Citat:
Ursprungligen postat av
economixx
Gangsterrappen försöker få gängkriminaliteten att se cool ut men det gängen i slutändan har gemensamt är att:
1). de sörjer en vän eller bror som mördats
2). de aldrig lära kunna göra en exit
3). vännerna, familjen lever med hotbild även om de är helt oskyldiga
4). få lever särskilt länge för att ens göra något med de pengar som tjänats
Steker hellre hamburgare på Donken alla dagar i veckan resten av mitt liv faktiskt.
God poäng. Därtill har ju folket som springer runt och utför dessa våldsbrott oftast inte så mycket deg heller. Det är ju därför folk blir alldeles till sig över att Einar drog in 17 miljoner och blir som flugor på en dynghög.
Om man beaktar den enorma mängd knark som kommer in och säljs så är ju Einars 17 miljoner växelpengar i veckokassan för de som hanterar knarkekonomin på ett mer strukturellt plan.
Men det är ju pengar som bara passerar via händerna på ortenkrigarna och hamnar hos andra till slut.
Vet att inom den somaliska communityn så har en del av gängbrottsligheten sponsrats och sparkats igång av betydligt äldre personer och stora delar av brottsvinsterna går tillbaka till Al-Shaabab. Något jag gissar att folket ”på golvet” kanske själva inte är helt insatta i.
Men, polisen är det och det är en tidsfråga innan man är bekväma att yttra det offentligt.
Vet att det varit planerat att komma ut i november i år eller senast i december via en terrorunderrättelse som ligger hos polisen just nu.
Förhoppningsvis gör man inte om misstagen med klanproblemen och tystar ner det i flera år innan man ”av misstag” råkar vara explicit i radio och orsaka diskussion om det.
Ja, jag menar att klan-uttalandet i radion av Löving var planerat från polisen centralt som en testballong som höjdarna sen kunde ”nyansera” innan det till slut blev en officiell sanning.
Snarlikt kommer ske med Al-Shaabab.