2021-10-27, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe
Vittnen såg

Vilka vittnen? Trovärdig källa på det?
Citera
2021-10-27, 15:41
Medlem
Tydligt med Einars köpta anknytningar till HH. Asså lösningen på det här mordet har varit rätt framför era ögon men ni är så jävla dumma och inte fattar hur enkelt allting är, måste göra allting avancerat och komplicerat, det är inte så svårt att förstå vem som ligger bakom detta, har varit rätt upp i era ansikten.
Citera
2021-10-27, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Absolut, där har du en poäng, att det kan vara något han skyller på. Tror i o f s inte han skulle göra det om Haval var rik. Har kanske uttryckt mig slarvigt - i diskussionen här, för mig i alla fall, handlar det inte om att han är luspank utan att han saknar resurser att beställa ett mord på Nisse. (Och organisera det själv från insidan)

Rappare som Einar och Dree Low kan ha de resuserna men det tror jag inte Haval har. Dels utifrån att hans karriär är- även om den gått rätt bra - är mer färsk och inte på samma Nivå som de största. Dels på hans desperata brev från häktet relaterat till hans ekonomi. (Ni vet planer om att hota p3 att spela hans musik mer ofta, och hot till hans procucent El Manny Flaco att ge honom större andel.

Det bygger väl även på "skvaller" i olika trådar om att han är colatorsk och har pengabekymmer samt har fru och barn. Då hans karriär var relativt ny när det begav sig kanske inte allt hunnit trilla in på kontot än. Misstänker att det är lite fördröjning på en del utbetalningar (stim, spotify, youtube).
Tror du Haval kan beställa ett mord?
Men, det kan ju finnas Daras gängkopplingar, kanske släkt/vänner etc som kan lägga en slant på det. Känner inte till hans nätverk (socialt och kriminellt) men det verkar ju som han har mycket support och att hans död väckt mycket sorg och ilska. Så stryker inte Dara-motivet.

Ja han kanske är luspank. Men det är inte därför M dalenledaren säger så. Utan det är bara en ursäkt att få sin del utan att tappa ansiktet för ch-hab. Det är så artig man kan vara men samtidigt hitta bra skäl för stressa. Sen kanske han ger Haval bara smulorna om ens det i sin tur.

Att en musiker som Haval skulle organisera ett kontraktsmord på Nisse inifrån häktet med restriktioner (till dags dato ?) är helt omöjligt.

Det är 14is snack av fansen. Du har helt rätt. Så funkar det inte, även om man fått sin bror dödad. Haval saknar ju helt insyn med restriktioner vem och var och hur Dara blev dödad dessutom. Så han vet inte ens vem som ligger bakom då ortentugget ej når han.
Senast redigerad av diako 2021-10-27 kl. 15:54.
Citera
2021-10-27, 15:43
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Så om något nätverk nu har gjort detta så kan jag inte se hur de ska vinna respekt på detta fega mord...

Rädsla=respekt i den världen. Det rappas ju om att skjuta folk framför deras mammor och VN planerade att spränga Einars mamma liksom.
Citera
2021-10-27, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Vad "vittnen" säger till Aftonhoran som sedan benämner dem som "säkra källor", skulle jag nog inte lita så mycket på. Nisse sprang c:a 20 meter fram till porten. Han kanske helt enkel var lättaste bytet?
Det är ju heller inte så lätt att se vad som föregår på en mörk bakgård, såvida man inte står på ett närmare avstånd. Det finns det heller inga uppgifter om att nåt vittne skulle ha gjort.

