2021-10-28, 19:28
Medlem
Sheephaulers avatar
Skott i bröst och huvud/ansikte är inte konstigt.

E sprang mot port, kommer inte in och GM kommer då ikapp honom.

Det helt normala är då att E vänder sig om mot GM… PANG - ett i bröstet (det största att sikta på)
E faller ner och det hela avslutas med ett skott mot huvudet som avslutning.
Citera
2021-10-28, 19:30
Vad tror ni kommer Efterlyst ikväll kunna leda till några intressanta vittnesmål? Även om inte många vill gola känns det ändå mer troligt att nån hör av sig till Efterlyst än direkt till polisen.. Så tänker jag i alla fall. Om det är någon i periferin i dessa grupper som hört eller sett något ovanligt.
Citera
2021-10-28, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheephauler
Skott i bröst och huvud/ansikte är inte konstigt.

E sprang mot port, kommer inte in och GM kommer då ikapp honom.

Det helt normala är då att E vänder sig om mot GM… PANG - ett i bröstet (det största att sikta på)
E faller ner och det hela avslutas med ett skott mot huvudet som avslutning.

På bilden när E ligger ner med två poliser över sig så ligger han med fötterna mot porten, dvs. att han trillat bakåt när han stod vänd mot porten. Han har alltså inte vänt sig bort från porten mot GM.
Citera
2021-10-28, 19:33
Medlem
mastarns avatar
Angående Nosh and Chow

Det skulle kunna vara så här:

Att Nisse Adel Leis Dumle och Co alla var på samma sida i bråket Leis och Adel ska ju vara riktigt tighta och att det kanske var HH's afrikansk del på andra sidan pratas ju att det blev bråk inom samma sällskap och det har sagts att det blivit splittring inom HH efter de sköt Kardo.

Och iom att Einár fick ett pris på sitt huvud efter detta (bland annat enl Aftonbladet) gjorde något där som retade upp någon rejält under bråket, kanske var det hans fel att det blev bråk från början eller kanske hjälpte han till i bråket och slog någon han inte borde slå, vittnen säger dock att ingen av det kända rapparna som var där va värst inblandade, utan det pratas om att det var mycket afrikaner och att det var en svart/mörk hand (HH?) som höll i kniven...

Där av också kanske PJ's diss låt mot Nisse?

Sedan angående hotet i blod så står det ju inte att det var Leis som skrev det det kan ju ev vara motståndar sidan.

Detta skulle också kunna förklara varför Dumle goade Einar kanske inte hade något val om alternativet var att HH skulle gå mot honom och DP istället?

Lite spekulationer bara kan ju såklart vara någon annan på andra sidan än HH men det måste nästan vara någon med stor våldskapacitet då det inte kommer ut någonting alls om vilka det var som högg och det var inte vem som helst man gick på heller...

Sedan behöver ju inte Nosh and Chow var anledningen till Mordet på Einar finns ju som sagt flera legitima motiv av välja på som

Vårby
Skarpnäck
Dalen äldre
Senast redigerad av mastarn 2021-10-28 kl. 19:54.
Citera
2021-10-28, 19:40
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Jag med. Det verkar heller inte som om många tänkt på att de skyldiga besköt just Adel och Dumle för att få dem att verka involverade. Sen kommer GW med, folk som litade på Nils lurade honom. Hade jag velat få A och D att bli misstänkta hade jag jublat.

Att döda en så känd ung man hade ingen vågat utan att se till att folk håller käften och röja undan alla bevis. Adel och Dumle skulle självklart intyga sin oskuld om de inte var döskraja.

Vi får se hur fel eller rätt jag har.

Knappast.

Du har helt rätt i ditt sätt att tänka. "Alla" målar ju ut framförallt Dumle som goare utan att ens överväga den möjlighet du beskriver.

Skotten mot Dumle och Adel kan mycket väl vara för att rikta blicken ditåt och alla gör det också. I mångas ögon är Dumle redan dömd vilket kan ha varit precis vad som avsågs med skotten dagen innan.

När det gäller detta fallet borde GW hålla käft. Han vet inte ett dugg om gängkriminalitet i Stockholm, det gör inte jag heller mer än vad jag läser här på FB. Men det är intressant när någon tänker utanför boxen som du gör. Då gäller det att citera så det dyker upp en gång till.
Citera
2021-10-28, 19:40
Medlem
pukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coinpump
På bilden när E ligger ner med två poliser över sig så ligger han med fötterna mot porten, dvs. att han trillat bakåt när han stod vänd mot porten. Han har alltså inte vänt sig bort från porten mot GM.

Hörru Einstein. Du har inte tänkt på att man måste vända på en person för att göra HLR?

