2021-10-30, 00:30
  #3661
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Och då har du aldrig blivit hotat på riktigt - det märks . Efter att ha blivit hotad och utsatt för övergrepp flera ggr - blir ens enda mål att skaffa bevis och anmäla personen.

Du är en Lydia riddare.
Kan du inte bara skriva brev till hinseberg ?
Efter fotot hur hon ser ut utan smink- är du nog den enda kvar som fortfarande vill ha henne.

Du har nog använt fel teknik.
2021-10-30, 00:30
  #3662
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Det verkar ju vara nåt helt annat på g här- eftersom du har skygglappar och vägrar ta in vad alla som känner Emil skriver inkl hans familj.
Och du lyssnar heller inte på vad dem sim upplevt Lydia på nära håll skriver.

Så starta en fanclub på Hinseberg istället liksom. Vem vet - ni kanske blir kompisar
Du får brevväxla
Bli manipulerad
Och när hon släpps ut är det du som
Hämtar upp häxan. Och sen då?
Hon har ett pris på sitt huvud
Ska du nappa?
Eller dör ni båda när nån ni litar på väljer pengarna ?

Precis, du bör kanske också läsa vad som har skrivits.
2021-10-30, 00:32
  #3663
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
För att man vill åt sanningen? Ja visa lite respekt, och var ärlig nog att berätta sanningen i så fall. Det är vad man vill.
Ge dig!!!
Respektera anhöriga iaf!!
2021-10-30, 00:33
  #3664
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Finns inga polisanmälningar- alltså bara hörsägen lille Svenne

Åter igen. Hur många misshandlade kvinnor och män vågar anmäla? Du bör nog läsa på lite om kvinnovåld, våld i hemmet m.m.
2021-10-30, 00:33
  #3665
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Ge dig!!!
Respektera anhöriga iaf!!
Precis, gör så!
2021-10-30, 00:34
  #3666
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillebrorn
Ja filmen hade garanterat gjort det svårt att på något sätt försöka framhäva min bror på så sätt som görs av vissa samt leta förmildrande omständigheter. Samtidigt som jag tror att många som bara skulle mångårigt av att se den inte skulle vara förmögna att låta bli. Då tänker jag framförallt på barnen. Jag har sett filmen 5 ggr och det är fortfarande så sjukt att hon kan välja att göra som hon gör. Jag hoppade högt varje gång hon lyfte geväret och sköt trots att jag visste vad som skulle komma. Jag är glad att jag sett filmen för att det givit mig en sådan tydlig bild att inget ansvar kan läggas på min bror, trots att många försöker så behöver man inte tvivla. Trots denna vetskap blir man tyvärr
Provocerad av inlägg och människor som för mig helt oförklarligt försöker att ge en nyans som inte finns inte ens om man letar riktigt noga så kan jag hitta någon anledning till att föra vissa resonemang.

Finns inga förklaringar
Inga ursäkter
Till det smutset gjort -

Hon borde aldrig fått sätta sin fot i hans hus
Aldrig fått utnyttja honom
Leva på honom
Äta hans mat
Köpa saker för hans pengar

Finns inga ursäkter - dem som försvarar L är troligtvis sinnessvaga , eller har läs och skrivsvårigheter så dem inte förstår varken inlägg, Fup eller dom.
2021-10-30, 00:35
  #3667
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Finns inga polisanmälningar- alltså bara hörsägen lille Svenne

Ursäkta, men allt du sprider och postar här är väl just bara HÖRSÄGEN?
2021-10-30, 00:43
  #3668
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Men varför fortsätta filma en nästan naken tjej, det är ju inget annat än perverst. Och han gjorde ju det även innan hon hade något vapen i handen, och hon bad gång på gång att han skulle sluta. Så varför fortsätta? Det verkar vara å mycket mer som inte har kommit fram.
Och varför är din mamma då fortfarande vän med Lydia på FB som man har hört. Förstår ju att känslorna är starka, men det finns fortfarande saker som inte stämmer.
Och varför ljög du om bilder på rådjuret eller vad det var. Det var ju Emil som sköt det eftersom vänner och ex gratulerade honom för det.

Ja försöker börja i ordning. För mig är det tydligt att han filmar för att skydda sig för att kunna påvisa beteende osv som jag skrivit. Det är ju inget perverst i detta som jag kan hitta, enbart ett tydligt försvar. Det jag snarare kan tycka är perverst är att välja att stå i princip naken på en veranda och hota den man lever med med ett hagelgevär.

Nej han filmade inte innan hon hade ett vapen i handen, det är en ljudfil och en film.
Filmen börjar med att L säger; ser du vem det är som kommer? I ljudfilen innan framgår inte hur hon är klädd.

