2021-10-28, 16:39
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Utredde de det som rasism? Helt otroligt. Tala om att begreppet urvattnats när rättmätig kritik mot brott mot mänskliga rättigheter ska utredas av polisen. Men visst, om de som kritiken riktas emot har aningen mörkare hud än den typiske västeuropén så tar väl ryggmärgsreflexen över och i stället är det synd om dem som står för halshuggningarna, terrorismen, censuren och förföljelsen. Hur många gånger har kritik mot ryska klubbägare utretts för rasism, förresten?

De är tvungna att ta emot en anmälan antar jag, men deras undersökning varade inte länge. Matchen spelades på lördagen den 23 och på måndagen meddelade polisen att de inte kunde finna något brottsligt och att de inte skulle undersöka saken längre.
Citera
2021-10-28, 17:24
Moderator
zanteras avatar
Ni ödslar er tid att ens argumentera generalen. Faktum är att hade Arsenal gjort de värvningarna som Man Utd gjorde inför säsongen så hade det låtit helt annorlunda. Varane hade varit en av de bästa backarna i Europa i en perfekt ålder, en vinnare, och nästa Adams i backlinjen. Sancho hade varit en av största talangerna i Europa och att han valde just Arsenal hade varit en stor vinst för klubben och ett tecken att man är tillbaka på högsta nivån. Och Ronaldo hade varit en erfaren vinnare som kan göra de viktiga målen och bidra med erfarenhet till de yngre spelarna runt sig.

Nu gick dessa spelarna till en rival istället och då likt en 12 åring som inte kan vara neutral/objektiv så kastar man dynga istället. På samma sätt hade Man Utd hånats om de hade gjort Arsenal's värvningar. "Lokonga? En okänd belgare från Anderlecht ska lösa mittfältet?" 50 mille för Ben White hade hånats lika mycket som 80m för Maguire osv.

Tror aldrig jag sett Generalen säga något positivt om en av rival klubbarna angående en värvning de gjort, en tränare som kommit in eller liknande. Det är verkligen bara paj-kastning, och dessutom åt alla håll.
Citera
2021-10-28, 17:40
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Vad du tror är ju helt orelevant eftersom det är dina egna förhoppningar och drömmar som speglar sig i det. Det fanns en enda spelare i Europa som producerade mer framåt än Sancho gjorde i BVB och det var Lewa. Så det är riktigt bullshit som du kommer med återigen.

Du kanske skall lära dig att i riktiga världen så köper kanske inte klubbar om de inte har ett visst sorts behov. På FM så vill nog alla klubbar ha alla spelare kan jag tänka mig.
Och vad du tror är bara helt totalt irrelevant, jag baserar mitt svar på fakta. Sancho fick mindre speltid, och fick sitta mer på bänken i BvB under 20/21 än vad han fick under de två föregående säsongerna. För ca 1 år sedan, så var klubbar som bl.a. Bayern, Man City, Liverpool och Chelsea ”intresserade” av Sancho. Kan du tänka dig varför intresset för Sancho kylnade hos samtliga av dessa klubbar? Varför så var enbart en viss klubb som visade ngt intresse öht för Sancho under sommaren?

Vettetusan vad du tar och syftar på med resten av röran.
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Varane "har aldrig varit i närheten av att vara en viktig kugge för Madrid"? Nu får du ju skärpa dig! Varane vann 18 titlar med Real och var högst delaktig under sina 10 säsonger i Spanien.
28 år för en mittback i världsklass är knappast lastgammalt heller och det vet du innerst inne också. Hade vi diskuterat en spelare som bygger sitt spel på snabbhet kan jag köpa det men kom igen nu, Generalen. Varane har vunnit allt och är en av de främsta på sin position idag. Märk väl, jag säger inte att han är den främsta, utan en av dem.
Aha. Och..? Varane var inte ens i närheten av att vara lika viktig i Madridförsvaret som tex Ramos eller Marcelo. Och utan Ramos vid sin sida, så såg Varane ut som en halvfull averrage Joe.
Senast redigerad av Generalandersson 2021-10-28 kl. 18:11.
Citera
2021-10-28, 18:03
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Ni ödslar er tid att ens argumentera generalen. Faktum är att hade Arsenal gjort de värvningarna som Man Utd gjorde inför säsongen så hade det låtit helt annorlunda. Varane hade varit en av de bästa backarna i Europa i en perfekt ålder, en vinnare, och nästa Adams i backlinjen. Sancho hade varit en av största talangerna i Europa och att han valde just Arsenal hade varit en stor vinst för klubben och ett tecken att man är tillbaka på högsta nivån. Och Ronaldo hade varit en erfaren vinnare som kan göra de viktiga målen och bidra med erfarenhet till de yngre spelarna runt sig.