Man kan alltså inte utgå efter vad bilden visar. Han kan lika ha legat på mage innan poliserna kom.
Citera
2021-10-28, 19:42
Medlem
Einar sa ju innan kidnappningen att Yasin var hans favorit rappare i sverige.. Tråkigt att sedan bli kidnappad av honom lol
Citera
2021-10-28, 19:43
Medlem
Citat:

Njae, han skulle lika gärna ha fallit åt det hållet efter dödsskottet i huvudet. Kroppen gör alla möjliga grejer när den dör.
Citera
2021-10-28, 19:43
Medlem
StuGs avatar
Citat:

Skulle inte dra samma slutsats eftersom konstaplarna kan (troligtvis) ha flyttat kroppen för att utföra första hjälpen och hlr.
Citera
2021-10-28, 19:50
Medlem
reptilekings avatar
Jag tror ni tänker för mycket och komplicerar det i onödan. Iscensätta en skjutning är ett exempel. Den kommer jag aldrig att tro på utan att ha blivit grundligt överbevisad. Jag tror dessutom att det var ren otur att E sprang mot en låst port medan de andra hade bättre tur eller tänkte snabbare. Sen är det svårare än man tror att träffa saker med en 9mm. Är det mörkt, med puls, rörliga mål som inte vill bli träffade och andfåddhet blir det inte lättare. Är säkert tonåringar som sköt ändå. Men att missa många gånger om alla springer är nog inte så konstigt. Var alla skott mot E eller sköts det efter de andra också? Isåfall är det ännu mindre konstigt... vill tillägga att jag upptäckte det i lumpen, helt lagligt så ingen behöver undra 🙂
Senast redigerad av reptileking 2021-10-28 kl. 19:57.
Citera
2021-10-28, 19:52
Medlem
RadhusRolands avatar
Vad tror ni?

Är detta ett helt orealistiskt scenario?

Mördaren/mördarna vill på kortast möjliga tid lämna Hammarbysjöstad.

1.Man springer till sitt flyktfordon förslagsvis en moppe som man parkerat i närheten av skistar nedanför hammarbybacken, ett mörkt folktomt naturområde utan vittnen.

2. Man kör uppåt på gång/cykelvägen på vänster sida om backen sett från sjöstan, cykelvägen är en brant grusväg som leder uppåt förbi kolonilotterna brevid backen, efter kolonilotterna passerar man hammarbyhöjdens ip, fortfarande naturområde, mörkt på kvällen och inga bilvägar än.

3. Mellan hammarbyhöjdens ip och nytorpsgärde måste GM ta en liten risk och åka en kortare sträcka på max 600 meter på ulricehamns vägen, vilket är en bilväg i hammarbyhöjden, när man betat av den sträckan så når man nytorpsgärde som också det är ett mörkt stort naturområde utan direkta bilvägar.

Nu har det gått ca 5-6 minuter sedan skotten och kanske har den första polisbilen precis nått sjöstan?

4. När GM väl nått nytorpsgärde finns 2 olika scenarior

A. GM korsar nytorpsgärde i skydd av mökret, åker under en tunnel och passerar förbi dalens sjukhus och når sitt safe house i Enskede dalen på totalt under 10 minuter sedan skjutningen.

B. GM korsar nytorpsgärde i skydd av mörkret, korsar kärrtorpsvägen, passerar kärrtorps ip på cykelvägen på höger sida om ip, området är ett skogsområde utan bilväg, väldigt öde och mörkt på kvällen.
GM når sitt safe house i antingen Bagis/skarpnäck via cykelväg, tar totalt 12-15 minuter sedan skotten, nu är det fullt pådrag i sjöstan med hela sthlms poliskår och helikopter närmar sig.

Enda platsen GM är lite exponerad på under flykten är en sträcka på ca 600 m på ulricehamnsvägen, men den passeras kvickt på en moppe och den vägen ligger krångligt från själva brottsplatsen, iallafall om man färdas i bil.

Är det orealistiskt att GM riskerade en 10-15 minuters mopedfärd genom mestadels mörka naturområden innan han nådde sitt safehouse?
Citera
2021-10-28, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timeisbackwards
Det är väl här man tycker att hans framgångsrika föräldrar med en massa kontakter och, inbillar jag mig, alla möjligheter att påverka var Nisse bor, går i skola, osv, skulle kunna ha lyckats bättre? Men om de - som det sägs - var fulla mest hela tiden... Men ändå tänker man att de mest nerdekade föräldrar ändå fixar att utnyttja sina kontakter och möjligheter lite bättre än att sonens kompisar enbart består av orten-gangsters.

Hans mamma var alkolist och pappan ej närvarade.. E hade inte en stabil uppväxt på nåt sätt. Fattar inte varför alla tror han var en lallare, bara för att han var vit?? Han var lika kriminell och inne i gejmet som alla andra i hans närhet 🤷🏻‍♂️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in