2021-10-29, 20:30
Medlem
[quote=Vemdalen62|77748838]
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Eller hur. Jag har barn och inte sitter jag i fängelse för mord eller inte behöver mina barn bo varken på gatan eller hos sin pappa för att jag flyttar runt till olika karlar med alkoholproblem. Men du verkar tycka det är ett normalt liv för 4 barn

Men nu var det ju frågan om vad som gjordes då hon blev tvungen att lämna lägenheten ju. Då blev den bästa lösningen att exet Kimmo tog hand om barnen ju. Det är i mina ögon ansvarsfullt, istället för att dom skulle bo på gatan. Innan dess hade hon de stora hos sig och de små på helgerna, också en uppgörelse med tanke på att hon studerade. Går ju att läsa, svart på vitt.
2021-10-29, 20:35
Medlem
[quote=svennesanning|77748958]
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62

Men nu var det ju frågan om vad som gjordes då hon blev tvungen att lämna lägenheten ju. Då blev den bästa lösningen att exet Kimmo tog hand om barnen ju. Det är i mina ögon ansvarsfullt, istället för att dom skulle bo på gatan. Innan dess hade hon de stora hos sig och de små på helgerna, också en uppgörelse med tanke på att hon studerade. Går ju att läsa, svart på vitt.

Du har inte stor krav på hur man ska vara/bete sig som förälder du inte!
2021-10-29, 20:41
Medlem
[quote=Vemdalen62|77749046]
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning

Du har inte stor krav på hur man ska vara/bete sig som förälder du inte!

Större än dina krav eftersom du vill att hennes barn ska bo på gatan ju!
2021-10-29, 20:42
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Det är många som varnat i flera decennier att landet varit på väg åt helvete.
Jag undrar hur feminister hade sett på detta fallet om könsrollerna varit ombytta och killen står och pratar med tjejen och hon filmar och han sedan kallblodigt skjuter henbe. Hade varit på löpsedlarna i flera veckor.
EXAKT!
Man blir så jävla förbannad, men alla feminister som vill ha jämställdhet finns inte helt plötsligt för Emil.
Nej dom måste hitta något som rättfärdigar att Lydia tog hans liv, gud förbjuder om det var Lydias fel!

Jag kräks och tappar ännu en gång tron på människor när det gång på gång ska hittas på ursäkter för att det faktiskt handlar om en psykiskt störd kvinna som mördar, men det ska ursäktas för att vad...?
Jag skäms förfan över att kvinnor försvarar en kvinna som har mördat, för då måste han gjort något!
Vi kan bara trösta oss med att det är kvinnor/män som levt skyddade och aldrig mött verkligheten som den är, det är fortfarande bara män som är dumma och elaka...
2021-10-29, 20:44
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Slänger ut en fråga till nån som är mer skolad i lagtexter, det tingsrätten skriver i punkt 61 i domen
innebär det att dom dissar Lydias påstående om att hon blivit slagen ? Det är lite förvirrande för när man läser i uppsåts förklaringen så står det att det inte spelar nån roll om hon blivit knuffad å slagen så var det inte nördvärn. Men under punkt står det putativt (inbillat) nödvärn

61. Avslutningsvis i denna del konstaterar tingsrätten att det inte har framkommit
någonting som talar för att Lydia Barth trodde sig befinna sig i en nödvärnssituation i
det ögonblick då hon sköt Emil Fremdling. Hon kan alltså inte ursäktas på grund av
inbillat (s.k. putativt) nödvärn. Samtliga objektiva rekvisit är därmed täckta av uppsåt

Det som står är att rekvisitet för putativt nödvärn inte är uppfyllt, d v s även om hon blivit slagen tidigare så kan hon inte ha uppfattat skottsituationen som att Emil skulle angripa henne.
2021-10-29, 20:45
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
EXAKT!
Man blir så jävla förbannad, men alla feminister som vill ha jämställdhet finns inte helt plötsligt för Emil.
Nej dom måste hitta något som rättfärdigar att Lydia tog hans liv, gud förbjuder om det var Lydias fel!

Jag kräks och tappar ännu en gång tron på människor när det gång på gång ska hittas på ursäkter för att det faktiskt handlar om en psykiskt störd kvinna som mördar, men det ska ursäktas för att vad...?
Jag skäms förfan över att kvinnor försvarar en kvinna som har mördat, för då måste han gjort något!
Vi kan bara trösta oss med att det är kvinnor/män som levt skyddade och aldrig mött verkligheten som den är, det är fortfarande bara män som är dumma och elaka...

Va dillar ni om? Vilken feminist har ni läst som försökt försvara L?
2021-10-29, 20:45
Medlem
[quote=svennesanning|77749143]
Citat:

Större än dina krav eftersom du vill att hennes barn ska bo på gatan ju!
Du tolkar som du vill.. Allt för att ta Lydia i försvarMen hennes framfart slutade att hon vart en mörderska... Stackars hennes barn
2021-10-29, 20:46
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Hon var för sjuk!!! Som kvinna kan man inte förstå nån som inte sätter sina barn i första rum. Som är konstant otrogen mot pappan till sin barn
Det är bara en egoistisk, Elker kanske sjuk människa

Hahahaaa, så det är helt ok för feminister att inte tillvarata/kämpa för sjuka kvinnors intressen???

Hur är det med tjocka kvinnor?

Eller fula kvinnor?

Eller fattiga kvinnor? (Vilket L väl var?)

Några exempel.
2021-10-29, 20:46
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Det som står är att rekvisitet för putativt nödvärn inte är uppfyllt, d v s även om hon blivit slagen tidigare så kan hon inte ha uppfattat skottsituationen som att Emil skulle angripa henne.

Tack, det va det jag gissade på ungefär, men jag är inte bevandrad i lagtexter, så jag blev lite fundersam
2021-10-29, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
EXAKT!

Håller fullständigt ned!!!
2021-10-29, 20:52
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Nåt av det dummaste jag läst idag..
Vad har hennes plastikkirurgi med mordet att göra, förklara jättegärna för jag ser inte sambandet och det är jag nog inte ensam om.

Jag är själv opererad här och var men inte fan skjuter jag ihjäl nån för det?!
Ser fram emot en utförlig förklaring!
Säger en del om personligheten och självbilden. Hon hade inte råd med hyran blev av med barnen. Men operationer hade hon pengar till. En liten egocentrisk borderline störd människa som skyller allt på alla andra.
2021-10-29, 20:56
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Kommissarie More har väl lagt ut fuppen....det är mer än vad du har gjort!!!

Det är du och någon mer som kör med påhopp och attacker på användare som ni kallar MGKs "försvarare"!

Jag har läst alla inlägg, och jag har inte sett någon som försvarar MGK. Vad det handlar om är mänskliga rättigheter, vilket (i en demokrati) även gärningsmän innehar.

Men det kommer ni aldrig att fatta!!

Och vad är det för nolla till anhörigas målsägaradvokat som inte har begärt sekretess på alla barnen???? Det har det varit i alla andra fuppar jag läst där barn är inblandade på något sätt.
Jo du många som glorifierar henne och lägger skuld på offret. Hon är ett äckligt borderline monster. Som avrättade offret.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in