2021-10-27, 10:27
Medlem
Mrallknowings avatar
Allt jag läst i denna tråd gör att saker pekar emot Vårby.
Var någon sida innan mig någon gjorde en riktigt bra sammanfattning på allt.
Einar var ingen hårding, vilsen ungdom som inte förstod vad han gav sig inpå.

Bara lita sig tillbaka nu.
Citera
2021-10-27, 10:30
Medlem
Aftonbladet: "Einár ska ha blivit förvånad när han fick veta vad som hade hänt. Han sa att han ville träffa rapparen i stan. Rapparen sa att han vet vem som sköt och att Einár också känner till personen, enligt uppgifterna."

Detta om skjutningen i Sätra. Tyder ju på att någon ville klippa Dumle/Adel och med tanke på att man sk ha sagt till Einar du känner till personen skulle jag tro det rör sig om Chow krog händelsen.

Einar kanske rent av sköts för man kunde, de andra två kanske kom undan så pass snabbt att man fokuserade på den man kunde komma åt ? Med tanke på att de börjar skjuta så pass tidigt att alla 3 hinner springa så det troligt att de andra två var snabbt tänkta och utom räckhåll.
Citera
2021-10-27, 10:34
Medlem
Finns tydligen mer bilder på den så kallade aftermath, bild på hans ansikte, går knappt känna igen han, håret är helt rött av allt blod, hoppas han inte fick lida.
Citera
2021-10-27, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaryJaneInMeBrain
Finns tydligen mer bilder på den så kallade aftermath, bild på hans ansikte, går knappt känna igen han, håret är helt rött av allt blod, hoppas han inte fick lida.

Nej, sluta sprida massa skitsnack. Det är en bild från en helt annan händelse och är inte Einar.
Citera
2021-10-27, 10:38
Medlem
Det här med "kaninen" det talas om... Har de här killarna en mille som ligger och skramlar som de kan sprätta på att

• Visa att de är att räkna med
  • Straffa någon som inte betalat ett böt
  • Hämnas en uppfattad diss i en låt-text
...osv

Jag har ingen som helst koll på de här nätverken, men det klingar falskt att de inte skulle vara snåla nog med sina stålar för att spara dem till tillfällen när de själva faktiskt har något att tjäna alt. förlora?
Citera
2021-10-27, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dankdude
Nej, sluta sprida massa skitsnack. Det är en bild från en helt annan händelse och är inte Einar.

Ja, jag tvekade på att de va Einar först de inte ens är likt honom, my bad isf
Citera
2021-10-27, 10:49
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuktnice
Alltså, hur orkar du attackera samma halmgubbe flera gånger? Är det jobbigt att erkänna att du saknar läsförståelse? Jag har aldrig skrivit något om ”skyddstvång”, det är ditt eget hjärnspöke. Jag motiverade varför jag anser att det är sannolikt att Einar haft rätt till skydd inför ett vittnessmål. Tyvärr saknar du den mentala kapaciteten att följa ett resonemang utan föredrar istället att hitta på vad andra argumenterar för då det blir lättare för dig då

Vad du anser att man har rätt till är högst subjektivt och har inget med verkligheten att göra. Man har inte rätt till skydd inför en rättegång där man avser att hålla käften. Med skyddstvång avser jag det du verkar tro att man kan tvingas till att ha skydd även om en sådan rätt saknas och man själv inte avser att samarbeta med polisen. Det finns alltså inte. Du för inte ett resonemang överhuvudtaget.
Citera
2021-10-27, 10:51
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timeisbackwards
Det här med "kaninen" det talas om... Har de här killarna en mille som ligger och skramlar som de kan sprätta på att

• Visa att de är att räkna med
  • Straffa någon som inte betalat ett böt
  • Hämnas en uppfattad diss i en låt-text
...osv

Jag har ingen som helst koll på de här nätverken, men det klingar falskt att de inte skulle vara snåla nog med sina stålar för att spara dem till tillfällen när de själva faktiskt har något att tjäna alt. förlora?

Det låter skevt ja, förmodligen gissningar och viskningsleken. Någon skrev att VN var panka vid tiden för kidnappningen. Då har de nog inte en mille som ligger och skräpar nu. Särskilt inte med 26 pers inlåsta.
Är det dem gjorde de det själva.
Edit: panka enligt FUPen
Citera
2021-10-27, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakingteaattheBBC
Det låter skevt ja, förmodligen gissningar och viskningsleken. Någon skrev att VN var panka vid tiden för kidnappningen. Då har de nog inte en mille som ligger och skräpar nu. Särskilt inte med 26 pers inlåsta.
Är det dem gjorde de det själva.
Edit: panka enligt FUPen

Det framgår ju i förundersökningen att dom erbjuder 1 miljon för mordet på mayk.
Plus om du läser FUPen så ser du hur mycket pengar dom drog in…
Citera
2021-10-27, 11:01
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanesbrur
Det framgår ju i förundersökningen att dom erbjuder 1 miljon för mordet på mayk.
Plus om du läser FUPen så ser du hur mycket pengar dom drog in…

Ok, då kan jag ha fel. Gick efter vad någon skrev här.
Citera
2021-10-27, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
Aftonbladet: "Einár ska ha blivit förvånad när han fick veta vad som hade hänt. Han sa att han ville träffa rapparen i stan. Rapparen sa att han vet vem som sköt och att Einár också känner till personen, enligt uppgifterna."

Detta om skjutningen i Sätra. Tyder ju på att någon ville klippa Dumle/Adel och med tanke på att man sk ha sagt till Einar du känner till personen skulle jag tro det rör sig om Chow krog händelsen.

Einar kanske rent av sköts för man kunde, de andra två kanske kom undan så pass snabbt att man fokuserade på den man kunde komma åt ? Med tanke på att de börjar skjuta så pass tidigt att alla 3 hinner springa så det troligt att de andra två var snabbt tänkta och utom räckhåll.

Tror de sköt själva för att få förtroende inför den planerade skjutningen dagen efter.
De två är inblandade helt säkert
Citera
2021-10-27, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Var Nisse månne av en tattare? Efternamn och Enskededalen talar ju för det...
Han bodde väl aldrig i Dalen. Han bara hängde där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in