2021-10-28, 20:22
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag har aldrig sett en match där Sancho varit bra. Gick till och med in på YouTube och kollade på en ”best-of-Jadon Sancho-video” och det var inte imponerande det heller.

Dortmund har hittat en fungerande affärsmodell. Köp tio engelska femtonåringar nästan gratis. Sälj tillbaka den ende som håller någon klass överhuvudtaget till en fantasisumma efter fem år.

Ren kapitalförstöring av MU att köpa Sancho för den summan.
Nu har inte jag sett så mkt av Sancho i Dortmund. Men njae, kan minnas att han var rätt bra mot Bayern förrförra säsongen. Men då så spelade han ju trots allt för en storklubb med vinnarmentalitet.

Dock så är det ingen tvivel om att Sancho är en sjukt överskattad spelare. Är inte utan skäl att köubbsrna som tidigare var ”intresserade” av Sancho (Bayern, Chelsea, Man City m.m.) skippade att värva honom.
Citera
2021-10-28, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Nu har inte jag sett så mkt av Sancho i Dortmund. Men njae, kan minnas att han var rätt bra mot Bayern förrförra säsongen. Men då så spelade han ju trots allt för en storklubb med vinnarmentalitet.

Dock så är det ingen tvivel om att Sancho är en sjukt överskattad spelare. Är inte utan skäl att köubbsrna som tidigare var ”intresserade” av Sancho (Bayern, Chelsea, Man City m.m.) skippade att värva honom.
Möjligt han spelat en bra match som jag missat. Alla fotbollsspelare har spelat bra matcher, men gör tankeexperimentet att Sancho hade svenskt eller danskt medborgarskap. Hur många miljoner skulle då United varit villigt att betala? På sin höjd £10 miljoner.

Denna ekonomiska kalkyl tror jag Dortmund hade i bakhuvudet redan när de köpte honom från City för en spottstyver.
Citera
2021-10-28, 20:38
Medlem
Citat:
Aha. Och..? Varane var inte ens i närheten av att vara lika viktig i Madridförsvaret som tex Ramos eller Marcelo. Och utan Ramos vid sin sida, så såg Varane ut som en halvfull averrage Joe.
Att Varane spelade sämre utan Ramos bredvid sig är ingen hemlighet men i vanlig ordning överdriver du och är helt orimlig i din analys av alla spelare som inte tillhör Arsenal. Ingen har påstått eller tror att han var viktigare än Ramos eller Marcelo, utan det jag sade var att Varane gjorde tio säsonger i Real Madrid och var högst delaktig i klubbens framgångar under den perioden. Detta som svar på ditt påstående att han "inte var i närheten av att vara en viktig kugge", vilket är helt felaktigt och på ett tydligt sätt belyser dina bristande kunskaper.

Är man ordinarie år ut och år in i ett av världens bästa lag är man knappast en medelmåtta. Även i franska landslaget, där konkurrensen är riktigt hård på hans position, är han given.
Citera
2021-10-28, 20:39
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Korrekt. Sancho var skadad för delar av säsongen, men han fick nöta bänk en hel del, även när han var 100% fit och ready to fight.

Att ngn klubb var villiga att betala 900 millar för Sancho är helt enkelt på Monty Python-nivå.

Nja, finns värre exempel än Sancho. Han är både ung och britt, vilket lägger på minst 200M jämfört med utlänning 29+.

Kolla på Griismann.
Citera
2021-10-28, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Gällande Jadon Sanchos speltid så ser det ut såhär.

2018/19: 2967 av 3870 minuter spelade. Spelar 77% av alla minuter för Dortmund han är tillgänglig för.
2019/20: 3274 av 4050 minuter spelade. Spelar 81% av alla minuter för Dortmund han är tillgänglig för.
2020/21: 2974 av 3630 minuter spelade. Spelar 82% av alla minuter för Dortmund han är tillgänglig för.

Sancho har alltså ökat sin procentuella speltid av det möjliga de senaste tre åren. Att han spelade färre minuter/matcher senaste säsongen beror på en skada men sådan fakta är tydligen svårt att googla fram för vissa...
Tack, det och att han var den näst mest produktive spelaren i Europa är ju inte fakta - det är "Man Utd-kårens fantasier". Sen har han inte hit the ground i United alls men det är en helt annan diskussion.
Citera
2021-10-28, 20:53
Medlem
Citat:
Den nya filmen om Arsène Wenger/Arsenal och våran Invincible säsong kommer på Bio 11:e november (UK), och släpps på DVD/Blu ray f.o.m. 22 november.
Vet inte om någon redan kanske har länkat det men kom att tänka på att det finns redan en dokumentär om Sir Alex och United ute som är nyproducerad och faktiskt väldigt sevärd.

