2021-10-27, 19:59
Medlem
4-4-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Vore guld om Newcastle åkte ur denna säsong. Skulle vara intressant och se vad som hänt med satsningen då

Det kommer ändå ta flera år innan Newcastle är uppe och slåss i toppen, så en sejour i Championship hade förmodligen inte gjort någon större skillnad annat än gällande vilka spelare man plockar in på kort sikt.
Citera
2021-10-27, 20:48
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Tycker att det är något obefogat än så länge att kräva OGS avgång:
- 14 poäng på 9 omgångar, inte imponerade men någon katastrof är det inte, klart man får en dipp nån gång då och då men att ta fram giljotinen direkt för det är obefogat.
- Slutade tvåa förra säsongen, trea innan det, vilket är något av en bedrift i sig med tanke på vilket sjunkande skepp han tagit över.
- Mycket av problemen United dragits med är spelare som anslutit innan dennes tid och varit svåra att göra sig av med och då har OGS fått dras med den dödvikten vilket också spelat in i vilka spelare han kunnat få till sitt förfogande.
- Den dock kanske största anledningen, och kanske enda reella anledningen, till varför man tycker OGS borde få foten är ju spelet som ofta varit blekt, varav försvarsspelet varit horribelt.
Men tycker att OGS tidigare resultat, och spel, gör att han borde få sitta kvar säsongen ut, eller åtminstone fram till årsskiftet.

Skulle man lyckas bli av med Mata, Matic, Lindelöf, Fred, Lingard, Jones, Bailly, samt Pogba (om än ofrivlligt på den sistnämnde) hade det funnits fina ekonomiska utrymmen till få till ordentliga värvningar och man hade fått en mer rättvis bild av vad OGS skulle kunna åstadkomma i United; risken är väl att klubben istället passar på med en nystart och ny tränare.
Är väl just detta som är problemet med försvarandet av Ole. Man stirrar sig blind på resultaten. Men bakom resultaten lyser både spel organisation och utveckling med sin frånvaro. Finns ingenting att bygga vidare på där.

United hade 2 titlar, och en andraplats innan Ole tog över. Något sjunkande skepp var det inte, utan det var bara Mourinhos tredje säsong som gick åt skogen då han började bråka. Man har gjort flera dyra värvningar för att förstärka laget sen han tog över, utan att han utnuyttjat det. Han själv som kastade Lukaku exempelvis så man stod där utan en striker. Han har helt klart haft chansen att sätta sin prägel på laget. Laget är ju identiskt, eller bättre än det Mourinho hade.

Visst är man nöjd att bli ett nytt Arsenal som bara vill nå topp 4 och inte utmana om de tunga titlarna kan man fortsätta på den inslagna vägen. Men ska man ta sig tillbaka till toppen igen måste Ole bort.

Sen finns inte många bra alternativ. Man har haft chansen på topptränare under ett par år nu men slösat bort det på Ole. Nu är det egentligen bara Conte kvar. Får se om man slarvar bort det alternativet också. Zidane är nog int intresserad, och även om han är det kan han väl ingen Engelska och känns inte som rätt namn just nu.
Citera
2021-10-28, 08:53
Medlem
Generalanderssons avatar
Tror inte att Man City ens var intresserade av Ronaldo. De var ”intresserade” av 40 åringen enbart p g a att de visste att Man United skulle hoppa på tåget om de visade ngn intresse för Ronaldo öht.
Citera
2021-10-28, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Allright,

Anledningarna till att varför Arsenal FC är en mer attraktiv, professionell och en mer välfungerande klubb än vad Man United är per i dag, är för att vi har en lagt en klar o tydlig planför framtiden, vi har gjort bättre/smartare värvningar än vad Man Utd har gjort på sistone, det går för ögonblicket bättre för oss ute på plan än vad det gör för Man Utd, våra nysigneringar har haft en betydligt större (Läs: positiv) impact i vårat lag än vad nysigneringarna till Man Utd har haft osv, osv. Men huvudskälet till att varför The Gunners är en mer attraktiv klubb än Man United anno 2021, är p g a att vi är en mer välskött o mer välfungerande klubb vad Man Utd är i dag. Dock så har Man Utd en bättre ekonomi, samt större tillgång till resurser än vad vi har. Men så har det ju iofs alltid varit.

Ja, jag tycker absolut att du borde ta och starta en thread på reddit ang det nuvarande styrkeförhållandet mellan Arsenal/Man Utd. Är tämligen så övertygad om att då kommer att betydligt fler välformulerade, not biased, svar på det här temat där än vad du får bland Flashback’s alla världskända soffexperter, vars fotbollskunskaper kommer först o främst från TV-spelen till FIFA😜
Märkligt. Om det är som du säger borde det vara Arsenal som värvar startspelare från Dortmund, Juventus och Real Madrid? Istället värvar man från Bologna, Anderlecht och Brighton?

Och kom inte dragande med Ødegaard - han gjorde 11 framträdanden för Real.
Citera
2021-10-28, 10:24
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Dortmund, och Real Madrid?

Auba och Özil 😎.

Fast förstår ditt inlägg.

// PoK
Citera
2021-10-28, 10:35
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Märkligt. Om det är som du säger borde det vara Arsenal som värvar startspelare från Dortmund, Juventus och Real Madrid? Istället värvar man från Bologna, Anderlecht och Brighton?