Nu gick dessa spelarna till en rival istället och då likt en 12 åring som inte kan vara neutral/objektiv så kastar man dynga istället. På samma sätt hade Man Utd hånats om de hade gjort Arsenal's värvningar. "Lokonga? En okänd belgare från Anderlecht ska lösa mittfältet?" 50 mille för Ben White hade hånats lika mycket som 80m för Maguire osv.

Tror aldrig jag sett Generalen säga något positivt om en av rival klubbarna angående en värvning de gjort, en tränare som kommit in eller liknande. Det är verkligen bara paj-kastning, och dessutom åt alla håll.
Lol! Nej, definitivt inte.

Missforstå mig rätt, Varane är en back av världsklass. Men samtidigt, så är han inte heller i närheten av att vara så bra som det Man Utd-kåren vill ha det till. Varför tror du att Madrid valde att sälja Varane, om han nu är bland en av världens bästa?

Förresten, vilka av Arsenal’s och Man United’s nysigneringar menar du har gjort störst avtryck såhär långt, och som därmed ser ut till att vara bättre,smartare transfers?
Senast redigerad av Generalandersson 2021-10-28 kl. 18:39.
Citera
2021-10-28, 18:49
Medlem
B-Dawks avatar
Gällande Jadon Sanchos speltid så ser det ut såhär.

2018/19: 2967 av 3870 minuter spelade. Spelar 77% av alla minuter för Dortmund han är tillgänglig för.
2019/20: 3274 av 4050 minuter spelade. Spelar 81% av alla minuter för Dortmund han är tillgänglig för.
2020/21: 2974 av 3630 minuter spelade. Spelar 82% av alla minuter för Dortmund han är tillgänglig för.

Sancho har alltså ökat sin procentuella speltid av det möjliga de senaste tre åren. Att han spelade färre minuter/matcher senaste säsongen beror på en skada men sådan fakta är tydligen svårt att googla fram för vissa...
Citera
2021-10-28, 19:06
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Missforstå mig rätt, Varane är en back av världsklass. Men samtidigt, så är han inte heller i närheten av att vara så bra som det Man Utd-kåren vill ha det till. Varför tror du att Madrid valde att sälja Varane, om han nu är bland en av världens bästa?

Förresten, vilka av Arsenal’s och Man United’s nysigneringar menar du har gjort störst avtryck såhär långt, och som därmed ser ut till att vara bättre,smartare transfers?

Varane valde ju att lämna Real? De ville ju hålla kvar honom, han ville bort så de fick sälja honom. Sen vet jag inte om någon i MU-kåren har hypat upp honom mer än att han kommer in som vår bästa mittback vilket han såklart varit.

Sen är vi 9 omgångar in i ligan så kan inte påstå att något av nyförvärven direkt glänst i något av lagen. Att Ronaldo petat in några mål är inget större jag hänger upp mig på direkt. Tror det är mer än fråga när vi summerar säsongen än att analysera det 1/4 in på säsongen. En spelare som Ben White t.ex. har ju redan lyckats med bedriften att se helt urusel ut mot Brentford för att sedan se bättre ut i de senaste matcherna.
Citera
2021-10-28, 19:42
Medlem
Citat:
Sancho fick mindre speltid, och fick sitta mer på bänken i BvB under 20/21 än vad han fick under de två föregående säsongerna. För ca 1 år sedan, så var klubbar som bl.a. Bayern, Man City, Liverpool och Chelsea ”intresserade” av Sancho. Kan du tänka dig varför intresset för Sancho kylnade hos samtliga av dessa klubbar? Varför så var enbart en viss klubb som visade ngt intresse öht för Sancho under sommaren?
Jag har aldrig sett en match där Sancho varit bra. Gick till och med in på YouTube och kollade på en ”best-of-Jadon Sancho-video” och det var inte imponerande det heller.

