2021-10-28, 19:53
Medlem
Han rökte ju nyss på undra hur det måste ha känts helt bäng allt de där.. han kanske nyktra till direct av all adrenalin? Va tror ni??? Garanterat mindre kul att bli jagad o skjuten bäng iallafall
Citera
2021-10-28, 19:57
Medlem
einar måste ju ha varit den som högg bo på klubben, annars hade man ju poppat dumle eller adel den kvällen. dom 3 var på plats

99% säker på att det är bo från den kvällen som är gm.. Det tror polisen med och dom som är misstänka \gripna just nu är bo från den kvällen och hans grabbar
Senast redigerad av DonRonaldinho 2021-10-28 kl. 20:02.
Citera
2021-10-28, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Vad tror ni?

Är detta ett helt orealistiskt scenario?

Mördaren/mördarna vill på kortast möjliga tid lämna Hammarbysjöstad.

1.Man springer till sitt flyktfordon förslagsvis en moppe som man parkerat i närheten av skistar nedanför hammarbybacken, ett mörkt folktomt naturområde utan vittnen.

2. Man kör uppåt på gång/cykelvägen på vänster sida om backen sett från sjöstan, cykelvägen är en brant grusväg som leder uppåt förbi kolonilotterna brevid backen, efter kolonilotterna passerar man hammarbyhöjdens ip, fortfarande naturområde, mörkt på kvällen och inga bilvägar än.

3. Mellan hammarbyhöjdens ip och nytorpsgärde måste GM ta en liten risk och åka en kortare sträcka på max 600 meter på ulricehamns vägen, vilket är en bilväg i hammarbyhöjden, när man betat av den sträckan så når man nytorpsgärde som också det är ett mörkt stort naturområde utan direkta bilvägar.

Nu har det gått ca 5-6 minuter sedan skotten och kanske har den första polisbilen precis nått sjöstan?

4. När GM väl nått nytorpsgärde finns 2 olika scenarior

A. GM korsar nytorpsgärde i skydd av mökret, åker under en tunnel och passerar förbi dalens sjukhus och når sitt safe house i Enskede dalen på totalt under 10 minuter sedan skjutningen.

B. GM korsar nytorpsgärde i skydd av mörkret, korsar kärrtorpsvägen, passerar kärrtorps ip på cykelvägen på höger sida om ip, området är ett skogsområde utan bilväg, väldigt öde och mörkt på kvällen.
GM når sitt safe house i antingen Bagis/skarpnäck via cykelväg, tar totalt 12-15 minuter sedan skotten, nu är det fullt pådrag i sjöstan med hela sthlms poliskår och helikopter närmar sig.

Enda platsen GM är lite exponerad på under flykten är en sträcka på ca 600 m på ulricehamnsvägen, men den passeras kvickt på en moppe och den vägen ligger krångligt från själva brottsplatsen, iallafall om man färdas i bil.

Är det orealistiskt att GM riskerade en 10-15 minuters mopedfärd genom mestadels mörka naturområden innan han nådde sitt safehouse?
Vet du ifall det finns några som helst vittnesmål på hur mgm försvunnit från platsen?
Citera
2021-10-28, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Det finns ju ingen i den här tråden som vet nåt säkert. Att läsa dina inlägg får mig att tänka, denna där är the real deal. Du är tveklöst insatt i de kriminella nätverkens värld, du behärskar ortiska utan problem, du vet vilka som rör sig i och omkring gängen, dropar namn, känner till rapscenen. vet grejer om gängen och deras kultur som folk annars inte gör. Flera gånger jag tänkt om nån, du har aldrig känt nån som ens har koppling till gängen. Jag har en anhörig som hade det och vet lite mer än Sven Svensson.

Några få har ifrågasatt dig men du är ensam om att om och om igen intyga att
  • Haval är oskyldig
  • Dumle har goat, alltså varit medhjälpare till mordet
  • Adel visste och nu att han antagligen var inblandad
  • Vårbynätverket är främst ansvariga
  • du inte kan säga för mycket utan att röja din identitet
  • det är fakta på gatan

Men jag undrar varför? Du borde ju veta hur förbannat rädda alla är att gola här på fb, så som du gör.
VPN, TOR, oavsett, jag ser inte många inlägg som dina. Folk skrev att Dumle goat redan innan du gjorde det, så kommer ni med sanning eller rökridåer? Eller det som verkar enklast.
  1. Känner du ett samhällsansvar eller sympati med Nils och vill att folk ska veta?
  2. Lägger du ut fake news med flit?
  3. Kommer du bara med snack utan att egentligen veta?

