Citat:
Ursprungligen postat av
Captainspiced
Fel. Då du inte känner henne enligt dig själv, så känner du inte till hennes beteende. Att vara under psykiskt press kan få en person att bli både aggressiv m.m
Man behöver inte känna någon för att kunna uttala sig i frågan. Däremot behöver man ta reda på bakgrundsfakta.
Det skulle inte fungera att låta tingsrätten och hovrätten bo och leva med Lydia, för att lära känna henne, så att hon får ett korrekt ajabajastraff..
Vad exakt menar du med att känna henne?
Hur väl känner du henne?
Hur ska flashback kunna kontrollera trovärdighet?
Lydia utnyttjade det Svenska systemet, som inte har gemensam journalföring i landet, gällande social och familjerätt samt sjukvård mm
Hon har inte följt ordinationer eller medicineringar. Hon vet exakt vad hon ska säga och funkar det inte agerar hon som ett marmeladmongo.
När Lydia Barth blivit trött, vilade hon upp sig på psyk. Hennes egna ord.
När det går åt helvete iscensätter hon självmordsförsök, kör med skrik, hot eller utpressning.
Under rättegången, gällande hennes svammel om "jag hade panikattack" och åklagaren ifrågasätter om hon tycker det låter och ser ut som det på filmen, käftar hon om "ah, men ja har panikattack nu också. Såhär är jag när jag har panikattack"
Hon är väl van vid att när det blir jobbigt, viftar hon lite och dååånar... utropar panikattack, så blir hon uppassad...
Hon vet exakt hur hon ska linda män runt sitt finger det är det många som vittnat om.
Har du koll på vem som känner vem?
Anonymitet råder här.