2021-10-28, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymgroda
Absolut! Visar på att de som låg bakom det har fått någon typ av press på sig!

Eller så vill dom kanske inte riskera nåt
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diako
Du ser att snutens press & punktmarkering redan renderat i snorungen som kommer och "bekänner".

Ingen chans på jorden att snorvalpen var inblandat annat än offerlamm och att han känner vederbörande på något sätt - så att dom kan lita på han att han följer manus fullt ut i polisförhör och rätten.

Onekligen lär polisens arbete men även det massmediala pådraget bidragit till att de ansvariga för mordet nu skickar fram ett offerlamm.

Frågan är om mer kan nystas upp, åtminstone "polisiärt uppklarat" - så att vi vet vilka som de facto låg bakom mordet även om dom nu inte kan dömas. Eller om det leder till ännu mer frågetecken och villospår.
Nu när snorvalpen har bröstat detta så hoppas jag att Polisens fokus kvarligger på rätt saker.

Polisen måste förstå att detta är en tonåring, som knappast var en av skyttarna, som bröstat det för en del av pengarna som skyttarna fick.

Det är för mig helt orimligt att en av skyttarna skulle helt plötsligt erkänna, varför inte istället vänta och se först om du ens någonsin blir tillkallad till förhör?

Vi får se, ska bli spännande att följa. Tyvärr tror jag detta bara kommer skada utredningen, fokus på fel sak vilket skapar mer tid till dom riktiga GM.
Citera
Medlem
huggormenstids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Detta är enbart för att vilseleda polisen. År senare kommer han säga det var inte jag, jag blev pressad. Skadestånd på det. Den verkliga mördaren har fått försprång och polisen har tappat sin fokus helt.

Varför i hela fridens namn skulle han frivilligt RINGA POLISEN 😂

Tyckte han mordet var fel? Ska rättvisa skippas. Nej nej nej och åter nej. Detta är bara för att vilseleda polisen. Vi har varit med om det tidigar.e

Men alltså, den här bilden av 16-åriga kids i förorten, som helt frånkopplade mentalt, typ som främlingslegionen, stämmer den verkligen? Kan inte en unge börja grina vid matbordet och sen erkänna allt för morsan? Det är väl människor vi snackar om, även om det är små gangsters.
Citera
2021-10-28, 15:59
Medlem
ghostwriterzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaxxBlaster
Något du inte får glömma är att det tar tid att göra klart en låt och släppa den, så den va säkert skriven för länge sedan. Victor Leksell bland annat att han och Einar hade hållt på med en låt i ett år som är osläppt (inte samma låt).

Sen så va det hans grej ju, han hade andra låtar som hade helt andra texter som antagligen va nyare.

Men något man inte får glömma bort att nästan inget är svart och vitt speciellt inte någons personlighet, ofta så har man olika sidor där båda är lika sanna. Men vi som inte är insatta vill att det ska vara antingen eller, men sanningen ligger någonstans i mitten, att han både va kriminell samtidigt som att han hade andra sidor som han kanske inte visade i sitt artistpersona. Alla är vi komplexa individer, det får vi inte glömma. Men faktum att hans vän uttalar sig om att han gjorde val i rätt riktning betyder rätt mycket i mina ögon, han kände Einar bättre än någon annan här.

Men man kan inte ha en fot in och en fot ut som det sägs i hiphopvärlden. Antingen så gasar man; investera i droger och krim utan att ha synliga kopplingar, fixa livakter så du är oåtkomlig för att sen säga utåt i P3 intervjuer att du vill ut när du i själv verket fattar hur lukrativt hela upplägget är om alla andra inte fattar - "det är bara konst/alterego". Eller så gör man Pop musik med hov1 och slutar prata om beställningsmord som man kan eller inte kan ha beställt. Hade han inte släppt låtar som fast i trakten(även om den kan ha skapats för 3 år sen eller whatever) hade man kanske kunnat tänka annorlunda. Att det var en genuin kille som ville lämna allt det kriminella bakom sig.

Personligen så var jag övertygad om att detta skulle ske efter Nisse släppte låten efter havals lillebror blev klippt. Har inte han och tekashi 69 har jävligt mycket in common? Typ att man ser en möjlighet att bli känd för en kontrovers och fullständigt skiter i allt som har med konsekvenser att göra. Att man kan va så jävla.....
Citera
2021-10-28, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Detta är enbart för att vilseleda polisen. År senare kommer han säga det var inte jag, jag blev pressad. Skadestånd på det. Den verkliga mördaren har fått försprång och polisen har tappat sin fokus helt.

