Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-29, 19:48
Medlem
shaktas avatar
Skicka ett brev på posten istället. Allt digitalt går att spåra enda ner till när du köpte telefonen. Allt finns registrerat mer än vad vi tror.

Själv får jag hotbrev var och varannan dag i form utav brev. Inkasso kan vara riktigt jävliga ibland
Citera
2021-10-30, 01:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Skicka ett brev på posten istället. Allt digitalt går att spåra enda ner till när du köpte telefonen. Allt finns registrerat mer än vad vi tror.

Själv får jag hotbrev var och varannan dag i form utav brev. Inkasso kan vara riktigt jävliga ibland
Dom lyckas fan spåra micro dna när någon hotade clinton med brev. Och dom har lyckats med andra tidigare också. Brev är inte heller så säkert och man måste vara sten noga och ha dubbla handskar spraya breven och kuveren hundra gånger.

Varför får du hotbrev?

Citat:
Ursprungligen postat av Herceg
Herregud vad b!
Ska man hota någon så gör man det öga mot öga och utan vittnen samt med telefonen avstängd eller på en totalt annan plats.
Skulle någon ringa eller skicka sms till mig så skulle jag bara skratta och fortsätta äta popcorn eller vad jag nu gjorde innan "hotet". 😂
Jag håller med! Men den här jäveln bor långt ifrån mig!
Senast redigerad av assignment 2021-10-30 kl. 01:44.
Citera
2021-10-30, 01:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Alla mobiler har ett unikt, 15-siffrigt så kallat IMEI-nummer. Det fungerar som ett serienummer och används för att identifiera enskilda mobiltelefoner i mobilnätet. Förkortningen står för International Mobile Equipment Identity.
Då är jag nog ganska körd, för jag skickade iväg ett brutalt hot, går det att ändra IMEI? Känns nästan som om snuten följer mig här också.
Citera
2021-10-30, 07:00
Bannlyst
Dom kan spåra dej dels på hur du fuller på comviq kortet antingen via nätet eller hos ombudet. Sedan har polisen unik avtal med alla kiosker som heter MyWay, dom rapportera direkt till T Kontoret i Tegelhögen på Valhalla vägen.

Citat:
Ursprungligen postat av assignment
Vet ej om denna ska ligga på telefoni kanske?

Men om man köper ett simkort typ från comwiq, helt random med nytt nummer, och hotar någon eller skriver genom smsm eller ringer, då kan väl polisen ej spåra om man är på en annan plats? Och sen tar ut sim kortet och startar om mobilen och sen åker hem igen? Då spelar det fan ingen roll hur många gånger dom pingar, eller hur!

blir ju totalt omöjligt tänker jag? Detta är väl typ det enda som dom verkligen inte kan språa med säkerhet.

Vänligen.
Citera
2021-10-30, 08:36
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assignment
Då är jag nog ganska körd, för jag skickade iväg ett brutalt hot, går det att ändra IMEI? Känns nästan som om snuten följer mig här också.
Så länge mobilen inte är registrerad på dig och du kastar den åt helsike så borde det vara lugnt.
Citera
2021-10-30, 09:10
Medlem
Köp en begagnad mobil på blocket
Köp ett kontant-sim på netonnet, kortet skall kunna laddas med laddcheck
Köp en laddcheck i kiosk/mack/snabbköp som säljer sådana

All köp skall göras med kontanter (helst sådana som varit i omlopp, jag vet inte om banken kan koppla serienummer på färska sedlar till ett specifikt bankomatuttag)

Använd aldrig kontantkortstelefonen "hemma"
När du inte använder telefonen - ta direkt ut batteriet
När du använder telefonen så får du inte ha med dig din "vanliga" telefon (har du med den så ta ur batteriet)

Borde vara helt safe
Citera
2021-10-30, 09:12
Medlem
Dom kan få IMEI genom om du skickar sms.
Om du sedan startar mobilen igen kan dom spåra dig via IMEI numret.
Hur exakt beror på var du bor men vanligtvis några hundra meter i omkrets.

Angående laddningen och kortet så ska du vara maskerad när du köper..
Munnskydd och solglasögon.
Betala kontant.
Gör det på ett ställe långt ifrån dig.

Sen är det också viktigt hur du köpt mobilen.
Att beställa mobilen online i ditt eget namn är 100% misslyckat.
Du ska sitta på vpn via TOR och sen kolla på blocket efter mobiler.
Stäm träff med köparen men ha även då munnskydd eller änddrat utseende.
Betala kontant.

Du kan köpa ny mobil i affär om du betalar kontant och är maskerad men se till att inte slå på mobilen när du är hemma för då kan man se ungefär var den varit uppkopplad.

VIktigt också när du köper saker på blocket är att inte använda samma browser som innan.
För då kan blocket direkt se att du har 2 olika konton. Med hjälp av cookies blad annat.
Citera
2021-10-30, 09:14
Medlem
OneTaps avatar
min farbror blev dömd för mord brand o han hade sim kort
Citera
2021-10-30, 09:21
Medlem
Det som gjorde att Osama Bin Laden kunde spåras var ett litet misstag - kuriren som använde en mobiltelefon (som på alla sätt var omöjlig att spåra via inköp och som alltid stängdes av) ringde från samma stad. CIA (eller vilka det nu var) hade mobila spårningsenheter på plats som hittade killen under pågående samtal och sedan kunde följa honom till Bin Ladens bostad i Abbottabad
Citera
2021-10-30, 09:37
Medlem
Citat:
Alla mobiler har ett unikt, 15-siffrigt så kallat IMEI-nummer. Det fungerar som ett serienummer och används för att identifiera enskilda mobiltelefoner i mobilnätet. Förkortningen står för International Mobile Equipment Identity.
Det finns ju dock custom ROMs som kan byta ditt IMEI.
Citera
2021-10-30, 09:40
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komplexare
Det finns ju dock custom ROMs som kan byta ditt IMEI.
Ok?
Citera
2021-10-30, 10:13
Medlem
Citat:
Ok?
Japp, lovar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto