M's problem är att partiets "nya linje" saknar trovärdighet i.o.m. att man inte knyter sin "nya linje" till ett trovärdigt regeringsalternativ. Att fortfarande flirta med C och L och samtidigt stänga dörren för SD innebär att M inte har ett trovärdigt regeringsalternativ att erbjuda hugade väljare.
Sedan så måste M göra upp med partiets egna misstag. En "ny linje" utan att pudla över tidigare misstag, vilket misstag.
När Kristersson intevjuades av Henric Jönsson och Jan-Emanuel så sa han att den tidigare migrationsöverenskommelsen med MP var ett misstag. Men det är inte ett uttalande som han har tapetserat väggarna med.....och det krävs om partiet skall vinna nya väljares tillit.
M, eller f.d. "Nya M", har i grund och botten en stor del av ansvaret till att allt i Sverige går åt helskotta. Att då byta fot samtidigt som man inte "gör upp" med sitt förflutna, det rimmar illa.
Mina släktingar på landsbygden (norrut) är alla sossar sedan födseln. Under många år så har man matats med att M är det stora hotet. Att en sådan sosse går till M är ungefär lika möjligt som att en moderat går till S.
Det är för dessa människor en principiell omöjlighet.
Det är samma människor som de senaste åren har fått se sina kommuner mer eller mindre kapitulera under kostnaderna som den "stora migrationsuppgörelsen" orsakade.....med allt vad det innebär i försämrad service. Försläktingarna på landsbygden så är M paria.
Här är en gammal goding som jag gör bruk av då och då när jag debatterar:
https://kvartal.se/artiklar/jag-overger-inte-socialdemokratin/
AV WIDAR ANDERSSON | 28 MAJ 2018, kvartal.se
Att M skall lyckas med konststycket att vinna S-väljare framstår för mig som en våt dröm.....idag!
Idag så går det inte att köra hårt med "arbetslinjen" då allt jävla elände kostar för mycket. Det enda raka är att upphöra med alla gratispengar till individer, organisationer och föreningar som inte producerar något av värde....som enbart kostar skattebetalarna fantasibelopp.
Mina släktingar kommer att fortsätta att tvingas till att finansiera Lilla Mogadishus invånare med M's politik.
Det räcker inte med enbart en kriminalpolitik för att locka S-väljare!