2022-07-01, 15:02
  #9493
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det fetade:
Ledsen Captain, men här tvingas jag göra myteri! Ursäkta min franska men du snackar faktiskt skit!
Det har gått fyra månader -inte dagar eller veckor, utan fyra månader!- sedan hon mördade Emil, så ditt grundlösa prat om att Lydia Barth under rättegången då fortfarande skulle ha befunnit sig "i chock m. m" är ju enbart skrattretande.

Dumt att fortsätta med att försöka white washa Lydia Barth.
Ett närmast lite korkat beteende av Captain får jag nog säga, särskilt sett i ljuset av att både hennes person och gärningar är klarlagda bortom all diskussion.

Ordvalet "chock" är som du mkt riktigt säger, inte det korrekta ordet. Men som jag skrev så vill jag inte gå djupare ner i ämnet. Det känns tämligen helt menlöst här.

Här har man helt glömt bort hur Lydia mått tidigare och har därför ingen aning vad stresspåslag av denna kaliber kan utlösa för olika reaktioner. M.a.o så är det inget white wash.

Men vill du att diskussionen återigen hamnar på den dagisnivån får du svara de som ligger där, - för det är inget jag ägnar min tid åt.
2022-07-01, 15:08
  #9494
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Angående Carinah78´s svar till dig.
Det märks att det Trollet inte känner till så mycket om sjukdomar och chock.

För precis som du säger, en sorg eller annat kan dröja innan det slår en. Det kan ta någon minut, men det kan också ta fler år i värsta fall. Men vissa begriper ju inte detta.

Helt korrekt! Jag har träffat en t.ex som "råkade" ut för en sak men som tyckte att den mådde ok. 30 år senare kom allt.
Dessutom är vi inte alla stöpta i samma form. Och man måste även se till andra faktorer. Mediciner, avvänjning, förluster med mycket mera.
2022-07-01, 16:17
  #9495
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Helt korrekt! Jag har träffat en t.ex som "råkade" ut för en sak men som tyckte att den mådde ok. 30 år senare kom allt.
Dessutom är vi inte alla stöpta i samma form. Och man måste även se till andra faktorer. Mediciner, avvänjning, förluster med mycket mera.
Var hon i chock när hon kom in på psyket efteråt och talade om för läkaren att hon hatade honom gång på gång och hoppades att han var död också?

Men hon var väl i chock igen då🤣

Dom andra människorna som var med och försökte rädda livet på Emil betedde sig inte stöddig under rättegången..
Dom borde verkligen fått en chock som fick ta hand om grannen och göra livräddning och hjärtkomprissioner.
Emils anhöriga betedde sig inte.. Dom borde verkligen vara dom som var chockade!!!
Man kan tyvärr inte skylla ett gång på gång helt galet idiotiskt beteende på chock och andra bortförklaringar.


Då skulle ju vem som helst kunna bete sig hur som helst!!!
2022-07-01, 16:25
  #9496
Medlem
Läser om FUP igen nu och hon verkar ju käka piller av olika sorter som en gott och blandat påse och sköljer ner dom med vin, dessutom lever fan och beter sig på psykakuten i Uppsala, ni som säger att hon är helt normal får nog läsa igen.
2022-07-01, 16:40
  #9497
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Var hon i chock när hon kom in på psyket efteråt och talade om för läkaren att hon hatade honom gång på gång och hoppades att han var död också?

Men hon var väl i chock igen då🤣

Dom andra människorna som var med och försökte rädda livet på Emil betedde sig inte stöddig under rättegången..
Dom borde verkligen fått en chock som fick ta hand om grannen och göra livräddning och hjärtkomprissioner.
Emils anhöriga betedde sig inte.. Dom borde verkligen vara dom som var chockade!!!
Man kan tyvärr inte skylla ett gång på gång helt galet idiotiskt beteende på chock och andra bortförklaringar.


Då skulle ju vem som helst kunna bete sig hur som helst!!!

Då jag inte tänker gå djupare in på vilka olika termer man använder, då det är meningslöst att göra det i denna tråden. Så får jag hoppas att det trots allt finnes nån form av intellektuellt förstånd att begripa.

När hon kommer in med polisen till psykiatrin och upprepade ggr säger att hon hatar alt älskar honom så är hon i "chock" som vi även kan kalla andra termer.

Och om du inbillar dig att dessa grannar som gjorde första hjälpen bara skakade av sig denna upplevelse efteråt så misstar du dig grovt.

Du är ju helt enkelt inte insatt i psykisk ohälsa. Det handlar inte om att skylla ifrån sig.

Vi talar om ngn som mått dåligt under väldigt lång tid, som försökt ta sitt liv mer än en gång. Som sökt hjälp hos psykiatrin. Som levt under press samt stress under så lång tid.

Du kan inte jämföra människor. Ok. Du kan inte jämföra hur Lydia mår i jämförelse med en granne som är nöjd med livet och har jobb, arbetskamrater, ett socialt stöd, ett eget hem m.m.m.m
En granne som kanske inte lider av psykisk ohälsa.

Om du tror att ngn som mår psykiskt dåligt, fungerar likadant. Så tror du väldigt fel. Du blev upprörd bara vi nämnde att Emil försökt begå självmord. Du vill INTE tala om psykisk ohälsa. Den får inte finnas. Det är väl bara att ta sig samman och gå vidare...?

Så lägg ner allt skitsnack om att vi white washar henne m.m

Läs en bok om psykisk ohälsa.
__________________
Senast redigerad av Captainspiced 2022-07-01 kl. 16:43.
2022-07-01, 16:47
  #9498
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Läser om FUP igen nu och hon verkar ju käka piller av olika sorter som en gott och blandat påse och sköljer ner dom med vin, dessutom lever fan och beter sig på psykakuten i Uppsala, ni som säger att hon är helt normal får nog läsa igen.
Verkligen
Sen hör man ju på ljudklippen hur hon låter och går på. Vittnen/grannen under kvällen vittnar dessutom att det är en röst i affekt som säger "är du helt dum i huvudet"
Emil låter lugn och trött säger vittnet också.... Vilket han även gör i ljudklippen.
Hon avrättar honom sen
fortsätter hon bete sig när hon kommer i till psykläkaren och hoppas han är död.
Sen fortsätter hon bete sig stöddigt och drygt under rättegången.
Vad ska man säga?
Detta är inte bara chock. Detta är ett beteende!
2022-07-01, 16:47
  #9499
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Läser om FUP igen nu och hon verkar ju käka piller av olika sorter som en gott och blandat påse och sköljer ner dom med vin, dessutom lever fan och beter sig på psykakuten i Uppsala, ni som säger att hon är helt normal får nog läsa igen.

Hon är på psykiatrin för att hon mår DÅLIGT, för att hon söker hjälp.
Hon är inte där för att hon tycker det är roligt.
Och du behöver inte skriva nedlåtande om detta, för psykiskt ohälsa är väldigt utbrett men tyvärr finns det människor som gör narr eller ett mkt nedlåtande om dessa människor. Bl.a DU!
2022-07-01, 16:49
  #9500
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Verkligen
Sen hör man ju på ljudklippen hur hon låter och går på. Vittnen/grannen under kvällen vittnar dessutom att det är en röst i affekt som säger "är du helt dum i huvudet"
Emil låter lugn och trött säger vittnet också.... Vilket han även gör i ljudklippen.
Hon avrättar honom sen
fortsätter hon bete sig när hon kommer i till psykläkaren och hoppas han är död.
Sen fortsätter hon bete sig stöddigt och drygt under rättegången.
Vad ska man säga?
Detta är inte bara chock. Detta är ett beteende!

Fel. Då du inte känner henne enligt dig själv, så känner du inte till hennes beteende. Att vara under psykiskt press kan få en person att bli både aggressiv m.m
2022-07-01, 17:00
  #9501
Medlem
[quote=Captainspiced|80745175]Då jag inte tänker gå djupare in på vilka olika termer man använder, då det är meningslöst att göra det i denna tråden. Så får jag hoppas att det trots allt finnes nån form av intellektuellt förstånd att begripa.

När hon kommer in med polisen till psykiatrin och upprepade ggr säger att hon hatar alt älskar honom så är hon i "chock" som vi även kan kalla andra termer.

Och om du inbillar dig att dessa grannar som gjorde första hjälpen bara skakade av sig denna upplevelse efteråt så misstar du dig grovt.

Du är ju helt enkelt inte insatt i psykisk ohälsa. Det handlar inte om att skylla ifrån sig.

Vi talar om ngn som mått dåligt under väldigt lång tid, som försökt ta sitt liv mer än en gång. Som sökt hjälp hos psykiatrin. Som levt under press samt stress under så lång tid.

Du kan inte jämföra människor. Ok. Du kan inte jämföra hur Lydia mår i jämförelse med en granne som är nöjd med livet och har jobb, arbetskamrater, ett socialt stöd, ett eget hem m.m.m.m
En granne som kanske inte lider av psykisk ohälsa.

Om du tror att ngn som mår psykiskt dåligt, fungerar likadant. Så tror du väldigt fel. Du blev upprörd bara vi nämnde att Emil försökt begå självmord. Du vill INTE tala om psykisk ohälsa. Den får inte finnas. Det är väl bara att ta sig samman och gå vidare...?

Så lägg ner allt skitsnack om att vi white washar henne m.m

Läs en bok om psykisk ohälsa.[/QUOTE]



Läs en bok om besserwissrar......
Du är totalt ute och cyklar
Man kan hitta ett försvarande beteende hos alla mördare

Släkt och nära och kära brukar göra sina tappra försök.... Även Charles manson har nog nån som försvarar honom tappert.
Att Emil försökt tagit sitt liv har jag inga problem med. Jag har problem när man rättfärdigar, hittar anledningar hos offret för att Lydia mördade!
Men sånt tror jag inte du förstår!
2022-07-01, 17:03
  #9502
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Fel. Då du inte känner henne enligt dig själv, så känner du inte till hennes beteende. Att vara under psykiskt press kan få en person att bli både aggressiv m.m
Man behöver inte känna någon för att kunna uttala sig i frågan. Däremot behöver man ta reda på bakgrundsfakta.
Det skulle inte fungera att låta tingsrätten och hovrätten bo och leva med Lydia, för att lära känna henne, så att hon får ett korrekt ajabajastraff..
Vad exakt menar du med att känna henne?
Hur väl känner du henne?
Hur ska flashback kunna kontrollera trovärdighet?

Lydia utnyttjade det Svenska systemet, som inte har gemensam journalföring i landet, gällande social och familjerätt samt sjukvård mm
Hon har inte följt ordinationer eller medicineringar. Hon vet exakt vad hon ska säga och funkar det inte agerar hon som ett marmeladmongo.

När Lydia Barth blivit trött, vilade hon upp sig på psyk. Hennes egna ord.
När det går åt helvete iscensätter hon självmordsförsök, kör med skrik, hot eller utpressning.

Under rättegången, gällande hennes svammel om "jag hade panikattack" och åklagaren ifrågasätter om hon tycker det låter och ser ut som det på filmen, käftar hon om "ah, men ja har panikattack nu också. Såhär är jag när jag har panikattack"

Hon är väl van vid att när det blir jobbigt, viftar hon lite och dååånar... utropar panikattack, så blir hon uppassad...
Hon vet exakt hur hon ska linda män runt sitt finger det är det många som vittnat om.

Har du koll på vem som känner vem?
Anonymitet råder här.
__________________
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-07-01 kl. 17:18. Anledning: Tillägg
2022-07-01, 18:04
  #9503
Medlem
Captainspiceds avatar
[quote=Vemdalen62|80745385]
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Då jag inte tänker gå djupare in på vilka olika termer man använder, då det är meningslöst att göra det i denna tråden. Så får jag hoppas att det trots allt finnes nån form av intellektuellt förstånd att begripa.

När hon kommer in med polisen till psykiatrin och upprepade ggr säger att hon hatar alt älskar honom så är hon i "chock" som vi även kan kalla andra termer.

Och om du inbillar dig att dessa grannar som gjorde första hjälpen bara skakade av sig denna upplevelse efteråt så misstar du dig grovt.

Du är ju helt enkelt inte insatt i psykisk ohälsa. Det handlar inte om att skylla ifrån sig.

Vi talar om ngn som mått dåligt under väldigt lång tid, som försökt ta sitt liv mer än en gång. Som sökt hjälp hos psykiatrin. Som levt under press samt stress under så lång tid.

Du kan inte jämföra människor. Ok. Du kan inte jämföra hur Lydia mår i jämförelse med en granne som är nöjd med livet och har jobb, arbetskamrater, ett socialt stöd, ett eget hem m.m.m.m
En granne som kanske inte lider av psykisk ohälsa.

