2021-10-27, 01:56
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuktnice
Skyddstvång? Vad gaggar du om? Einar var inte en misshandlad kvinna med skyddad identitet, han var en högprofilerad måltavla för organiserad brottslighet och var kallad att vittna en vecka senare. Ja, jag tror att han hade haft rätt till skydd, vilket är samma sak jag skrivit hela tiden. Rätt till skydd. Tror du att Helle Klein hade rätt till skydd för att sdare näthatade henne men inte Einar menar du?

Du tror saker om rättigheter...

Jag tror att du blandar ihop rättigheter med privilegier. Det är lätt hänt om man är dum i huvudet. Samhället har begränsade resurser. Om någon som Klein får beskydd så har hon valt att samarbeta med polisen, hon får skydd då hon köper det som ligger runt omkring.

Det jag babblar om är för att man ska få livvaktsskydd av polisen så måste man acceptera inskränkningarna. Polisen hänger inte med då du röker cannabis tillsammans med gängkriminella i cykelrummet i Hammarby sjöstad. Polisen skulle ha kraftiga invändningar mot detta.

Det finns alltså inget skyddstvång att polisen ska skydda alla som med facit i hand skulle vara hjälpt av det. Man måste samarbeta med polisen. Är man allmänt dum i huvudet med medföljande diagnos och dessutom inte vill samarbeta så står man utan polisbeskydd. Detta är rimligt. Det är inte samhällets fel utan individens.

Man får alltså inte polisbeskydd veckan innan man ska handräckas till hovrätten för att man höll käften i tingsrätten och kommer göra detsamma i hovrätten.

Återigen 33000 anställda, varav 21000 riktiga poliser och en livvaktseskort kräver 4-6 heltidstjänster.

Jävla dåre.
Senast redigerad av Blundetto 2021-10-27 kl. 02:04.
Citera
2021-10-27, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Du tror saker om rättigheter...

Jag tror att du blandar ihop rättigheter med privilegier. Det är lätt hänt om man är dum i huvudet. Samhället har begränsade resurser. Om någon som Klein får beskydd så har hon valt att samarbeta med polisen, hon får skydd då hon köper det som ligger runt omkring.

Det jag babblar om är för att man ska få livvaktsskydd av polisen så måste man acceptera inskränkningarna. Polisen hänger inte med då du röker cannabis tillsammans med gängkriminella i cykelrummet i Hammarby sjöstad. Polisen skulle ha kraftiga invändningar mot detta.

Det finns alltså inget skyddstvång att polisen ska skydda alla som med facit i hand skulle vara hjälpt av det. Man måste samarbeta med polisen. Är man allmänt dum i huvudet med medföljande diagnos och dessutom inte vill samarbeta så står man utan polisbeskydd. Detta är rimligt. Det är inte samhällets fel utan individens.

Man får alltså inte polisbeskydd veckan innan man ska handräckas till hovrätten för att man höll käften i tingsrätten och kommer göra detsamma i hovrätten.

Återigen 33000 anställda, varav 21000 riktiga poliser och en livvaktseskort kräver 4-6 heltidstjänster.

Jävla dåre.

Alltså, hur orkar du attackera samma halmgubbe flera gånger? Är det jobbigt att erkänna att du saknar läsförståelse? Jag har aldrig skrivit något om ”skyddstvång”, det är ditt eget hjärnspöke. Jag motiverade varför jag anser att det är sannolikt att Einar haft rätt till skydd inför ett vittnessmål. Tyvärr saknar du den mentala kapaciteten att följa ett resonemang utan föredrar istället att hitta på vad andra argumenterar för då det blir lättare för dig då
Citera
2021-10-27, 02:35
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jk10solna
Luis silva e storebror till AIK spelaren Stefan Silva. Mkt känd som en ledare i rissnenätverket och sitter inne nu för att ha hotat att spränga einars tidigare bostad i sammanband med kidnappningen

Hur o varför blev ens Rissne inblandade?
Citera
2021-10-27, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Du har ju noll koll. Skulle du vara påläst så skulle du veta att hans mamma var väldigt fåordig med Polisen rörande kidnappningen.

