2021-10-27, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777
Dumle har släppt en låt på spotify
Finns ingen annan rappare som är med dp

Den hade jag missat. Tack för info
Citera
2021-10-27, 10:03
Medlem
yessyys avatar
Instagram updates 5 dagar efter mordet

@dumlee163 - våldtäktsmannen som var med den aktuella kvällen gör nu reklam för sin och Adels nya musik. La upp en film på Einar för två dagar sen.

@euroo.1 - vän till Einar (dock inblandad i kidnappningen) gjorde reklam för ny musik redan för två dagar sen. Festade live efter mordet bekräftats.

@1.cuz - har ställt in spelning samt idag uppdaterat med ”Det gör så ont, jag har inga ord 💔 Ns1 *evighetstecken*

@dreelow - la igår upp bild (story) på Einar med hjärtan. Har raderat alla bilder och tagit bort alla han följde.

@greekazo - rappkollega som enligt en låttext skulle ”japp sin glock för sin brors (Einar) skull” la upp något om Einar på story för några dagar sen. Igår reklam för ny musik.

@adel164 - var med den aktuella kvällen. La upp bild dagen efter mordet med tillhörande text ”önskar vi kunde byta plats 💔 älskar dig bram

Många som passar på att göra reklam nu när de har strålkastarljuset på sig. Många som fått sin karriär tack vare Einar. Förstärker tyvärr bilden av att han blev utnyttjad för sina pengar och framgång.
Senast redigerad av yessyy 2021-10-27 kl. 11:01.
Citera
2021-10-27, 10:04
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Men om han ändå inte vittna och skötte sitt varför var dom tvungna att mörda honom? Det stack i ögonen på många att det gick bra för honom och hans musik

För att visa sin makt. Nils pressades på pengar men betalade inte. Jag har ingen aning men som kriminell organisation tycker jag de har ett motiv.
Citera
2021-10-27, 10:07
Medlem
Tänk om det hela är så enkelt som att Einar, Adel, Z.E och Dumle hänger med vänner på krogen. Av någon oklart anledning uppstår det intern tjafs. Sprit etc bidrar till att folk ska leka tuffa.

Adels vän inom HH och Einar bråkar. Denne vän får kniv i ansiktet (oklart av vem) men oavsett så känner han att allt är Einars fel. Adel backar upp Einar den kommande veckan och alla trams tjafs som alltid sker bakom kulisserna. Denna snubbe tänker, fuck it de ska båda dö. Denna snubbe rent av kanske vet hur de rör sig? De har ju hängt.
Citera
2021-10-27, 10:10
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Här är min slutsats efter att läst (nästan) hela den här tråden, tuggat mig igenom hela rättegången mot Vårby i våras och rent allmänt försökt läsa in mig på Einars uppväxt.

.....

Vårbynätverket störde sig på honom och försökte mjölka honom på pengar men hans mamma tillät inte honom att ge pengarna (eftersom att han var under 18 vid tillfället och inte hade kontroll över pengarna).

.....

Inte exakt så utan mer att det, enligt Lena, "inte går" också. 15 minuter och framåt.

Edit: Senare så säger hon dock att hon hade kunnat betala om det verkligen gällde.
Senast redigerad av Marmoth 2021-10-27 kl. 10:31.
Citera
2021-10-27, 10:18
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Här är min slutsats efter att läst (nästan) hela den här tråden, tuggat mig igenom hela rättegången mot Vårby i våras och rent allmänt försökt läsa in mig på Einars uppväxt.

Känslan blir allt tydligare att ingen kommer hämnas Einar. En bild klarnar om en ganska tragisk kille som inte ville annat än att "passa in". Han sökte sig till gangsterkulturen eftersom att det förväntades av honom för att "få tillåtelse" att producera den musiken. Det verkar råda en väldigt strikt konsensus i gangster-rap-kulturen att man skall begå alla de brott man sjunger om.
På sätt och vis kan jag relatera till det kulturella fenomenet att vara "äkta": ponera en trance-DJ på en rave-fest som inte själv testat E eller amfetamin.
Ponera en kvinnlig popstjärna som inte tar lite "sexiga bilder" för sin insta.
Ponera en manlig punkartist som inte är lite sådär "tuff" och säger massa rättshaveristiska "skiter-i-systemet"-kommentarer.

Man måste såklart inte göra dessa saker men det är lätt att trilla dit. Normen är att man gör som alla andra.

Einar verkar varit kriminellt belastad sedan tidiga tonåren men mer på ett normalt plan. Klassiska brott som att sno nån moppe, testa lite droger osv. Tydliga tecken på ADHD och frånvarande goda förebilder. Säkerligen har det förekommit alkohol i hemmet så att han har kunnat vara ute och drälla sent om nätterna. Väldigt traditionell kriminell (Kalle-Kofot, Bildsköne-Bentsson osv.). Einar hade dock begåvats med en musikalitet (takt- och ton-känsla) som han underhållit länge.

