■ H*nna Davidss*n kan eventuellt bli dömd för anstiftan till mord på sin tidigare rival L*na Wesstr*m, hon kan också eventuellt bli dömd för medhjälp till mord på sin tidigare rival L*na Wesstr*m.
■ Endast framtiden kommer att kunna utvisa beträffande H*nna Davidss*n.
■ Frågan du skall ställa dig är, kan det möjligtvis ha varit på ett sådant sätt att H*nna Davidss*n faktiskt var St*fan Davidss*n behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 ?
■ En styck Sill och en styck Yodansk Golvbrunns-drottning, ett mycket märkligt par, till exempel, Byal*gsg*tan (2) under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.
■ Fråga: Har du någon aning om vem det var som föreslog H*nna Davidss*n bostadsrätten på Färd*m*nsg*tan och varför ?
■ H*nna Davidss*n kan eventuellt bli dömd för anstiftan till mord på sin tidigare rival L*na Wesstr*m, hon kan också eventuellt bli dömd för medhjälp till mord på sin tidigare rival L*na Wesstr*m.
■ Endast framtiden kommer att kunna utvisa beträffande H*nna Davidss*n.
■ Frågan du skall ställa dig är, kan det möjligtvis ha varit på ett sådant sätt att H*nna Davidss*n faktiskt var St*fan Davidss*n behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 ?
■ En styck Sill och en styck Yodansk Golvbrunns-drottning, ett mycket märkligt par, till exempel, Byal*gsg*tan (2) under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.
■ Fråga: Har du någon aning om vem det var som föreslog H*nna Davidss*n bostadsrätten på Färd*m*nsg*tan och varför ?
Mvh/JM.
Nu verkar det inte som varken åklagare eller polis är intresserad att fortsätta gräva i detta fall längre och vad anbelangar polisen så är detta fall polisiärt uppklarat, GM dömd och död och någon medhjälpare/anstiftare har vi inte fått ett endaste bevis om och det är helt omöjligt för en åklagare att åtala HD för att hon har städat en golvbrunn och raderat i mobilen, misstänkt att städa och radera ja men räcker inte på långa vägar för att väcka åtal.
Nu verkar det inte som varken åklagare eller polis är intresserad att fortsätta gräva i detta fall längre och vad anbelangar polisen så är detta fall polisiärt uppklarat, GM dömd och död och någon medhjälpare/anstiftare har vi inte fått ett endaste bevis om och det är helt omöjligt för en åklagare att åtala HD för att hon har städat en golvbrunn och raderat i mobilen, misstänkt att städa och radera ja men räcker inte på långa vägar för att väcka åtal.
aktbilaga 150 sidan 12 ett MYCKET intressant vittnesförhör med Jeanette (utvecklingsledare i Region Örebro Län som fick en nära kontakt med SD, HD och LW under lång tids arbete med geocach-eventet som anordnades i Örebro, och de umgicks även privat. Hon ringde polisen så fort hon såg Lena i tidningen. ( ett litet axplock ur förhöret ) Gällande SD:
Stefan skrev väldigt mycket angående geocach event, han är extremt flitig. Jeanette säger att hon upplever Stefan som en besserwisser, jobbig att ha och göra med. Han upplevs som översmart, väldigt intensiv men han kunde även vara väldigt trevlig. Han ser sig själv som fantastisk och att alla vill ha honom. Han har ett stort bekräftelsebehov, lite narcissistisk. Han kommer med dåliga skämt och ska alltid sätta folk på plats, pratar mycket om sig själv, det är alltid han i fokus. Han är väldigt smart, social och extremt intensiv. Han pratar om det som intresserar honom och ger sexuella och sensuella antydningar. Han ger en liten underton av sensuella, sexuella, flirtiga utan att gå över någon gräns, inte mot Jeanette i alla fall.
När det gäller otroheten så nekade han fast det var uppenbart för alla. Till och med både Hanna och Lena bekräftade men han nekade i alla fall. Han får alla och tro att det var Lena som hängde efter honom, men i själva verket var det tvärt om. När LW försvann: Jeanette tänkte direkt att det var Stefan och att något hade spårat ur. Hon tänkte även att det kunde vara Hanna. Hanna var ju utsatt för psykisk misshandel under så lång tid och Stefan och Lena har ju inte släppt taget om varandra. Hanna mådde så fruktansvärt dåligt och hon var kär i Stefa n och ville leva med honom.
