2021-10-26, 22:34
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Jag köper inte att det går att skylla oppositionen för att "sakna trovärdighet i regeringsfrågan". Vad i helvete är det för skitsnack egentligen? Så vadå, är nuvarande regering mer trovärdiga då, med deras katastrofala och totalt jävla misslyckade politik? Jag köper inte det där argumentet för fem öre. Folket är tröga men framförallt alldeles för obrydd om det som händer utanför trädgården. Där har vi det riktiga problemet.
Tänk till lite nu!
Om man som M går till val med ett regeringsalternativ som inkluderar M, KD och L och som exkluderar SD, då går man till val med ett regeringsalternativ som saknar all trovärdighet.
Går man till val så måste man för i helvete presentera ett trovärdigt regeringsalternativ, d.v.s. ett regeringsalternativ som är värt att rösta på!

Vem fan röster på ett regeringsalternativ som inte når 30% av rösterna?

Om M nekar att släppa in SD så återstår C och S......eller en ny DÖ kanske?

Trovärdigt regeringsalternativ? Kiss my ass!

Tillägg: För att förtydliga mig, med ett trovärdigt regeringsalternativ menar jag ett alternativ som har chansen att erhålla en majoritet i den lagstiftande församlingen.
Senast redigerad av Utflyttad 2021-10-26 kl. 22:37. Anledning: tillägg
Citera
2021-10-26, 22:42
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Tänk till lite nu!
Om man som M går till val med ett regeringsalternativ som inkluderar M, KD och L och som exkluderar SD, då går man till val med ett regeringsalternativ som saknar all trovärdighet.
Går man till val så måste man för i helvete presentera ett trovärdigt regeringsalternativ, d.v.s. ett regeringsalternativ som är värt att rösta på!

Vem fan röster på ett regeringsalternativ som inte når 30% av rösterna?

Om M nekar att släppa in SD så återstår C och S......eller en ny DÖ kanske?

Trovärdigt regeringsalternativ? Kiss my ass!

Tillägg: För att förtydliga mig, med ett trovärdigt regeringsalternativ menar jag ett alternativ som har chansen att erhålla en majoritet i den lagstiftande församlingen.

Nej jag menar att argumentera att några partier har dålig trovärdighet i regeringsfrågan det kan inte vara prioriterat om man vill ha ändring i landet. I så fall kan jag ju lika gärna börja rösta på S eller MP eftersom de har "trovärdighet i regeringsfrågan". Det är så jävla dumt. Det gäller för fan att rösta på den politik man vill ha. Inget mer krävs. Men nejdå, S har ju regerat i 100 år, därför ger vi dem makten i 100 år till då. Kiss my ass!
Citera
2021-10-26, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Nej jag menar att argumentera att några partier har dålig trovärdighet i regeringsfrågan det kan inte vara prioriterat om man vill ha ändring i landet. I så fall kan jag ju lika gärna börja rösta på S eller MP eftersom de har "trovärdighet i regeringsfrågan". Det är så jävla dumt. Det gäller för fan att rösta på den politik man vill ha. Inget mer krävs. Men nejdå, S har ju regerat i 100 år, därför ger vi dem makten i 100 år till då. Kiss my ass!
Eftersom det är mitt ursprungliga inlägg som du har missförstått så ska jag förtydliga mig. Oppositionens regeringsalternativ saknar trovärdighet i den meningen att vi inte vet om det ens existerar.

SD kräver ministerposter, eller motsvarande inflytande, men Kristersson säger nej. Går det att lösa det i förhandlingar? Ingen vet. Väljarna vet inte.

Om du kommer ihåg förra valet så tillhörde C och L då högerblocket. Alla som röstade C och L trodde de röstade på en Alliansregering, men det var bara en illusion. Alliansen existerade egentligen inte. Det var bara väljarna som trodde det.

På samma sätt så vet vi inte om det existerar något ”konservativt block”. Om du frågar Kristersson så ger han dig ett nonsenssvar att han vill ”bilda regering med KD”. Denna oklarhet i regeringsfrågan ger S en fördel i valet.
Citera
2021-10-27, 00:03
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Det är bara brus ännu så länge, men anledningen till att oppositionen inte vill lyfta tror jag beror på Kristersson som hos mig och många andra bara väcker antipati. Tänk om M hade haft Sonesson som partiledare nu istället. Då hade oppositionen haft 55 procent.
Bara det att Kristersson beskrev det som att våldet nu har drabbat ”vanliga” familjer efter det att Einár sköts till döds, säger det mesta om hans människosyn. Han är i samma liga som Reinfeldt, Borg, Svenonius, Annie Lööf m fl.

Livsfarliga.
Citera
2021-10-27, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Ett år kvar till valet. Vad som helst kan hända. Du låter väldigt säker på att S+MP sitter kvar. Råder dig att satsa pengar på där din tro ligger när Betfair öppnar upp för vadslagning på riksdagsvalet. Unibet och Bet365 kanske redan har öppna spel.

Det är en 50/50 just nu. Jag tror dock att den blågula sidan vinner med hjälp av "lånade" S röster (till M). Stigmat för en som alltid röstat S och vill byta till M är dock stort. Men nu vet folket vad för tydliga alternativ som finns. Nuvarande kaos eller en blågul regeringssamverkan där man är överens i de viktigaste frågorna så som invandring, integration, brott & straff och i princip även energipolitik.
Hur rimligt är det att det har varit 50/50 nu i flera år trots allt kaos? Känns det inte som att valen och opinionsundersökningarna är riggade? Det förstår väl för fan vem som helst att SD borde få en linjär tillströmmning över tid allteftersom fler blir rånade/våldtagna/bortprioriterade i vården, på andra sätt blir utsatta för massinvandringen eller börjar ta till sig alternativmedier.

Det är fan inte rimligt att SD och de "konservativa" fortfarande står och stampar när SD hade som tradition att dubbla sitt väljerstöd fram till förra valet. Nu ska alltså SD bara ha ökat med 2.5% på 3år?

Nej jag tror att det kommer bli valfusk (samma som förra gången) och att mp får röster de inte annars skulle fått. Och då hoppas jag att sådana som dig förstår att det inte finns någon "demokratisk" lösning på det här problemet som judarna orsakat oss.
Citera
2021-10-27, 00:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Lite positivare nyheter för oss som hoppas att Liberalerna blir det första partiet som straffas för deras destruktiva politik och kastas på politikens soptipp:
https://omni.se/sabunikritikern-odenjung-vann-provomrostning-i-vast/a/v5xOel

Toppnamnet från Göteborg vill gå tillbaka till C och vänstern. Blir det liknande nomineringar i Stockholm och Uppsala blir det spännande framöver. Då kommer det bli ordentligt hett på stämman senare i år och Moderaterna kommer tvingas satsa på att ta Liberalernas väljare i valet istället för att försöker närma sig L.
Man behöver inte ha insyn i L för att veta att många på riksdagslistan kommer vara sabunikritiker och SD hatare. I L värdesätter man interndemokrati. Det är nog Sveriges minst toppstyrda parti.

Att fjanten Kristersson fortfarande ser något hos dem är ofattbart.
Citera
2021-10-27, 00:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av whateverx111
Hur rimligt är det att det har varit 50/50 nu i flera år trots allt kaos? Känns det inte som att valen och opinionsundersökningarna är riggade? Det förstår väl för fan vem som helst att SD borde få en linjär tillströmmning över tid allteftersom fler blir rånade/våldtagna/bortprioriterade i vården, på andra sätt blir utsatta för massinvandringen eller börjar ta till sig alternativmedier.

Det är fan inte rimligt att SD och de "konservativa" fortfarande står och stampar när SD hade som tradition att dubbla sitt väljerstöd fram till förra valet. Nu ska alltså SD bara ha ökat med 2.5% på 3år?

Nej jag tror att det kommer bli valfusk (samma som förra gången) och att mp får röster de inte annars skulle fått. Och då hoppas jag att sådana som dig förstår att det inte finns någon "demokratisk" lösning på det här problemet som judarna orsakat oss.
Berätta exakt hur det här valfusket går till? Jävla foliehatt.
Citera
2021-10-27, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Berätta exakt hur det här valfusket går till? Jävla foliehatt.
1. Genom att överrapportera valdeltagandet i "utsatta områden".
2. Genom att muta klanledare
3. Genom att byta ut röstsedlar i förtidsrösterna.
4. Alla myndigheter i Sverige är politiserade och vänstervridna. Valmyndighetens servrar blev "överbelastade" under valnatten 2018 och när de gick online igen hade SD förlorat flera procentenheter. Du kan ge dig fan på att de gör allt vad de kan för att hjälpa regeringspartierna.
Citera
2021-10-27, 04:11
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Kanske du har rätt vad det gäller unga människor (f.f.a. unga män)? Stureplansmoderaterna kanske kan locka

Men vad det gäller "ursossarna" på landsbygden så ser jag, tack vare mina släktingar, att M inte har en chans. SD däremot har attraherat en del, men sossar som ser SD som en möjlighet har nog sedan länge redan gått över.
Kvar finns kanske en del LO-medlemmar som undrar "vad fan får jag för pengarna?". Frågan är bara om LO-medlemmar går till höger eller vänster p.g.a. missnöje?

M är dock inte ett alternativ.
Håller med om sossar på landsbygden. Här tror jag dels att det gäller att locka över kvinnor (det är inte omöjligt, minns opinionssiffrorna innan Corona!).

Med Nooshi vid rodret tror jag dock dessa kvinnor gärna funderar över V som alternativ.
Citera
2021-10-27, 04:17
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
M's problem är att partiets "nya linje" saknar trovärdighet i.o.m. att man inte knyter sin "nya linje" till ett trovärdigt regeringsalternativ. Att fortfarande flirta med C och L och samtidigt stänga dörren för SD innebär att M inte har ett trovärdigt regeringsalternativ att erbjuda hugade väljare.

Sedan så måste M göra upp med partiets egna misstag. En "ny linje" utan att pudla över tidigare misstag, vilket misstag.
När Kristersson intevjuades av Henric Jönsson och Jan-Emanuel så sa han att den tidigare migrationsöverenskommelsen med MP var ett misstag. Men det är inte ett uttalande som han har tapetserat väggarna med.....och det krävs om partiet skall vinna nya väljares tillit.

M, eller f.d. "Nya M", har i grund och botten en stor del av ansvaret till att allt i Sverige går åt helskotta. Att då byta fot samtidigt som man inte "gör upp" med sitt förflutna, det rimmar illa.

Mina släktingar på landsbygden (norrut) är alla sossar sedan födseln. Under många år så har man matats med att M är det stora hotet. Att en sådan sosse går till M är ungefär lika möjligt som att en moderat går till S.
Det är för dessa människor en principiell omöjlighet.

Det är samma människor som de senaste åren har fått se sina kommuner mer eller mindre kapitulera under kostnaderna som den "stora migrationsuppgörelsen" orsakade.....med allt vad det innebär i försämrad service. Försläktingarna på landsbygden så är M paria.

Här är en gammal goding som jag gör bruk av då och då när jag debatterar:

https://kvartal.se/artiklar/jag-overger-inte-socialdemokratin/
AV WIDAR ANDERSSON | 28 MAJ 2018, kvartal.se

Att M skall lyckas med konststycket att vinna S-väljare framstår för mig som en våt dröm.....idag!
Idag så går det inte att köra hårt med "arbetslinjen" då allt jävla elände kostar för mycket. Det enda raka är att upphöra med alla gratispengar till individer, organisationer och föreningar som inte producerar något av värde....som enbart kostar skattebetalarna fantasibelopp.

Mina släktingar kommer att fortsätta att tvingas till att finansiera Lilla Mogadishus invånare med M's politik.

Det räcker inte med enbart en kriminalpolitik för att locka S-väljare!

Men de gjorde ju det 2006.
Citera
2021-10-27, 05:51
Medlem
Citat:
Det är just detta som är det stora problemet, Kristersson har effektivt sett till att M inte representerar ett trovärdigt regeringsalternativ.
SD kräver medverkan i en kommande regering samtidigt som M effektivt har stängt den dörren som M istället håller öppen för C och L. Vilket häpnadsväckande trams!

Jag hoppas att Åkesson tuffar till sig (ytterligare) och kräver klargörande från M vad det gäller Kristerssons trovärdiga regeringsalternativ?

Kan M, om nöden kräver, se ett möjlighet i ett regeringssamarbete med C och/eller S?

Alla minns den senaste valupptakten.....SD kröp för M, M kröp för C och C kröp för S.

Då det inte finns något gehör för "det konservativa blocket" så hoppas jag att SD tuffar till sig och kör sitt eget race!

S och C behöver varandra. M behöver potentiellt Sd, L (ev C). Sd behöver M. Den parlamentariska situationen trycker samman partier som annars inte skulle ha pratat med varandra då de blir beroende av varandra i det splittrade land som konstruerats.

Resultatet avgörs/fås genom förhandlingar. Nu finns det inget regeringsavtal ens (d.v.s. vi vet att det är otrovärdigt och behöver inte gissa) men C oc V är fastsurrade vid varandra ändå.

Sänker man varandra så kan man sätta sig i evig opposition. Tuffheten ska komma i förhandlingarna.
Citera
2021-10-27, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
På samma sätt så vet vi inte om det existerar något ”konservativt block”. Om du frågar Kristersson så ger han dig ett nonsenssvar att han vill ”bilda regering med KD”. Denna oklarhet i regeringsfrågan ger S en fördel i valet.

Det har du helt rätt i tyvärr. Nu tror jag att det kommer att bli en konservativ regering om (M)+(KD)+(SD) får majoritet. Krävs även (L) är jag betydligt mer tveksam.

Detsamma kan dock sägas om Vänster-sörjan. Visst har Löfven lyckats röstas fram eftersom partierna inte riktigt vet hur de skall motivera sig i ett extra val men det är mycket möjligt att det är slut med det nu. Vänsterns regeringsalternativ kanske spricker redan i november efter ytterligare ett fiasko med höstbudgeten. Vi vet inte där heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in