2021-10-27, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Vem är Abdul-Naser? Har sett det i tråden innan.

Jo man vill hävda att Nisse konverterat och numer gick under det namnet.....
Citera
2021-10-27, 12:37
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Båda dumfittorna sålde ju ut Einar till V-nätverket. Så vad är inte så klart?

Klart båda idioterna var med på att goa ut Einar. Båda är två dammsugarförsäljare som hellre säljer sin morsa än att få ett nej i dörren.
Och detta har du såklart hört direkt från de inblandade eller kan leda i bevis med bra källfakta?
Citera
2021-10-27, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Och detta har du såklart hört direkt från de inblandade eller kan leda i bevis med bra källfakta?

Finns FUP på båda de två alternativen.

Men det kanske inte är så lätt, vem är jag att förvänta mig att du är läskunnig,
Citera
2021-10-27, 12:44
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Finns FUP på båda de två alternativen.

Men det kanske inte är så lätt, vem är jag att förvänta mig att du är läskunnig,
Jodå, i allra högsta grad. Är du?

Jag går på detta som TigerKid2 citerade:

Citat:
"det är Haval (och resten från Vårbynätverket) som avslutar Einar här. Yasin har nog försökt hålla lite avstånd men är såklart involverad han också."

Du får gärna skicka mig länk till FUP:en gällande mordet på Einar och förklara vad du menar för nu går det fort.
Citera
2021-10-27, 12:47
Bannlyst
Citat:
Jodå, i allra högsta grad. Är du?

Jag går på detta som TigerKid2 citerade:

Du får gärna skicka mig länk till FUP:en gällande mordet på Einar och förklara vad du menar för nu går det fort.

Jag skiter väl fullkomligt i vad du citerar från random inlägg. Jag besvarar det som gäller mig.

"Båda dumfittorna sålde ju ut Einar till V-nätverket. Så vad är inte så klart?"
Citera
2021-10-27, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
Aftonbladet: "Einár ska ha blivit förvånad när han fick veta vad som hade hänt. Han sa att han ville träffa rapparen i stan. Rapparen sa att han vet vem som sköt och att Einár också känner till personen, enligt uppgifterna."

Detta om skjutningen i Sätra. Tyder ju på att någon ville klippa Dumle/Adel och med tanke på att man sk ha sagt till Einar du känner till personen skulle jag tro det rör sig om Chow krog händelsen.

Einar kanske rent av sköts för man kunde, de andra två kanske kom undan så pass snabbt att man fokuserade på den man kunde komma åt ? Med tanke på att de börjar skjuta så pass tidigt att alla 3 hinner springa så det troligt att de andra två var snabbt tänkta och utom räckhåll.

Tror inte på Dumle eller Adel, detta var ett sett att visa polisen samt einar att de själva är drabbade och inte har något med någonting att göra. Om det är sant att dumle eller adel blev beskjutna så förväntar jag mig att minst en av de blit klippt inom en månads tid annars e det skitsnack.
Citera
2021-10-27, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCryptKeeper
Vet du ens vad jarra är för något? En jarra är en cigarett och om han rökte en cigarett ibland förstår jag inte hur det har med nåt att göra.
Haha vette fan folk i min krets använder det som 'joint'.

Instagramkontot ghetto.nyheter lade upp detta och Instagram tidstämplar det som 2021-10-21T20:07:18.000Z

Nästa inlägg på storyn är detta tidstämplat som 2021-10-22T06:07:56.000Z. Inlägget innan är tidstämplat som 2021-10-16T22:10:36.000Z så det är inte som att personen spammar förutsägelser och sidan har haft rätt med uppgifter innan ett bra antal gånger. Detta är också ett intressant inlägg.
Citera
2021-10-27, 12:53
Medlem
Citat:
Båda dumfittorna sålde ju ut Einar till V-nätverket. Så vad är inte så klart?

Klart båda idioterna var med på att goa ut Einar. Båda är två dammsugarförsäljare som hellre säljer sin morsa än att få ett nej i dörren.
Att de sålde ut honom i samband med kidnappningen säger inte att de är inblandade i mordet. Nytt brott, andra förutsättningar och andra motiv. Mycket vatten har runnit under broarna.

