2021-10-27, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WWH
Du har ingen aning om hur deras spel har varit i närtid, detta kanske inte är första gången någon av dem viftar med bössan. Att L till slut sköt kan hänga ihop med att han provocerade fram det med leenden och filmning, hon i bara trosor. EmmeLee orsaken är viktig att få grepp om, men den förtar inte handlingen, så sluta GAPA ut all din skit i detta forum. Dela gärna med dig av konstruktiv analys med din lokala och personliga vetskap kring deras förhållande.

Om TR dömer till livstid kommer HD att omvandla det till tidsbegränsat sannolikt 14 år, efter en djupare analys av relationen och sjukdomsbild.

Jag har redan tidigt skrivit ut det jag vet. Orkar inte upprepa mig igen. Blev bara påhoppad av alla Lydia riddare.
Men att E var trött på hennes skit nu och hon skulle ut ur hans liv var ingen hemlighet. Hon ingick inte i planen flytta. Hela tiden sagt att hon är ett psykfall vilket vi nu har svart på vitt.
E satt helt uppgivet och lugnt och bad henne lämna. Inte triggat nånstans.
Men en med alla hennes diagnoser klarar inte att bli lämnad.
2021-10-27, 09:51
Medlem
Sen kan vi ju ta LasseLiten som ex, läs hans inlägg igen.
Där har ni en liten stackare som blivit totalt förd bakom ljuset av Lydia.
Allt hon sagt till honom har varit ren lögn. Och han krigade sig blå här för att försvara henne.

Har man 4 barn så måste man väl ändå tänka på dem i 1a hand. Det har inte L gjort på flera år. Hon är smuts i mina ögon, komplett idiot.
Som nu förstört livet inte bara för E barn och familj och vänner. Utan även för sina egna.
Finns ingen ursäkt eller förmildrande omständighet.
Hon ska ha livstid och aldrig mer sätta sin fot i nån annan mans hus.
2021-10-27, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Visst har hon i perioder självmedicinerat med alkohol ofta när Imovane inte fungerat adekvat pga tolerans. Hon har på eget initiativ genomgått behandling mot alkoholmissbruk.

Hon uppger att hon druckit 1.5 fl vin 5 av 7 dgr/vecka senaste veckorna då E föredrar vin jfr att hon tar medicin.

L har behandlats för sina diagnoser under lång period av år och hennes självinsikt/erfarenhet av mediciner som fungerar verkar högst adekvata. Att hänga med/förutse de häftiga/tvära kasten som sker är inte alltid lätt. Enligt Kimmo sker det oftast höst och vår. Men barnen har alltid hållits utanför.

Så du känner henne väl och har hängt med henne större delen av hennes liv?
Känner du någon alkis som är ärlig vad gäller dens alkoholkonsumtion?
Blir så trött på hur du uttrycker dig. Tror du ens på det själv, att barnen hållits utanför?
Då är du en ny sorts naiv. Jag kan berätta så pass mycket om mig själv att jag har levt under ungefär samma förhållanden som hennes barn. Det slutade med att min syster också fick diagnosen EIPS och jag och mina andra syskon är mer eller mindre fucked up hela bunten.
Det är uppenbart att hennes liv började spåra redan runt fjorton. Självklart är det ett helvete att leva med personlighetsstörningar men jag lovar dig att det är ett minst lika stort helvete att leva tillsammans med någon som har en personlighetsstörning. Vården fixar inte att hjälpa någon med EIPS för det är så jävla svårt att göra det. Det finns inga mediciner som hjälper (snarare stjälper de och leder ofta till missbruk). Även om man får patienten att acceptera diagnosen så är det en kamp att få dem att gå i terapi. Jag har gång på gång hoppats på en förändring hos både min syster och min morsa (odiagnostiserad) men det har alltid slutat i bittra tårar. Ända sättet att slippa stressen och ångesten och börja läka har varit att klippa kontakten helt med dem. Något som jag sörjer men aldrig ångrat en sekund.
2021-10-27, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Så du känner henne väl och har hängt med henne större delen av hennes liv?
Känner du någon alkis som är ärlig vad gäller dens alkoholkonsumtion?
Blir så trött på hur du uttrycker dig. Tror du ens på det själv, att barnen hållits utanför?
Då är du en ny sorts naiv. Jag kan berätta så pass mycket om mig själv att jag har levt under ungefär samma förhållanden som hennes barn. Det slutade med att min syster också fick diagnosen EIPS och jag och mina andra syskon är mer eller mindre fucked up hela bunten.
Det är uppenbart att hennes liv började spåra redan runt fjorton. Självklart är det ett helvete att leva med personlighetsstörningar men jag lovar dig att det är ett minst lika stort helvete att leva tillsammans med någon som har en personlighetsstörning. Vården fixar inte att hjälpa någon med EIPS för det är så jävla svårt att göra det. Det finns inga mediciner som hjälper (snarare stjälper de och leder ofta till missbruk). Även om man får patienten att acceptera diagnosen så är det en kamp att få dem att gå i terapi. Jag har gång på gång hoppats på en förändring hos både min syster och min morsa (odiagnostiserad) men det har alltid slutat i bittra tårar. Ända sättet att slippa stressen och ångesten och börja läka har varit att klippa kontakten helt med dem. Något som jag sörjer men aldrig ångrat en sekund.
Bra skrivet av nån som har egna erfarenheter...
2021-10-27, 10:24
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Sen kan vi ju ta LasseLiten som ex, läs hans inlägg igen.
Där har ni en liten stackare som blivit totalt förd bakom ljuset av Lydia.
Allt hon sagt till honom har varit ren lögn. Och han krigade sig blå här för att försvara henne.