Gissar utifrån de du skriver att du inte läst igenom tråden ordentligt. Det finns inlägg i tråden med info som tidningarna inte yttrat sig om. Som kommer ifrån dom som var på plats.
Citera
2021-10-27, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamme90
Tydligt med Einars köpta anknytningar till HH. Asså lösningen på det här mordet har varit rätt framför era ögon men ni är så jävla dumma och inte fattar hur enkelt allting är, måste göra allting avancerat och komplicerat, det är inte så svårt att förstå vem som ligger bakom detta, har varit rätt upp i era ansikten.
menar du att HH tog kontraktet?
Citera
2021-10-27, 15:53
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queenjani
Du är väl knappast Lundsbergare bara för att din mamma är skådis. Ha, när blev kulturarbetare välbetald överklass? Sist jag kollade röstar de flesta rött och hankar sig fram med timanställningar som personlig assistent och a-kassa mellan skådisrollerna...

Ne men i dom kretsarna döljs massa skit för att skämmas
Citera
2021-10-27, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engulbanan
Gissar utifrån de du skriver att du inte läst igenom tråden ordentligt. Det finns inlägg i tråden med info som tidningarna inte yttrat sig om. Som kommer ifrån dom som var på plats.

Jag försöker hänga med i tråden men detta har jag missat.
Har du lust att sammanfatta vad den infon är?
Citera
2021-10-27, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamme90
Ligger L*o i den spekulationen mtp bråket?
Citera
2021-10-27, 16:02
Medlem
Förstår inte varför man hakat upp sig på att det måste ha varit ett beställningsjobb? För att ett rykte åkt ut om att han hade skottpengar på sig som nått löpsedlarna?

Det är inte direkt som att det utannonseras att jag vill ha den och den den mördad, föret till kvarn, 500 000.

I maffian funkar det ju så att man inte ska behöva lägga kontrakt på andra. Det är därför man har sin organisation. Man har en ”made-man” eller person som vill bli det som utför saker för att man förväntas göra det, vad annars är man till nytta för?

Så oavsett om det är Haval eller Vårbynätverket och de är försvagade. Haval har väl också ett gäng? Man låter en kille påväg upp göra det för en starkare tillhörighet eller en som redan är varm i kläderna.
Citera
2021-10-27, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Jag försöker hänga med i tråden men detta har jag missat.
Har du lust att sammanfatta vad den infon är?

Orkar inte sitta och leta bland alla inlägg. Men det finns inlägg i tråden med information ifrån vittnen som går in mer detaljerat på hur mordet gick till osv.
Sen hur mycket man kan lita på det vet man ju inte.
Citera
2021-10-27, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Förstår inte varför man hakat upp sig på att det måste ha varit ett beställningsjobb? För att ett rykte åkt ut om att han hade skottpengar på sig som nått löpsedlarna?

Det är inte direkt som att det utannonseras att jag vill ha den och den den mördad, föret till kvarn, 500 000.

I maffian funkar det ju så att man inte ska behöva lägga kontrakt på andra. Det är därför man har sin organisation. Man har en ”made-man” eller person som vill bli det som utför saker för att man förväntas göra det, vad annars är man till nytta för?

Så oavsett om det är Haval eller Vårbynätverket och de är försvagade. Haval har väl också ett gäng? Man låter en kille påväg upp göra det för en starkare tillhörighet eller en som redan är varm i kläderna.

Det har inte nämnts några pengar väl? Men det verkar som att två män haft fokus på enbart Einar och sedan sett till att han verkligen dött med skott i huvudet. TAGIT BILD och det är denna detalj som leder till misstanken att det var ett beställningsjobb. Man tar en bild på sitt offer (det har du väl sett på film att hyrda mördare gör?) och visar för sin beställare.

Sen skickas pengarna.

Men iallafall, det verkar som att gängmedlemmarna och även klanmedlemmar allt oftare lägger ut avrättningen på någon annan. Det gör det betydligt svårare för polisen att fälla någon.

Polisen är ganska maktlöst inför det förfarandet för de behöver ju få tag på bevis vem som har beställt och sedan dessutom leta efter mördarna som inte har någon som helst koppling till offret.

Edit:

Kan ju nämnas att i stort sett bara ETT gängmord i Stockholm sista fem åren(?) har lett till fällande dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in