Citat:
Ursprungligen postat av
engulbanan
Gissar utifrån de du skriver att du inte läst igenom tråden ordentligt. Det finns inlägg i tråden med info som tidningarna inte yttrat sig om. Som kommer ifrån dom som var på plats.
Haha, jo, jag har läst tråden i realtid sedan skotten föll. Skall man tro allt som skrivs här, borde mordet varit löst efter sida 10 ungefär.
Jag förkastar inte ide'n om att A & D har goat E, men det finns för lite info för att dra såna slutsatser.
Var stod mördarna när de kom ut från cykelskjulet? A & D sprang ju ut från gården om man tittar på kartan, medans E sprang mot porten inne på gården. Om nu mördarna kom inifrån gården, blir det ju naturligt att skjuta Einar och inte de som springer ut från gården.
Att det sedan är frågan om nervösa tonåringar som skjutit är väl däremot ganska klart - annars missar man inte 7-8 skott. De kan heller inte varit speciellt nära trion heller när skottlossningen började.
Att det från vittnens sida kan ha sett ut som om Einar var fokus säger ju heller inte något om hur GM tänkt, de kan som sagt skjutit på enklaste måltavlan.
Edit: Det jag alltså säger är att det inte finns tillräckligt med info för att avgöra hur detta gått till.