2021-10-26, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
Jag har trott barre hela tiden

För mig låter inte det speciellt troligt faktiskt. Vad skulle han tjäna på det? De har ju spelat in låtar tillsammans & hade säkert en del inplanerat. Verkade vara goda vänner dessutom.
Citera
2021-10-26, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Det var någon som citerade mig som påstod sig ha bevis för att Leis eller vad han heter blev knivad internt bland HH, men det verkar raderats?

Hur som helst nu när det framkommit att Adel och Dumle blev beskjutna dagen innan i studion i Sätra ( ”https://www.expressen.se/nyheter/rapparna-blevbeskjutna-sen-mordades-einar/ ) så är det ju ännu troligare att Vårby/Haval pressat dom att sälja Einár, vem vet dom kanske bara kom undan med ren tur, då lyssnar beryktade ormar på nästa hot…

Detta gör det ännu mer märkligt att E inte hade väst och vapen på sig / att de inte sköt tillbaks etc etc
Citera
2021-10-26, 08:55
Medlem
pukkas avatar
"Dagarna innan mordet umgicks Einár och de aktuella rapparna ihop. Det stöds av bilder som postats i sociala medier.

Kvällen innan dödsskjutningen var delar av sällskapet i en studio i ett industriområde i Sätra. Vid 22-tiden blev de beskjutna, erfar Expressen."
Citera
2021-10-26, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
Vet att de var med honom under tiden var var i landet senaste tiden. Men Dumle har väl inte släppt musik ? Bara för de var med varandra samma dag behöver inte innebära han var där vid skjutningen.

Svårt se Dumle anges som rappare som släppt låt. Media kallade dessutom Dumle för en vän angående krog händelsen

Dumle har släppt en låt på spotify
Finns ingen annan rappare som är med dp
Citera
2021-10-26, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anoxanox
Kan fylla på lite :

Ein** har inget med mordet på havals lillebror att göra, 24k ligger bakom det mordet. Ein**s inblandning har tillkommit endast pga små fans som omedvetet triggade igång tjafs.
Skulle E vara inblandad så skulle Havals sida fira det nu med raketer eller lägga upp bilder på Da** och skriva något i stil med " Nu kan du vila i frid". 24k ligger bakom mordet på Da**.

Dumle är en horunge, hans rappkarriär är ett påhitt för att komma närmare Einar, via adel.
Dumle goade Rozh på order av "Luis" ifrån Rissne, Luis Silvia ? Han som har en bror som är fotbollskille.
Luis är bra med Dalen folket b.la Modo därav kan Luis va länken mellan goaren (dumle) till beställaren.
Någon skrev att Rissne och vårby är nära, där har ni svaret på Rissnes goarens inblandning.

Adel är en hal jävel, dessutom kurd som är kända för att sälja ut folk. Han visste om planeringen av mordet på Merhawi 2017 och hans visste att ännu en äcklig kurd (Lanko) skulle ta livet av Merhawi även där hade han en inblandning. Innan mordet lekte adel vän med Merhawi, minns ni ?
Det framkommer i fupen med E's kidnapping att Adel skiter i E, då han tydligt säger till vårby att han inte har något med E att göra och vårby får göra precis som de vill med E. Senare skriver adel till vårby "Haha bror man kan få se bilderna eller" då syftas det på bilderna på E som kidnapparna har tagit.
Adel är långt ifrån vän till E.

Finns ingen anledning att tro annat än att Dumle, som redan goat ut minst en som vi med säkerhet vet om inte skulle ha goat ut E. 1-2 veckor de börja umgås dör E, precis som fallet med Rozh.
Minns ni, likadant gjort horungen då han lade upp bilder på sig själv och Rozh på insta och "lekte" vän med Rozh. Han skrev till Rozh, att han gillade Rozh's musik och de borde börja hänga. Han "pushade" rozh till att göra musik, vilket egentligen var en fasad för att skapa förtroende hos Rozh.
Minns att Rozh anhörig, sa i förhör att Rozh inte litade på Dumle så mycket då folk som umgås med honom dör. (inte ordagrant)

Hur som helst, lägg 1+1 horungen lekte vän med E och drog igång "rappkarriär" grejen för att komma närmare E och till slut goade honom. Men nu är han såpass rutinerad goare, hoppas polis lyckas ta honom på sängen.

PS Dumle, nästa uppdrag du får kommer folk dyka upp för att poppa dig istället

Detta som duanoxanox skriver reagerade jag också på i Vårby-FUP:en:
"Det framkommer i fupen med E's kidnapping att Adel skiter i E, då han tydligt säger till vårby att han inte har något med E att göra och vårby får göra precis som de vill med E. Senare skriver adel till vårby "Haha bror man kan få se bilderna eller" då syftas det på bilderna på E som kidnapparna har tagit"
Hade glömt/förträngt att han frågat efter bilderna t o m. Vilken falskhet! Med sådana "vänner" behöver man inga fiender.

Minns också från meddelanden mellan Nisses föräldrar att mamman säger om någon (vars namn jag inte kände igen) ungefär att "jag litar inte på XX. Nisse tror de är vänner - han förstår inte att folk är ute efter hans pengar" (fritt ur minnet).