Hon är inte dum och är välmedveten vilken bakgrund gärningsmännen i Vårby nätverket har.
LOL. NÄE MEN du är jue inte ens ett dugg insatt. Du verkar inte läst ett jack shit. Hans mamma bokstavligen kvittrade som en fågel att nisse har sagt att han var med den & den och det var si och så. Angivit platser människor namn. Så.. nej, fåordig var hon förfan inte. Ta tillbaka ditt skitsnack.
Citera
2021-10-27, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loles
Om du nu "hört" att han sagt förlåt innan han avrättades. Då är det mördaren som spridit den infon. Hur fan ska nån kunna veta detta isf?

Kolla dina led isf. Så är ju mördaren hittad.
Varför citerade du "hört" 😂 tror du nu att jag är mördaren?🤦🏽‍♀️

Det må så vara, att det är mördaren som har spridit det. Och hur många led tror du inte det gått innan det nådde mig. Jag verkar ialf. Inte vara den första som fått höra det.

Och nej, jag gör inte polisens skitjobb.
Citera
2021-10-27, 02:55
Medlem
Döda en 19åring....vad är det för status på o döda en 19 åring på kåken o kriminella krestar. Känns ju som det borde va likvärt med kvinno-våldtäktare och kvinnomördare. Inga kvinnor o barn nu sägs de i encro. Gjorde de ett undantag. Eller hitta de en gm som var yngre o minsan tyckte han skulle bli cool ändå
Citera
2021-10-27, 04:38
Medlem
Harry_s avatar
va han ensam barn?
vem kommer att hämnas, tror knappast hans polare?
Citera
2021-10-27, 04:38
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goist1966
Vårby hade fler och bättre anledningar att klippa honom, Einar skulle aldrig sagt något i rätten ändå. Det var försvaret i Vårbyrättegången som ville att Einar skulle vittna och därmed blev han tvingad till Sverige och domstolen, bara det säger allt man behöver veta men vissa har inte fattat det än. De hade nästan aldrig fått tag på honom utomlands.
Du är nog inne på någonting här, ja.

Med stundande mål i hovrätten är det förstås också en viktig markering att påvisa att nätverket har makt att genom olika metoder utöva påtryckningar mot vittnen även när de är försvagade.
Citera
2021-10-27, 04:39
Medlem
Psychadelic1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
va han ensam barn?
vem kommer att hämnas, tror knappast hans polare?

Han har en lillebror hörde jag i Havals tal i rättegången mot Vårbynätverket
Citera
2021-10-27, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P11235
Döda en 19åring....vad är det för status på o döda en 19 åring på kåken o kriminella krestar. Känns ju som det borde va likvärt med kvinno-våldtäktare och kvinnomördare. Inga kvinnor o barn nu sägs de i encro. Gjorde de ett undantag. Eller hitta de en gm som var yngre o minsan tyckte han skulle bli cool ändå

Ganska hemskt men 19 är väl ändå inget barn? mördarna kan lika gärna vara 15 själva.
Citera
2021-10-27, 05:01
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaxxBlaster
Utklipp från en artikel som är uppdaterad för 30 .in sedan.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nW0Ad5/einars-hemliga-adress-rojdes-efter-knarkbeslag

Detta innebär att gärningsmännen eller beställaren bakom mordet kan ha fått reda på hans address utan någon insider info. De kan ha lurat i bil en bit utanför i några dagar exempelvis
Vet någon vilken rättegång detta handlade om?

Det borde gå att ta reda på vem som bär ansvaret för den läckta adressen.
Citera
2021-10-27, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Han var en clown som levde som en clown och dog som en clown. Saknad och sörjd av ingen.

Nu är det upp till blattarna att börja skjuta varandra så vi blir av med dom.

Kanske det, men om du dog hade nog ingen lyft på ögonbrynen. Det hade iaf garanterat inte resulterat i 490 sidor på Flashback...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in