Citat:
Ursprungligen postat av
Ziaya
Jag med. Det verkar heller inte som om många tänkt på att de skyldiga besköt just Adel och Dumle för att få dem att verka involverade. Sen kommer GW med, folk som litade på Nils lurade honom. Hade jag velat få A och D att bli misstänkta hade jag jublat.
Att döda en så känd ung man hade ingen vågat utan att se till att folk håller käften och röja undan alla bevis. Adel och Dumle skulle självklart intyga sin oskuld om de inte var döskraja.
Vi får se hur fel eller rätt jag har.
Knappast.
Du har helt rätt i ditt sätt att tänka. "Alla" målar ju ut framförallt Dumle som goare utan att ens överväga den möjlighet du beskriver.
Skotten mot Dumle och Adel kan mycket väl vara för att rikta blicken ditåt och alla gör det också. I mångas ögon är Dumle redan dömd vilket kan ha varit precis vad som avsågs med skotten dagen innan.
När det gäller detta fallet borde GW hålla käft. Han vet inte ett dugg om gängkriminalitet i Stockholm, det gör inte jag heller mer än vad jag läser här på FB. Men det är intressant när någon tänker utanför boxen som du gör. Då gäller det att citera så det dyker upp en gång till.