2021-10-28, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Att Dumle goat är fakta vid det här laget. Nu idag är jag t o m säker att Adel också vart med på det. Och det sägs ute i Västerort också. Hoppas få det bekräftat på något sätt så att alla kan se vilken snake Adel är.

Nej det är spekulationer och inte fakta.
Citera
2021-10-28, 16:11
Medlem
Frickys avatar
Då kan vi lugna ner oss lite, ingen springpojke har erkänt.

https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/2021/oktober/uppgifter-i-media-om-mordet-i-hammarby-sjostad/

De uppgifter som förekommer i media avseende en person som ska ha erkänt mordet eller delaktighet i Hammarby sjöstad i förra veckan är felaktiga. Åklagaren är inte tillgänglig för kommentarer.
Presstjänsten har ingen ytterligare information att lämna.
Citera
2021-10-28, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Skillnaden är väl att Einar var 19-år och omsatte 19 miljoner under 2020.

Lite kontraster jämfört med springpojkar från Skarpnäck som lever på ett sälja femmor.

Anser du att det är konstigt att en myndig person var utomhus kl 23:00 en vardag?
Isåfall lär du bo långt ute på landsbygden.

Vi vet ju inte hur gamla skyttarna är,kan vara 1 eller 2 artonårngar och då är dessa också myndiga.
Citera
2021-10-28, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheephauler
En person ska inte kunna dömas på endast sitt eget erkännande, det måste kunna bevisas också.

Om du bara visste hur många som ringt in och erkänt alla möjliga mord, typ Palme har väl hundratals personer erkänt vid det här laget!

Så nu jobbas det med att kolla upp och leda i bevis vad denna vill ”erkänna”.
Att bara ta hans ord för sanning räcker inte i domstol.

Om det inte gäller Thomas Quick/Sture Bergwall
Citera
2021-10-28, 16:12
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Intressant, jag beskrev i ett inlägg för någon dag sedan att det är underligt att ingen har överlämnat sig själv till polisen. Jag blev sågad för det. Hundra gubbar skickar man ju just för att ingen ska riskera något stort straff och för att polisen inte ska vända upp o ner på hela förorten i jakt på förövare.
Ledsen att göra dig besviken Tanakh, men du har fortfarande fel med din teori.

"De uppgifter som förekommer i media avseende en person som ska ha erkänt mordet eller delaktighet i Hammarby sjöstad i förra veckan är felaktiga. Åklagaren är inte tillgänglig för kommentarer.
Presstjänsten har ingen ytterligare information att lämna."

Bra försök iallafall, du förblir sågad.
Citera
2021-10-28, 16:13
Medlem
huggormenstids avatar
Citat:

https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/2021/oktober/uppgifter-i-media-om-mordet-i-hammarby-sjostad/

De uppgifter som förekommer i media avseende en person som ska ha erkänt mordet eller delaktighet i Hammarby sjöstad i förra veckan är felaktiga. Åklagaren är inte tillgänglig för kommentarer.

Fan, tråkigt.

Hur uppkommer ett sånt rykte? Nån som ringer och skojar? Försöker någon slängs ut falska spår? Kanske kan tala för att någon är desperat isf.
Citera
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Nils var ute samma tid och han var inte invandrare.
Nils var vuxen....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diako
LOL!

Tror du verkligen att dom ska springa/röra sig från H-sjöstad ända till Skarpnäck med massa kläder och mask? Att ens röra sig flera timmar ute efter mordet. Lixom varför?!

Kan du snälla rara inte tänka med anuset i alla fall innan du postar inlägg?!

Är det denna nivå på intellektet ute i samhället då blir man fan mörkrädd alltså.
Det är inte alls långt om man går genom skogen, det finns småvägar från sjöstaden till Skarpnäck.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Nej det är spekulationer och inte fakta.

Det är fakta på gatan.
Citera
2021-10-28, 16:14
Medlem
Citat:

Säger dom ja, kan vara för att dom inte vill att det kommer ut i media och påverkar utredningen. Behöver inte vara felaktigt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Detta pekar nog åt skarpnäck hållet dvs gröna "amatörer" i sammanhanget tror knappast att någon HH skulle ringa snuten

Några intressanta inlägg om detta:

"Nån yngre från skarpnäck klippte hnm för 2 mille"

En annan skriver "Abbe & Ghost 05orna"

Zulunet svarar "Aa"

Och sen skriver en tredje: "Abbe var skytten"

Samt
"Jag bor i Skarpnäck, var ute och gick ikväll, såg en person med mask 23.30 komma ut från ingenstans/dunge. Utan jycke eller något, kändes megafishy. Skarpnäck / Havals-gäng är mest troliga när man ska leta attentatsmän."

Kan ju såklart vara någon ung Vårby grabb också men de känns mycket mer rutinerade för att gör en sådan fuck up om detta inte är på order förstås för att det inte går att göra business med allt pådrag som kom efter skjutningen.

Då Einar sköts ca 22:50 så är det väl ingen omöjlighet att GM cirka 40 min senare dyker upp i skarpnäck.

Skjuter man ner nån på aktergatan 23 i hammarbysjöstad så vill man fort som fan ta sig därifrån och då är området vid skistar hammarbybacken den klart bästa flyktvägen då det området endast ligger 400-500 meter från mordplatsen.

När man väl nått området nedanför hammarbybacken tar man sig i blixtsnabbt in i nackareservatet och kan genom ödsliga skogsvägar nå ända bort till skarpnäck.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Varför skulle kriminella inte skicka ett omyndigt offerlamm?

Jo det må så vara, jag är bara en hemmafru med utflugna barn och därför mycket tid att ägna åt ämnen jag snöar in mig på. Tar man betalt för en tjänst bör man väl där emot behärska ämnet desto bättre.

Jo men det är exakt det dom gör om nu är så fallet. Tror kanske vi missförstår varandra men menar samma sak. Saknade bara det kriminella tänket (eftersom det är ju dom som utfört mordet och inte polisen, politiken eller 7-Klövern osv) från ditt resonemang.

Nåja... Nu lär det bli sida in, sida ut med svensson-gissningar kring det senaste - som verkar kanske inte ens ha hänt - dvs offerlammets existens. Jag loggar ut för dagen.

På återseende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in