Har man 4 barn så måste man väl ändå tänka på dem i 1a hand. Det har inte L gjort på flera år. Hon är smuts i mina ögon, komplett idiot.
Som nu förstört livet inte bara för E barn och familj och vänner. Utan även för sina egna.
Finns ingen ursäkt eller förmildrande omständighet.
Hon ska ha livstid och aldrig mer sätta sin fot i nån annan mans hus.
Vi har hört det där nu hela tiden från dig, ingen kan ha missat vad du tycker om henne, trots att du inte känner henne 🙈 Men eftersom du känner E så väl som fd elev (?) menar du alltså på fullt allvar att han inte hade några tillkortakommanden, trots att han inte fick ha sina barn över nätter och helger, trots bevisligen stort alkoholmissbruk? Och kom nu inte dragande med all skit om L igen, vi VET vad du tycker där, behöver inte upprepa det oavbrutet, du tillför INGET i denna tråd med det! Känner du E så väl så borde du kunna se hans fel och brister också, även om han givetvis INTE förtjänade att bli skjuten!
2021-10-27, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Vi har hört det där nu hela tiden från dig, ingen kan ha missat vad du tycker om henne, trots att du inte känner henne 🙈 Men eftersom du känner E så väl som fd elev (?) menar du alltså på fullt allvar att han inte hade några tillkortakommanden, trots att han inte fick ha sina barn över nätter och helger, trots bevisligen stort alkoholmissbruk? Och kom nu inte dragande med all skit om L igen, vi VET vad du tycker där, behöver inte upprepa det oavbrutet, du tillför INGET i denna tråd med det! Känner du E så väl så borde du kunna se hans fel och brister också, även om han givetvis INTE förtjänade att bli skjuten!

Men herregud - innan E träffade L hade han faktiskt sitt missbruk under kontroll. Och hade sina barn regelbundet. Hon sabbade allt och drog ner honom i skiten.
Pga henne hade han heller inte sina barn. Då hans missbruk spårade ut på slutet - pga av henne.

Spelar ingen roll eg vad han hade för brister eller inte. Hans liv är slut. Hans barn har förlorat sin pappa. Hans familj en son och bror.

Ingen har rätt att göra det hon gjorde. Synd att hon inte fick lite självinsikt och sköt sig själv innan polisen kom.
Helt orelevant att försöka dra upp mindre bra saker om en människa som iskallt blivit avrättad.
Av respekt för honom och hans familj.
2021-10-27, 12:35
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Men herregud - innan E träffade L hade han faktiskt sitt missbruk under kontroll. Och hade sina barn regelbundet. Hon sabbade allt och drog ner honom i skiten.
Pga henne hade han heller inte sina barn. Då hans missbruk spårade ut på slutet - pga av henne.

Spelar ingen roll eg vad han hade för brister eller inte. Hans liv är slut. Hans barn har förlorat sin pappa. Hans familj en son och bror.

Ingen har rätt att göra det hon gjorde. Synd att hon inte fick lite självinsikt och sköt sig själv innan polisen kom.
Helt orelevant att försöka dra upp mindre bra saker om en människa som iskallt blivit avrättad.
Du kan inte låta bli att spy galla över henne! Jo, det är relevant med hur E var, lika relevant som hur många män L bedragit genom åren, vad hon tog för droger som ung, hennes skolgång, hennes psykiska mående sedan jesus gick i kortbyxor m.m. Det finns fortfarande folk här som undrar över vad som gick snett mellan dom och som ledde till detta.
2021-10-27, 13:14
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Det finns inget som heter "missbruk under kontroll"!

