2021-10-25, 20:40
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mtb739
Om du läser fupen igen så borde du kunna lista ut själv vad hon ljugit om!
Och ja, det VET jag eftersom det slår tillbaka på henne i senare förhör. Det är ingen tolkning utan fakta.

Det är ju du som påstår att L ljuger, så det är DU som får peka ut om VAD L ljuger om, samt då även tala om vad som är den riktiga sanningen!
2021-10-25, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Jag killgissar att hon kommer att få tillgång till internet nån gång på 2040 talet.. om inte mentalpatienter I Sverige har 5G på hispan..

Det har dom. Såklart. Även killgissningar borde grundas på sunt förnuft kan man tycka.
2021-10-25, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-More
Du verkar inte veta så mycket om vapen.

Nej verkligen inte, inte direkt mitt favoritämne.
2021-10-25, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Restriktioner har att göra med om MGM kan förstöra för utredningen och/eller brottsplats. Troligen hade L restriktioner från början, men jag tror jag läste någonstans att de togs bort rätt tidigt, och strax efter det kom det artiklar i media om ett "tjafs" mellan försvarsadvokat och åklagare om sekretessen, att psykjournalerna fanns på Flashback.

Ex Lambertz hade väl inga restriktioner, eller ganska kort i alla fall.

Du tror så mycket, men vet lite.
2021-10-25, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
E ville inte att hon tog sin föreskrivna medicin så det är klart hon var labilare än medicinerad. Dessutom drack hon för att kunna sova.

Misstänker att E inte förstod konsekvenserna som uppstår om hon inte tar sina mediciner. Han missbedömde situationen.

EDIT. L ansvarar ändå för sin handling.

Hon har ju dessutom genom historien som man kan läsa i FUP, ätit och slutat med mediciner hur som helst. Det ser ju rörigt ut i journalerna.
Så jag tror att hon bara säger att E sagt att han inte vill att hon ska ta dom.
Det är många gånger lättare att skylla på andra, än att ta eget ansvar.
2021-10-25, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Hon har ju dessutom genom historien som man kan läsa i FUP, ätit och slutat med mediciner hur som helst. Det ser ju rörigt ut i journalerna.
Så jag tror att hon bara säger att E sagt att han inte vill att hon ska ta dom.
Det är många gånger lättare att skylla på andra, än att ta eget ansvar.

Kanske, eller så ligger det något i vad nedanstående skribent skriver

"Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja, efter ha läst FUPen verkar det ju vara lite av en Darwin award detta. Alkad småstads casanova som får problem med umgängesrätten eftersom han har svårt med att hålla sig borta från sponken. Alkad småstads casanova hittar hemlös bipolär yngre kvinna som ska funka som au-pair som kan hämta på fritids om föräldern skulle råka hamna på krogen. Och även fungera som partner, skitsamma att kvinnan är bipolär, hon får skippa medicinerna som ska hålla kvinnan i sund dygnsrytm för att undvika mani och därefter psykos. Viktigast är väl att herrn kan få sig ett nyp om han vill när han kommer hem från krogern, och då funkar det liksom inget vidare om au-pairen partnern tagit någon medicin som gör henne dåsig för att hon ska få sova på natten, det blir ju inget bra knulla med det... 👀"

Det vet ingen. Men någon anledning torde han haft med att erbjuda henne bostad.
Senast redigerad av Remark 2021-10-25 kl. 22:08.
2021-10-25, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kanske, eller så ligger det något i vad nedanstående skribent skriver

"Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja, efter ha läst FUPen verkar det ju vara lite av en Darwin award detta. Alkad småstads casanova som får problem med umgängesrätten eftersom han har svårt med att hålla sig borta från sponken. Alkad småstads casanova hittar hemlös bipolär yngre kvinna som ska funka som au-pair som kan hämta på fritids om föräldern skulle råka hamna på krogen. Och även fungera som partner, skitsamma att kvinnan är bipolär, hon får skippa medicinerna som ska hålla kvinnan i sund dygnsrytm för att undvika mani och därefter psykos. Viktigast är väl att herrn kan få sig ett nyp om han vill när han kommer hem från krogern, och då funkar det liksom inget vidare om au-pairen partnern tagit någon medicin som gör henne dåsig för att hon ska få sova på natten, det blir ju inget bra knulla med det... 👀"

Det vet ingen. Men någon anledning torde han haft med att erbjuda henne bostad.

Ligger nog väldigt mycket i det.
2021-10-26, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Men nu har du väl redan illustrerat att du gått från att veta allt om LB och hennes sexpartners genom åren till att inte ens veta om hon var gift när hon fick sitt första barn? Eller hur det nu var...

Låt folk spekulera, jag finner det också mestadels ointressant men ser inte varför du, jag eller någon annan ska försöka sätta stopp för det.

Domstolen avkunnas dom på fredag, den bryr sig inte i vad som skrivs här
Det fetade:
Väl är väl det, för hur skulle det se ut om Flashback-pöbeln fick bestämma vilka straff lagöverträdare förtjänar och att svenska domstolar skulle följa "rekommendationerna"? Jag svarar själv: Alls inte bra.

Men det hindrar ju inte att vi, alltså vi inom Flashback-pöbeln, fritt kan tycka till om vad som borde vara lämplig påföljd.
Så fram tills på fredag finns det tid att tycka till om vilket straff LB förtjänar.
Ifall nu TR skulle få för sig att checka av hur vindarna i denna tråd blåser..

Edit: Glömde lägga in min uppfattning om lämplig påföljd för LB.
Inget annat än livstids fängelse kan vara aktuellt!

