2021-10-28, 21:14
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Ja, det är ett rimligt och möjligt resonemang. Allra bäst är såklart om det dyker upp någon säker uppgift på saken, och inte som nu att det finns två möjligheter.

Vem var den fjärde personen som åkte med taxin?

Ja, det är alltid bättre med säker uppgift/fakta.

Jag vet inte om det någon gång har fastställts vem den personen var. Har dock för mig att det talats om att det var en kille, men jag är osäker här.
Citera
2021-10-28, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ja, det är alltid bättre med säker uppgift/fakta.

Jag vet inte om det någon gång har fastställts vem den personen var. Har dock för mig att det talats om att det var en kille, men jag är osäker här.

Kanske MMPG kan svara på det? Någon som känner honom och kan fråga?
Citera
2021-10-28, 21:43
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Kanske MMPG kan svara på det? Någon som känner honom och kan fråga?

Det borde han veta. Skickar frågan vidare: någon som känner honom som kan fråga?
Citera
2021-10-28, 22:14
Medlem
Av det jag läst här på dom senaste sidorna så tycker jag att det skulle låta fullt möjligt att brovittnet har sett syster och MMPG gåendes över bron - så tillvida att både H & U hade likadana byxor denna kväll.

Är man lite skeptiker så är min åsikt att åker man som grupp taxi på fyllan från A till B så hoppar oftast alla ur, sen kanske man diskuterar vad som ska hända härnäst etc. och därefter splittar oftare en grupp.

Just här kickar faktiskt min skeptiska sida igång.
Hur kan det vara okänt vilka som var i samma taxi? Från samma fest?
Det känns som ganska mycket i denna historia är lite ’halv-hemligt’ eller sånt man inte vill prata om.
Citera
2021-10-29, 04:23
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanaltrollet
Av det jag läst här på dom senaste sidorna så tycker jag att det skulle låta fullt möjligt att brovittnet har sett syster och MMPG gåendes över bron - så tillvida att både H & U hade likadana byxor denna kväll.

Är man lite skeptiker så är min åsikt att åker man som grupp taxi på fyllan från A till B så hoppar oftast alla ur, sen kanske man diskuterar vad som ska hända härnäst etc. och därefter splittar oftare en grupp.

Just här kickar faktiskt min skeptiska sida igång.
Hur kan det vara okänt vilka som var i samma taxi? Från samma fest?
Det känns som ganska mycket i denna historia är lite ’halv-hemligt’ eller sånt man inte vill prata om.

Hemligheter har man för att man har något att dölja!

Ulrika och Helena är inte helt olika och brovittnet har tittat främst på byxorna. Ulrika ljuger om vilka som är med i bilen för att dölja det faktum att hon och Pilot tillsammans ligger bakom mordet. De har ingen egen bil utan ClLe är taxichauffören för kvällen. Pilot och Ulrika går tillsammans hem lite innan Helena för att folk skall se Ulrika och tro att det är Helena som gått.

Sedan tar de till höger direkt efter bron och någonstans norr om polishuset möter de ClLe och Helena och dödar henne. Sedan åker de cykelvägen in och planterar ut Helenas saker i Kohagen för att fortsätta lägga ut villospår som leder bort från taxiresan med ClLe.

Ajnoshort har på kort tid löst detta fall trots att mobbarna i tråden hela tiden försöker kasta in en massa tossiga tanter för att förvilla allt.

Vem ringer Kalla Fall?

Pudelfrillan och Fighter83, snälla kom tillbaka! Vi behöver er också! Mobbarna är borta nu och det är bara vi smarta kvar! Den okände personen i bilen skulle jag tippa på är Clas bror!
Senast redigerad av MissPeeRat 2021-10-29 kl. 04:30.
Citera
2021-10-29, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissPeeRat
Hemligheter har man för att man har något att dölja!

Ulrika ljuger om vilka som är med i bilen för att dölja det faktum att hon och Pilot tillsammans ligger bakom mordet!

😮

Har man inte satt morgonkaffet i halsen förr, så...
Det var ovanligt raka teorier.
Citera
2021-10-29, 11:48
Medlem
Jag blir i och med inlägget från MissPeeRat nästan tvungen att ställa ett par tydliga frågor, fast jag faktiskt har läst merparten av tråden:

Vet man exakt vem MMPG är?
Många olika spekulationer på vem har figurerat i tråden, men tydligt svar saknas (enligt mig).

Vilken relation hade den/de som de facto pekats ut som MMPG med UA ca: 1992?

Menar du MissPeeRat att telefonsamtalet från Stadt kunde ha ’informerat’ om att XX kör dig hem (svart-taxi)?
XX väntar med bilen utanför 02:00.

För tusan, åker man 4st i en taxi pratar man väl efteråt vilka som var med? I synnerhet efter något som detta?
Minns man inte själv på grund av fylla eller vad som, så minns väl någon av de övriga bekanta?

Spännande vändning må jag säga, men är den felaktig skulle jag kalla den för ytterst tragisk.
Citera
2021-10-29, 12:25
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanaltrollet
Jag blir i och med inlägget från MissPeeRat nästan tvungen att ställa ett par tydliga frågor, fast jag faktiskt har läst merparten av tråden:

Vet man exakt vem MMPG är?
Många olika spekulationer på vem har figurerat i tråden, men tydligt svar saknas (enligt mig).

Vilken relation hade den/de som de facto pekats ut som MMPG med UA ca: 1992?

Menar du MissPeeRat att telefonsamtalet från Stadt kunde ha ’informerat’ om att XX kör dig hem (svart-taxi)?
XX väntar med bilen utanför 02:00.

