2021-10-27, 09:22
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polisen1996
Han bestämt möte med Dumlee & Adel. De hade gått ner i cykelhuset, för att göra affärer.
Dom är där nere i 15-20 minuter. Samtidigt vet GM att Einar befinner sig i cykelhuset & väntar på att Einar ska komma upp.

Någon har tydligt goat Einar här, hur kunde GM veta att E var inne i ett cykelgarage kl 22:30 på en torsdagkväll?
Einar gick upp för trappan och ser GM, han springer iväg och försöker komma in i grannens port, då kommer han på att taggen bara fungerar in i hans egen port. Efter detta tar det slut.. sorgligt
Är det fastslaget att huset/rummet/utrymmet/cykelstället/garaget ligger en trappa ner?

Karta eller något någon?
Senast redigerad av Marmoth 2021-10-27 kl. 09:31.
Citera
2021-10-27, 09:32
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Tack för upplysningen.

bara det att många här varken följer dessa på sociala medier eller kanske tom inte har sociala medier. Kanske du kan citera honom eller kopiera inlägget eller hur han nu uttalat sig?

Han har skrivit ”Det gör så ont, har inga ord. NS1” och sedan ett brustet hjärta.
Citera
2021-10-27, 09:42
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Hon anmälde rånet. Fine. Moderinstinkt. Men kom inte och säg att hon var fåordig 😂

Men hon visste ju inte mycket mer än det hon såg när sonen kom hem. Han sa ju inget heller utan hon drog egna slutsatser
Citera
2021-10-27, 09:44
Medlem
Hur vet man att dom inte skuggat Dumle eller Adel för att komma till Einar? Alla utgår från att de goat honom, men kan likväl vara så att de helt enkelt följt dem som sannolikt inte är lika försiktiga med var de visar sig.
Citera
2021-10-27, 09:45
Medlem
mjohan84s avatar
Säg att Vårby gjorde detta för att visa hur det går när man ”vittnar” mot dom eller skiter i att betala... då är det ju en signal till alla andra att dom inte är att leka med

Men ! Borde de inte visa detta tydligare ? Att Vårby ligger bakom det? De borde framföra detta på något vis om det nu är dom, på ungefär samma sätt som man la ut bilder när han blev kidnappad

Jag tror mer och mer att detta är personligt på ett annat plan.

Någon känner sig förolämpad / blåst eller liknande och ville bara plocka killen för sin ”egna självkänslas skull”
Citera
2021-10-27, 09:47
Medlem
EnLitenkilles avatar
Synd att man inte fick höra en riktig gansta rap med Einar featuring MC Guidetti

Hade blivit en riktigt bra låt med äkta blattesvenska!
Citera
2021-10-27, 09:50
Medlem
Entjockbanans avatar
Varför finns det två trådar om Einars död?
Hur uttalade han sitt namn, hör olika uttal i nyhetsmedia. Vissa uttalar a'et som man uttala "far" vissa som "darr".
Senast redigerad av Entjockbanan 2021-10-27 kl. 09:52.
Citera
2021-10-27, 09:51
Medlem
mjohan84s avatar
Han har alltså de här rapparna på sin ”hemliga adress ”

Hur många fler rappare och gängkriminella har varit där ? Alltså folk han har litat på?

Kanske har man ”campat” utanför hans hem fler kvällar och rekat hans vanor.

Vad gjorde han i Märsta ? Köpte droger ? Eller kom kranen hem till honom ? Kanske var det den personen som tipsade ?
Citera
2021-10-27, 09:52
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCryptKeeper
Hörde en annan person säga exakt samma sak. Han ser kanske lite isländsk ut med sina runda drag i ansiktet?

Einar är väl isländskt ?
Citera
2021-10-27, 09:53
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrallknowing
Vad jag läst betalade han Bandidos för beskydd under en period men verkar inte varit sista tiden i hans liv.

Ingen kommer hämnas honom.
Hämnd kan komma om t ex dödspatrullen ansåg att han var en av deras ? Kanske inte för att de bryr sig om honom men för att de anser att några har ”trampat dom på tårna”

Sköt man dessutom mot dumlee så har man ju faktiskt skjutit mot ”en av deras ”
Citera
2021-10-27, 09:54
Medlem
trillians avatar
Här är min slutsats efter att läst (nästan) hela den här tråden, tuggat mig igenom hela rättegången mot Vårby i våras och rent allmänt försökt läsa in mig på Einars uppväxt.

Känslan blir allt tydligare att ingen kommer hämnas Einar. En bild klarnar om en ganska tragisk kille som inte ville annat än att "passa in". Han sökte sig till gangsterkulturen eftersom att det förväntades av honom för att "få tillåtelse" att producera den musiken. Det verkar råda en väldigt strikt konsensus i gangster-rap-kulturen att man skall begå alla de brott man sjunger om.
På sätt och vis kan jag relatera till det kulturella fenomenet att vara "äkta": ponera en trance-DJ på en rave-fest som inte själv testat E eller amfetamin.
Ponera en kvinnlig popstjärna som inte tar lite "sexiga bilder" för sin insta.
Ponera en manlig punkartist som inte är lite sådär "tuff" och säger massa rättshaveristiska "skiter-i-systemet"-kommentarer.

Man måste såklart inte göra dessa saker men det är lätt att trilla dit. Normen är att man gör som alla andra.