Skulle vara j- intressant om snuten öppnade käften och om du hade rätt. Men frågan är om den här dödsskjutningen är så vattentät att sanningen aldrig kommer fram.
Tror inte det är små dumma kids som ligger bakom Ledare, de äldre, proffs teamwork, extremt välplanerat.
Jag skriver tror, vet ingenting,

Varför jag skriver dessa saker kan jag knappt svara på själv, men främst för att fel folk inte ska anklagas. Dessutom är sakerna jag skriver här redan ute i kretsarna jag rör mig i. Dom som säger emot rör sig ofta inte i dessa kretsar utan har oftast sina egna teorier vilket dom får ha. Men jag har växt upp med hela dagens generation av kriminella och alla känner alla och alla vet hur smutsig denna bransch är.

Jag vill att folk ska veta vilken snake adel och dumle, mest i sympati för deras offer Rozh och en 19-årig liten vilsen svenne som Nisse som litade på dom. Dom blev hans död. Dessa saker jag skrivit i tråden kommer ändå vara allmänt känt inom några veckor skulle jag tro ändå.
Citera
2021-10-28, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoHope2020
Det var väl dig han skrev till på Instagram? Har ni kontakt?
Ja precis, jag vågar inte skriva för mycket ifall han får för sig något om han kommer på att jag skriver här…
Men ja vi hade kontakt men så fort jag beklagade om Nils så blockade han mig och gick ner till 26 följare på instagram och blev privat??? Så skumt
Citera
2021-10-28, 20:08
Medlem
fyfan vad sorliga bilder på einar i efterlyst, herregud einar vart verkligen förnedrad..
Citera
2021-10-28, 20:09
Medlem
Och till alla som tror att Palle dissar Nisse i sin låt så har ni fel. Nisse hade mycket bra relationer till top class music. Dom sörjer hans död. Det där är bara en rad i en låt inte riktat till någon.

Angående nosh & chow så var Nisse i samma sällskap som Dumle, Adel och den knivhuggne Leis.
Citera
2021-10-28, 20:13
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanny566
Ja precis, jag vågar inte skriva för mycket ifall han får för sig något om han kommer på att jag skriver här…
Men ja vi hade kontakt men så fort jag beklagade om Nils så blockade han mig och gick ner till 26 följare på instagram och blev privat??? Så skumt

Menar du Dumlee? Han har 12.5 K följare
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Hans mamma var alkolist och pappan ej närvarade.. E hade inte en stabil uppväxt på nåt sätt. Fattar inte varför alla tror han var en lallare, bara för att han var vit?? Han var lika kriminell och inne i gejmet som alla andra i hans närhet 🤷🏻‍♂️

Jag vet, de tror de vet allt om en person genom att se hur han ser ut. "Född med silversked i mun" "övre medelklass" bla ha blaha. Om de själva haft två nyktra föräldrar som jobbar som städare har de antagligen haft en mer stabil barndom.
Majoriteten av skådespelare och kulturarbetare i allamänhet har inte särskilt bra ekonomi då de kan ha långa perioder utan jobb då de stämplar eller jobbar timmar inom vård. Det är väl bara några större stjärnor som har jobb hela tiden och kan leva lite glamoröst. Är man dessutom ensamstående kvinna med missbruksproblem och barn blir det inte så djävla glassigt. Jag lovar att många av de där har haft bättre barndom själva.Thrife är det ingen som ifrågasätter fastän hans pappa är mer känd än Einars mamma.

De dömer folk efter utseende men tycker antagligen att de är förkämpar mot fördomar...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Varför jag skriver dessa saker kan jag knappt svara på själv, men främst för att fel folk inte ska anklagas. Dessutom är sakerna jag skriver här redan ute i kretsarna jag rör mig i. Dom som säger emot rör sig ofta inte i dessa kretsar utan har oftast sina egna teorier vilket dom får ha. Men jag har växt upp med hela dagens generation av kriminella och alla känner alla och alla vet hur smutsig denna bransch är.

Jag vill att folk ska veta vilken snake adel och dumle, mest i sympati för deras offer Rozh och en 19-årig liten vilsen svenne som Nisse som litade på dom. Dom blev hans död. Dessa saker jag skrivit i tråden kommer ändå vara allmänt känt inom några veckor skulle jag tro ändå.

Fint att det finns människor som du, människor med moralisk kapacitet, i de där kretsarna. Ni verkar vara få.
Citera
2021-10-28, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pukka
Hörru Einstein. Du har inte tänkt på att man måste vända på en person för att göra HLR?

Man kan alltså inte utgå efter vad bilden visar. Han kan lika ha legat på mage innan poliserna kom.

Lustigt att man inte ser något blod på bröstet då
Citera
2021-10-28, 20:19
Medlem
En fråga: Vid sådana här dödsskjutningar, hur många kan tänkas veta exakt vem som sköt, och vem som beställde mordet?

Kan det vara 1 + dem två som sköt?
Eller rör det sig om 5, 10, 20 eller 50 personer i nätverket som vet exakt vad som hände, och vilka som sköt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in