2021-10-28, 09:47
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaxxBlaster
Du missar en viktig sak, Nisse va en av sveriges kändaste rappare. Det kommer spela roll i fallet.

Man kan inte tänka att det är som ett vanligt "gängmord" när man har med den aspekten, för det har aldrig hänt tidigare.
Man kan inte mer än hoppas på att det kommer resultera i att fallet kommer tilslut leda till ett åtal.

Frågan är hur mycket extra tid/resurser detta fall kommer få innan Polisen lägger detta ärende på hyllan tillsammans med alla andra kalla fall som är relaterade till gängskjutningar.

Jävla otur för Nisse att Encrochat läcktes för tidigt, annars hade vi haft både skyttarna och gärningsmannen som beställde mordet.
Senast redigerad av Fricky 2021-10-28 kl. 09:49.
Citera
2021-10-28, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Man kan inte mer än hoppas på att det kommer resultera i att fallet kommer tilslut leda till ett åtal.

Frågan är hur mycket extra tid/resurser detta fall kommer få innan Polisen lägger detta ärende på hyllan tillsammans med alla andra kalla fall som är relaterade till gängskjutningar.
De vet att FUP kommer granskas av många inkl media så de vill nog inte slarva och skämma ut sig. Det ska inte spela roll vem det är men jag misstänker att de kommer göra ett bättre jobb. Men de själva säger förstås att de följer sina rutiner och alltid gör ett bra jobb... Vad vet jag.
Citera
2021-10-28, 09:51
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
De vet att FUP kommer granskas av många inkl media så de vill nog inte slarva och skämma ut sig. Det ska inte spela roll vem det är men jag misstänker att de kommer göra ett bättre jobb.
Precis, det ska inte spela roll vem brottsoffret är, tyvärr fungerar det inte så.

Kolla på Palmemordet, nu var det en statsminister, men du förstår min poäng.

"År 1996, tio år efter mordet, hade utredningen kostat över en halv miljard kronor."
Citera
2021-10-28, 09:51
Medlem
gronagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Vi blir inte förvånade om fallet inte leder till någon fällande dom. Trots allt har vi sett otaliga gängmord i Stockholm och nästan ingen har blivit åtalad eller fälld.

Det är ganska riskfritt att avrätta folk i Sverige och det är ganska riskfritt att komma till Sverige när man har begått folkmord utomlands.

Det är absolut INTE riskfritt att avrätta folk i Sverige för konsekvenserna är att 1 du blir själv skjuten i en hämnd-attack eller 2 en närstående blir skjuten . Kallar du det riskfritt?
Citera
2021-10-28, 09:56
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaxxBlaster
Du missar en viktig sak, Nisse va en av sveriges kändaste rappare. Det kommer spela roll i fallet.

Man kan inte tänka att det är som ett vanligt "gängmord" när man har med den aspekten, för det har aldrig hänt tidigare.
Fast hans texter var ren skräp generellt.. I hans låtar så kan Polisen äta Einars bajs, han äger allt och alla, har mest pengar, droger och vapen etc.. Kan inte se att en polishatare och problematisk kille som Einar skulle få extra resurser och stöd i mordutredningen.

Hade det handlat om Håkan Hellström däremot så hade det garanterat blivit större.
Citera
2021-10-28, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronagubben
Det är absolut INTE riskfritt att avrätta folk i Sverige för konsekvenserna är att 1 du blir själv skjuten i en hämnd-attack eller 2 en närstående blir skjuten . Kallar du det riskfritt?

Det är givetvis så att de får ta saken i egna händer om något ska hända ja.

Helt riskfritt gentemot svenska samhället, men riskfyllt inom gängkretsar där alla dödar alla. Det gäller att minska riskerna och döda de andra före de dödar dig.
Citera
2021-10-28, 10:01
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Fast hans texter var ren skräp generellt.. I hans låtar så kan Polisen äta Einars bajs, han äger allt och alla, har mest pengar, droger och vapen etc.. Kan inte se att en polishatare och problematisk kille som Einar skulle få extra resurser och stöd i mordutredningen.

Hade det handlat om Håkan Hellström däremot så hade det garanterat blivit större.
Tror du att hans låttexter påverkar hur Polisen kommer utreda hans död?
Citera
2021-10-28, 10:04
Medlem
Citat:

Jävla otur för Nisse att Encrochat läcktes för tidigt, annars hade vi haft både skyttarna och gärningsmannen som beställde mordet.

Nisse är död så han har nog svårt att ha åsikter om utredningen, hans anhöriga hade såklart gynnats av att målet klarades upp
Citera
2021-10-28, 10:05
Medlem
Citat:

Han var ju inte samarbetssam eller trevlig mot dem så det blir kanske inga goodwill poäng. Som om det var Håkan som du säger. Inte heller är det en oskyldig liten flicka som Adriana. Men det är uppmärksammat och då vill nog folk visa sig på styva linan. Om de gör ett dåligt jobb får deras chef skämmas i media och de får inte befordran, gissar jag. Men jag har i o f s ingen inside info om utredarnas tankar och känslor så ska sluta spamma sönder tråden nu. Radera om ni vill!EDIT: Alla brottsoffer i sådana fall är ju kriminella och inte några änglar själva men det är ju viktigt att lösa ändå. Men skulle misstänka att i fall som Adriana t ex, där de kan tänka att "det kunde vara min lilla tjej hemma" att sådana fall får dem att motiveras extra och inte ge sig.
Senast redigerad av TigerKid2 2021-10-28 kl. 10:09.
Citera
2021-10-28, 10:06
Medlem
Citat:

Peter Kadhammar i Aftonbladet, som knappast är nån dumskalle, kallade honom "En Bob Dylan för vår tid" häromdan och var helt till sig i brallorna rent allmänt (med anledning av texterna). Jag fattar det inte. Har av ren princip inte satt mig in i saken, men de utdrag jag sett är inget för julgranen direkt. Fast kanske inte illa nog för att få honom skjuten iofs.
Citera
2021-10-28, 10:07
Medlem
cerns avatar
Citat:
Tror du att hans låttexter påverkar hur Polisen kommer utreda hans död?
Nej hallå jag kommenterade HaxxBlaster som sa att Nils var Sveriges kändaste rappare och att det skulle spela någon roll i fallet.

Då menar jag på att Nils var en gangster och levde med kriminella och rappade ren jävla smörja så jag tror inte att det spelar någon större roll än ett vanligt mord.
Citera
2021-10-28, 10:09
Medlem
ghostwriterzzs avatar
Citat:
Att han bara några månader efter kidnappningen kunde stå med maskerade personer och posera med vapen in i kameran, lägga ut på sociala medier där han filmar sig själv beväpnad med pistol på Vårbynätverkets områden. Och i sitt senaste musiksläpp hånade han den nyligen ihjälskjutna yngre brodern till den nu fängslade rapparen från söderort, som hade en avgörande roll i kidnappningen av Einár. Alla dessa utspel och ingen griper in? Nog för att det stärker hans varumärke och produkt, men ingen sätter stopp? Managers? Skivbolag? Personer bakom musikproduktionen?

Jävligt intressant läsning. Har hela tiden tänkt detsamma. Hans föräldrar? familj? Var det ingen som brydde sig om vad han Sa i texterna? så otroligt obegåvat. Den ända begåvningen är att han är vulgär. Vem som helst kan bli känd med sånna texter och ett sånt utseende. Så jävla lågt. RIP Einar men som man bäddar får man ligga.

https://www.nyhetsbyranjarva.se/varfor-var-det-ingen-som-grep-in/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in