Ur ett allmänpreventivt och socialhygieniskt perspektiv bör LB vara inlåst tills hon uppnått pensionsålder. Gärna betydligt längre.

Vidare bör kanske Polismyndigheten ta sig en funderare på om LB:s utfärdade rätt att inneha skjutvapen eventuellt borde återkallas?
Nog för att LB har beskrivits som att vara intresserad av många karlar, fast det var väl inte för jakt på män hon fick vapenlicens?
Eller..?
Senast redigerad av Carinah78 2021-10-26 kl. 09:36.
2021-10-26, 10:09
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det fetade:
Väl är väl det, för hur skulle det se ut om Flashback-pöbeln fick bestämma vilka straff lagöverträdare förtjänar och att svenska domstolar skulle följa "rekommendationerna"? Jag svarar själv: Alls inte bra.

Men det hindrar ju inte att vi, alltså vi inom Flashback-pöbeln, fritt kan tycka till om vad som borde vara lämplig påföljd.
Så fram tills på fredag finns det tid att tycka till om vilket straff LB förtjänar.
Ifall nu TR skulle få för sig att checka av hur vindarna i denna tråd blåser..

Edit: Glömde lägga in min uppfattning om lämplig påföljd för LB.
Inget annat än livstids fängelse kan vara aktuellt!

Ur ett allmänpreventivt och socialhygieniskt perspektiv bör LB vara inlåst tills hon uppnått pensionsålder. Gärna betydligt längre.

Vidare bör kanske Polismyndigheten ta sig en funderare på om LB:s utfärdade rätt att inneha skjutvapen eventuellt borde återkallas?
Nog för att LB har beskrivits som att vara intresserad av många karlar, fast det var väl inte för jakt på män hon fick vapenlicens?
Eller..?
Jag vill nog ha mer kött på benen innan jag sträcker mig till livstid här, så länge vi inte sett filmen eller vet exakt vad som hänt den kvällen anser inte jag att man kan döma. Jag hoppas innerligt att TR inte utdelar straff efter hur många karlar man haft osv 😅 Sedan ska man ha i åtanke att hon är tidigare ostraffad, här i mesiga Sverige får knappt förhärdade återfallsbrottslingar livstid om dom så mördar helt okända folk som kommer i deras väg men som ni går på så kan man tro att L är hela rikets fiende nr 1! För att inte tala om tjatet om denna oskyldiga 4-barnspappa ... skulle straffet halveras om han bara hade två barn? HON har också 4 barn!
2021-10-26, 10:44
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Jag vill nog ha mer kött på benen innan jag sträcker mig till livstid här, så länge vi inte sett filmen eller vet exakt vad som hänt den kvällen anser inte jag att man kan döma. Jag hoppas innerligt att TR inte utdelar straff efter hur många karlar man haft osv 😅 Sedan ska man ha i åtanke att hon är tidigare ostraffad, här i mesiga Sverige får knappt förhärdade återfallsbrottslingar livstid om dom så mördar helt okända folk som kommer i deras väg men som ni går på så kan man tro att L är hela rikets fiende nr 1! För att inte tala om tjatet om denna oskyldiga 4-barnspappa ... skulle straffet halveras om han bara hade två barn? HON har också 4 barn!

så med andra ord har hon tagit ifrån 4 barn deras pappa OCH sina egna 4 barn får växa upp utan sin mamma. 8 barn som hon förstört för..
2021-10-26, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Vet inte hur mycket energi jag vill lägga på en diskussion med dig.
Dock!
Även om LB hittills är ostraffad, så finns det enligt min ringa mening några rejäla övertramp hon begått.
I samband med att hon fick licens för jaktvapen förband hon sig, visserligen inte skriftligt men ändå, att vara varsam med vapnet. Där brast LB grovt.

Att LB dessutom väljer att döda E i hans bostad får ses som mycket allvarligt. Vidare har hennes dödande inte skett "i hastigt mod", utan hon har tagit ut ett skjutvapen ur ett låst skåp, laddat det med patron/-er, ställt sig och under en stund med det laddade vapnet siktat på E innan hon tryckte av. Det är lika med mord, det där!

Det finns ett mycket stort mått av hänsynslöshet vid brottets genomförande. Det framgår av förhör att hon inte varit uppriktig mot utredare (e g LB bluffade tills hon fick se filmen) och hon tycks inte ens försöka spela ångerfull, vilket iofs indirekt hedrar henne. Hon kan inte i den delen dömas för hyckleri.
LB är kallhamrad och mycket farlig. Tillsammans med det ovanstående bör påföljden för LB bli livstid. Det börpå sikt också kunna bli bäst för hennes barn.

Ang det där du skriver om att du hoppas att inte domstolen skall döma nån efter hur många karlar/kvinnor man haft, så får jag säga att jag inte bryr mig hur många partners en åtalad haft. Knappast TR heller.
Att jag öht nämnde LB:s jakt på karlar, det var för att jag tyckte jag kunde ironisera över att det var inte för karljakt hon fick jaktvapenlicens.
Sarkasmer kan för en del människor bli svårtolkade.
2021-10-26, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
så med andra ord har hon tagit ifrån 4 barn deras pappa OCH sina egna 4 barn får växa upp utan sin mamma. 8 barn som hon förstört för..
Statistik är lite luriga grejor, men jag tror ändå att LB kan nå en topp-position vad gäller att på kortast möjliga tid (hagelsvärmens resa från Berettan till Emil) "lyckas" ställa till det för inte mindre än åtta (8!) oskyldiga barn.
Svenskt rekord rentav?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in