På fråga om Jeanette tror att Stefan skulle kunna skydda Hanna svarar Jeanette att det tror hon. Stefans fru, numera exfru betyder så mycket för honom även om han hade relationen med Lena. De var som fastvuxna ihop, som ett, trots otroheten. Jeanette tror absolut att Stefan skulle skydda Hanna om det var hon som gjort detta. Hanna behövde Stefan, de är livskamrater, de delar allt, de är ett. Exakt som hon beskriver paret har jag upplevt dem både genom att läsa FUP och lyssna på dem i rättegången. LW beskriver hon som genuint go, glad och duktig vid samarbetet kring geotouren. Jag tror detta hände mot SD:s vilja. Krav från HD, eller HD själv eller tillsammans.
aktbilaga 150 sidan 12 ett MYCKET intressant vittnesförhör med Jeanette (utvecklingsledare i Region Örebro Län som fick en nära kontakt med SD, HD och LW under lång tids arbete med geocach-eventet som anordnades i Örebro, och de umgicks även privat. Hon ringde polisen så fort hon såg Lena i tidningen. ( ett litet axplock ur förhöret ) Gällande SD:
Stefan skrev väldigt mycket angående geocach event, han är extremt flitig. Jeanette säger att hon upplever Stefan som en besserwisser, jobbig att ha och göra med. Han upplevs som översmart, väldigt intensiv men han kunde även vara väldigt trevlig. Han ser sig själv som fantastisk och att alla vill ha honom. Han har ett stort bekräftelsebehov, lite narcissistisk. Han kommer med dåliga skämt och ska alltid sätta folk på plats, pratar mycket om sig själv, det är alltid han i fokus. Han är väldigt smart, social och extremt intensiv. Han pratar om det som intresserar honom och ger sexuella och sensuella antydningar. Han ger en liten underton av sensuella, sexuella, flirtiga utan att gå över någon gräns, inte mot Jeanette i alla fall.
När det gäller otroheten så nekade han fast det var uppenbart för alla. Till och med både Hanna och Lena bekräftade men han nekade i alla fall. Han får alla och tro att det var Lena som hängde efter honom, men i själva verket var det tvärt om. När LW försvann: Jeanette tänkte direkt att det var Stefan och att något hade spårat ur. Hon tänkte även att det kunde vara Hanna. Hanna var ju utsatt för psykisk misshandel under så lång tid och Stefan och Lena har ju inte släppt taget om varandra. Hanna mådde så fruktansvärt dåligt och hon var kär i Stefa n och ville leva med honom.
På fråga om Jeanette tror att Stefan skulle kunna skydda Hanna svarar Jeanette att det tror hon. Stefans fru, numera exfru betyder så mycket för honom även om han hade relationen med Lena. De var som fastvuxna ihop, som ett, trots otroheten. Jeanette tror absolut att Stefan skulle skydda Hanna om det var hon som gjort detta. Hanna behövde Stefan, de är livskamrater, de delar allt, de är ett. Exakt som hon beskriver paret har jag upplevt dem både genom att läsa FUP och lyssna på dem i rättegången. LW beskriver hon som genuint go, glad och duktig vid samarbetet kring geotouren. Jag tror detta hände mot SD:s vilja. Krav från HD, eller HD själv eller tillsammans.
Citat:
Han får alla och tro att det var Lena som hängde efter honom, men i själva verket var det tvärt om.
Eftersom vi har tillgång till FUP så vet vi att det inte är sant. LW lät honom aldrig vara ifred. Hon var på honom 24/7 och gav honom order om vad han skulle göra, hur han skulle göra det, vad han skulle vilja. Om han inte lydde henne så hotade hon med att berätta för HD. Om han inte svarade henne tillräckligt fort så kontaktade hon honom på sätt som HD skulle kunna se. Han var livegen.
