Intressant inlägg och ton du använder i det. Svarade på ett liknande, lite mindre skarpt alldeles nyss.
Det är ett "your damned if you do and your damned if you don't" med er, Tegnells "smittan kommer inte nå Sverige" - hantlangare.
Du använder en ruskigt infantil stil på din text vilket förvånar mig då dina tidigare inlägg inte skvallrar om en diagnos eller utvecklingsstörning.
Att koppla flat-earthers till den här diskussionen är väl ett nytt lågvattenmärke?
De största vetenskapsmännen i historien uppmuntrade egna initiativ och nyfikenhet. Då hade man inte de verktyg som finns idag och ändå är folk så fruktansvärt lata och o begåvade att de inte klarar av de mest banala uppgifter.
Som jag skrev i föregående inlägg:
Jag postade en studie från Harvard för några dagar sen. Jag vet att du såg den för du var aktiv i tråden då. Klickade du på den? Läste du den? Den är även peer-reviewed och drog slutsatser som du och dina kumpaner inte gillar. Jag antar då att du helt blankade och glömde bort det.
Ungefär den nivån det ligger på. Du ifrågasätter sen mig för att inte posta länkar när de bemöts av absurda kommentarer och där inget av innehållet i studien diskuteras? Vad är poängen?
Vänd på det - jag kommer med påståendet att det finns många studier därute dom visar en annan bild av vaccinen, prove me wrong? Det är ju sådant såna som du lever för.
Du tror att politiker och folk i maktställning förlorar på det här?
Amazon har vuxit astronomiskt under pandemin, liksom Google och övriga powerplayers.
Småbutiker och konkurrerande med ovanstående har i princip gått under vilket skapat ännu mer monopol för Amazon. Läkemedelsbolagen cashar in triljarder och Kina har haft igång produktionen i stort under hela pandemin vilket gett dom ett enormt övertag på resten av världen då de köpt upp industrier världen runt.
Samtidigt som China-Biden pumpar in triljarder dollar i stimulans som egentligen skapar inflation och kommer leda till hyper inflation och dollarns fall. Kina kommer bli den nya supermakten - allt går enligt planen för en ny, kommunistisk värld.
Du är en sån som tror att makthavare har hjärtan av guld och är aldrig ägnar sig åt korruption? Stackars sate.
Med tanke på hur världen ser ut och hur allt skiftar numera så är knappast en befolkning på snart 8 miljarder nödvändigt - det är nödvändigt att få all makt och kapital. Sen är det skitsamma om det är 8 eller 2 miljarder människor kvar, det startar bara om. Skillnaden då är att makten är 0 > 100 från början.