2021-10-05, 12:02
Avslutad
Någon som vet när det ska upp i rätten?
2021-10-05, 12:02
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Beskedet ska inkomma 8 oktober. Det är oklart om det blir offentligt innan huvudförhandlingen är avslutad.
Tack för svar.

Känns spontant som hennes EIPS är väldigt kraftig. Kanske t.o.m. även manodepressiv, och/eller en psykisk störning med vanföreställningar, tankestörningar och hallucinationer. Borde hamna på gränsen till att få RPV.

Jag har dock sällan fått ta del av journalanteckningarna i ett fall, så kanske ovana som lekman som gör att jag tycker tjejen verka ha ett helvete och är sjuk.
2021-10-05, 12:08
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80y
skämmer mej att läsa . och vad opererad hon är . mag o tuttplastik . ser bild o journal o tänker va utlämnande . hon är psyko o sjuk i huve men inte dömd å vi ser hennes journal o bilder o läser om ärr . hon är 100 % skyldig men de känns ohumant ändå

Nåt av det dummaste jag läst idag..
Vad har hennes plastikkirurgi med mordet att göra, förklara jättegärna för jag ser inte sambandet och det är jag nog inte ensam om.

Jag är själv opererad här och var men inte fan skjuter jag ihjäl nån för det?!
Ser fram emot en utförlig förklaring!
2021-10-05, 13:07
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Facit att hon var galen och kapabel till detta.. Vilket jag också hävdat och blivit anklagad för ryktesspridning.
Vad har du tillfört Kommisarie More?
Bara en massa påhopp anmälningar och och elakheter!....

Kommissarie More har väl lagt ut fuppen....det är mer än vad du har gjort!!!

Det är du och någon mer som kör med påhopp och attacker på användare som ni kallar MGKs "försvarare"!

Jag har läst alla inlägg, och jag har inte sett någon som försvarar MGK. Vad det handlar om är mänskliga rättigheter, vilket (i en demokrati) även gärningsmän innehar.

Men det kommer ni aldrig att fatta!!

Och vad är det för nolla till anhörigas målsägaradvokat som inte har begärt sekretess på alla barnen???? Det har det varit i alla andra fuppar jag läst där barn är inblandade på något sätt.
2021-10-05, 13:16
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80y
chockad att läsa journaler är det ok ? hon e inte dömd än ? känns lite rättslöst .

Ja, jag håller med. Jag får lite känslan att polisen fått för sig att psykpersonalen ska ha gjort polisens jobb med att hålla förhör.

Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Jag har hela tiden sagt att Lydia är ett psykfall som utnyttjat och levt på Emil. Och när han inte ville längre så brann hon och sköt honom iskallt med sitt eget vapen.

Vilket ni nu ser är fakta.

Han filmade och sparade hennes utbrott för att anmäla henne .

Vilken människa med jägarexamen skjuter på nåt med dubbla hagel och tror att ”den” inte kommer skadas dödligt ?

Ingen

Missade du att läsa de första sidorna med rapporter från poliser först på plats eller undviker du medvetet???

En av kvarterspoliserna som brukar patrullera i området säger ju att Emil (BO) är/var en välkänd alkoholmissbrukare för polisen!!
2021-10-05, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, jag håller med. Jag får lite känslan att polisen fått för sig att psykpersonalen ska ha gjort polisens jobb med att hålla förhör.

Missade du att läsa de första sidorna med rapporter från poliser först på plats eller undviker du medvetet???

En av kvarterspoliserna som brukar patrullera i området säger ju att Emil (BO) är/var en välkänd alkoholmissbrukare för polisen!!

Är alkolism en anledning/förmildrande omständighet till att bli skjuten till döds menar du?
2021-10-05, 14:03
Medlem
WWHs avatar
Det är ju utom allt tvivel så att Lydia har avfyrat bössan mot Emil, och är skyldig till denna dödsskjutning. Det som är super viktigt i en rättsstat är att reda ut orsaken. Det framkommer med all tydlighet att dessa två människor inte varit skapta för varandra och med facit i hand värst för Lydia att hantera. Emil var inte guds bästa barn och med naruisitisk precision har uppenbarligen styrt Lydias känsloliv så det sluta i en katastrof. Det förtar såklart inte gärningen, men helt klart vill samhället att omständigheterna runt omkring skall belysas och sannolikt beaktas när straffpåföljden skall bestämmas. Tror också att RPV ligger i vågskålen här.
2021-10-05, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WWH
Det är ju utom allt tvivel så att Lydia har avfyrat bössan mot Emil, och är skyldig till denna dödsskjutning. Det som är super viktigt i en rättsstat är att reda ut orsaken. Det framkommer med all tydlighet att dessa två människor inte varit skapta för varandra och med facit i hand värst för Lydia att hantera. Emil var inte guds bästa barn och med naruisitisk precision har uppenbarligen styrt Lydias känsloliv så det sluta i en katastrof. Det förtar såklart inte gärningen, men helt klart vill samhället att omständigheterna runt omkring skall belysas och sannolikt beaktas när straffpåföljden skall bestämmas. Tror också att RPV ligger i vågskålen här.
Vad menar du med detta uttalande? Är det bekräftat av någon annan än den uppenbart störda Lydia?
2021-10-05, 14:32
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Vad menar du med detta uttalande? Är det bekräftat av någon annan än den uppenbart störda Lydia?

Du bekräftar det ju själv där, men om det inte räcker så finns ju Ls psykjournaler med i fuppen.....så JA, det är ju bekräftat av flera proffs inom psyksjukvården!
2021-10-05, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somenlitenpil
Skulle bli väldigt förvånad om det inte är BO’s vapen. En ren impulshandling baserat på ett emotionellt överslag, troligen i kombination med alkohol, får bli min långtgående gissning.

Man ska lära av sina misstag. Ovan gjorde jag tidigt ett fördomsfullt antagande att vapnet tillhörde BO.
2021-10-05, 14:36
Medlem
WWHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam

Framgår av närpolisen, ljudupptagningarna, Lydias relationsbeskrivning samt tidigare vittnesmål i denna tråd att allt inte stod rätt till även med Emil.
2021-10-05, 14:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WWH
Framgår av närpolisen, ljudupptagningarna, Lydias relationsbeskrivning samt tidigare vittnesmål i denna tråd att allt inte stod rätt till även med Emil.
Helt fruktansvärt att bli avrättad, men tur att han hade sinnesnärvaro att filma hennes framfart, det blir svårt att bortförklara.
Vem var Emil? Hur träffade han denna Lydia? Hans dryckesproblematik och svårigheter, han var väl inte våldsam?
När man läser att E var 168 cm och vägde 66 kg, medan Lydia var 180-185 och vägde 80 pannor, blir det så konstigt. En gorg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in