Haval har motiv om han tror att E anstiftat mordet på hans bror och/eller har uppfattningen att han hånat brodern i sina texter. Dock är det tveksamt ifall Haval själv har den förmågan där han sitter nu och med begränsade resurser. Men Dara-mordet är absolut ett tänkbart motiv, oavsett om E gjort sig skyldig till något eller ej. Frågan är vad GM/anstiftarna har för uppfattning om den saken. Det motivet kan dock peka mot andra aktörer med koppling till Dara som inte heller hade anknytning till Vårby. Det kan ju vara hans gängkopplingar eller kanske släkt/vänner? Jag har inte koll på ifall det i deras släkt finns folk med motivation och förmåga.

Haval kan vara införstådd med detta men har knappast förmågan att initiera detta själv.
Yasin har egna problem och hotbilder. Han hade ingen direkt egen vinning av kidnappningen utan gjorde sin insats (som inte ledde till resultat) som en tjänst till Ilja som han suttit i fängelse med. Han kan också haft motiv att hålla sig på god fot med Vårby som var en "tung" aktör med våldskapital. Men han deltog för övrigt inte i planeringen och har inte sett något tal om att han skulle få del i bytet. Visst kan rivalitet/avundsjuka gentemot E spelat in till att han accepterade uppdraget. Men han var knappast drivande. Detta var inget han initierade eller hade egna starka motiv till. Tror han blev lättad då projektet avblåstes pga mkt polis och att han nu vill glömma detta och gå vidare.
Citera
2021-10-27, 12:53
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Jag skiter väl fullkomligt i vad du citerar från random inlägg. Jag besvarar det som gäller mig.

"Båda dumfittorna sålde ju ut Einar till V-nätverket. Så vad är inte så klart?"
Appropå läskunnighet så var ju detta "random inlägg" det DU svarade på och det min kommentar handlade om?

Om du tänkte efter en sekund innan du krigade på med tangenterna så skulle det gå bättre men visst, jag ser din poäng och släpper detta.

Fridens!
Citera
2021-10-27, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
250/16 är drygt 15 miljoner (utslaget över x år får man förmoda). Visst är det pengar, men inte så fett med deg med tanke på att varje kund delar pengarna på mer än en person och dessutom sannolikt använder dessa för att krita av skulder. Men visst är det pengar.

Det du citerar är brottsvinster som slussats via ett växlingskontor. Det betyder inte att detta är den totala vinsten/utkomsten av vårbynätverkets verksamheter.
Citera
2021-10-27, 12:58
Medlem
Visar tydligt hur mentalt avtrubbade dessa individer är. Dem saknar empati fullständigt och Dumle’s musik är riktigt usel. Hans enda fönster till någon form av uppmärksamhet är nu. Låt oss se hur stark karman är när det gäller den här killen.

Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Instagram updates 5 dagar efter mordet

@dumlee163 - våldtäktsmannen som var med den aktuella kvällen gör nu reklam för sin och Adels nya musik. La upp en film på Einar för två dagar sen.

@euroo.1 - vän till Einar (dock inblandad i kidnappningen) gjorde reklam för ny musik redan för två dagar sen. Festade live efter mordet bekräftats.

@1.cuz - har ställt in spelning samt idag uppdaterat med ”Det gör så ont, jag har inga ord 💔 Ns1 *evighetstecken*

@dreelow - la igår upp bild (story) på Einar med hjärtan. Har raderat alla bilder och tagit bort alla han följde.

@greekazo - rappkollega som enligt en låttext skulle ”japp sin glock för sin brors (Einar) skull” la upp något om Einar på story för några dagar sen. Igår reklam för ny musik.

@adel164 - var med den aktuella kvällen. La upp bild dagen efter mordet med tillhörande text ”önskar vi kunde byta plats 💔 älskar dig bram

Många som passar på att göra reklam nu när de har strålkastarljuset på sig. Många som fått sin karriär tack vare Einar. Förstärker tyvärr bilden av att han blev utnyttjad för sina pengar och framgång.
Citera
2021-10-27, 12:58
Medlem
Citat:
Tror han menar att de goade Nisse vid kidnappningen men det är ju ett annat fall och en annan tråd. Är det bara jag som är grinig eller är folk extra efterblivna i tråden idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in