2021-10-28, 16:06
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huggormenstid
Men alltså, den här bilden av 16-åriga kids i förorten, som helt frånkopplade mentalt, typ som främlingslegionen, stämmer den verkligen? Kan inte en unge börja grina vid matbordet och sen erkänna allt för morsan? Det är väl människor vi snackar om, även om det är små gangsters.

Har de ungarna ens föräldrar vid matbordet ? Vad gör tonåringar ens ute den tiden en torsdag ? Har de ingen skola att sköta ?

Föräldraansvar... någon ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Han vill alltså bli en ”100 gubbe” med hela svenska folket 🤮

Typiskt invandrare att låta sina ungar hänga ute dessa tider på dygnet och sedan skylla allt på samhället

Nils var ute samma tid och han var inte invandrare.
Citera
Medlem
Sheephaulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hashashin
Kan vara en rökridå, kan det även vara att han är den verkliga skytten?

Kan beställaren gjort en felbedömning av hans kallsinnighet och den här grabben har i dagarna insett vad han har gjort, ångest och rädsla har gjort att han vill lätta på hjärtat?

Hursom vore det tragiskt om polisen bara accepterar och avslutar utredningen med detta, det tror jag inte att de gör.

En person ska inte kunna dömas på endast sitt eget erkännande, det måste kunna bevisas också.

Om du bara visste hur många som ringt in och erkänt alla möjliga mord, typ Palme har väl hundratals personer erkänt vid det här laget!

Så nu jobbas det med att kolla upp och leda i bevis vad denna vill ”erkänna”.
Att bara ta hans ord för sanning räcker inte i domstol.
Citera
2021-10-28, 16:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Detta är enbart för att vilseleda polisen. År senare kommer han säga det var inte jag, jag blev pressad. Skadestånd på det. Den verkliga mördaren har fått försprång och polisen har tappat sin fokus helt.

Varför i hela fridens namn skulle han frivilligt RINGA POLISEN 😂

Tyckte han mordet var fel? Ska rättvisa skippas. Nej nej nej och åter nej. Detta är bara för att vilseleda polisen. Vi har varit med om det tidigar.e

Kanske är status att vara delaktig i detta mord samt att det fanns pengar på hans huvud. Man ska nog ta ett erkännande med en nypa salt, det kan också vara en cover up för någon annan. Dom äldre vet att dom yngre inte kommer få så högt straff, iaf inte livstid.
Citera
2021-10-28, 16:07
Medlem
Det lär väl vara någon som fått betalt för att ta på sig detta?
Borde gå att lista ut vilka som egentligen begått brottet genom att kartlägga den som erkänner. Noll chans att personerna som gjort detta på riktigt erkänner.
Noll chans.
Nada.
Ingen som helst chans.

Detta handlar om ett försök att utnyttja småbarn för att få ner trycket.
Citera
2021-10-28, 16:08
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Nils var ute samma tid och han var inte invandrare.
Skillnaden är väl att Einar var 19-år och omsatte 19 miljoner under 2020.

Lite kontraster jämfört med springpojkar från Skarpnäck som lever på ett sälja femmor.

Anser du att det är konstigt att en myndig person var utomhus kl 23:00 en vardag?
Isåfall lär du bo långt ute på landsbygden.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diako
Kan vara sant allesammans. Lägger ingen värdering i det. Dock förklarar det inte varför vissa (dom bakom mordet på Nisse ?) väljer att skicka fram ett mindreårigt offerlamm. Den kriminella aspekten fattas i analysen ovan.

Yessy... Lol Einstein spekulerar igen. Du att du inte är polis, ännu mindre en mordutredare. Annars hade du fått Hans Holmer att framstå som rena Sherlock Holmes. Utan tvekan.
Varför skulle kriminella inte skicka ett omyndigt offerlamm?

Jo det må så vara, jag är bara en hemmafru med utflugna barn och därför mycket tid att ägna åt ämnen jag snöar in mig på. Tar man betalt för en tjänst bör man väl där emot behärska ämnet desto bättre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMajor
Enligt Aftonbladet har en tonåring ringt in och delget sig skyldighet till medhjälp av mordet på Nils, detta ska ha skett i förra veckan. Finns på förstasidan.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k6d89B/uppgifter-tonarspojke-forhors-om-mordet-pa-einar
Intressant, jag beskrev i ett inlägg för någon dag sedan att det är underligt att ingen har överlämnat sig själv till polisen. Jag blev sågad för det. Hundra gubbar skickar man ju just för att ingen ska riskera något stort straff och för att polisen inte ska vända upp o ner på hela förorten i jakt på förövare.

Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Jag var tidigt inne på att det skulle vara barn som utfört dådet för att sitta sina 4 år och kliva i hierarkin men nu blir jag faktiskt lite skeptisk till det.

Är inte tanken med att just rekrytera en hundra gubbe den att man tidigt även ska överlämna sig så att polisen inte vänder upp och ner på hela Stockholms underjord? Då borde polisen nästan ha haft någon anhållen nu känner jag.

Jag börjar tro att detta är två "svenskar" som normalt bor i Spanien som kommit hit för att göra detta. Nu är de förmodligen i Spanien igen, eller på vägarna dit. Många beställningsmord som uppmärksammats har haft sin bas i Spanien. Även där som många stora inom den undre världen befinner sig.
Citera
Medlem
” De uppgifter som förekommer i media avseende en person som ska ha erkänt mordet i Hammarby sjöstad i förra veckan är felaktiga. Åklagaren är inte tillgänglig för kommentarer.”

Från åklagarmyndighetens hemsida, https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/2021/oktober/uppgifter-i-media-om-mordet-i-hammarby-sjostad/
Uppdaterat idag 15.59.
Citera
2021-10-28, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheephauler
En person ska inte kunna dömas på endast sitt eget erkännande, det måste kunna bevisas också.

Om du bara visste hur många som ringt in och erkänt alla möjliga mord, typ Palme har väl hundratals personer erkänt vid det här laget!

Så nu jobbas det med att kolla upp och leda i bevis vad denna vill ”erkänna”.
Att bara ta hans ord för sanning räcker inte i domstol.

Personen har så klart tilldelats mordvapnet och kommer göra allt för att bli dömd.
Polisen kommer ju kunna stänga fallet och gå vidare om man verkligen bara vill bli av med skiten, men är dom seriösa så kommer dom ju utreda vad personen sysslat med aktuell kväll och då finna att personen gjort något helt annat.
Detta är totalt bluffat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMajor
Enligt Aftonbladet har en tonåring ringt in och delget sig skyldighet till medhjälp av mordet på Nils, detta ska ha skett i förra veckan. Finns på förstasidan.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k6d89B/uppgifter-tonarspojke-forhors-om-mordet-pa-einar
Lustigt uttryckt i detta fall med "brösta en fyra för en hundra" att vara en hundragubbe innebär att man är 100% vattentät.
Lustigt att snubben ringer polisen. Men han tröttnade väl på att leka tjuv & polis när polisen aldrig dök upp så han kunde få visa hur tyst han kan vara 😂😂
Citera
Medlem
bajjenns avatar
Falska uppgifter! Åklagaren bekräftar.

https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-tonaring-havdar--delaktighet-i-mordet-pa-einar/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in