Dortmund har hittat en fungerande affärsmodell. Köp tio engelska femtonåringar nästan gratis. Sälj tillbaka den ende som håller någon klass överhuvudtaget till en fantasisumma efter fem år.

Ren kapitalförstöring av MU att köpa Sancho för den summan.
Citera
2021-10-28, 19:56
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Gällande Jadon Sanchos speltid så ser det ut såhär.

2018/19: 2967 av 3870 minuter spelade. Spelar 77% av alla minuter för Dortmund han är tillgänglig för.
2019/20: 3274 av 4050 minuter spelade. Spelar 81% av alla minuter för Dortmund han är tillgänglig för.
2020/21: 2974 av 3630 minuter spelade. Spelar 82% av alla minuter för Dortmund han är tillgänglig för.

Sancho har alltså ökat sin procentuella speltid av det möjliga de senaste tre åren. Att han spelade färre minuter/matcher senaste säsongen beror på en skada men sådan fakta är tydligen svårt att googla fram för vissa...
....så då är vi överrens om att Sancho fick mindre speltid förra säsongen? Han fick slita bänken en hel del i BvB förra säsongen. Sancho är inte världsklass.
Citera
2021-10-28, 20:02
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
....så då är vi överrens om att Sancho fick mindre speltid förra säsongen? Han fick slita bänken en hel del i BvB förra säsongen. Sancho är inte världsklass.

Han var skadad och inte bänkad. Det är en jävla skillnad...
Citera
2021-10-28, 20:08
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Varane valde ju att lämna Real? De ville ju hålla kvar honom, han ville bort så de fick sälja honom. Sen vet jag inte om någon i MU-kåren har hypat upp honom mer än att han kommer in som vår bästa mittback vilket han såklart varit.

Sen är vi 9 omgångar in i ligan så kan inte påstå att något av nyförvärven direkt glänst i något av lagen. Att Ronaldo petat in några mål är inget större jag hänger upp mig på direkt. Tror det är mer än fråga när vi summerar säsongen än att analysera det 1/4 in på säsongen. En spelare som Ben White t.ex. har ju redan lyckats med bedriften att se helt urusel ut mot Brentford för att sedan se bättre ut i de senaste matcherna.
Jasså? Det var väl mer så att Madrid inte ville möta de krav som Varane ställde för att signa nytt kontrakt med de. Du ser, Real Madrid är en proffsig klubb.

Visst, är det tidigt än. Men så långt, så är det tvekan öht om att Arsenal hade ett bättre,smartare fönster än Man United. Och våra nysigneringar har haft ett betydligt större avtryck i laget än vad nysigneringarna till Man United har visat. Jag är 100% övertygad om att 90 utav 100 fotbollsexperter kommer att säga att Arsenal’s värvningar inför säsongen har varit mer vällyckade än vad värvningarna till Man Utd är, när säsongen väl är över - dvs i maj 2022.
Citera
2021-10-28, 20:09
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Och vad du tror är bara helt totalt irrelevant, jag baserar mitt svar på fakta. Sancho fick mindre speltid, och fick sitta mer på bänken i BvB under 20/21 än vad han fick under de två föregående säsongerna. För ca 1 år sedan, så var klubbar som bl.a. Bayern, Man City, Liverpool och Chelsea ”intresserade” av Sancho. Kan du tänka dig varför intresset för Sancho kylnade hos samtliga av dessa klubbar? Varför så var enbart en viss klubb som visade ngt intresse öht för Sancho under sommaren?

Vettetusan vad du tar och syftar på med resten av röran.

Aha. Och..? Varane var inte ens i närheten av att vara lika viktig i Madridförsvaret som tex Ramos eller Marcelo. Och utan Ramos vid sin sida, så såg Varane ut som en halvfull averrage Joe.

Citat:

Hur menar du nu?
Citera
2021-10-28, 20:13
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Han var skadad och inte bänkad. Det är en jävla skillnad...
Korrekt. Sancho var skadad för delar av säsongen, men han fick nöta bänk en hel del, även när han var 100% fit och ready to fight.

Att ngn klubb var villiga att betala 900 millar för Sancho är helt enkelt på Monty Python-nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in