Einar verkar varit kriminellt belastad sedan tidiga tonåren men mer på ett normalt plan. Klassiska brott som att sno nån moppe, testa lite droger osv. Tydliga tecken på ADHD och frånvarande goda förebilder. Säkerligen har det förekommit alkohol i hemmet så att han har kunnat vara ute och drälla sent om nätterna. Väldigt traditionell kriminell (Kalle-Kofot, Bildsköne-Bentsson osv.). Einar hade dock begåvats med en musikalitet (takt- och ton-känsla) som han underhållit länge.

Han visste nog inte fullt ut vad han gav sig in i när han sökte kontakt med de olika gängen. Vårbynätverket störde sig på honom och försökte mjölka honom på pengar men hans mamma tillät inte honom att ge pengarna (eftersom att han var under 18 vid tillfället och inte hade kontroll över pengarna).

De sista 12-24 månaderna så har det dock börjat gå upp för Einar vilken soppa han har dragits in i, men då är det alldeles för sent att backa. Han har sannolikt varit rädd för sitt liv och levt med en fruktansvärd dödsångest. Det berättar hans mamma under rättegången i våras hur han försökt få henne att förstå att de måste flytta osv.

Jag måste erkänna att i takt med att dagar går med ytterligare uteblivna bevis så tappar jag intresset för fallet. För mig just nu så är det Flashbackigt uppklarat (för att parafrasera den ganska töntiga termen polisiärt uppklarat).
Det följer helt enkelt Ockhams rakkniv och är så enkelt som att det är Haval (och resten från Vårbynätverket) som avslutar Einar här. Yasin har nog försökt hålla lite avstånd men är såklart involverad han också.

Och till er som säger att Vårby sitter inne med fulla restriktioner: jag vill mena att det numera finns ganska många kanaler att nå ut. De har ganska många sätt att få ut meddelanden via korrupta advokater, läkare och allsköns personal som kriminella stöter på. Många av dem har till och med mobiltelefoner på anstalterna. De använde tidigare Encro, och hade faktiskt ganska avancerade system. Självklart kan de få ut ett enda budskap: En kanin till den som japp Einar.
Citera
2021-10-27, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Här är min slutsats efter att läst (nästan) hela den här tråden, tuggat mig igenom hela rättegången mot Vårby i våras och rent allmänt försökt läsa in mig på Einars uppväxt.

Känslan blir allt tydligare att ingen kommer hämnas Einar. En bild klarnar om en ganska tragisk kille som inte ville annat än att "passa in". Han sökte sig till gangsterkulturen eftersom att det förväntades av honom för att "få tillåtelse" att producera den musiken. Det verkar råda en väldigt strikt konsensus i gangster-rap-kulturen att man skall begå alla de brott man sjunger om.
På sätt och vis kan jag relatera till det kulturella fenomenet att vara "äkta": ponera en trance-DJ på en rave-fest som inte själv testat E eller amfetamin.
Ponera en kvinnlig popstjärna som inte tar lite "sexiga bilder" för sin insta.
Ponera en manlig punkartist som inte är lite sådär "tuff" och säger massa rättshaveristiska "skiter-i-systemet"-kommentarer.

Man måste såklart inte göra dessa saker men det är lätt att trilla dit. Normen är att man gör som alla andra.

Einar verkar varit kriminellt belastad sedan tidiga tonåren men mer på ett normalt plan. Klassiska brott som att sno nån moppe, testa lite droger osv. Tydliga tecken på ADHD och frånvarande goda förebilder. Säkerligen har det förekommit alkohol i hemmet så att han har kunnat vara ute och drälla sent om nätterna. Väldigt traditionell kriminell (Kalle-Kofot, Bildsköne-Bentsson osv.). Einar hade dock begåvats med en musikalitet (takt- och ton-känsla) som han underhållit länge.

Han visste nog inte fullt ut vad han gav sig in i när han sökte kontakt med de olika gängen. Vårbynätverket störde sig på honom och försökte mjölka honom på pengar men hans mamma tillät inte honom att ge pengarna (eftersom att han var under 18 vid tillfället och inte hade kontroll över pengarna).

De sista 12-24 månaderna så har det dock börjat gå upp för Einar vilken soppa han har dragits in i, men då är det alldeles för sent att backa. Han har sannolikt varit rädd för sitt liv och levt med en fruktansvärd dödsångest. Det berättar hans mamma under rättegången i våras hur han försökt få henne att förstå att de måste flytta osv.

Jag måste erkänna att i takt med att dagar går med ytterligare uteblivna bevis så tappar jag intresset för fallet. För mig just nu så är det Flashbackigt uppklarat (för att parafrasera den ganska töntiga termen polisiärt uppklarat).
Det följer helt enkelt Ockhams rakkniv och är så enkelt som att det är Haval (och resten från Vårbynätverket) som avslutar Einar här. Yasin har nog försökt hålla lite avstånd men är såklart involverad han också.

Och till er som säger att Vårby sitter inne med fulla restriktioner: jag vill mena att det numera finns ganska många kanaler att nå ut. De har ganska många sätt att få ut meddelanden via korrupta advokater, läkare och allsköns personal som kriminella stöter på. Många av dem har till och med mobiltelefoner på anstalterna. De använde tidigare Encro, och hade faktiskt ganska avancerade system. Självklart kan de få ut ett enda budskap: En kanin till den som japp Einar.

Skriver under på allt du skriver!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in