• 1
  • 2
2021-10-29, 18:16
Bannlyst
Vet ej om denna ska ligga på telefoni kanske?

Men om man köper ett simkort typ från comwiq, helt random med nytt nummer, och hotar någon eller skriver genom smsm eller ringer, då kan väl polisen ej spåra om man är på en annan plats? Och sen tar ut sim kortet och startar om mobilen och sen åker hem igen? Då spelar det fan ingen roll hur många gånger dom pingar, eller hur!

blir ju totalt omöjligt tänker jag? Detta är väl typ det enda som dom verkligen inte kan språa med säkerhet.

Vänligen.
Citera
2021-10-29, 18:19
Medlem
Bulkninjas avatar
Ja de kan spåra om du använder samma telefon.
Din telefon är ju unik så de behöver ju bara kolla vilket annat simkort som använts från samma telefon.
Citera
2021-10-29, 18:29
Om du ska hota utan att kunna åka fast så måste du ha ny telefon (helst billig betald kontant och utan IMEI-nummer), ladda den, gå iväg från din bostad, sätt i simkort, tanka den kontant, skicka dina dödshot. Släng telefonen och simkortet var för sig i en brunn eller bränn upp.
Citera
2021-10-29, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja
Ja de kan spåra om du använder samma telefon.
Din telefon är ju unik så de behöver ju bara kolla vilket annat simkort som använts från samma telefon.
Hur är min telefon unik,. vad är det min telefon lämnar ut för signaler? Det är ju simkortets nätverk som lämnar ut signalet. Lämnar min telefon ut mac adress eller annan adress?
Citera
2021-10-29, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FlatlinedSvensson
Om du ska hota utan att kunna åka fast så måste du ha ny telefon (helst billig betald kontant och utan IMEI-nummer), ladda den, gå iväg från din bostad, sätt i simkort, tanka den kontant, skicka dina dödshot. Släng telefonen och simkortet var för sig i en brunn eller bränn upp.
Varför följer du alla mina trådar?
Citera
2021-10-29, 18:34
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assignment
Hur är min telefon unik,. vad är det min telefon lämnar ut för signaler? Det är ju simkortets nätverk som lämnar ut signalet. Lämnar min telefon ut mac adress eller annan adress?
Den lämnar ut både MAC och IMEI.
Citera
2021-10-29, 18:43
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Basstationen sparar IMEI.
Citera
2021-10-29, 18:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Den lämnar ut både MAC och IMEI.
Och men även när man drar ut den och sen startar om telefonen på nytt?

Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Basstationen sparar IMEI.
ok, vilka telefoner har itne IMEI?

https://www.elgiganten.se/product/mo...elefon-morkgra

har den IMEI?
Citera
2021-10-29, 18:57
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

har den IMEI?

Fasta telefoner.
Citera
2021-10-29, 18:57
Medlem
che3s avatar
Enklast för dig blir att du lånar en telefon från någon du ogillar och ringer/sms ar med den, då slår du två flugor i en smäll.
Citera
2021-10-29, 19:02
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:

har den IMEI?
Alla mobiler har ett unikt, 15-siffrigt så kallat IMEI-nummer. Det fungerar som ett serienummer och används för att identifiera enskilda mobiltelefoner i mobilnätet. Förkortningen står för International Mobile Equipment Identity.
Citera
2021-10-29, 19:07
Medlem
Herregud vad b!
Ska man hota någon så gör man det öga mot öga och utan vittnen samt med telefonen avstängd eller på en totalt annan plats.
Skulle någon ringa eller skicka sms till mig så skulle jag bara skratta och fortsätta äta popcorn eller vad jag nu gjorde innan "hotet". 😂
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in