Och kom inte dragande med Ødegaard - han gjorde 11 framträdanden för Real.
Tycker det är mer märkligt att du tar fram detta som ett argument. Vad spelar det för roll huruvida man värvar spelare från Real Madrid eller Anderlecht? Jag menar, är det inte spelarnas kvaliteer och roll i laget som avgör bra eller dåliga övergångar? Vi kan väl istället ta och fråga vilka av Arsenal’s och MUs nysigneringar är det som har haft mest positiv påverkan (såhär långt) för respektive klubb?

1-0 to The Arsenal
Senast redigerad av Generalandersson 2021-10-28 kl. 11:14.
Citera
2021-10-28, 11:36
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Tycker det är mer märkligt att du tar fram detta som ett argument. Vad spelar det för roll huruvida man värvar spelare från Real Madrid eller Anderlecht?
2 olika argument. Självklart är det viktigaste att värvningarna presterar bra. Inget att diskutera där. Men pratar man vilken klubb som har störst dragningskraft så är det helt andra saker man ska titta på
Citera
2021-10-28, 11:44
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
2 olika argument. Självklart är det viktigaste att värvningarna presterar bra. Inget att diskutera där. Men pratar man vilken klubb som har störst dragningskraft så är det helt andra saker man ska titta på
Fair enough. Men jag tror dock inte att Arsenal hade haft problem med att värva enstaka spelare från Real Madrid, Juventus och/eller Dortmund.

Sancho fick värma bänken en hel del under hans sista säsong i BvB, och det var egentligen inga andra klubbar som var ute efter honom. Varane har aldrig varit i närheten av att vara en viktig kugge för Madrid, dessutom så närmar han sig 30. Och en nästan 40 år gammal Ronaldo.. jag behöver inte att säga mer.
Senast redigerad av Generalandersson 2021-10-28 kl. 11:50.
Citera
2021-10-28, 11:44
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Palace fansen hade en klockren banner mot Newcastle.

Men som vi vet får man inte säga som det är i dagens samhälle och polisen utredde det som rasism. Fånigt. Men helt förlorat är inte landet uppenbarligen då man kom fram till att det inte var rasism i slutändan.

Utredde de det som rasism? Helt otroligt. Tala om att begreppet urvattnats när rättmätig kritik mot brott mot mänskliga rättigheter ska utredas av polisen. Men visst, om de som kritiken riktas emot har aningen mörkare hud än den typiske västeuropén så tar väl ryggmärgsreflexen över och i stället är det synd om dem som står för halshuggningarna, terrorismen, censuren och förföljelsen. Hur många gånger har kritik mot ryska klubbägare utretts för rasism, förresten?
Citera
2021-10-28, 15:30
Medlem
Citat:
Fair enough. Men jag tror dock inte att Arsenal hade haft problem med att värva enstaka spelare från Real Madrid, Juventus och/eller Dortmund.

Sancho fick värma bänken en hel del under hans sista säsong i BvB, och det var egentligen inga andra klubbar som var ute efter honom. Varane har aldrig varit i närheten av att vara en viktig kugge för Madrid, dessutom så närmar han sig 30. Och en nästan 40 år gammal Ronaldo.. jag behöver inte att säga mer.
Vad du tror är ju helt orelevant eftersom det är dina egna förhoppningar och drömmar som speglar sig i det. Det fanns en enda spelare i Europa som producerade mer framåt än Sancho gjorde i BVB och det var Lewa. Så det är riktigt bullshit som du kommer med återigen.

Du kanske skall lära dig att i riktiga världen så köper kanske inte klubbar om de inte har ett visst sorts behov. På FM så vill nog alla klubbar ha alla spelare kan jag tänka mig.
Citera
2021-10-28, 16:12
Medlem
Citat:

Varane "har aldrig varit i närheten av att vara en viktig kugge för Madrid"? Nu får du ju skärpa dig! Varane vann 18 titlar med Real och var högst delaktig under sina 10 säsonger i Spanien.
28 år för en mittback i världsklass är knappast lastgammalt heller och det vet du innerst inne också. Hade vi diskuterat en spelare som bygger sitt spel på snabbhet kan jag köpa det men kom igen nu, Generalen. Varane har vunnit allt och är en av de främsta på sin position idag. Märk väl, jag säger inte att han är den främsta, utan en av dem.
Citera
2021-10-28, 16:37
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Varane "har aldrig varit i närheten av att vara en viktig kugge för Madrid"? Nu får du ju skärpa dig! Varane vann 18 titlar med Real och var högst delaktig under sina 10 säsonger i Spanien.
28 år för en mittback i världsklass är knappast lastgammalt heller och det vet du innerst inne också. Hade vi diskuterat en spelare som bygger sitt spel på snabbhet kan jag köpa det men kom igen nu, Generalen. Varane har vunnit allt och är en av de främsta på sin position idag. Märk väl, jag säger inte att han är den främsta, utan en av dem.

Pepe och Varane båda har på 10år 236 samt 229 matcher för Madrid.

Finns ändå en anledning till varför man inte köpte en ersättare efter Pepe , eller någon annan under tiden Varane spelade. Så jag förstår verkligen inte hur någon kan säga att han inte bidrog med något till...

// PoK
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in