Han visste nog inte fullt ut vad han gav sig in i när han sökte kontakt med de olika gängen. Vårbynätverket störde sig på honom och försökte mjölka honom på pengar men hans mamma tillät inte honom att ge pengarna (eftersom att han var under 18 vid tillfället och inte hade kontroll över pengarna).

De sista 12-24 månaderna så har det dock börjat gå upp för Einar vilken soppa han har dragits in i, men då är det alldeles för sent att backa. Han har sannolikt varit rädd för sitt liv och levt med en fruktansvärd dödsångest. Det berättar hans mamma under rättegången i våras hur han försökt få henne att förstå att de måste flytta osv.

Jag måste erkänna att i takt med att dagar går med ytterligare uteblivna bevis så tappar jag intresset för fallet. För mig just nu så är det Flashbackigt uppklarat (för att parafrasera den ganska töntiga termen polisiärt uppklarat).
Det följer helt enkelt Ockhams rakkniv och är så enkelt som att det är Haval (och resten från Vårbynätverket) som avslutar Einar här. Yasin har nog försökt hålla lite avstånd men är såklart involverad han också.

Och till er som säger att Vårby sitter inne med fulla restriktioner: jag vill mena att det numera finns ganska många kanaler att nå ut. De har ganska många sätt att få ut meddelanden via korrupta advokater, läkare och allsköns personal som kriminella stöter på. Många av dem har till och med mobiltelefoner på anstalterna. De använde tidigare Encro, och hade faktiskt ganska avancerade system. Självklart kan de få ut ett enda budskap: En kanin till den som japp Einar.

Bra sammanfattning!
Citera
2021-10-27, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Instagram updates 5 dagar efter mordet

@dumlee163 - våldtäktsmannen som var med den aktuella kvällen gör nu reklam på för sin och Adels nya musik. La upp en film på Einar för två dagar sen.

@euroo.1 - vän till Einar (dock inblandad i kidnappningen) gjorde reklam för ny musik redan för två dagar sen. Festade live efter mordet bekräftats.

@1.cuz - har ställt in spelning samt idag uppdaterat med ”Det gör så ont, jag har inga ord 💔 Ns1 *evighetstecken*

@dreelow - la igår upp bild (story) på Einar med hjärtan. Har raderat alla bilder och tagit bort alla han följde.

@greekazo - rappkollega som enligt en låttext skulle ”japp sin glock för sin bror (Einar) skull” la upp något om Einar på story för några dagar sen. Igår reklam för ny musik.

@adel164 - var med den aktuella kvällen. La upp bild dagen efter mordet med tillhörande text ”önskar vi kunde byta plats 💔 älskar dig bram

Många som passar på att göra reklam nu när de har strålkastarljuset på sig. Många som fått sin karriär tack vare Einar. Förstärker tyvärr bilden av att han blev utnyttjad för sina pengar och framgång.

Tack för uppdateringen.
Tror en anledning till mordet är alla i tråden nämnda händelser och sedan tror jag tyvärr avundsjuka (plus att han är svensk) gjorde det hela värre.
Citera
2021-10-27, 10:22
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filiip
Vilka tillhör P.Low? Hans senaste inlägg på instagram är om en låt som släpps på fredag, låten låter lite som en diss mot Einár.
1. ”Din son blir dotter”
2. ”Varför har din boy ett koppel”

1. Einár kläddes i tjejunderkläder på bilder från kidnappningen
2. Einár hade koppel på några bilder från kidnappningen

Kan de ha någon koppling eller är de riktat mot någon helt annan?
Jag bumpar detta inlägg, och upprepar frågan;
Vem är "P.Low", och tillhör han något nätverk?
Citera
2021-10-27, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Entjockbanan
Varför finns det två trådar om Einars död?
Hur uttalade han sitt namn, hör olika uttal i nyhetsmedia. Vissa uttalar a'et som man uttala "far" vissa som "darr".
Denna tråd är om brottet/mordet, den andra tråden ligger under skvaller så där skriver man egentligen om vad som han åt till frukost och vem han var ihop med. Även om trådarna parallellt faktiskt skriver samma sak.

Einar med a som i "darr"
Citera
2021-10-27, 10:24
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Einar är väl isländskt ?

Min tanke med, med apostrofen dessutom.
Citera
2021-10-27, 10:24
Medlem
Det känns för välplanerat för att vara två Vårbybarn de har garanterat haft hjälp av någon äldre tror det är många personer bakom mordet, och komplex motivbild men troligen två 16 åringar som bara blev framskickade med varsin glock. Vet inte vilka vårbyallierade som duckade straff men där ska man kika tror jag. Detta är ett meddelande överlag vittna inte bråka inte mot Vårby vi finns kvar. Det är vad jag tror, det måste vara det mest logiska de kan säkert ha velat döda han under lång tid.
Citera
2021-10-27, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrallknowing
Min tanke med, med apostrofen dessutom.

I en intervju har han berättat att han är helsvensk men inte vill kalla sig för typ ”Nizze”. Eftersom hans mellannamn är Einar så blev det Einar, men han lade till en apostrof för att det skulle ”se lite coolare ut”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in