Citat:
Hanna var ju utsatt för psykisk misshandel under så lång tid och Stefan och Lena har ju inte släppt taget om varandra. Hanna mådde så fruktansvärt dåligt och hon var kär i Stefa n och ville leva med honom.
Fy 17 vilka kräk de var; SD och LW. Skönt för HD att slippa dem.
aktbilaga 150 sidan 12 ett MYCKET intressant vittnesförhör [(..)
Exakt som hon beskriver paret har jag upplevt dem både genom att läsa FUP och lyssna på dem i rättegången. LW beskriver hon som genuint go, glad och duktig vid samarbetet kring geotouren. Jag tror detta hände mot SD:s vilja. Krav från HD, eller HD själv eller tillsammans.
Tror också det kan ligga nåt i det hon nämner i med tillägg att hon skriver om tiden som delaktig i geotouren med start 2016 och sista kontakt med HD är via ett meddelande i juli 2017: "där hon berättade att hon och Stefan skulle försöka igen."
Eftersom jag anser att kronologi är av vikt relaterat till HDs psykiska hälsa och kapacitet.
"J tänkte direkt att det var Stefan och att något hade spårat ur. Hon tänkte även att det kunde vara Hanna. Hanna var ju utsatt för psykisk misshandel under så lång tid och Stefan och Lena har ju inte släppt taget om varandra. Hanna mådde så fruktansvärt dåligt och hon var kär i Stefa n och ville leva med honom."
På tal om psykisk misshandel under så lång tid:
När tex gaslighting diskuteras i tråden, att han tex lurade henne att hon sov när hon eg var vaken, så skedde detta 2015.
HD var fortfarande var psykiskt sjuk och tillvaron förändras i mars 2017 då hon har kraft att ta tag i saker.
HD är allt annat än lättlurad efter detta, kräver insyn i konton och är på alerten. Finns beskrivet av väninnan KH ang hösten, det är intriger ang LW.
Paret bokar drömresan - men sen händer det saker ang livslångt kontaktförbud.
Ett annat exempel som åberopas angående gaslighting är när han försöker bluffa sig ur att han inte var till LW efter sitt advent i december 2017 och mixtrar med GPS.
Enligt LW - men via SD - så påstås HD gå på den bluffen.
Det är vad SD tror - och han tycks tro att han kan vara smartast ända fram till mordet.
Det är likaväl vad LW också tror.
JG hade följt har efter SD vid midnatt och rapporterar till HD och hennes reaktion är att bli galen och sticka till JS utan att tala om vart hon åkt.
Hon visar SD vad de skriver för att ge sken av att det inte är nåt mellan dom, men faktum är att hon inleder otrohetsaffären denna månad och sen döljer hon att hon ligger med JS, även långt efter skilsmässan. De byter forum för att inte upptäckas.
Absolute xmas lanserades av LW samma dag och den trashas i december.
"På fråga om J tror att Stefan skulle kunna skydda Hanna svarar J att det tror hon. Stefans fru, numera exfru betyder så mycket för honom även om han hade relationen med Lena. De var som fastvuxna ihop, som ett, trots otroheten. J tror absolut att Stefan skulle skydda Hanna om det var hon som gjort detta. Hanna behövde Stefan, de är livskamrater, de delar allt, de är ett. "
Åsikten om fastvuxna är intressant.
De har en sjuk bindning och det ses i sin värsta form när de har diskuterat familjeutrotning.
Efter otroheten är bekräftad sägs de bli som ett team med gemensam nämnare att LW är syndabocken enligt HDs chef.
De allierar sig och JG ingår i tystnadspakten att upprätthålla fasader inför GC-världen.
Men SD slutar som sagt inte vara otrogen, han lever i sin egen fyrkantiga bubbla.
Att SD, paradoxalt nog, skulle skydda HD är även min åsikt.
Det ses gentemot LW, hon får inte kritisera HD.
Efter skilsmässan gör han allt för att hamna i bättre dager och vill ha henne tillbaka.
Inget annat har varit verkningsfullt än skilsmässan. Inga krav, känsloutbrott, restriktioner och förbud har hjälpt.
