförvillare?
Vad är syftet med att du och Scully ifrågasätter vad Ulrika själv uppenbarligen säger och göra det med hjälp av en bok som ni i nästa stund säger inte är pålitlig. Det är ju bara idioti.
Snälla Pudelfrillan kom tillbaka! Mobbarna är borta och tråden fylls med nånsensspekulationer utan något mål.