2021-10-30, 01:01
  #3673
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Den som varit våldsam är L. Du vet väl att psykisk misshandel är värre än fysisk?

Jepp det vet jag att det kan vara, i allra högsta grad.
2021-10-30, 01:05
  #3674
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Enligt vad som har kommit fram så har hon blivit slagen av Emil och av hennes senaste ex. Hon har blivit mobbad i unga år. Och om man känner till något om mobbing, så är det att det sätter spår, det sätter djupa spår i en. Om någon sådant upprepas, då kan det få en att flippa, så enkelt är det.


Det som framkommit är ju L berättelse ingen annans och i likhet med hur Tingsrätten uttrycker anser också jag att LBs ”uppgifter måste tolkas med stor försiktighet” (se sid 19 i dom).

Om man följt med och läst bör man se att hon har en mängd olika sanningar under utredningens förfarande.
2021-10-30, 01:06
  #3675
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillebrorn
Ja du? Hon var utan bostad och flyttade in sig själv ganska omgående efter att ha träffat min bror. Hade ju som utrett ingenstans att ta vägen, inga pengar och märkt hos kronofogden var hon. Sambo är väl ett media uttryck och det är utrett att E inte ville att L skulle stanna kvar hos honom. Hon var inte skriven på adressen och har inte betalt en krona för sitt uppehälle. Jag skulle också mena att uttrycket hans sovrum är korrekt. Hennes vapenskåp var placerat i hans sovrum där hon fram tills den 18 juni fått lägga huvudet på kudden. Men oavsett vad man tycker i den frågan så vet jag inte va du vill belysa med ditt inlägg? Var har det rimligtvis för betydelse? Min bror var tydlig med att det var sista natten hon skulle spendera i hans hem. Han bad henne gå, att lämna hans bostad och hon valde då vilket framgår i domen att avsluta hans liv genom brutal avrättning. Väldigt enkelt och fruktansvärt!

Det citat av mig som du av någon anledning svarar/kommenterar på, och det var svar till en annan skribent. Du tar citatet ur en/sin kontext.

De träffades väl runt nyår, hon flyttade in i ca maj. Han verkar ju ha varit väldigt behjälpsam med att flytta hennes saker till Bålsta, helt själv, medans hon låg på psyket. Det bekräftas ju även av Ls psykjournaler daterade vid den tiden, och att hon inte riktigt ville det.

Så du menar att de delade sovrum fram till mordkvällen?

Det är inte bara media som skriver ut "sambo", det har även tingsrätten skrivit i sin dom.

Civiliserade personer över 35 år brukar inte slänga ut sin sambo mitt i natten, efter ett fyllebråk. Man brukar tala igenom saken vid nästa nyktra tillfälle, och ge den som ska flytta ett par dagar, en vecka, lite rimlig TID, till att flytta ut, speciellt om vederbörande har fått ha alla sina saker där.
2021-10-30, 01:07
  #3676
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tychttps://www.flashback.org/ker domen är välskriven och försöker vidga perspektivet något utöver filmen, om än den är central för brottet.

Personligen hoppas jag allt väl för alla berörda i fallet.
Till dig specifikt råder jag att avsluta ditt konto här.
(inget pekfinger alls, bara genuin välmening)

Jag förstår fortfarande inte vilken fråga jag missat?
2021-10-30, 01:08
  #3677
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillebrorn
Det som framkommit är ju L berättelse ingen annans och i likhet med hur Tingsrätten uttrycker anser också jag att LBs ”uppgifter måste tolkas med stor försiktighet” (se sid 19 i dom).

Om man följt med och läst bör man se att hon har en mängd olika sanningar under utredningens förfarande.

Absolut, men även om det är så, så måste man även då ta in vad andra har sagt. Och andra har trots allt sagt att han exempelvis inte kunde ta ett nej från en tjej. Och hur det än är, man filmar inte en tjej som nästan är naken, man gör bara inte det.
2021-10-30, 01:09
  #3678
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Hon ser sexig ut, förstår inte hur hon kunde få 18år. Hur gör man för att bli brevvän med henne?

// PoK
2021-10-30, 01:10
  #3679
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det citat av mig som du av någon anledning svarar/kommenterar på, och det var svar till en annan skribent. Du tar citatet ur en/sin kontext.

De träffades väl runt nyår, hon flyttade in i ca maj. Han verkar ju ha varit väldigt behjälpsam med att flytta hennes saker till Bålsta, helt själv, medans hon låg på psyket. Det bekräftas ju även av Ls psykjournaler daterade vid den tiden, och att hon inte riktigt ville det.

Så du menar att de delade sovrum fram till mordkvällen?

Det är inte bara media som skriver ut "sambo", det har även tingsrätten skrivit i sin dom.

Civiliserade personer över 35 år brukar inte slänga ut sin sambo mitt i natten, efter ett fyllebråk. Man brukar tala igenom saken vid nästa nyktra tillfälle, och ge den som ska flytta ett par dagar, en vecka, lite rimlig TID, till att flytta ut, speciellt om vederbörande har fått ha alla sina saker där.

Precis så är det ju, hos normalt folk. Vilket tyder ännu mer på att det var fyllesnack.
2021-10-30, 01:15
  #3680
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Hon ser sexig ut, förstår inte hur hon kunde få 18år. Hur gör man för att bli brevvän med henne?

// PoK

Haha - ditt troll- dööör nu av skratt

Skriv till Hinseberg - du är först i kö
2021-10-30, 01:18
  #3681
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Tycker lillebrorn svarar dej rätt bra på den frågan, jag gillar heller inte att bli filmad,därför går jag undan när folk filmar. Om du nu inte förstår skillnaden på att gå undan och skjuta en människa istället, så tycker jag att du ska fundera på det,,,låt oss säja en månad, sen kan du komma tillbaka å älta fimandet, om det fortafrande känns relevant

Kan med säkerhet vara relevant. Nu var ju altanen också det befintliga sovrummet. Har du missat det?
2021-10-30, 01:18
  #3682
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Precis så är det ju, hos normalt folk. Vilket tyder ännu mer på att det var fyllesnack.

Ni 2 - trasiga själar

Vi normala har ju pratat igenom
Sånt i dagar - troligtvis veckor
Sen får man nog helt enkelt - och oftast när man vågar säga sanningen helt komplett - dvs när man druckit några glas.
Detta kom inte som nån överraskning för L, finns ju en anledning till att hon inte fick skriva sig där
Och varför hon benämner det som hans sovrum
- inte deras .

All heder åt Emil som modigt vågade spela in psykfallet
2021-10-30, 01:21
  #3683
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Haha - ditt troll- dööör nu av skratt

Skriv till Hinseberg - du är först i kö

Ne inget troll, men kommer inte försöka skriva till henne =) Men nu när jag skrev förra inlägget är jag inne på writeaprisoner.com och tittar. Och damn, det finns många snygga kvinnor i fängelse

// PoK
2021-10-30, 01:21
  #3684
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Den som varit våldsam är L. Du vet väl att psykisk misshandel är värre än fysisk?

Är det din egen erfarenhet av L?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in