För tusan, åker man 4st i en taxi pratar man väl efteråt vilka som var med? I synnerhet efter något som detta?
Minns man inte själv på grund av fylla eller vad som, så minns väl någon av de övriga bekanta?

Spännande vändning må jag säga, men är den felaktig skulle jag kalla den för ytterst tragisk.

Jag är inte rätt person att fråga. Det är Ajnoshort och Sculley som läst den där boken och insett att Ulrika gick från Stadt och hade likadana byxor och att det är henne som brovittnet kan ha sett.

Om Ulrika har gått där och sedan ljuger om taxiresan så måste det ju vara för att hon döljer något och uppenbarligen måste det vara i maskopi med Pilot eftersom brovittnet såg Pilot.

Jag har inte sett något bevis för att polisen verkligen kollat upp att Helena och Ulrika talade i telefon den kvällen. Det kan vara lögn det med. Det är lustigt att så fort man vänder på en ny sten så märker man att det mesta som påstås om vad som hände den natten är saker som det saknas belägg för. Ajnoshort gör helt rätt som inte tror på annat än det som det finns protokoll på.

Men det är bättre att fråga Ajnoshort och Sculley. De är de som verkligen läst sig in på fallet och ser allt med öppna och klara ögon. Nu har de snokat ut att Ulrika har något att dölja .
Citera
2021-10-29, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissPeeRat
Jag är inte rätt person att fråga. Det är Ajnoshort och Sculley som läst den där boken och insett att Ulrika gick från Stadt och hade likadana byxor och att det är henne som brovittnet kan ha sett.

Om Ulrika har gått där och sedan ljuger om taxiresan så måste det ju vara för att hon döljer något och uppenbarligen måste det vara i maskopi med Pilot eftersom brovittnet såg Pilot.

Jag har inte sett något bevis för att polisen verkligen kollat upp att Helena och Ulrika talade i telefon den kvällen. Det kan vara lögn det med. Det är lustigt att så fort man vänder på en ny sten så märker man att det mesta som påstås om vad som hände den natten är saker som det saknas belägg för. Ajnoshort gör helt rätt som inte tror på annat än det som det finns protokoll på.

Men det är bättre att fråga Ajnoshort och Sculley. De är de som verkligen läst sig in på fallet och ser allt med öppna och klara ögon. Nu har de snokat ut att Ulrika har något att dölja .
Alla spår skall naturligtvis utredas.
Men att anklaga U.A för mord är j-t magstarkt!!! Vad skulle motiven bestå utav? Den danska så kallade journalisten har skrivit en bok baserad mer på ”fiktion” och som har ett flertal felaktigheter. Hon kan vara glad att hon inte stäms eller polisanmäls för förtal och kränkning av inblandade (familj). Danskan är nog mest intresserad av uppmärksamhet och/eller pengar och hon borde avfärdas som en mindre trovärdig journalist/skribent.
Mmpg (mannen med pilotglasögon) är väl identifierad som Kl*s Malmgr*n dvs. Urb*n Ahli*s kusin.
Citera
2021-10-29, 18:00
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Men att anklaga U.A för mord är j-t magstarkt!!! Vad skulle motiven bestå utav? Den danska så kallade journalisten har skrivit en bok baserad mer på ”fiktion” och som har ett flertal felaktigheter. Hon kan vara glad att hon inte stäms eller polisanmäls för förtal och kränkning av inblandade (familj). Danskan är nog mest intresserad av uppmärksamhet och/eller pengar och hon borde avfärdas som en mindre trovärdig journalist/skribent.
Mmpg (mannen med pilotglasögon) är väl identifierad som Kl*s Malmgr*n dvs. Urb*n Ahli*s kusin.

Ja, det förekommer tyvärr stora felaktigheter i boken. Men det mesta är väl en sammanställning av uppgifter som redan publicerats?
Citera
2021-10-29, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Ja, det förekommer tyvärr stora felaktigheter i boken. Men det mesta är väl en sammanställning av uppgifter som redan publicerats?
Ja kanske, har ej läst denna bok.
Antagligen mest rent skvaller och den danska ”journalisten” jobbar väl som skvallerjournalist, motsvarande Se o Hör🤓
I boken skrev hon ju exempelvis att P.R begick självmord efter anklagelser och häktningen. Detta är inte sant enligt uppgift...P.R tog inte sitt liv, han var tydligen allvarligt drabbad av sjukdom!
GW har ju oxå avfärdat hennes bok.
Citera
2021-10-29, 18:59
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22

Men om boken är så dålig, varför citerar då Sculley och Ajnoshort den???

Jag trodde det var bevisat att Ulrika ljugit. Nu känner jag mig lurad. Varför diskutera om någon ljuger baserat på en bok som är kass???

Varför föreslå att Ulrika går hem med Pilot om hon inte är inblandad i mordet? Hade de inte varit inblandade så hade ju Ulrika och Pilot kunnat reda ut det hela och kanske hade KlMa fått ett alibi av Ulrika...

Nu känner jag mig deppig.

Kan inte Pudelfrillan komma in i tråden igen så att vi kan fokusera på Clas och hans bror!

Citat:
Kan det då hänt något under promenaden som fick henne att säga åt Helena att ta en taxi hem?

Från boken

“Jag säger också åt Helena att ta en taxi hem. Hon hade inga pengar för hon hade glömt sin plånbok hos Pernilla i Töreboda. Jag vet inte varför jag sade åt henne att hon skulle ta en taxi. Vi brukade aldrig ta taxi hem, särskilt inte en kväll som denna, en varm och ljus sommarkväll. Men det gjorde jag.”

Citat:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in