Citat:
Ursprungligen postat av
skedpinne
Mycket tyder på att det var strax dagarna innan, "det får räcka nu"-mord. Men det är svårt att säga eftersom han nog blev mördad av en vapenleverantör som han haft förtroende för. Man kan ha en bra relation i flera år sedan kommer det från ingenstans. Einar har flashat med över 100 vapen, räckte med att nån av de fick nog och poppade kunden. Grejen är dock att aldrig förhasta, man låter kunden höra av sig. Det var einar som beställde sig själv. Han var utomlands jävligt länge dock typ hela 2021 känns det som, han trodde han var skyddad för han aktade sig för externa skumma bilar och hade livvakter för sånt men det fungerar inte så han borde aktat sig internt och inte handlat med vapen över huvud taget. Jag tror att senaste gången han handlade med vapen var innan hans långa utomlandsresor under 2021, när han gjorde första, kanske andra beställningen på svensk mark nu i oktober ja då tog de honom, även om de hade kunnat göra det 50 ggr innan. Informationen har nog sålts under året de väntade på han skulle höra av sig bara efter spanienresan, man väntar i lugn och ro. Beställningen kan vara över 6 månader gammal liksom. Rapparen ZE sålde en massa vakumförpackade weedfemmor som en luffare jättemånga år jag förstår inte hur han överlevt men antar att han inte gjort nåt grovt eller är skuldsatt på andra sätt?
Om man förenklar istället för försvårar, och utgår ifrån det som sägs kanske är sant, till exempel
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jakaJA/nya-uppgifter-om-skjutningen-dagen-fore-mordet-pa-einar
Då tycker jag att man kan se Einar, Adel och Dumle som en vit rapp-trio.
Är det inte så att alla tre var icke somalier eller svarta?
Kan mordet vara kopplat till en konflikt mellan ”araber”, kurder, syrianer med flera, där dessa till skillnad ifrån tiden för kidnappningen var i en slags allians mot somalierna?
Har det inte stått om både skjutningar och upplopp mellan somalier och i stort sett icke somalier i andra trådar?
Man får intrycket av artikeln att Einar och Dumle och Adel faktiskt var ett slags team, är det verkligen så omöjligt?