Citat:
Ursprungligen postat av
Kanaltrollet
Av det jag läst här på dom senaste sidorna så tycker jag att det skulle låta fullt möjligt att brovittnet har sett syster och MMPG gåendes över bron - så tillvida att både H & U hade likadana byxor denna kväll.
Är man lite skeptiker så är min åsikt att åker man som grupp taxi på fyllan från A till B så hoppar oftast alla ur, sen kanske man diskuterar vad som ska hända härnäst etc. och därefter splittar oftare en grupp.
Just här kickar faktiskt min skeptiska sida igång.
Hur kan det vara okänt vilka som var i samma taxi? Från samma fest?
Det känns som ganska mycket i denna historia är lite ’halv-hemligt’ eller sånt man inte vill prata om.
Hemligheter har man för att man har något att dölja!
Ulrika och Helena är inte helt olika och brovittnet har tittat främst på byxorna. Ulrika ljuger om vilka som är med i bilen för att dölja det faktum att hon och Pilot tillsammans ligger bakom mordet. De har ingen egen bil utan ClLe är taxichauffören för kvällen. Pilot och Ulrika går tillsammans hem lite innan Helena för att folk skall se Ulrika och tro att det är Helena som gått.
Sedan tar de till höger direkt efter bron och någonstans norr om polishuset möter de ClLe och Helena och dödar henne. Sedan åker de cykelvägen in och planterar ut Helenas saker i Kohagen för att fortsätta lägga ut villospår som leder bort från taxiresan med ClLe.
Ajnoshort har på kort tid löst detta fall trots att mobbarna i tråden hela tiden försöker kasta in en massa tossiga tanter för att förvilla allt.
Vem ringer Kalla Fall?
Pudelfrillan och Fighter83, snälla kom tillbaka! Vi behöver er också! Mobbarna är borta nu och det är bara vi smarta kvar! Den okände personen i bilen skulle jag tippa på är Clas bror!