Fast det är ju bevisat genom fuppen att det snarare var tvärtom. E hade ju tagit Ls sömnpiller ifrån henne, så att hon "tvingades" att dricka alkohol istället. Om vi nu ska vara sådana.

E hade ju ett missbruk lååååååångt innan han träffade L.

E hade ett eget ansvar att inte supa, det går inte att skylla på någon annan!

Och om man nu ska tro på vissa inlägg i denna tråd så hade E (i allafall haft) lite märklig(a?) relationer med sina gymnasieelever.

Var det när han var singel, eller i något av sina förhållanden med mammorna till hans barn?
2021-10-27, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kanske, eller så ligger det något i vad nedanstående skribent skriver

"Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja, efter ha läst FUPen verkar det ju vara lite av en Darwin award detta. Alkad småstads casanova som får problem med umgängesrätten eftersom han har svårt med att hålla sig borta från sponken. Alkad småstads casanova hittar hemlös bipolär yngre kvinna som ska funka som au-pair som kan hämta på fritids om föräldern skulle råka hamna på krogen. Och även fungera som partner, skitsamma att kvinnan är bipolär, hon får skippa medicinerna som ska hålla kvinnan i sund dygnsrytm för att undvika mani och därefter psykos. Viktigast är väl att herrn kan få sig ett nyp om han vill när han kommer hem från krogern, och då funkar det liksom inget vidare om au-pairen partnern tagit någon medicin som gör henne dåsig för att hon ska få sova på natten, det blir ju inget bra knulla med det... 👀"

Det vet ingen. Men någon anledning torde han haft med att erbjuda henne bostad.

Men va fan.. Hon har inte bipolär sjukdom, inga psykoser eller något som är i närheten av bipolär sjukdom.
Skribenten får nog läsa på mer om just den diagnosen.
2021-10-27, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Så ser det ut för i princip alla patienter med den typen av mediciner. Och det ÄR rörigt i längre journaler. Det finns ingen kontinuitet i vårdkontakter. Och det finns ingen tid för vårdpersonal att läsa in sej på journalen när den är lite mer omfattande. Det gör det extra rörigt eftersom patienten själv måste få ur sej det som är relevant på en väldigt kort tid. I det tillstånd man befinner sej i när man självmant söker sej till sluten avdelning just för att man inte har grepp om tankar och känslotillstånd. Detta är en oerhörd brist.
Objektivt och med insikt i hanteringen vill jag påstå att hon både tagit ut och strulat väldigt lite med sin medicinering jämförelsevis.

Nu kan man hävda att hon ofta ljuger men varför ljuga om en sån sak? Det behöver ju inte faktamässigt vara så men jag tvivlar inte alls på att hon upplevt att han inte ville att hon skulle ta insomningstabletter. För att ta ett exempel.

Så kan det vara. Hon hade druckit 1,5 flaska vin varje kväll i några veckor.
2021-10-27, 13:41
Medlem
Citat:

Var det inte hans ex och före detta chef som triggade igång hans dåliga mående igen runt jul/nyår. Har för mig att E bror nämnde det. Och det är inte ovanligt att 2st med missbruksproblem och dåligt psykiskt mående dras till varandra. De kan ofta skapa en vi mot dom känsla. Men tillslut brukar det bli konflikt mellan dem istället. Så lägga över ansvaret på L för att E trillade av vagnen igen känns inte så rätt. Även om det inte är rätt att döda någon eller misshandla. Så är det inte så enkelt som att det bara är den enas fel i en relation. Båda kan göra fel i en relation.

Varför hade han inte sina barn på grund av L?
2021-10-27, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det finns inget som heter "missbruk under kontroll"!

Fast det är ju bevisat genom fuppen att det snarare var tvärtom. E hade ju tagit Ls sömnpiller ifrån henne, så att hon "tvingades" att dricka alkohol istället. Om vi nu ska vara sådana.

E hade ju ett missbruk lååååååångt innan han träffade L.

E hade ett eget ansvar att inte supa, det går inte att skylla på någon annan!

Och om man nu ska tro på vissa inlägg i denna tråd så hade E (i allafall haft) lite märklig(a?) relationer med sina gymnasieelever.

Var det när han var singel, eller i något av sina förhållanden med mammorna till hans barn?

L hade ansvar för sitt eget drickande. Det kan ju inte skyllas på E. Sist jag såg henne, var för
ett år sen och då drack hon vin en hel dag. Det var ingen som tvingade henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in