Detta verkar vara lite av ett tema att Nisse trodde för bra om folk. Mamma Lena med livserfarenhet har nog bättre radar för falska opportunister.
Senast redigerad av TigerKid2 2021-10-26 kl. 09:11.
Citera
2021-10-26, 09:25
Medlem
TheCryptKeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Detta som duanoxanox skriver reagerade jag också på i Vårby-FUP:en:
"Det framkommer i fupen med E's kidnapping att Adel skiter i E, då han tydligt säger till vårby att han inte har något med E att göra och vårby får göra precis som de vill med E. Senare skriver adel till vårby "Haha bror man kan få se bilderna eller" då syftas det på bilderna på E som kidnapparna har tagit"
Hade glömt/förträngt att han frågat efter bilderna t o m. Vilken falskhet! Med sådana "vänner" behöver man inga fiender.

Minns också från meddelanden mellan Nisses föräldrar att mamman säger om någon (vars namn jag inte kände igen) ungefär att "jag litar inte på XX. Nisse tror de är vänner - han förstår inte att folk är ute efter hans pengar" (fritt ur minnet).

Detta verkar vara lite av ett tema att Nisse trodde för bra om folk. Mamma Lena med livserfarenhet har nog bättre radar för falska opportunister.
Jag är av samma uppfattning att adel inte är att lita på i detta. Oavsett hur fint han skriver om nisse på Instagram.

Dom misstänkta är hitills:

Adel
Dumle
Vc barre
Adaam
Euro
Haval
Yasin
Vårbynätverket
Citera
2021-10-26, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCryptKeeper
Jag är av samma uppfattning att adel inte är att lita på i detta. Oavsett hur fint han skriver om nisse på Instagram.

Adel
Dumle
Vc barre
Adaam
Euro
Haval
Yasin
Vårbynätverket

Jag svär både ni som tror euro Yasin VC och Adaam är riktigt slut
Citera
2021-10-26, 09:40
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCryptKeeper

Adel
Dumle
Vc barre
Adaam
Euro
Haval
Yasin
Vårbynätverket
Sitter inte Yasin på kåken? Hur kan han ha avfyrat skotten då?
Citera
2021-10-26, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anoxanox
Kan fylla på lite :

Ein** har inget med mordet på havals lillebror att göra, 24k ligger bakom det mordet. Ein**s inblandning har tillkommit endast pga små fans som omedvetet triggade igång tjafs.
Skulle E vara inblandad så skulle Havals sida fira det nu med raketer eller lägga upp bilder på Da** och skriva något i stil med " Nu kan du vila i frid". 24k ligger bakom mordet på Da**.

Dumle är en horunge, hans rappkarriär är ett påhitt för att komma närmare Einar, via adel.
Dumle goade Rozh på order av "Luis" ifrån Rissne, Luis Silvia ? Han som har en bror som är fotbollskille.
Luis är bra med Dalen folket b.la Modo därav kan Luis va länken mellan goaren (dumle) till beställaren.
Någon skrev att Rissne och vårby är nära, där har ni svaret på Rissnes goarens inblandning.

Adel är en hal jävel, dessutom kurd som är kända för att sälja ut folk. Han visste om planeringen av mordet på Merhawi 2017 och hans visste att ännu en äcklig kurd (Lanko) skulle ta livet av Merhawi även där hade han en inblandning. Innan mordet lekte adel vän med Merhawi, minns ni ?
Det framkommer i fupen med E's kidnapping att Adel skiter i E, då han tydligt säger till vårby att han inte har något med E att göra och vårby får göra precis som de vill med E. Senare skriver adel till vårby "Haha bror man kan få se bilderna eller" då syftas det på bilderna på E som kidnapparna har tagit.
Adel är långt ifrån vän till E.

Finns ingen anledning att tro annat än att Dumle, som redan goat ut minst en som vi med säkerhet vet om inte skulle ha goat ut E. 1-2 veckor de börja umgås dör E, precis som fallet med Rozh.
Minns ni, likadant gjort horungen då han lade upp bilder på sig själv och Rozh på insta och "lekte" vän med Rozh. Han skrev till Rozh, att han gillade Rozh's musik och de borde börja hänga. Han "pushade" rozh till att göra musik, vilket egentligen var en fasad för att skapa förtroende hos Rozh.
Minns att Rozh anhörig, sa i förhör att Rozh inte litade på Dumle så mycket då folk som umgås med honom dör. (inte ordagrant)

Hur som helst, lägg 1+1 horungen lekte vän med E och drog igång "rappkarriär" grejen för att komma närmare E och till slut goade honom. Men nu är han såpass rutinerad goare, hoppas polis lyckas ta honom på sängen.

PS Dumle, nästa uppdrag du får kommer folk dyka upp för att poppa dig istället

24k har inget med mordet på dara att göra
Citera
2021-10-26, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Sitter inte Yasin på kåken? Hur kan han ha avfyrat skotten då?
Yasin sitter detta mord har inget med han att göra
Citera
2021-10-26, 09:43
Medlem
Stones avatar
Jag börjar tro att svensk polis är inkompetenta och kan inte lösa dessa brott. Jag tror inte polisen förstår denna brottslighet. Jag kan inte tänka mig att de INTE kartläggt alla inom dessa kriminella nätverk eller är polisen förbjudna att göra listor? (ni kommer ihåg listan på romer i Skåne för ett par år sedan).

Intervjuv med, en närmare uppgiven, Thornberg i P1-morgon https://sverigesradio.se/artikel/rikspolischef-anders-thornberg-om-gangkriminaliteten säger en hel del hur långt efter polisen ligger samt hur fjärmade politikerna är från dessa problem med kriminella invandrare (som numera är födda i Sverige).
Citera
2021-10-26, 09:43
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777
Dumle har släppt en låt på spotify
Finns ingen annan rappare som är med dp

Dumlee ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera