2021-10-27, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Lamotte hade skyddsväst när han var i SVT huset.

Mm..det hade han i tv.
Bär han det till vardags också?
Citera
2021-10-27, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avskildhet
Nejdå. Einar umgicks med kriminella vilket ledde till hans död.
Hur var han inte krininiell menar du?
Citera
2021-10-28, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppsalaOrebro

Mördarna har lagt ut video på sig själva.

Hur många vittnet som helst.

Borde vara världens enklaste mordutredning?

Varför hittar polisen inte mördarna?

Låg uppklarning för de här avrättningarna. När alla som sett eller vet något kniper käft återstår att tekniskt kunna binda någon till gärningarna eller skapa en indiciekedja med motiv som håller för prövning.Inte världens enklaste. Förmodligen har polisen koll på vilka som gjort det här. Det är ju en liten grupp trasiga individer med misslyckad skolgång som viftar med vapen, becknar och är lättkränkta.
Citera
2021-10-28, 00:11
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Låg uppklarning för de här avrättningarna. När alla som sett eller vet något kniper käft återstår att tekniskt kunna binda någon till gärningarna eller skapa en indiciekedja med motiv som håller för prövning.Inte världens enklaste. Förmodligen har polisen koll på vilka som gjort det här. Det är ju en liten grupp trasiga individer med misslyckad skolgång som viftar med vapen, becknar och är lättkränkta.
Det är nog tyvärr en större grupp än du tror. LOL
Citera
2021-10-28, 00:46
Medlem
LarsGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Det här med att Einar blev skjuten och fått sådan stor medial uppmärksamhet tycker jag påminner om fenomenet "Missing white woman syndrome", det får väldigt stor uppmärksamhet för han var vit och ung. Fast han var ju helt klart kriminell, vad är skillnaden på Einar och övrigt pack? Liksom pinsamt att även statsministern ska stå och uttala sig hur tragiskt det är. Älskar denna omedvetna rasism, man är inte mycket värd om man är annat än vit, hur många unga invandrare har inte dött i dessa konflikter? Det skickas verkligen signaler från media och riksdag att om du inte är vit är du inte värd uppmärksamhet, späder på gängens avståndstagande från samhället.

Kan ju ha att göra med att det var en av Sveriges största artister oavsett hans hudfärg
Citera
2021-10-28, 01:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LarsGuld
Kan ju ha att göra med att det var en av Sveriges största artister oavsett hans hudfärg

Men snälla du.... Nej.
Citera
2021-10-28, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Mm..det hade han i tv.
Bär han det till vardags också?

Nej, det gör han inte (i alla fall inte de gånger jag har träffat honom irl till vardags ute i samhället). Det var bara en PR-kupp för SVT för att tjäna pengar genom att få uppmärksamhet. Det är allt han är ute efter.
Citera
2021-10-28, 01:43
Medlem
Stämmer det man läser? Är det skottpengar på de som ryktas ha mördat Einar nu? Varför lever Haval fortfarande? För man inte kommer undan med mord i fängelset eller?
Citera
2021-10-28, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelIsland
Jag läser att han våldtogs när han var kidnappad? Hur?
Det år väl inte bekräftat men förmodligen en dildo i röven, de iaf de jag läst men de finns inga bilder på de
Citera
2021-10-28, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Jaha…. det får ju stå för dem som aktivt höjer den lille sopan med lyssningar etc.

Kan inte tänka mig att han är nöjd. Han ramlar nämligen ner i samma grav.
Det tror jag också, men då är de nog inte av någon med kopplingar till Einar.
Citera
2021-10-28, 02:56
Bannlyst
Hur en polis ser på mordet och gangsterrappare 👮🏽‍♀️

https://www.instagram.com/p/CVdTDGWsuRj/
Citera
2021-10-28, 04:51
Medlem
DamnDiddies avatar
19 ÅR GAMMAL...

Nu så här en vecka efter, i retrospekt, med tanke på att allt slutade så tvärt som 19 - så känns det som att han skulle varit 'better off' som en knarkande dikt-skrivare - jag menar han dog 'too early to make the myths'...19.. Varför ska man lägga alla ägg, utom kanske ett, i gangster-korgen, bättre vise versa -- man måste ju för fan leva lite oxå, ha lite kul, rida en säker våg bortom getthot--och lägga bad boy mentaliteten på hyllan för att istället bara vara en happy go lucky-liten lirare, som lever for the kicks, inte bara hate and feud. Inte bara leva för att kasta sig in i trubbel med nån image att vara häftig gangster, och pusha en image som enbart är en image...leva livet lite oxå, upptäcka och utvecklas..

'Make the myths, not mainly war', typ - "one man making one good joke, is worth more than a thousand men making a-bombs"..

Från att han var 15-16, tills nu, 4-3 ynka år, så gick det nog lite för fort med hela gangster-grejen..sän blir han kidnappad bara för att han var en "poser"(har jag förstått det rätt?)-- sän vips så mördas han...lite analiskt och psykopatiskt, om du frågar mig - han borde inte ha blivit mördad då han inte mördat nån först, for no good reason, eller massivt sabbat för nån annan bad boy - those are the unwritten rules...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in