2021-10-29, 21:44
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Dom kanske tänker att eftersom han satt still i stolen och inte utgjorde nåt direkt hot, så kanske det var dumt av henne å skjuta, va tror du om den teorin ?

Han kan ju lika bra ha haft en egen bössa, basebollbat eller kniv som inte syns på filmen.

Bara teoriprövning.
2021-10-29, 21:45
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Tack för svar, men jag tycker det är ett taffligt tänk från lagstiftaren då.

Jag menar att L (i detta fall) har ju mer kunskap om hur E fungerar när de bråkar, kanske han brukar sitta lugnt innan han går till full attack.....bara ett exempel.

Fast det är ju inte vad hon sagt? Dessutom anmärker tingsrätten att L genom att lämna felaktiga uppgifter försvagat sin egen trovärdighet, eller som det heter på juridiska: "hennes uppgifter bör värderas med stor försiktighet" (d v s "vi tror att du ljuger en del").
2021-10-29, 21:46
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Skulle du sluta filma någon som står framför dig med laddat vapen?

Jag hade slutat filma innan vapnet kom fram, på uppmaning då min sambo uttryckligen inte vill bli filmad, alternativt lagt benen på ryggen, hoppat in i/över busken.
2021-10-29, 21:48
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Där har du fel, det står klart och tydligt att rätten har sett filmen, men att den ska fortsat vara belagd med sekretess för allmänheten

Du fattar ingenting!

Jag beskriver vad som står i domen!!!
2021-10-29, 21:48
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Han kan ju lika bra ha haft en egen bössa, basebollbat eller kniv som inte syns på filmen.

Bara teoriprövning.

Absolut, han kan ju haft nedgrävda levande babianer under poolen också, han kan ha haft ett rymdskepp gömt i dynlådan, men nu bedömde rätten utifrån de fakta som finns tillhands
2021-10-29, 21:50
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Du fattar ingenting!

Jag beskriver vad som står i domen!!!

Jag fattar att det står i domen att rätten sett filmen, gör du ?
2021-10-29, 21:53
Medlem
Om det låter som en anka, ser ut som en anka, känns som en anka och luktar som en anka så är det med största sannolikhet en… (drumroll, please) Anka!
2021-10-29, 22:01
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Fast det är ju inte vad hon sagt? Dessutom anmärker tingsrätten att L genom att lämna felaktiga uppgifter försvagat sin egen trovärdighet, eller som det heter på juridiska: "hennes uppgifter bör värderas med stor försiktighet" (d v s "vi tror att du ljuger en del").

Ja, nej det säger hon inte, det var mitt exempel.

Ja, jag har läst domen. Tingsrätten sågar allt vad hon säger. Även vad psykpersonalen säger. De säger att hon var väldigt full, men de tror inte hon var tillräckligt full för minnesluckor.

Det där med att hellre fria än fälla-tänk hos tingsrätten finns inte med någonstans.

Vad jag ex menar är att psykpersonalen menar på att hon är uppriktigt ledsen och chockad. Men det tror inte tingsrätten på.
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2021-10-29 kl. 22:04.
2021-10-29, 22:01
Medlem
Citat:

Bara teoriprövning.

Haha, så du tror inte hon hade nämt det då ?
Eller att teknikerna hittat det på altanen ?

Hur orkar du fortsätta ? Blir fan mörkrädd alltså, vilken energi du lägger ner på att försvara en människa du inte känner. Som erkänt dessutom

Vi andra försvarar Emil- som är mördad och som
var en fin kille, vän och pappa. Oavsett sina problem.
2021-10-29, 22:03
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Jag fattar att det står i domen att rätten sett filmen, gör du ?

Det finns en AVSKRIFT av några meningar som sägs I 4-minutersfilmen I DOMEN, I DEN UTGIVNA DOMEN!
2021-10-29, 22:03
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ja jag håller med dig, hoppas det går vidare till Hovrätten och att allt plockas fram då. Och då menar jag allt som har kommit fram här m.m. Att Emil också har psykiskt misshandlat och mobbat henne, slagit henne m.m. Tror säkert att antalet år kan minskas till slut.
Du menar att det är helt okej att Lydia mördade honom för att han klappat till henne? Vilket jag kan sätta 1000 miljoner kronor på att han INTE gjort. Han blev kär gjorde allt för att underlätta för henne, hon fick en bil, motorcykel och ett hem men det eskalerade ganska snabbt!
Hann det ens gå 4 månader innan han bad henne att flytta? Men det ville inte lilla "stackars" Lydia..🙄
Om du vet att Emil slog din vän Lydia varför hjälpte du inte henne och var där om han var så fruktansvärd? Då hade hon väl verkligen dragit därifrån när han bad henne att åka därifrån?
2021-10-29, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
I vilken värld lever du i? Det finns mängder av fall (pratar inte bara om sverige nu alltså) där en mobbad och psykiskt nedbruten person tar hämnd.
Och jag lyssnar och läser på det som sägs och skrivs från personer som känner de båda.

Fast du gör ju inte det! Dem som känner Lydia vittnar ju om hur hon utnyttjar män, super hela dagarna ibland och inte ens orkar ta hand om sina barn. Låg efter i skolan långt innan hon träffade Emil, skulder på hög.
Och nu blev dem ännu större iochmed domen.

Hon kunde välja att åka därifrån och ta hand om sina barn istället. Hur illa man än skulle bli behandlad - så är det ju ingen som tvingar nån att stanna. Du fattar väl att om
Hon blivit illa behandlad- hade hon bara hoppat på nästa tåg med nästa offer av man.
Hon valde mörda, sitta i fängelse och skita blankt i sina barn.
Vilken fantastiskt morsa och medmänniska.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in