2021-10-29, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ja det var över ett år sedan. Och var det inte Lasseliten som även skrev att hon blev slagen av den mannen. Kanske inte så konstigt att hon drack då?
Och det var väl flera veckor innan som E tog bort hennes medicin, så det stämmer in på saken dessutom.

L har alltid varit bra på att provocera människor, när hon inte får som hon vill.
Det behövdes inte mycket för att hon skulle klippa E.
Domen är klar och tydlig och välskriven och förklarad. Exakt så som jag hela tiden trott att det skulle bli. Hoppades på livstid, men nu är det 18 år.
Får se om det blir en överklagan och om de väljer risken till livstid. Finns ju inga förmildrande omständigheter vid avrättningen.
2021-10-29, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
I det läget. När hon har en laddad hagelbössa och upprepat ber honom sluta filma. Han bestämmer sig för att fortsätta filma .... Hon upprepar och siktar. Han fortsätter filma.

Varför gör han det? Varför slutar han inte filma?

Redan svarat dig - men hade du slutat filma om
Nån hotar dig med laddat vapen?
Jag hade inte gjort det.
Hade sett det som min enda chans att överleva,

Vadå? Ska han fly från sitt eget hem? Och bli skjuten i ryggen istället ?
Han ville bara få lugn och ro , bli av med psykfallet som rörde om förstörde hela hans liv.
2021-10-29, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Du menar att det är helt okej att Lydia mördade honom för att han klappat till henne? Vilket jag kan sätta 1000 miljoner kronor på att han INTE gjort. Han blev kär gjorde allt för att underlätta för henne, hon fick en bil, motorcykel och ett hem men det eskalerade ganska snabbt!
Hann det ens gå 4 månader innan han bad henne att flytta? Men det ville inte lilla "stackars" Lydia..🙄
Om du vet att Emil slog din vän Lydia varför hjälpte du inte henne och var där om han var så fruktansvärd? Då hade hon väl verkligen dragit därifrån när han bad henne att åka därifrån?

Du har uppenbarligen inte läst här innan. För du hade då läst att jag absolut, under inga omständigheter försvarar mordet. Lydia är heller inte någon vän till mig, känner henne inte, varken hon eller Emil.
Men jag går efter vad folk här inne har skrivit, personer som uppenbarligen känner till dem. Och lite efter vad man har läst på andra platser, och snacket i byn.
Han ville uppenbarligen ha henne där eftersom han flyttade dit saker, packade upp saker m.m
Att han sa det han gjorde i filmen säger inte så mycket då båda var kraftigt berusade. Och som en skrev tidigare i tråden, som hade haft en träff med dom båda. "När dom var fulla så bråkade dom och skulle bryta, men sen när dom var nyktra ville dom fortsätta.
2021-10-29, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Bättre hon hade sparat dom pengarna till barnen. Ibland blir det kris. Ingen framförhållning. Flyttar rund med dessa stackars barn till nya gubbar.
Åter igen, vart har du läst att hon gjorde operationer under våren?
2021-10-29, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Nej, det är inte fel på sidan/forumet, du fick ju utfört förklarat för dig varför det blev som det blev?
Jag har inte läst något sådant. Och det var fel på sidan ett tag, precis som det varit vid flera andra tillfällen när det är hög belastning.
2021-10-29, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Men vad fan!!!
Hade du slutat filma om nån hotade dig med vapen ? Är väl därför han filmar - pga hotet
Och djävligt tur det . Annars hade hon väl dömts efter sina lögner .
Jag hade gjort exakt likadant- skulle jag känna mig hotad hade jag oxå filmat. Och tro mig, när man finner sig i situation och tar fram
Kameran - då har man blivit hotad många ggr tidigare

Då hade du varit lika död som E.

Jag hade försökt anpassa mig efter situationen och lyhört inlett en dialog med den som hotade.
2021-10-29, 23:45
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
L har alltid varit bra på att provocera människor, när hon inte får som hon vill.
Domen är klar och tydlig och välskriven och förklarad. Exakt så som jag hela tiden trott att det skulle bli. Hoppades på livstid, men nu är det 18 år.
Får se om det blir en överklagan och om de väljer risken till livstid. Finns ju inga förmildrande omständigheter vid avrättningen.