Varför i hela fridens namn skulle han frivilligt RINGA POLISEN 😂

Tyckte han mordet var fel? Ska rättvisa skippas. Nej nej nej och åter nej. Detta är bara för att vilseleda polisen. Vi har varit med om det tidigar.e

Kan vara en rökridå, kan det även vara att han är den verkliga skytten?

Kan beställaren gjort en felbedömning av hans kallsinnighet och den här grabben har i dagarna insett vad han har gjort, ångest och rädsla har gjort att han vill lätta på hjärtat?

Hursom vore det tragiskt om polisen bara accepterar och avslutar utredningen med detta, det tror jag inte att de gör.
Citera
2021-10-28, 16:02
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gange
Tonåring ska ha ringt polisen och berättat om sin delaktighet https://www.aftonbladet.se/a/k6d89B

Han vill alltså bli en ”100 gubbe” med hela svenska folket 🤮

Typiskt invandrare att låta sina ungar hänga ute dessa tider på dygnet och sedan skylla allt på samhället
Citera
2021-10-28, 16:03
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Kommer det fram att Dumlee är GM (dvs att han goade Einar, inte skytten) så kommer det bara bevisa hur lite påverkan Polisens infiltratörer har i gängen.

Inte en chans att de har infiltratörer. De här grabbarna brukar ha känt varandra sen dagis.
Kanske informatörer.
Citera
2021-10-28, 16:04
Medlem
Om det nu är så att anstiftare tvingar denne tonåringen( som mycket väl kan ha varit skytt) att erkänna, är det inte jävligt dumt när polisen inte har någon häktad? Jag menar de kan väl inte vara så svårt att ta reda på vilka tonåringen pratat med och i vilken gruppering han rör sig, dessutom finns ju alltid risken att snorungar bryter ihop i förhören.
Citera
2021-10-28, 16:05
Medlem
bajjenns avatar
”De uppgifter som förekommer i media avseende en person som ska ha erkänt mordet i Hammarby sjöstad i förra veckan är felaktiga”, skriver Åklagarmyndigheten i ett pressmeddelande.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k6d89B/uppgifter-tonarspojke-forhors-om-mordet-pa-einar
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakingteaattheBBC
Inte en chans att de har infiltratörer. De här grabbarna brukar ha känt varandra sen dagis.
Kanske informatörer.
Det är ett faktum att det rinns infiltratörer som finns i samma umgängen som dessa gäng.

Inte att dom konkret är gängmedlemmar, såklart. Men jag kan garantera dig att dom finns med i bilden.

Det är många tungt kriminella som har lyckats ta sig ur med hjälp av Polisen, och ska Polisen ha något tillbaka också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn

Samt
"Jag bor i Skarpnäck, var ute och gick ikväll, såg en person med mask 23.30 komma ut från ingenstans/dunge. Utan jycke eller något, kändes megafishy. Skarpnäck / Havals-gäng är mest troliga när man ska leta attentatsmän."

Kan ju såklart vara någon ung Vårby grabb också men de känns mycket mer rutinerade för att gör en sådan fuck up om detta inte är på order förstås för att det inte går att göra business med allt pådrag som kom efter skjutningen.

LOL!

Tror du verkligen att dom ska springa/röra sig från H-sjöstad ända till Skarpnäck med massa kläder och mask? Att ens röra sig flera timmar ute efter mordet. Lixom varför?!

Kan du snälla rara inte tänka med anuset i alla fall innan du postar inlägg?!

Är det denna nivå på intellektet ute i samhället då blir man fan mörkrädd alltså.
Citera
2021-10-28, 16:06
Medlem
huggormenstids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Om det nu är så att anstiftare tvingar denne tonåringen( som mycket väl kan ha varit skytt) att erkänna, är det inte jävligt dumt när polisen inte har någon häktad? Jag menar de kan väl inte vara så svårt att ta reda på vilka tonåringen pratat med och i vilken gruppering han rör sig, dessutom finns ju alltid risken att snorungar bryter ihop i förhören.

Ja, men kan ju vara så att man har span på flera, och vill se hur de beter sig nu. Hur de rör sig och vem de pratar med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in