Ligger på Viaplay: Sir Alex Ferguson: Never Give In
Citera
2021-10-28, 20:57
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Vet inte om någon redan kanske har länkat det men kom att tänka på att det finns redan en dokumentär om Sir Alex och United ute som är nyproducerad och faktiskt väldigt sevärd.

Ligger på Viaplay: Sir Alex Ferguson: Never Give In
Den känner jag allt till, och har redan sett den. Väldigt sevärdig, indeed.

Ferguson medverkar förövrigt även i den nya filmen om Wenger/Arsenal och Invincible säsongen.
Senast redigerad av Generalandersson 2021-10-28 kl. 21:08.
Citera
2021-10-28, 22:20
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Har någon sett Arsenals All or nothing? Det borde ju bjuda på en del humor?

// PoK
Citera
2021-10-28, 23:01
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Har någon sett Arsenals All or nothing? Det borde ju bjuda på en del humor?

// PoK
Nej, det har nog ingen gjort. Eftersom att serien är under produktion, den väntas komma först under försommaren 2022.

Fast det är fullt möjligt att serien kommer bjuda på en hel del humor.
Citera
2021-10-29, 00:13
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Att Varane spelade sämre utan Ramos bredvid sig är ingen hemlighet men i vanlig ordning överdriver du och är helt orimlig i din analys av alla spelare som inte tillhör Arsenal. Ingen har påstått eller tror att han var viktigare än Ramos eller Marcelo, utan det jag sade var att Varane gjorde tio säsonger i Real Madrid och var högst delaktig i klubbens framgångar under den perioden. Detta som svar på ditt påstående att han "inte var i närheten av att vara en viktig kugge", vilket är helt felaktigt och på ett tydligt sätt belyser dina bristande kunskaper.

Är man ordinarie år ut och år in i ett av världens bästa lag är man knappast en medelmåtta. Även i franska landslaget, där konkurrensen är riktigt hård på hans position, är han given.
På vilket sätt överdriver jag? Huh? Utan Ramos brevid sig, så såg Varane ut som en ganska medioker back i Madrid. Ungefär som att se Lindelöf i landslaget utan Granqvist vid sin sida. Jag vet inte ju inte vad du tycker o tänker. Fast efter mitt tycke, så är en ”viktig kugge” i det ena eller det andra laget en av de bästa/viktigaste spelarna inom hela laget. Och det kan jag verkligen inte påstå att Varane var för Real Madrid, däremot så var han delaktig i succen. Men en kugge? Nope.

Sen så förlitar alldelsen för många sig på den förknullade statistiken varenda gång ngn diskussion som detta är uppe.
Citera
2021-10-29, 00:33
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
På vilket sätt överdriver jag? Huh? Utan Ramos brevid sig, så såg Varane ut som en ganska medioker back i Madrid. Ungefär som att se Lindelöf i landslaget utan Granqvist vid sin sida. Jag vet inte ju inte vad du tycker o tänker. Fast efter mitt tycke, så är en ”viktig kugge” i det ena eller det andra laget en av de bästa/viktigaste spelarna inom hela laget. Och det kan jag verkligen inte påstå att Varane var för Real Madrid, däremot så var han delaktig i succen. Men en kugge? Nope.

Sen så förlitar alldelsen för många sig på den förknullade statistiken varenda gång ngn diskussion som detta är uppe.

Så är det enbart dina åsikter som gäller, därav inga källor behövs tas upp?
Citera
2021-10-29, 00:44
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Så är det enbart dina åsikter som gäller, därav inga källor behövs tas upp?
Haha.. Nej, självklart inte. (Lol). Men att enbart förlita sig på statistik från tex Transfermarkt och så vidare, förklarar som oftast inte hela bilden.

Det dras ju hela tiden fram att Varane har vunnit VM och UCL ett flertals ggr, och att detta är ett sorts bevis på att ABC är en bättre spelare än TBC. Om vi ska utgå från detta, så måste Varane vara 3x bättre än vad tex van Dijk eller Alaba är.

Dock så har jag aldrig hävdat att Varane ej är en back av världsklass.
Senast redigerad av Generalandersson 2021-10-29 kl. 00:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in