Ingen ide å disskutera med såna som ss å anmärkningen och MA dom kommer att driva sina argument in absurdum fast domen har fallit å om du ska disskutera med dom så är ett gott råd

skaffa dej en riktigt bra foliehatt, dra en sjuttis dålig whisky å spela arvingarna på max volym, då kommer du in i tänket......tror jag
2021-10-29, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag accepterar den välskrivna domen.

Däremot har jag lite svårt att begripa varför din bror inte slutar filma, då just det är vad som provocerar L som står där med ett laddat gevär och upprepat ber om just det?

Om man känner till mer än det som framgår så är det för mig tydligt när man ser filmen att det inte är första gången hon plockar fram sina vapen för att få honom att följa hennes kommandon. E filmar detta för att tydligt kunna påvisa hennes beteende dagen efter. Tyvärr blir det inget dagen efter. E sitter på altan när L anländer med hagelgeväret och har inget annat att välja på direkt heller. Han kommer inte ut därifrån då L täcker utgången med ett hagelgevär. Hon har valmöjligheten att bara gå in igen om hon ville undvika att bli filmad. Även ljudfilen stärker att han inte står för ett agiterat beteende och något som tyvärr inte framgår någonstans i förundersökningen är att han efter den tidpunkten ljudfilen spelats in frågat en kompis om han kan få sova över hos denna. Han hade alltså för avsikt att lämna SIN bostad om L inte tänkte göra så. Detta är ett faktum. Ls avsikt med vapnet och hoten om att se till att han hamnar på sjukhus är ju som sagt att få honom att lyda. Att bli filmad i sig hade hon med enkelhet kunnat undvika. Hon hade kunnat vänt om med sin hagelbössa och gått tillbaka in i huset och hade hon gjort som min bror bad henne, dvs gått och lagt sig eller lämnat bostaden, hade min bror troligtvis varit i livet idag. Hennes ton och avsikt att förminska min bror. Det är kommandon och befallningar som kommer från L under ljudinspelning och filmklipp. Detta är såklart min tolkning utav hur jag känner min bror och det underlag jag tagit del av.
2021-10-29, 23:47
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Nej
Jo det är han!
2021-10-29, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson

Nej, håller med till fullo. Finns inga förmildrande omständigheter när man avrättar en sittande människa utan vapen som dessutom ber en sluta hålla på - och att lämna ens hem.
Borde väl kunna räknas som hemfridsbrott/kränkning oxå. Hon var inte skriven där. Betalade inget för sitt uppehälle.
Så sambo är helt fel ordval.

Parasit
Psykfall
Utnyttjare
Lögnare
Iskall mördare
Djävulen hade nog troligtvis en bättre mor än hon varit
2021-10-29, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Fast du gör ju inte det! Dem som känner Lydia vittnar ju om hur hon utnyttjar män, super hela dagarna ibland och inte ens orkar ta hand om sina barn. Låg efter i skolan långt innan hon träffade Emil, skulder på hög.
Och nu blev dem ännu större iochmed domen.

Hon kunde välja att åka därifrån och ta hand om sina barn istället. Hur illa man än skulle bli behandlad - så är det ju ingen som tvingar nån att stanna. Du fattar väl att om
Hon blivit illa behandlad- hade hon bara hoppat på nästa tåg med nästa offer av man.
Hon valde mörda, sitta i fängelse och skita blankt i sina barn.
Vilken fantastiskt morsa och medmänniska.

Vart lever du egentligen, för inte är det i verkligheten när du skriver som du gör. Har du inte förstått hur många kvinnor och även en del män det finns som blir misshandlade och som inte vågar lämna relationen. Fråga bara en kvinnojour om saken så kan dom berätta det för dig.
Du känner heller inte Lydia ju, så du kan inte veta om hon satt och söp hela dagarna. Eller satt du med henne och söp kanske? Nä, just det.
Din avundsjuka lyser igenom vet du. Han valde henne framför dig, och det kan du aldrig ta.
2021-10-29, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Jaså, vad vet du om hennes operationer, eller går du bara på den störda EmmeLees påhittade historier?

Hon har inte lagt en krona från egen ficka på någonting.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in