Citat:
Ursprungligen postat av
cern
Fast hans texter var ren skräp generellt.. I hans låtar så kan Polisen äta Einars bajs, han äger allt och alla, har mest pengar, droger och vapen etc.. Kan inte se att en polishatare och problematisk kille som Einar skulle få extra resurser och stöd i mordutredningen.
Hade det handlat om Håkan Hellström däremot så hade det garanterat blivit större.
Vad du tycker är irrelevant och att du vill smyga in dina åsikter om hans texter är osmakligt. Han va en stjärna som många lyssnade på och det är fakta.
Nästan alla vet vem Einar var, därför har polisen ögonen på sig angående detta fallet och därmed kommer att jobba hårdare för att deras jobb kommer att granskas och dömmas hårdare. Det handlar om psykologi, även om borde utredas lika bra så fungerar det inte på det viset.
En annan del är att det svenska kollektiva medvetandet säkert känner att detta va droppen på alla gängmord och att de vill göra något åt det en gång för alla och då kan inte polisen fucka upp.
Citat:
Ursprungligen postat av
cern
Nej hallå jag kommenterade HaxxBlaster som sa att Nils var Sveriges kändaste rappare och att det skulle spela någon roll i fallet.
Då menar jag på att Nils var en gangster och levde med kriminella och rappade ren jävla smörja så jag tror inte att det spelar någon större roll än ett vanligt mord.
Det du nämner påverkar inte hur pass känd han var, det är den faktorn som gör att fallet har blivit så extremt uppmärksammat. Tror du stadsministern hade gått ut och pratat om det och CNN skrivit om det om det inte va så? Det är ännu en effekt av hur känd han var, som i sin tur kommer att öka hur många ögon som är på fallet och det jobbet som polisen gör, vilket gör att de måste gör ett bättre jobb. Det brukar fungera så, och det kommer antagligen inte va ett undantag i detta fallet.