Han har öht inte tagit HD på allvar.
Han fortsätter dock i samma hjulspår och är av given anledning bekymrad.
HD är glad då han gråter floder över förlusten, han har inte den känslokapaciteten i vanliga fall, han har grava känslomässiga problem.
Skulle tippa att SD upptäcker att han på ett sätt är beroende av HD pga grund av sin bristande sociala kapacitet. Han klarar knappt av att tvätta, städa och sköta barn på egen hand och HD är där och sköter trädgården.
Han saknar inte kon förrän båset är tomt.
Efter skilsmässan tystnar han och går inte att prata med. HD är bekymrad och ältar bla med JS och sin chef. Han vill inte till USA.
Sen lyckas hon få med honom på resan och de gör semesteransökan 5 april. Dagen efter börjar hon bråket om loggar och beter sig som om hon fått hybris ett par dagar.
HD är fortsatt bekymrad i april.
Hon har krav på SD trots att hon tagit ut skilsmässa och själv roar hon sig med JS.
SD måste sluta tänka på LW säger hon till JG.
Hon kärleksbombar och SD fortsätter krångla ang USA vilket ses 8 maj och likaså direkt på natten efter han försökt lura ut LW till Absolute xmas den 12 maj.
Resan är uppenbart en het potatis eftersom han står som en åsna mellan två hötappar.
Senast redigerad av develi 2021-10-29 kl. 15:57.
Någon som vet var man kan lyssna på slutplädering i Hovrätten? Vilka poddar har tagit upp fallet o.s.v.?
Undrar det samma då jag aldrig hittat varken inledande presentation el slutplädering från ÅK. Hade även gärna tagit del av målsägandebiträdet då hon förefaller rätt skarp i förhör.
Har bara sett en mening via liverapport i NA.
"– Det är när han riskerar att förlora NN (exhustrun) som han blir riktigt farlig, säger Ester Andersson Zandvoort."
Det hade de kunnat gjort betydligt tidigare så det ÄR mycket konstigt att städa mitt i en mordutredning.
Kan du sluta upp med dina retoriska knep, såsom att upprepa något såsom för att påpeka som att jag hävdar motsatsen.
Jag har påpekat det olämpliga i att de städar, hur många gånger som helst. De borde verkligen ha frågat polisen. Känner du igen det????
Men om man som du enbart kan se saker från ett enda håll, så går det inte att diskutera med dig.
Det finns ju faktiskt även skäl att städa i det här huset, även om det är olämpligt.
Faktum är väl att de skulle kunna ha städat tidigare som du säger. Då för att verkligen städa så snabbt som möjligt efter mordet för att eliminera alla spår.
Så varför görs det inte?
Kanske finns det skäl till det?
Är det inte så att HD är sänkt i botten efter USA-resan? Mådde dåligt redan i USA och läkare fick besöka henne där. Sedan hämtar SOA dom på Arlanda 18 maj, åker direkt till landet (Folketorp).
Och på det förhör med HD 19 maj, sedan in akut. psyk 20 maj... (149/77-78).
Kanske fick hon tillägg/dosökning av lugnande då? Fick stöd av vänner anhöriga? Efter några dagar på Folketorp kändes det bättre?
Som jag tidigare nämnt, kan just det behov av städning som verkligen fanns, ökat med tiden, och kanske faktiskt tjejerna klagade såsom ungdomar/barn kan göra? Och efter en husrannasakan kan det bli ytterligare saker att ta hand om.
Det kanske passade bra just nu 25 maj med storstädning av flera skäl? SD har ju nämnt att det kunde finnas blod i huset, när det kommit fram till familjen vet vi inte exakt, men det är väl inte osannolikt att det är något som SD pratat om och att det satte fart på det hela?
Men som sagt, det har redan varit husrannsakan, avspärrningarna borta, så om man vill ha bort blodrester borde det ha varit lite sent påtänkt?
Nu var polisen inte så på där: Mna önska ju att man kollat avloppet direkt, husrannsakan 15:e maj hade varit lämpligt, även om det var Lena man letade efter, så hittades det ju ett par blodiga jeans där. Alla signaler fanns på att något allvarligt hade hänt, så jag begriper det inte...
