2021-10-29, 12:30
Medlem
MahaNakhons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlebsonMusk
Antar att du inte garvar längre? Patetiska nolla.

Grattis till alla som fick tilldelning!

Du hade rätt i att det finns mycket hungriga pengar (spekulativa pengar?) och att aktien skulle öka på första handelsdagen. Inget konstigt där.

Men 30-50% var överoptimistiskt och det är sådan blind överoptimism som ofta blir anledningen till att folk bränner sig. Kolla teckningskurs vs dagshögsta. Blev det 30-50? Känns det bättre av att förolämpa någon? Vill du ha en klapp på axeln? Medalj kanske?
Citera
2021-10-29, 12:57
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MahaNakhon
Du hade rätt i att det finns mycket hungriga pengar (spekulativa pengar?) och att aktien skulle öka på första handelsdagen. Inget konstigt där.

Men 30-50% var överoptimistiskt och det är sådan blind överoptimism som ofta blir anledningen till att folk bränner sig. Kolla teckningskurs vs dagshögsta. Blev det 30-50? Känns det bättre av att förolämpa någon? Vill du ha en klapp på axeln? Medalj kanske?

Helt rätt att näpsa honom! Det är uppenbart att börsintroduktioner som denna lockar till sig småsparare med totalt noll koll på aktier.

Dagens rusning var väntad men några 30-50% är inte rimligt, hade den potentialen funnits så hade teckningskursen varit högre.
Citera
2021-10-29, 12:57
Medlem
buzzkillingtons avatar
Citat:

Du är inte lite tidigt ute med att presentera facit? Den är väl upp 22-23% och det kan ju gå på alla möjliga sätt under de kommande timmarna,
Citera
2021-10-29, 13:25
Medlem
MahaNakhons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzkillington
Du är inte lite tidigt ute med att presentera facit? Den är väl upp 22-23% och det kan ju gå på alla möjliga sätt under de kommande timmarna,

Kanske rikta kommentaren till @PlebsonMusk som "presenterade facit" knappt en timme efter börsöppningen?

Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Helt rätt att näpsa honom! Det är uppenbart att börsintroduktioner som denna lockar till sig småsparare med totalt noll koll på aktier.

Dagens rusning var väntad men några 30-50% är inte rimligt, hade den potentialen funnits så hade teckningskursen varit högre.

+1
Jag måste erkänna att jag är lite förvånad över aktiekursens utveckling. Inte att aktien stiger, men att den var på över +20% som mest. Förvånande med ​tanke på den relativa värderingspremien (mot BMW och Daimler) samt emissionsstorleken.
Senast redigerad av MahaNakhon 2021-10-29 kl. 13:28.
Citera
2021-10-29, 13:27
Medlem
buzzkillingtons avatar
Citat:
Kanske rikta kommentaren till @PlebsonMusk som "presenterade facit" knappt en timme efter börsöppningen?
Varför då? Den var riktad till dig som påstod att kursen inte gick över 30% från teckningskurs under första handelsdagen när det fortfarande är flera timmar kvar och den är uppe och petar på 27-28%. Rimligt? Njäe, men fakta är väl fakta?

Fick för övrigt en liten tilldelning, köpte in mig mycket mer under de första minuterna och hade sålt allt igen före 62 så för egen del får den gärna ramla tillbaka igen
Senast redigerad av buzzkillington 2021-10-29 kl. 13:35.
Citera
2021-10-29, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
titta längre upp så var det någon som skrev det...
Jo men det var inte värt att bemöta tycker jag. Sån total galenskap ska ju bara ignoreras.
Citera
2021-10-29, 15:11
Medlem
Ringhals3s avatar
För att en kurs runt 65 kr ska vara motiverad för ett verkstadsbolag som detta krävs en utdelning på runt två kronor om året.

Var tror ni utdelningen kommer bli på årsbasis de allra närmsta åren?
Citera
2021-10-29, 15:25
Medlem
quts avatar
Min uppgång på volvo cars sedan köp, 6,59%

tackartackar
Citera
2021-10-29, 15:46
Medlem
Gick ur på +10%. Nöjd med dagen. Nu avvaktar jag med den här aktien.
Citera
2021-10-29, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qut
Min uppgång på volvo cars sedan köp, 6,59%

tackartackar
oj de va inte mycket, jag hamnade på 22,4%. sålde rubbet.
Citera
2021-10-29, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plingare
Gick ur på +10%. Nöjd med dagen. Nu avvaktar jag med den här aktien.
Jag gjorde det samma. Avvaktar nu och ser var det bär av.
Citera
2021-10-29, 15:55
Medlem
quts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eg0n
oj de va inte mycket, jag hamnade på 22,4%. sålde rubbet.
Grattis,,,,,,, hur handlade du?

Jag sålde rubbet efter 20 minuter så jag har en uppgång på första köpet, köpte samma pott igen efter ca 15 minuter, det kanske var dumt men jag kunde inte låta bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in