2021-10-27, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles1.
Det börjar ju bli värre än Hänt i Veckan och andra skvallerblaskor här inne.
Bara massa skitprat, lögner och påhopp.
Haha ja så är det, folk som stenhårt tror på sin egen teori och tar det som sanning och själv inte kan ge några källor kring sina påståenden och om man ifrågasätter så blir de arga direkt 😂

Ett tips till de andra i tråden är att ifrågasätta påståenden som ni läser som inte har någon källa. Det kan lätt bli trådsanningar, alltså som viskningsleken som någon beskrev det tidigare. I värsta fall så är det inblandade som försöker påverka uppfattningen om vad som hänt. Så man bör fråga sig själv varför man tror en viss grej om händelsen när man inte vet den faktiska källan.
Citera
2021-10-27, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuktnice
Sorry men det där känns väldigt mycket snillen spekulerar. Naturligtvis hade Einar rätt till skydd som vittne.

Han vittnade ju inte - har du inte läst något alls i tråden? Du klagar på att folk spekulerar men har själv inte tagit till dig någon info alls om du tror att Nils vittnade.
Senast redigerad av TigerKid2 2021-10-27 kl. 01:11.
Citera
2021-10-27, 01:05
Medlem
Citat:
Sorry men det där känns väldigt mycket snillen spekulerar. Naturligtvis hade Einar rätt till skydd som vittne.

Jag vågar garantera dig att det är 0,0001 procents chans att Einar skulle få personskydd av Säpo ens om han faktiskt hade samarbetat.
Och då är jag ändå generös.
Citera
2021-10-27, 01:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ella174
Jag har läst igenom alla inlägg här men reagerar på en sak. Ingen nämner Luis Silva som sitter inne nu för att han var den som hade varit med och hotat familjen med att placera bomb utanför deras hem, om jag inte har fel nu! Och han krävde 3 mille annars skulle han spränga de alla i luften!

inlägg #4961 Berättade jag om Luis Silva och att dumle är hans hund go'are.

PS: Ser att det kommer upp snack om att Dan* M skulle ha haft pris på sitt huvud, detta snack kommer upp efter mitt inlägg. Där jag skrev att dan* M skötte det grova i rapptexten "Voi" nu börjar skitungarna trigga igång ännu ett snacka om att Dan* M har pris på sitt huvud det stämmer inte.

PS: användaren Diako är ett troll
Citera
2021-10-27, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Problemet här är att folk inte förstår hur under världen fungerar eftersom ni inte är inom den eller ens i närheten av den. Det är mycket vanligt att individer i fiendesidor har kontakt med varandra i krypterade lurar. De flesta nätverk har kontakt med varandra på något sätt och att Dumle kan goa en kille till Vårby är inte orimligt på något sätt. Har hänt i många fall tidigare.

Sen orkar jag inte sitta här och bevisa saker för att eventuellt röja min identitet. Tro mig eller inte.

Intressant. Varför har de kontakt?
Citera
2021-10-27, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Han vittnade ju inte - har du inte läst något alls i tråden? Du klagar på att folk spekulerar men har själv inte tagit till dig någon info alls om du tror att Nils vittnade.

Nej smartskalle. Han skulle ha vittnat nästa vecka då han var kallad. Sen om han faktiskt tänkte göra det eller inte är väl en annan femma men sannolikt hade han rätt till skydd.
Citera
2021-10-27, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anoxanox
inlägg #4961 Berättade jag om Luis Silva och att dumle är hans hund go'are.

PS: Ser att det kommer upp snack om att Dan* M skulle ha haft pris på sitt huvud, detta snack kommer upp efter mitt inlägg. Där jag skrev att dan* M skötte det grova i rapptexten "Voi" nu börjar skitungarna trigga igång ännu ett snacka om att Dan* M har pris på sitt huvud det stämmer inte.

PS: användaren Diako är ett troll

vem är luis silva och är han inblandad i de här?
Citera
2021-10-27, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av economixx
Gangsterrappen försöker få gängkriminaliteten att se cool ut men det gängen i slutändan har gemensamt är att:
1). de sörjer en vän eller bror som mördats
2). de aldrig lära kunna göra en exit
3). vännerna, familjen lever med hotbild även om de är helt oskyldiga
4). få lever särskilt länge för att ens göra något med de pengar som tjänats

Steker hellre hamburgare på Donken alla dagar i veckan resten av mitt liv faktiskt.

God poäng. Därtill har ju folket som springer runt och utför dessa våldsbrott oftast inte så mycket deg heller. Det är ju därför folk blir alldeles till sig över att Einar drog in 17 miljoner och blir som flugor på en dynghög.

Om man beaktar den enorma mängd knark som kommer in och säljs så är ju Einars 17 miljoner växelpengar i veckokassan för de som hanterar knarkekonomin på ett mer strukturellt plan.
Men det är ju pengar som bara passerar via händerna på ortenkrigarna och hamnar hos andra till slut.

Vet att inom den somaliska communityn så har en del av gängbrottsligheten sponsrats och sparkats igång av betydligt äldre personer och stora delar av brottsvinsterna går tillbaka till Al-Shaabab. Något jag gissar att folket ”på golvet” kanske själva inte är helt insatta i.
Men, polisen är det och det är en tidsfråga innan man är bekväma att yttra det offentligt.
Vet att det varit planerat att komma ut i november i år eller senast i december via en terrorunderrättelse som ligger hos polisen just nu.
Förhoppningsvis gör man inte om misstagen med klanproblemen och tystar ner det i flera år innan man ”av misstag” råkar vara explicit i radio och orsaka diskussion om det.

Ja, jag menar att klan-uttalandet i radion av Löving var planerat från polisen centralt som en testballong som höjdarna sen kunde ”nyansera” innan det till slut blev en officiell sanning.

Snarlikt kommer ske med Al-Shaabab.
Citera
2021-10-27, 01:29
Medlem
Blundettos avatar
Citat:

Hej snillet. Det finns typ 33000 personer som är anställda av polisen. Av vilka ca 21000 är poliser. Samtidigt är siffran för personer som lever med skyddad identitet ca 14000. Ta med i beräkningen att personskydd för en individ är minst fyra till sex heltidstjänster.

Har du några invändningar utöver vanlig rättshaverisk mumbojumbo? Jag undrar då du verkar tro att det finns något skyddstvång. Tänk på att kriminella inte vill bli eskorterade av polisen och det inte är något man kan förvänta sig om man tackar nej till alla inskränkningar och framförallt inte om man tänker hålla käften i hovrätten nästa vecka. Då kan man förvänta sig poliseskort till hovrätten inom utsatt tid på aktuellt datum, inget mer.

Kan det vara så att du är dum i huvudet?
Senast redigerad av Blundetto 2021-10-27 kl. 01:41.
Citera
2021-10-27, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Hej snillet. Det finns typ 33000 personer som är anställda av polisen. Av vilka ca 21000 är poliser. Samtidigt är siffran för personer som lever med skyddad identitet ca 14000. Ta med i beräkningen att personskydd för en individ är minst fyra till sex heltidstjänster.

Har du några invändningar utöver vanlig rättshaverisk mumbojumbo? Jag undrar då du verkar tro att det finns något skyddstvång. Tänk på att kriminella inte vill bli eskorterade av polisen och det inte är något man kan förvänta sig om man tackar nej till alla inskränkningar.

Kan det vara så att du är dum i huvudet?

Skyddstvång? Vad gaggar du om? Einar var inte en misshandlad kvinna med skyddad identitet, han var en högprofilerad måltavla för organiserad brottslighet och var kallad att vittna en vecka senare. Ja, jag tror att han hade haft rätt till skydd, vilket är samma sak jag skrivit hela tiden. Rätt till skydd.
Senast redigerad av Sjuktnice 2021-10-27 kl. 01:46.
Citera
2021-10-27, 01:44
Medlem
jk10solnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 720hk
vem är luis silva och är han inblandad i de här?

Luis silva e storebror till AIK spelaren Stefan Silva. Mkt känd som en ledare i rissnenätverket och sitter inne nu för att ha hotat att spränga einars tidigare bostad i sammanband med kidnappningen
Citera
2021-10-27, 01:47
Medlem
En osläppt låt på einars album som skulle kommit ut i november, så ger han HH och Adel shoutout I SLUTET https://vm.tiktok.com/ZM8P77SLX/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in