2021-10-29, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
det stämmer oroväckande väl, även om vi bortser ifrån om det är privat eller offentlig verksamhet (vilket man kan göra och endå landa i samma konklusion).

att (dessa djävulska) "vita män" finnansierar hela överskottet är sant, oavset om det är handickapade, innvandrare eller kvinnor och barn vi tittar på.

https://www.nationalekonomi.se/sites/default/files/2015/03/43-2-gb.pdf

värt att notera är att de som ligger på median inkomst eller lägre inte själva finansierar sin belastning på vällfärden, tämligen oberoende av ursprungsland....

"När ca 80% av svenskarna är offentliganställda"

Nä, det stämmer inte - inte ens i närheten.

Varför upprepar jag mig?
Citera
2021-10-29, 16:01
Medlem
Gambanteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10Antivaxers
Det är jävligt illa såklart. Landet är bankrutt när detta sjunker in. Statsobligationerna kommer bli värda noll. Tänk dig en lortig hund som håller på att bli uppäten av parasiter, samtidigt som den injiceras med mer och mer dödsgift. Försvarsmakten märker ingenting, eller så bryr den sig inte. Fienden är redan innanför gränserna.

Den största Trojanska Hästen i världshistorien är skapad i Sverige. Skapad av så kallade "svenskar" för att förstöra det som alla våra förfäder i sitt anletes svett kämpade att bygga upp för sina efterkommande.

Fattar ni hur sjuk den svenska självdestruktionen är???
Citera
2021-10-29, 16:06
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Väldigt få människor i Sverige är självförsörjande. Invandringen behövs.

Du tänker att ju fler icke självförsörjande vi har, desto bättre?
Citera
2021-10-29, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrid79
"När ca 80% av svenskarna är offentliganställda"

Nä, det stämmer inte - inte ens i närheten.

Varför upprepar jag mig?

Citat:
Vem är självförsörjande i dagens samhälle? När ca 80% av svenskarna är offentliganställda och resten beroende av dom så är det svårt att hitta någon som klarar sig själv.

Mike Ingves

1/3 är offentligtanstäld, i den arbetsföra befolkningen.

Andelelen som inte försörjer sig själva är naturligtvis långt större, runt 80% av befolkningen är nog nära sanningen, om vi räknar med alla som avlönas med skattekronor.
Senast redigerad av slö 2021-10-29 kl. 16:12.
Citera
2021-10-29, 16:09
Medlem
Invandring är lönsamt för kommunen som får bidrag av staten, har sett det här jag bor dom rusta upp ett hus för 10 miljoner kronor för att invandrare skulle bo där. Renovering direkt från statens pengar.

När huset var färdigt så kom det aldrig några invandrare. Men kommunen har nu ett toppmodernt enormt hus..
Citera
2021-10-29, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Du tänker att ju fler icke självförsörjande vi har, desto bättre?

Det är bra att de flesta inte är självförsörjande, då är man beroende av varandra och gemenskapen ökar.
Citera
2021-10-29, 16:13
Moderator
Tystnads avatar
Ser inte detta som en "nyhet" . Tyskland tex uttalade sig redan för flera år sedan om detta i EU om att merparten av dom som kommit som flyktingar, invandrare till Tyskland saknade helt utbildning som är relevant för jobben i EU länderna.

Svetsaren och MP har ju gjort allt för "mörka" hur illa det är.
Att pensions åldern har och skall öka kraftigt är ju en direkt följd av massinvandringen , pengarna som kommer in via skatt räcker helt enkelt inte till försörja alla som aldrig kommer betala skatt utan kommer leva på bidrag.
Citera
2021-10-29, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gambantein
Nej inte alls. Jag respekterar det som 50 och mer generationer gjort för att bygga upp Sverige till ett tryggt land (cirka fram till 1990) - och jag föraktar de som förstört det.

Tillhör du gruppen svenskar som prisar förfallet i Sverige?

Sverige har aldrig varit rikare som land, mycket av det som nu räknas som svenskt har kommit utanför Sverige.
Citera
2021-10-29, 16:17
Medlem
Citat:
Det är bra att de flesta inte är självförsörjande, då är man beroende av varandra och gemenskapen ökar.

Haha, nja det dödliga våldet och sexualbrotten tyder på att det är ”fel” sorts ökad gemenskap,

Om andelen som betalar in ska delas på fler som tar ut är de ju de som tar ut som drabbas av att inte ha alternativet att försörja sigsjälva.
Citera
2021-10-29, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
De pensionsräddare jag mött och eventuellt diskuterat anställning med har väldigt väl förstått att de tappar bidraget om de jobbar Vitt, så så dumma är de inte.

Och då anställer du dom svart för att tjäna en femhundring eller?
Citera
2021-10-29, 16:25
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Sverige har aldrig varit rikare som land, mycket av det som nu räknas som svenskt har kommit utanför Sverige.

Därför är det en bra idé att ta hit "pensionsräddare" för att göra landet fattigare?
Citera
2021-10-29, 16:27
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yarpyarp
Och då anställer du dom svart för att tjäna en femhundring eller?

Är du trög? Det är de som skall jobba som mister bidraget, därför vill de inte bli anställda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in