2021-10-28, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avskildhet
Einar var under det sena 2010-talet och tidiga 2020-talet en av de mest spelade, liksom mest uppmärksammade, artisterna i Sverige.
Med topplaceringar på Sverigetopplistan har han prisats och rosats för sitt artisteri.

Vad har du själv tillfört i jämförelse?

Men på riktigt hur svårt är det ? Visa gärna statistik på hur många unika lyssnare?

Eller så gör man bara så här.

Du har ett visst antal vänner. Säg 20 st.
Dessa 20 har en egen telefon och en dator. 40 st enheter.
Alla enheter spelar låten nonstop. Du kommer belöna dina vänner efter ett år.

Då är vi uppe i 42 enheter med dina egna 2 för att göra det rättvist.

Säg också då att du för en låt som är 3 minuter lång, ganska klassiskt.

Antal låtar per timme: 60/3= 20 st
20 st låtar per timme x 42 enheter = 840 gånger per timme spelas låten.

24 timmar på ett dygn x 840 = 20.160 spelningar per dygn.

365 dagar på ett år x 20.160 spelningar = 7.358.400 st på ett år.

En låt spelas 7.3 miljoner gånger på ett år.
Einar hade spelningar på lite över 1 miljon i månaden. På alla låtar tillsammans.

Varför inte då efter nåt år köpa 10 beggade mobiler , betalar 1000:- i mån för Spotify och göra samma sak med dem.

And on and on and on.

Poängen är att det är inte svårare än så att lägga sig på toppen om man bara får en låt där och lägger ner pengar på streaming.

Hur tror du en okänd 17 åring seglar upp till toppen med skräpmusik? Kanske såhär..
Citera
2021-10-28, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Haha du har missat att ingen rappare idag kan rappa, utan de kör autotune, playback och snackar skit

Så är det.
Var bättre förr med Snook, Petter etc.

Även Just D är 100x bättre än orten
Citera
2021-10-28, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Men på riktigt hur svårt är det ? Visa gärna statistik på hur många unika lyssnare?

Eller så gör man bara så här.

Du har ett visst antal vänner. Säg 20 st.
Dessa 20 har en egen telefon och en dator. 40 st enheter.
Alla enheter spelar låten nonstop. Du kommer belöna dina vänner efter ett år.

Då är vi uppe i 42 enheter med dina egna 2 för att göra det rättvist.

Säg också då att du för en låt som är 3 minuter lång, ganska klassiskt.

Antal låtar per timme: 60/3= 20 st
20 st låtar per timme x 42 enheter = 840 gånger per timme spelas låten.

24 timmar på ett dygn x 840 = 20.160 spelningar per dygn.

365 dagar på ett år x 20.160 spelningar = 7.358.400 st på ett år.

En låt spelas 7.3 miljoner gånger på ett år.
Einar hade spelningar på lite över 1 miljon i månaden. På alla låtar tillsammans.

Varför inte då efter nåt år köpa 10 beggade mobiler , betalar 1000:- i mån för Spotify och göra samma sak med dem.

And on and on and on.

Poängen är att det är inte svårare än så att lägga sig på toppen om man bara får en låt där och lägger ner pengar på streaming.

Hur tror du en okänd 17 åring seglar upp till toppen med skräpmusik? Kanske såhär..

Det du skriver ovan fungerar inte eftersom Spotify youtube och tiktok m.f.l. Internettjänster har antifuskfunktioner inbyggda i systemet.
Det går att fuska ändå genom att köpa spelningar men inte på det sätt du skriver.
Citera
2021-10-28, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det du skriver ovan fungerar inte eftersom Spotify youtube och tiktok m.f.l. Internettjänster har antifuskfunktioner inbyggda i systemet.
Det går att fuska ändå genom att köpa spelningar men inte på det sätt du skriver.

Okej. Bara en tanke som slagit mig men är det som du säger så är det så.

Betyder det att jag inte kan spela min favoritlåt hela dygnet ? Kommer den säga stop
Citera
2021-10-28, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Okej. Bara en tanke som slagit mig men är det som du säger så är det så.

Betyder det att jag inte kan spela min favoritlåt hela dygnet ? Kommer den säga stop
Jo det kan du men alla spelningar räknas inte in i statisitiken de räknas nog bara en gång per dygn per enhet har jag för mig.Går som sagt att gå förbi på olika sätt men även de kan räknas bort om tjänsternas antifuskfunktioner går igång p.g..a. av olika misstankar.
Citera
2021-10-28, 09:03
Medlem
Trigglypuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avskildhet
Sluta. Han var bara 19 och redan ett underbarn inom musiken. Som kriminella inte gillade och mördade honom till slut.

För helvete, sluta nu. Hans texter är ju fruktansvärt dåliga.

”Underbarn.” Jo tjena.

Enda skälet att han får uppmärksamhet i media är för att han var vit och för att hans mamma var Guldbaggevinnare.

Var är snyfthistorierna om alla de unga män som blivit skjutna de senaste åren?

Jävla hycklande rasister i media och politiken.
Citera
2021-10-28, 09:08
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Stämmer det man läser? Är det skottpengar på de som ryktas ha mördat Einar nu? Varför lever Haval fortfarande? För man inte kommer undan med mord i fängelset eller?

Jösses. Vi bor inte i USA. Mord på fängelser i Sverige lär vara extremt ovanligt.
Citera
2021-10-28, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jo det kan du men alla spelningar räknas inte in i statisitiken de räknas nog bara en gång per dygn per enhet har jag för mig.Går som sagt att gå förbi på olika sätt men även de kan räknas bort om tjänsternas antifuskfunktioner går igång p.g..a. av olika misstankar.

Okej! Då tar jag tillbaka min tanke på det räknesättet
Citera
2021-10-28, 09:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trigglypuff

”Underbarn.” Jo tjena.

Enda skälet att han får uppmärksamhet i media är för att han var vit och för att hans mamma var Guldbaggevinnare.

Politikerna ville nog visa att det är över att vara PK. Men själva mordet var fegt eftersom de inte vågade visa sitt ansikte för offret och att de inte verkar ha någon Tony Montana-kaliber.
Senast redigerad av avskildhet 2021-10-28 kl. 09:14.
Citera
2021-10-28, 09:26
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trigglypuff

”Underbarn.” Jo tjena.

Den välmående pissliberala PK-medelklassen i Stockholm kunde med all säkerhet bättre relatera till "Einaaaar" än någon läskig somalier. Invandrare är ju lite av ett abstrakt fenomen för dessa, något man gärna "vill se mer av" men helst bara på TV och film. Jag tycker det är enormt fascinerande att ser verkar finnas välbärgade vita föräldrar som spelar den här musiken för sina barn redan när de befinner i lågstadieåldern. Paret Uvell berättade på Twitter att hela familjen brukar lyssna på Einar i bilen när de kör till stugan. Vilken absurd syn! En rik, kritvit kärnfamilj sitter i sin miljon-Tesla på väg till sitt sommarresidens och sjunger om mord, kriminalitet och hur man knullar orrar hop med sina barn i skolåldern. Hahahaha. Vilka toppenföräldrar.
Citera
2021-10-28, 09:30
Bannlyst
.
Citera
2021-10-28, 09:31
Bannlyst
Mordet på Einar är troligen klarerat. Polisen vet vem som ligger bakom. Men att det inte räcker med att väcka åtal.

Vad tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in