Om du tror att ngn som mår psykiskt dåligt, fungerar likadant. Så tror du väldigt fel. Du blev upprörd bara vi nämnde att Emil försökt begå självmord. Du vill INTE tala om psykisk ohälsa. Den får inte finnas. Det är väl bara att ta sig samman och gå vidare...?

Så lägg ner allt skitsnack om att vi white washar henne m.m

Läs en bok om psykisk ohälsa.[/QUOTE]



Läs en bok om besserwissrar......
Du är totalt ute och cyklar
Man kan hitta ett försvarande beteende hos alla mördare

Släkt och nära och kära brukar göra sina tappra försök.... Även Charles manson har nog nån som försvarar honom tappert.
Att Emil försökt tagit sitt liv har jag inga problem med. Jag har problem när man rättfärdigar, hittar anledningar hos offret för att Lydia mördade!
Men sånt tror jag inte du förstår!

Jag skulle våga påstå att det är en rätt markant skillnad på Charles Manson och Lydia.

Rättfärdigar? Menar du att jag eller andra här har påstått att det var rätt av henne att mörda en annan människa? 😡

Jag har tagit upp hennes psykiska mående. Efter att du bla berättade vad som var hennes beteende. Ngt du inte kan kännas till då du enligt dig själv inte känner henne en utan bara vad du fått höra av andra.

Det innebär inte att jag rättfärdigar mord. Tycker det är en väldigt grov anklagelse utav dig. Jag rättfärdigar inte mord. Jag tycker det är fasansfullt..
2022-07-01, 18:15
  #9504
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Man behöver inte känna någon för att kunna uttala sig i frågan. Däremot behöver man ta reda på bakgrundsfakta.
Det skulle inte fungera att låta tingsrätten och hovrätten bo och leva med Lydia, för att lära känna henne, så att hon får ett korrekt ajabajastraff..
Vad exakt menar du med att känna henne?
Hur väl känner du henne?
Hur ska flashback kunna kontrollera trovärdighet?

Lydia utnyttjade det Svenska systemet, som inte har gemensam journalföring i landet, gällande social och familjerätt samt sjukvård mm
Hon har inte följt ordinationer eller medicineringar. Hon vet exakt vad hon ska säga och funkar det inte agerar hon som ett marmeladmongo.

När Lydia Barth blivit trött, vilade hon upp sig på psyk. Hennes egna ord.
När det går åt helvete iscensätter hon självmordsförsök, kör med skrik, hot eller utpressning.

Under rättegången, gällande hennes svammel om "jag hade panikattack" och åklagaren ifrågasätter om hon tycker det låter och ser ut som det på filmen, käftar hon om "ah, men ja har panikattack nu också. Såhär är jag när jag har panikattack"

Hon är väl van vid att när det blir jobbigt, viftar hon lite och dååånar... utropar panikattack, så blir hon uppassad...
Hon vet exakt hur hon ska linda män runt sitt finger det är det många som vittnat om.

Har du koll på vem som känner vem?
Anonymitet råder här.

Nej, man behöver inte känna ngn för att ha en åsikt. Men du kan inte säga att det var personens beteende det berodde på om du inte känner den annars då man inte känner till personens vanliga sätt att bete sig. Och denna medlem har ju upprepade ggr sagt att den INTE känner henne utan bara person/personer som råkat ut för henne.

Du kan heller inte bara lägga in dig på psyket för att du är sömnig en dag, vilket du försöker få folk att tro. En läkare måste bedöma om det finns skäl för detta. Då de inte är ett hotell.

Att skriva in sig själv betyder inte vad du tycks tro att det betyder. Då hade alla kunna lägga in sig när som.

Om jag har koll på vem som känner vem? Nej, det har jag inte. Jag utgår från att du samt andra som säger sig INTE känna henne talar sanning. Finns ingen anledning för mig att tro annat. I övrigt kanske folk berättar för en privat. Och många ggr krävs inte så mkt intelligens för att se när ngn ljuger.

Du säger att hon ej följt ordinationer m.m. Jadu, när folk mår dåligt, eller vid missbruk av olika slag. T.ex alkoholmissbruk, så spelar det inte så stor roll vad andra säger till om, ifall personen mår för dåligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in