Citat:
Ursprungligen postat av
diako
Du ser att snutens press & punktmarkering redan renderat i snorungen som kommer och "bekänner".
Ingen chans på jorden att snorvalpen var inblandat annat än offerlamm och att han känner vederbörande på något sätt - så att dom kan lita på han att han följer manus fullt ut i polisförhör och rätten.
Onekligen lär polisens arbete men även det massmediala pådraget bidragit till att de ansvariga för mordet nu skickar fram ett offerlamm.
Frågan är om mer kan nystas upp, åtminstone "polisiärt uppklarat" - så att vi vet vilka som de facto låg bakom mordet även om dom nu inte kan dömas. Eller om det leder till ännu mer frågetecken och villospår.
Nu när snorvalpen har bröstat detta så hoppas jag att Polisens fokus kvarligger på rätt saker.
Polisen måste förstå att detta är en tonåring, som knappast var en av skyttarna, som bröstat det för en del av pengarna som skyttarna fick.
Det är för mig helt orimligt att en av skyttarna skulle helt plötsligt erkänna, varför inte istället vänta och se först om du ens någonsin blir tillkallad till förhör?
Vi får se, ska bli spännande att följa. Tyvärr tror jag detta bara kommer skada utredningen, fokus på fel sak vilket skapar mer tid till dom riktiga GM.