Citat:
Ursprungligen postat av
Sebban
Jag har varit på flera platser i Danmark och i Norge och kunde konstatera på plats att Södra Korset inte kan ses från dom länderna. Alltså vetenskaplig konstaterande på plats.
Allvarligt talat, ni rundissar greppar efter halmstrån och tar åt er allt som stödjer er förvirrade föreställning av verkligheten.
Varken du eller jag kan åka omkring i världen och konstatera på plats vad som stämmer med informationen vi matas med. Om du nu blint litar på timeanddate.com så får du ju göra det men komihåg att professionella lögnare är till 90 procent sanningsenliga.
Du skriver pandemi i stället för plandemi och det är utan tvekan en bieffekt av din tro, om du förstår vad jag menar.
De enda kontinenter jag inte har varit på är Sydamerika och Australien, och timeanddate.com har varit korrekt på alla platser jag har varit. Kryssningar i Antarktis kan signeras av vem som helst, och minst 2-300 000 har gjort det genom åren. Jag har aldrig sett eller hört att någon har upplevt något ovanligt med soluppgång och solnedgång från de som varit där. Är inte det lite konstigt? Hur är det med dem som bor i Ushuaia. Det är möjligt att fråga någon där om timeanddate.com stämmer. En vän till mig tillbringade en vinter på ön Syd-Georgia. Han upplevde inte heller att solen var borta större delen av dagen.
Enligt er är de jag kallar plattjordeliten så kallade sanningssökare. Tycker du inte att det är lite slående att de aldrig tar en kryssning i Antarktis eller ett flyg från Sydney till Santiago? Bevisen ligger rakt framför näsan på dem. Varför inte få sanningen de söker bekräftad?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sebban
Longitudlinjerna blir inte parallella, har inte påstått det och det har egentligen ingen betydelse. En sjömil är 1,85 km och en longitudgrad är 60 sjömil hur man än ritar det på kartan. Gleasons karta kallas också för ”equal distance map”, men jag kan tänka mig att du utan kritik köper Wikipedias förvrängning ”azimuthal equidistant projection”.
https://en.wikipedia.org/wiki/Azimuthal_equidistant_projection
Wikipedia finns där för dig, för att stötta din tro!
Jag vet inte vad Eric Dubay har för åsikt om det, men jag har förstått att du av nån anledning har snöat in på honom.
En longitud är 60 sjömil överallt, men de är inte parallella, säger du? Vad menar du? Kan det vara språkproblem, för om avståndet mellan graderna är 60 sjömil överallt måste de ju vara parallella, äller hur? Eric Dubay är den stora gurun för plattisar, och hans 200 bevis upprepas i allt ni säger, inklusive landet runt Nordpolen. Det finns flera såklart. Jeranism, Mark Sargent, Phuket Word .....
Citat:
Ursprungligen postat av
Sebban
Är det flygrutten Santiago Sidney du har i åtanke med direktflyget från Australien till Sydamerika? Willegarvarens favoritämne.
Är du säker på att flygrutten existerar i verkligheten? Alla flygbolag är kopplade till samma nätverk och samma centraldator, så det är inte så svårt att lägga till en flygrutt som inte finns men genom sin existens i datorn stödjer globmodellen.
Det är inte bara Sydney-Santiago. Johannesburg – Perth och Johannesburg-Sao Paulo finns också, och jag förstår inte att flygbolag kan lägga upp flygrutter som vem som helst kan boka bara för att lura folk. De gör affärer och har inte råd med sådant nonsens. Förresten, en av dina kollegor berättade att han hade flugit från Johannesburg till Perth på 9 timmar. Försök att få det att passa med en platt jord.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sebban
Har ingen lust att ägna mig åt pajkastning och det var därför jag föreslog att du laddar ner astronomiprogrammet Planetarium.
Jo, jag är en ordentlig plattis, dricker bara folköl av den svagare sorten.
Ser det annorlunda, du har inte framfört några som helst hållbara argument men jag vet nu vad du tror. Vi kommer nog knappast vidare.
Söderkorset har använts för navigering på samma sätt som Nordstjärnan, och det är bara att fråga någon som bor i Australien eller Sydamerika eller Afrika om Söderkorset är i en helt annan riktning än söder, och om den rör sig. Det rörde sig åtminstone inte de gånger jag var i Afrika.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sebban
Vill inte ödsla alltför mycket tid på Flashback där många av mina inlägg har bara försvunnit och har med tiden förstått att Flashback är ett skattefinansierat projekt med fler planterade troll än genuina användare.
Till sist vill jag bara påpeka, om det nu kan vara av intresse, att jag inte har placerad dig i trollkategorin, det finns ju en liten chans att du är en ärlig välmenande men vilseledd individ.
Om du tror att jag är vilseledd tycker jag att det är väldigt konstigt att du inte har några motargument/förklaringar till de punkter jag har nämnt. Det finns inga plattisar som har det, och jag hittar inget på nätet heller. Kan det vara så att det inte finns några motargument?