2021-11-11, 01:46
Medlem
darkSkyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richkid
Ingen?
De hittade väl mobilen, min chansning på vem det är så pekar det nog mot Lui*

Alltså att han fick se det live

Varför skulle samtalet ha skett via Nisses mobil? Jag tror inte att NG ringde upp från sin egna telefon..

Hur har Expressen & AB fått del av den informationen?
Menas väl på att någon sagt det.
Citera
2021-11-11, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Vad är då din poäng med att skriva en uppsats kring händelseförloppet? De är ju i relationen Nisse och Adel de skaver och aldrig riktigt sätter sig. Är det någon som bötar någon, så är de rimligtvis adels vän som bötar Nisse för sveda och verk mm. Han lär väl knappast böta sin vän Adel med.

Aaa exakt sveda o verk låter troligt
Citera
2021-11-11, 01:51
Medlem
darkSkyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye

Alltså, om polisen vet att ett FaceTime samtal skedde mellan dom på plats & denne med gängkopplingar så måste väl någon ha sagt nånting. Jag kan inte föreställa mig att NG själv ringer upp L genom sin egna telefon.

Och om det nu är så så är dom ju riktigt dumma för att vara kontraktmördare?
Citera
2021-11-11, 02:24
Medlem
Citat:
Varför skulle samtalet ha skett via Nisses mobil? Jag tror inte att NG ringde upp från sin egna telefon..

För att komplicera det hela är det ju två telefoner det rör sig om. En som polisen skall ha "hittat" och en som antagligen tillhör A eller D. Såvida inte telefonerna var krypterade, är det tämligen lätt för polisen att se vilka nummer som telefonerna haft kontakt med. De gör bara en kopia på telefonen och tar det därifrån. Att A eller D skulle ha suttit i "facetime" -samtal med beställaren är ju fullständigt hjärndött. Nog för att de inte tar plats i MENSA, men så j-vla dumma kan de f-n inte vara. Högst sannolikt pratade de med nån polare eller nåt.
Citera
2021-11-11, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Det är inte lagligt om en Polis delar med sig utav sekretessbelagd information till media. Jag är inte insatt i hur straffet skulle se ut, men absolut skulle det kunna leda till ett åtal om det fanns tillräckligt med bevisning.

Jo, det är faktiskt lagligt. Det är till och med grundlagsskyddat. Meddelarfrihet heter det och gäller även för poliser som vill lämna info till media. De får inte lämna ut handlingar men däremot ge muntliga uppgifter. Och deras chefer får inte ens eftersöka läckan.
Det finns undantag, men dessa är väl avgränsade:
*Om en domstol beslutat om yppandeförbud
*Om det råder kvalificerad sekretess (Psykiatrisk tvångsvård, LVU etc)
*Om det är misstänkt brott mot rikets säkerhet
*Om det är uppgifter som kommit fram genom hemligt tvångsmedel

Så de källor media hänvisar till är ofta just poliser som har förtroende för en viss reporter. Och när media rapporterar fel beror det inte sällan på att poliskällan var för perifer - dvs hade hört men egentligen inte hade koll. Felet är givetvis fortfarande den aktuella redaktionens ansvar som inte varit tillräckligt noggrann i sin källkritik.
Till saken hör att kvällstidningarna dessutom kan vara beredda att betala till en viss polis som ger tillräckligt intressant info.

Allt detta kan man med rätta ha synpunkter på, men det är vad som gäller i alla fall.
Citera
2021-11-11, 03:01
Medlem
Citat:

Ingen har sagt att nisses telefon användes?
Sa bara att polisen har hittat en telefon där
Citera
2021-11-11, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richkid
Ingen har sagt att nisses telefon användes?
Sa bara att polisen har hittat en telefon där

Rent teoretiskt skulle väl mördare & beställare kunnat ha använt burner-phones och filmat mordet. Men det låter ju som nån j-vla tv-deckare.

Edit: Menar då att mördarna bara kastat telefonen efter mordet.
Senast redigerad av GangstaVaxxer 2021-11-11 kl. 03:14. Anledning: tillägg
Citera
2021-11-11, 06:07
Medlem
Så försök få mig att förstå. Einar är alltså anledningen till bråket på N&C. Einars "gruppering" är också dom som är med Adel, alltså denna L*is. Så L*is skriver Einars namn i blodpöl efter att ha blivit knivhuggen av en svart hyena, som tillhör den andra gruppen. Ändå ska L*is skriva detta och sätta pris på Einars huvud.

Så Einar måste vara, milt sagt, väldigt väldigt klantig för att umgås med Adel, inte bara den kvällen han dog utan även före där det finns flera bilder på dom. Så Einar kunde inte alltså inte förstå hur nära Adel och denne L*is var och att Adel förmodligen skulle vara ett hot framöver? Så ni menar att Adel hade valt Einar i denna "konflikt" framför sin barndomsvän och egentligen sitt "skydd". Einar hade då alltså inte kunnat ana misstankar varför Adel sviker sin barndomsvän som han har med på musikvideos framför han?