Men jag kan tänka mig att hela familjen som dagt tror på att SD är oskydlig och att man inte har några betänkligheter att varken städa huset som nu är släppt och HD gör det hon "förstår" att hon borde göra.
Ang hennes familj så är det gemensamt beslut.
Det blir ordagrant brandbråtttom, trots att både flytt och brand var flera månader innan.
SD skulle få "en grundnivå" enligt SOA och HD pratade om att "återta huset". HDs mor ringer HDs syster och ber henne hjälpa till.
SD städar likt de andra men SOA får sota upoe på taket.
SD vet inte vem som städat golvbrunnen i förhör. Han vill inte heller uppge vem som tog initiativet att börja städa:
[...]
HD drog ihop gänget enligt henne själv: " Hon sa att hennes syster, mamma och pappa var med, Hanna hade tagit dit hela gänget. Hanna sa att det var hennes initiativ, hon ville åka dit och göra en grovstädning. C frågade vad syftat med städningen var men hon fick aldrig något riktigt svar från Hanna." Ab 149
Ja, allt det här har diskuterats i tråden sedan länge.
Citat:
Jag skrev att TB berättar att HD inte sagt saker i förhör bara för att hon inte får konkreta frågor.
Nä, så sa hon inte.
Hon svarade angående en specifik fråga:
A 150/32:
"Hanna ringde upp T*herese. T*herese frågade vad det var hon menade egentligen. Hanna sa att
Noa vid något tillfälle hade slagit/misshandlat Lena, hon visste inte när. Hanna visste inte så
mycket mer. Hanna sa inte hur hon visste det och T*herese frågade inte.
T*herese frågade Hanna om hon sagt det till polisen. Hanna svarade att det hade hon inte gjort.
Hon hade inte fått frågan."
Du drar alltför stora växlar och slutsatser på enstaka ord och meningar, slitna ur sitt sammanhang. Att generalisera på det här sättet leder inte till att man kommer sanningen närmare, tvärtom.
Citat:
Det mesta som HD gör försöker du ålägga SD:
att storstäda, diskutera blodigt sex, hennes strategier i förhör.
HD är drivande att resa till USA och hon ser till att han behåller huset vid skilsmässa så hon förefaller rätt kompetent att iscensätta saker.
Det är också en överdriven och generaliserande bild du klistrar på mig.
Till skillnad från dig spekulaerar jag. jag skriver inte att. Och jag ser ju hur SD manipulerar både grannar och vänner. Att HD skulle ha sluppit undan tvivlar jag på.
Vi två har (förmodligen) helt diametralt olika tro.
Jag tror att SD är den som kommer på att det finns blod inne i huset (eftersom jag håller SD som mördaren) och därför kommer han på idén om det blodiga sexet. Jag kan inte för mitt liv tro att det är HDs uppfinning. När det kommer fram att SD tänker sig att det kan finnas blod i huset, kanske han nämner det för HD?
Eller menar du att antingen kommer HD på då att hon måste städa eller att hon vet att det finns bod i huset eftersom hon själv antingen varit delaktig, antstiftat och/eller vet om mordet?
På vilket sätt såg HD till att SD behöll huset? Mer än att säga att hon önskade så?
SD hade skuld till HD på huset som skulle betalas tillbaka.
Förmodligen har det gått si så där, eftersom han kanske inte jobbade så mycket och sedan satt häktad 8 månader. Men det är inte HDs förtjänst.
Det erinrar mig om nåt du sagt tidigare om hennes loggande när LW är mördad:
[...]
Citat:
Hur menar du att HD är styrd till det här?
Du måtte väl se hur konstigt HD beter sig. Hon ljuger, fuskar, hycklar och är helt vidrig med sina uttalanden och osmakliga skämt.
Hur hon jiddrar med två män samtidigt.
Vad säger då att SD ska stå för det andra suspekta hon ägnar sig åt?
"Du måtte väl veta" att jag aldrig har förnekat att HD ljuger och fuskar? Så varför tar du ens upp det igen och igen och igen...?
