2021-10-29, 21:30
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Jag har enbart klickat på "citera", sen har det blivit som det har blivit. Inte mitt fel att det är fel på sidan/forumet. Sorry.

Jo, du kan fixa det själv. Läs bara igenom allt innan du postar, speciellt det du citerar och ovanför, sedan erase det som är felaktigt, det nicknamnet som är fel.
2021-10-29, 21:31
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaa. Jag tycker att det är lite märkligt. Hur kan de (tingsrätten) verkligen VETA att han inte tänker gå till angrepp? Eller hur hon upplever situationen?

Tingsrätten behöver inte veta att han inte tänker gå till angrepp, det räcker med vad som syns på filmen samt hennes berättelse och skadebilden. Putativt nödvärn kanske hade varit aktuellt om det varit ett ordentligt slagsmål innan eller liknande. Men nu är de enda betydande skadorna på de inblandade ett jättestort skottsår i bröstet på E.
2021-10-29, 21:32
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Säger en del om personligheten och självbilden. Hon hade inte råd med hyran blev av med barnen. Men operationer hade hon pengar till. En liten egocentrisk borderline störd människa som skyller allt på alla andra.
Jaså, vad vet du om hennes operationer, eller går du bara på den störda EmmeLees påhittade historier?
2021-10-29, 21:35
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Lyssna på intervjun med åklagaren på SVT då blir det ganska förståeligt. Han har bett henne lämna huset tidigare under kvällen.
Han sitter ned, cirka 4m från henne, när hon kommer med geväret. Det är hon som pratar. Han är mest tyst och vill bara att hon ska gå därifrån. Hon tar upp geväret, siktar och trycker sedan av. Allt finns på film, han är inte aggressiv eller hotfull på något vis.

Fast domen börjar med att de är SAMBOs (inte mina ord utan tingsrätten).

Sedan har tingsrätten en avskrift av en kort del av 4-minutersfilmen där L minst 10 ggr säger till E (att sluta filma, min uppfattning) ("Lägg ner, lägg ner, lägg ner.....)

Varför slutar han inte att filma?
2021-10-29, 21:37
Medlem
Citat:

Sedan har tingsrätten en avskrift av en kort del av 4-minutersfilmen där L minst 10 ggr säger till E (att sluta filma, min uppfattning) ("Lägg ner, lägg ner, lägg ner.....)

Skulle du sluta filma någon som står framför dig med laddat vapen?
2021-10-29, 21:39
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Det jag gör/gjorde var att klicka på "Citera", sen skrev jag mitt inlägg.
Återigen, inte mitt fel att sidan/forumet har problem.

Det som har hänt är att du av misstag har suddat ut en hakparentes med texten QUOTE. Sluta upp med det, dina inlägg blir helt förvirrande. Du vet att du kan förhandsgranska inlägg, va?
2021-10-29, 21:40
Medlem
BMC64s avatar
Citat:

Där har du fel, det står klart och tydligt att rätten har sett filmen, men att den ska fortsat vara belagd med sekretess för allmänheten
2021-10-29, 21:40
Medlem
Citat:
Ja jag håller med dig, hoppas det går vidare till Hovrätten och att allt plockas fram då. Och då menar jag allt som har kommit fram här m.m. Att Emil också har psykiskt misshandlat och mobbat henne, slagit henne m.m. Tror säkert att antalet år kan minskas till slut.

Börja lyssna nu på dem som känner Lydia

Och dem som känner Emil, det är ju väldigt tydligt vem som utnyttjat vem. Vem som psykiskt brutit ner vem med.
Det är ju inte Lydia som blivit skjuten va?
Brukar sällan vara den som blir nertryckt och misshandlad som mördar
2021-10-29, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Det som har hänt är att du av misstag har suddat ut en hakparentes med texten QUOTE. Sluta upp med det, dina inlägg blir helt förvirrande. Du vet att du kan förhandsgranska inlägg, va?

Ja mitt misstag var väl att jag inte suddade ut något över huvud taget. Därav felet eftersom det var fel på sidan/forumet.
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Tingsrätten behöver inte veta att han inte tänker gå till angrepp, det räcker med vad som syns på filmen samt hennes berättelse och skadebilden. Putativt nödvärn kanske hade varit aktuellt om det varit ett ordentligt slagsmål innan eller liknande. Men nu är de enda betydande skadorna på de inblandade ett jättestort skottsår i bröstet på E.

Tack för svar, men jag tycker det är ett taffligt tänk från lagstiftaren då.

Jag menar att L (i detta fall) har ju mer kunskap om hur E fungerar när de bråkar, kanske han brukar sitta lugnt innan han går till full attack.....bara ett exempel.
Medlem
BMC64s avatar
Citat:

Hur vet du att han suddade ut den av misstag ? och inte medvetet
2021-10-29, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Börja lyssna nu på dem som känner Lydia

Och dem som känner Emil, det är ju väldigt tydligt vem som utnyttjat vem. Vem som psykiskt brutit ner vem med.
Det är ju inte Lydia som blivit skjuten va?
Brukar sällan vara den som blir nertryckt och misshandlad som mördar

I vilken värld lever du i? Det finns mängder av fall (pratar inte bara om sverige nu alltså) där en mobbad och psykiskt nedbruten person tar hämnd.
Och jag lyssnar och läser på det som sägs och skrivs från personer som känner de båda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in