Det hade varit rimligare om Einar hade umgåtts med den svarta sidan vid den här tiden av konflikten. Men Einar är med i L*is grupp, L*is blir knivhuggen av den andra gruppen och det är Einar L*is är ute efter? Alltså pusslet går verkligen inte ihop och det måste ni väl se?

Kom igen.........
Citera
2021-11-11, 06:38
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Fast går verkligen den knuten ihop runt kaninen?

Om någon av Josef, Kristian eller Nisse slagits med och hugger emot Adels vän. De grips och släpps sedan, men misstanken kring mordförsök kvarstår på alla 3.

Då kan väl inte HH/HSL/adels vän böta adel en kanin? För att de skyddar han/dem? Nånstans där fastnar snaran snett för mig, men du får gärna dra den så den går ihop.
Ett alternativt senarie är ju i så fall att Adel är där som representant och Dumle som nån typ av medlare? När Nisse avböjer i FaceTime samtalet så brakar skiten loss?
Oklart om adels huggne vän är med på FaceTime eller är en av två på plats.

ang de påstådda 3 kaninerna

Precis det känns som fantasier som fått ett eget liv... går inte ihop för fem öre... desinformation alt trolleri enl mig
Citera
2021-11-11, 06:41
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Låter helt retarded. Vad skulle de gjort om Adel & Dumle vägrade att både betala och goa? Skulle HH ha skjutit en av sina egna och en i DP?

Det är helt retarded går inte ihop för 5 öre
Citera
2021-11-11, 06:46
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Fjärde spåret mot Top Class Music:

Både jag och Illincognito har idag intresserat oss för den som påstod sig ha sett en mängd kommentarer på Youtube som skulle peka ut två från Skarpnäck.

Flera har gjort det tidigare också.

Har lagt några timmar idag på att granska detta och finner flera intressanta saker.

Den som publicerat detta inlägg på FB är användare Manny123.

Han skriver att TRE stycken pekar ut dessa påhittade gärningsmän i ett kommentarsfält på YouTube, men skickar aldrig länk eller namn på alla tre.

Men för att det ska verka trovärdigt så säger han att någon Zulunet har gjort det.

Problemet här är att Zulunet troligen sitter bredvid Manny123 och att han glömt att han har skrivit ut sitt förnamn i en kommentar på en egen video.

En ”Arko” frågar där: Vem är du?

ZN svarar: Julius.

ZN har även lagt upp en spellista med Drill-rap. Inte helt vanligt kanske.

Söker på Instagram efter Julius och hittar någonting bra där redan i toppen.

Nu kan det bli känsligt för killen är själv född 05, (om ni minns ”05:a” i kommentaren). Så nämner inget mer.

Hur som, jag hittar alltså en ung och musikproducent. Som arbetar med inga mindre än 🥁

Top Class Music

Och det första samarbetet var med:

Man… förlåt, Marti!

Åter dyker han upp denne Marti.

@m4rti.1 var han som är Dree Lows ”nya stjärna” och även från Märsta. Vän sedan länge med A.D.A.A.M och VC Barre.

(För nytillkomna läsare så) Videon som publicerades här: https://streamable.com/3c5kby

Användare med nick Odee är Dree Lows lillebror.

Vill ni ha mer kött på benen så går det bra att läsa mina andra inlägg.

Har även hittat fler kopplingar idag, ett till mot Husby bland annat. Sök på ex. #fuckeinar så står raketforskarna på rad.

Gå gärna in och läs lite vad Manny123 skriver så kan ni kanske gissa er till vart han kommer från, vem det kanske kan vara, och när han VET saker – då ska man nog tänka ett varv kring det.

Vilka skyddar han?
(Psst… Polisen)

Tror att det är rätt många här i tråden med anknytning tyvärr till antingen HH eller TCM. Men de är lätta att känna igen.

Bra grävt igen!
Citera
2021-11-11, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Låter helt retarded. Vad skulle de gjort om Adel & Dumle vägrade att både betala och goa? Skulle HH ha skjutit en av sina egna och en i DP?

Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
ang de påstådda 3 kaninerna

Precis det känns som fantasier som fått ett eget liv... går inte ihop för fem öre... desinformation alt trolleri enl mig

Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Det är helt retarded går inte ihop för 5 öre

Ja alltså, jag hävdar ju inte att det är sant. Ibland måste man måla en bild, enligt vad andra sagt för att se hur logiskt det är eller inte. Utifrån resultatet kan man ju resonera kring om det faktiskt kan ligga sanning i det. Vad mer kan man göra för tillfället liksom?

Det är ju så mycket som sagts, så att sålla lite då och då får man ju ändå göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in