Och jag ser på HDs otrohet med helt andra ögon än du gör, precis som jag ser på Lenas "otrohet" på ett helt annat sätt än det som SD gör.
Det finns ingen jämförelse.
Jag tror att HD är ambilvalent, men är på väg. Blir tillbakadragen av SD. Precis som många andra kontrollerade kvinnor.
Ja, jag tror att SD är kontrolleranade mot bägge sina kvinnor.
Det här blir bara tjatigt, vi kommer ingen vart.
[...]
Var tvungen att ta bort en del då det blev för långt.
Allt är sådant vi läst otaliga gånger, klippt och klistrat i en färdig "novell", allt i kronologisk ordning.
Repetetiv retorik från din sida som verkar vara effektfullt.
Det blir liksom övertydligt så att det blir som en sanning.
Var tvungen att ta bort en del då det blev för långt.
Allt är sådant vi läst otaliga gånger, klippt och klistrat i en färdig "novell", allt i kronologisk ordning.
Repetetiv retorik från din sida som verkar vara effektfullt.
Det blir liksom övertydligt så att det blir som en sanning.
Har du inget annat än gnäll att komma med som svar på frågor med citat i kronologisk ordning om att HD beter sig så får du väl tolkas som mållös och utan argument.
Men tack för svar oavsett.
"För min del framträder en bild att HD har en alldeles egen kapacitet i sin maniska jakt på FTF, att hon inte drar sig för att fuska och är mer än fräck när hon växlar med sina män - samt även har mage att framställa sig som renhårig.
Du måtte väl se hur konstigt HD beter sig. Hon ljuger, fuskar, hycklar och är helt vidrig med sina uttalanden och osmakliga skämt.
Vad säger då att SD ska stå för det andra suspekta hon ägnar sig åt?"
Nä, och hon är ju dessutom redan utredd och avförd.
Allt det där med golvbrunnen och raderingarna är ju redan kända för polisen, ljuga i förhör och i rätt kan hon göra som anhörig.
Har du inget annat än gnäll att komma med som svar på frågor med citat i kronologisk ordning om att HD beter sig så får du väl tolkas som mållös och utan argument.
Men tack för svar oavsett.
"För min del framträder en bild att HD har en alldeles egen kapacitet i sin maniska jakt på FTF, att hon inte drar sig för att fuska och är mer än fräck när hon växlar med sina män - samt även har mage att framställa sig som renhårig.
Vad säger då att SD ska stå för det andra suspekta hon ägnar sig åt?"
Jo, jag har svarat dig, det blev något fel när jag skulle göra citeringar och svara i ditt inlägg.
Kolla inom ditt inlägg, där finns svaren.
Men det blir lite rundgång på allt...
Jag upprepar att manipulerade och kontrollerade personer inte på något sätt måste vara svaga. Det kan pågå hemska saker i ett hem medan arbetskamrater och vänner inte vet förrän det plötsligt kommer ett bevis eller det hemska har hänt.
Jo, jag har svarat dig, det blev något fel när jag skulle göra citeringar och svara i ditt inlägg.
Kolla inom ditt inlägg, där finns svaren.
Men det blir lite rundgång på allt...
Jag upprepar att manipulerade och kontrollerade personer inte på något sätt måste vara svaga. Det kan pågå hemska saker i ett hem medan arbetskamrater och vänner inte vet förrän det plötsligt kommer ett bevis eller det hemska har hänt.
Ditt argument är internalisering när du inte pratar om gaslighting, det traumatiska bandet, hjärntvätt och du har även nämnt Stockholmssyndrom.
SD har du tidigare betecknat psykopat. Nu fokuserar du på narcissism och försöker utröna skillnader dem emellan enligt egen utsago.
Om nu HD uppenbart har kapacitet att utan problem ljuga om annat - varför i hela friden ska han vara nån slags dirigent i annat?
Det är allt från att SD får henne att hata LW som blir syndabock till att städa hus, att hon pratar om blodigt sex, hur SD styr henne att prata till JG och att föra över loggar till hennes konto. Att prata om död beror också på SDs vokabulär och är han inte med och styr när hon snor tillbaka loggarna när LW mördats?