2021-10-27, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WWH
Du har ingen aning om hur deras spel har varit i närtid, detta kanske inte är första gången någon av dem viftar med bössan. Att L till slut sköt kan hänga ihop med att han provocerade fram det med leenden och filmning, hon i bara trosor. EmmeLee orsaken är viktig att få grepp om, men den förtar inte handlingen, så sluta GAPA ut all din skit i detta forum. Dela gärna med dig av konstruktiv analys med din lokala och personliga vetskap kring deras förhållande.

Om TR dömer till livstid kommer HD att omvandla det till tidsbegränsat sannolikt 14 år, efter en djupare analys av relationen och sjukdomsbild.

Det hoppas jag verkligen inte att de gör.
2021-10-27, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ja ett beteende som hon hade tack vare Emil då han plockade bort medicinen och inte ville att hon skulle ta sömnmedicinen. Inte bra alls, men som jag också sagt, han var den stora missbrukaren när det gäller alkohol m.m.

Hon har haft i många år.
2021-10-27, 15:02
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
L hade ansvar för sitt eget drickande. Det kan ju inte skyllas på E. Sist jag såg henne, var för
ett år sen och då drack hon vin en hel dag. Det var ingen som tvingade henne.

Du missar totalt poängen!

Det var ett svar på ett annat inlägg!
2021-10-27, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Hon har haft i många år.

Jo det har man ju förstått. Men när det gällde den sista tiden innan denna kvällen så var hon ren från medicin, och drack "enbart" alkohol. Och det var tack vare Emil då ju.
2021-10-27, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Jag har redan tidigt skrivit ut det jag vet. Orkar inte upprepa mig igen. Blev bara påhoppad av alla Lydia riddare.
Men att E var trött på hennes skit nu och hon skulle ut ur hans liv var ingen hemlighet. Hon ingick inte i planen flytta. Hela tiden sagt att hon är ett psykfall vilket vi nu har svart på vitt.
E satt helt uppgivet och lugnt och bad henne lämna. Inte triggat nånstans.
Men en med alla hennes diagnoser klarar inte att bli lämnad.

Ja det säger du ja. Men Lydia säger något annat, som även tydligen finns på mobiltelefon.
Och nej, jag är absolut ingen riddare av Lydia, även om du tycks tro det om alla som ifrågasätter vissa saker. :-D)
2021-10-27, 15:41
Medlem
Citat:
Sen kan vi ju ta LasseLiten som ex, läs hans inlägg igen.
Där har ni en liten stackare som blivit totalt förd bakom ljuset av Lydia.
Allt hon sagt till honom har varit ren lögn. Och han krigade sig blå här för att försvara henne.

Har man 4 barn så måste man väl ändå tänka på dem i 1a hand. Det har inte L gjort på flera år. Hon är smuts i mina ögon, komplett idiot.
Som nu förstört livet inte bara för E barn och familj och vänner. Utan även för sina egna.
Finns ingen ursäkt eller förmildrande omständighet.
Hon ska ha livstid och aldrig mer sätta sin fot i nån annan mans hus.

Har läst hans inlägg, och var skulle han ljuga. Jag tror också att det kan vara som så att om han nu är en vän till Lydia, varför i hela fridens namn skulle han avslöja allt han vet...på nätet dessutom. :-)
Och faktum kvarstår ju att E var alkoholist, E fick inte ha barnen hos sig över natten m.m. Och det verkar som att detta har skett efter ett tag, för innan gick det ju utmärkt att använda L som barnvakt m.m. Det osar avundsjuka lång väg där.
Och om du läser lite mer, så hade L sina barn fram tills dess att hon flyttade ut ur lägenheten. Ja dom stora alltså, dom små hade hon på helger efter överenskommelse med hennes ex om jag läste rätt.
2021-10-27, 15:46
Medlem
Citat:
Men herregud - innan E träffade L hade han faktiskt sitt missbruk under kontroll. Och hade sina barn regelbundet. Hon sabbade allt och drog ner honom i skiten.
Pga henne hade han heller inte sina barn. Då hans missbruk spårade ut på slutet - pga av henne.

Spelar ingen roll eg vad han hade för brister eller inte. Hans liv är slut. Hans barn har förlorat sin pappa. Hans familj en son och bror.

Ingen har rätt att göra det hon gjorde. Synd att hon inte fick lite självinsikt och sköt sig själv innan polisen kom.
Helt orelevant att försöka dra upp mindre bra saker om en människa som iskallt blivit avrättad.
Av respekt för honom och hans familj.

E flyttade in i huset i Bålsta i november, eller hur? Var det pga att hans dåvarande ville separera? Och var möjligen Es alkoholmissbruk en anledning?
2021-10-27, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
E flyttade in i huset i Bålsta i november, eller hur? Var det pga att hans dåvarande ville separera? Och var möjligen Es alkoholmissbruk en anledning?

Dem separerade redan sommaren 2020.
Dem har båda varsin sida av varför.

Att hans barn inte längre fick vara där beror ju på att L alltid var där och fick honom supa.
Man blir aldrig fri från ett missbruk men man kan ha det under kontroll. Vilket E hade innan hon kom in i bilden och innan exet sladdrade runt med hans chef.

Hur mycket ni än vill hitta dåliga sidor hos den som blivit mördad- så har ni en fullblodspsykopat i den som sköt.
2021-10-27, 16:52
Medlem
Citat:
Dem separerade redan sommaren 2020.
Dem har båda varsin sida av varför.

Att hans barn inte längre fick vara där beror ju på att L alltid var där och fick honom supa.
Man blir aldrig fri från ett missbruk men man kan ha det under kontroll. Vilket E hade innan hon kom in i bilden och innan exet sladdrade runt med hans chef.

Hur mycket ni än vill hitta dåliga sidor hos den som blivit mördad- så har ni en fullblodspsykopat i den som sköt.

Det rimmar ju väldigt illa med tanke på att det gick alldeles utmärkt att utnyttja henne som barnvakt ju.
Och det var E som ville supa och han ville att L drack också ju.
2021-10-27, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Du missar totalt poängen!

Det var ett svar på ett annat inlägg!

Vilken. Poäng? Finns det poäng i ett mord? Utfört av en alkoholist.
2021-10-27, 17:02
Medlem
Citat:
Jo det har man ju förstått. Men när det gällde den sista tiden innan denna kvällen så var hon ren från medicin, och drack "enbart" alkohol. Och det var tack vare Emil då ju.

1,5 flaska alkohol varje kväll i veckor.
2021-10-27, 17:05
Medlem
Citat:
Har läst hans inlägg, och var skulle han ljuga. Jag tror också att det kan vara som så att om han nu är en vän till Lydia, varför i hela fridens namn skulle han avslöja allt han vet...på nätet dessutom. :-)
Och faktum kvarstår ju att E var alkoholist, E fick inte ha barnen hos sig över natten m.m. Och det verkar som att detta har skett efter ett tag, för innan gick det ju utmärkt att använda L som barnvakt m.m. Det osar avundsjuka lång väg där.
Och om du läser lite mer, så hade L sina barn fram tills dess att hon flyttade ut ur lägenheten. Ja dom stora alltså, dom små hade hon på helger efter överenskommelse med hennes ex om jag läste rätt.

L har aldrig klarat av att vara barnvakt. Hon orkade ju inte ens sina egna barn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in