Att min mor fortfarande är kompis med L på Facebook kan inte jag svara för. Men jag vet att hon undviker sociala medier under rådande omständigheter. Det är ganska smärtsamt att klara av det här som mamma. Och att undvika sociala medier är ju enligt dina skriverier ett bevis för att hennes ställningstagande varit ganska sunt.

Så som jag uttryckte mig i tidigare inlägg som du hänvisar till, där du undrar varför jag ljuger så ställde jag mig tvekandes till detta huruvida E faktiskt skjutit ett djur, då min bror var väldigt blödig. Aldrig sett inlägget själv och aldrig sagt att det inte var så. Jag har inte ljugit om någonting och kommer heller aldrig att så göra.


När du uttrycker att saker inte stämmer så vet jag inte vad jag ska svara. Det enda som inte stämmer för mig är att hon inte fick livstid
__________________
Senast redigerad av Lillebrorn 2021-10-30 kl. 00:48.
2021-10-30, 00:47
  #3669
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Åter igen. Hur många misshandlade kvinnor och män vågar anmäla? Du bör nog läsa på lite om kvinnovåld, våld i hemmet m.m.

Den som varit våldsam är L. Du vet väl att psykisk misshandel är värre än fysisk?
2021-10-30, 00:52
  #3670
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du undvek att svara på min fråga.

Då måste jag ha missat. Vilken fråga refererar du till?
2021-10-30, 00:55
  #3671
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillebrorn
Ja filmen hade garanterat gjort det svårt att på något sätt försöka framhäva min bror på så sätt som görs av vissa samt leta förmildrande omständigheter. Samtidigt som jag tror att många som bara skulle mångårigt av att se den inte skulle vara förmögna att låta bli. Då tänker jag framförallt på barnen. Jag har sett filmen 5 ggr och det är fortfarande så sjukt att hon kan välja att göra som hon gör. Jag hoppade högt varje gång hon lyfte geväret och sköt trots att jag visste vad som skulle komma. Jag är glad att jag sett filmen för att det givit mig en sådan tydlig bild att inget ansvar kan läggas på min bror, trots att många försöker så behöver man inte tvivla. Trots denna vetskap blir man tyvärr
Provocerad av inlägg och människor som för mig helt oförklarligt försöker att ge en nyans som inte finns inte ens om man letar riktigt noga så kan jag hitta någon anledning till att föra vissa resonemang.

Jag tychttps://www.flashback.org/ker domen är välskriven och försöker vidga perspektivet något utöver filmen, om än den är central för brottet.

Personligen hoppas jag allt väl för alla berörda i fallet.
Till dig specifikt råder jag att avsluta ditt konto här.
(inget pekfinger alls, bara genuin välmening)
__________________
Senast redigerad av Remark 2021-10-30 kl. 01:06.
2021-10-30, 00:56
  #3672
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillebrorn
Ja försöker börja i ordning. För mig är det tydligt att han filmar för att skydda sig för att kunna påvisa beteende osv som jag skrivit. Det är ju inget perverst i detta som jag kan hitta, enbart ett tydligt försvar. Det jag snarare kan tycka är perverst är att välja att stå i princip naken på en veranda och hota den man lever med med ett hagelgevär.

Nej han filmade inte innan hon hade ett vapen i handen, det är en ljudfil och en film.
Filmen börjar med att L säger; ser du vem det är som kommer? I ljudfilen innan framgår inte hur hon är klädd.

Att min mor fortfarande är kompis med L på Facebook kan inte jag svara för. Men jag vet att hon undviker sociala medier under rådande omständigheter. Det är ganska smärtsamt att klara av det här som mamma. Och att undvika sociala medier är ju enligt dina skriverier ett bevis för att hennes ställningstagande varit ganska sunt.

Så som jag uttryckte mig i tidigare inlägg som du hänvisar till, där du undrar varför jag ljuger så ställde jag mig tvekandes till detta huruvida E faktiskt skjutit ett djur, då min bror var väldigt blödig. Aldrig sett inlägget själv och aldrig sagt att det inte var så. Jag har inte ljugit om någonting och kommer heller aldrig att så göra.


När du uttrycker att saker inte stämmer så vet jag inte vad jag ska svara. Det enda som inte stämmer för mig är att hon inte fick livstid

Försökte skicka ett privat meddelande men gick inte.

Jag tycker inte du ska behöva förklara någonting över huvudtaget. Du är också ett brottsoffer/nära anhörig.

Jag ville bara säga, att när jag läste konversationen mellan E och L, så kunde jag förnimma Ls sätt att uttrycka sig och röra sig. Jag behöver ingen film som styrker det hela.

Jag vet hur hennes kropps språk och tonläge ändras i olika sinnesstämning. Jag har sett och upplevt det nära nära och jag vet hur hotfull hon kan bli, då något går emot.
Hon avrättade E och borde få livstid, inget annat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in