2021-10-23, 20:26
Medlem
Oskarss avatar
Varför i helvetet älskar så många reggae? Jag hatar reggae. Finns ingen tristare musik.. baktakt ger ett så jävla trist sound. Fan hälften av all dussinreggae delar ju exakt samma ljudbild. Sen nån gnällig jävla neger som sjunger om exakt samma sak som det förra bandet gjorde.

Blir ännu värre av att de flesta människor som ”lyssnar på reggae” är typ en och samma klon av varandra. Nästan alltid en smal, rätt nördig svenne som har skaffat dreads efter att han började röka gräs. Vid sidan om reggae gillar han konspirationsteorier och psykedelisk medicin.

Burkig värdelös musik, värdelösa texter som alltid handlar om Haile Selassie, I-and-I, Marcus Garvey, hat mot vita och såklart gräsrökning. Inget förstör stämningen lika snabbt som reggae.. fy fan!

Citera
2021-10-23, 20:57
Medlem
Rebali179s avatar
Jag är inget stort fan eller så av Einar Rapparen å kommer nog aldrig att bli eller vara det.
Fattar inte riktigt hypen eller så bara för att han är död.
Citera
2021-10-24, 00:47
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Jag är inget stort fan eller så av Einar Rapparen å kommer nog aldrig att bli eller vara det.

Du är inte ensam av att undra vad storheten hos var. Läste någonstans att han kallades för "underbarn", vilket verkligen är en överdrift.
Citera
2021-10-24, 12:44
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Du är inte ensam av att undra vad storheten hos var. Läste någonstans att han kallades för "underbarn", vilket verkligen är en överdrift.

Håller helt med dig där. Skönt att veta att man inte är ensam om att inte förstå hans Storhet eller att vara ett underbarn är verkligen en rejäl överdrift. Värsta Smörja jag har hört ang Einar
Citera
2021-10-24, 13:46
Medlem
Citat:
Håller helt med dig där. Skönt att veta att man inte är ensam om att inte förstå hans Storhet eller att vara ett underbarn är verkligen en rejäl överdrift. Värsta Smörja jag har hört ang Einar

Det är väl knappast en kontroversiell åsikt.

100% av alla som är gamla nog att handla på bolaget avskyr hans musik, oavsett var några pretentiösa kulturmongon i DN skriver när de försöker verka aktuella.
Citera
2021-10-26, 01:34
Medlem
Adelaides avatar
Jag förstår inte hur man kan gilla svensk progg. Det är ju egentligen bara dansband med kommunisttexter.
Citera
2021-10-27, 00:21
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Jag förstår inte hur man kan gilla svensk progg. Det är ju egentligen bara dansband med kommunisttexter.
Håller med, men jag måste erkänna att jag gillar Nationalteatern och jag är helt emot kommunism och vänstersvammel.
Citera
2021-10-27, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Håller med, men jag måste erkänna att jag gillar Nationalteatern och jag är helt emot kommunism och vänstersvammel.

Samma här, gillar vissa av Nationalteaterns låter, gillar även vissa av Ultima Thules låtar men mest lyssnar jag på metal nu för tiden, får bara massa skit för min musiksmak
Citera
2021-10-27, 05:59
Medlem
Negerhjons avatar
Citat:

Är det kontroversiellt?

Jag känner ingen som gillar Einar.. Han var ju helt värdelös..
Citera
2021-10-27, 09:58
Bannlyst
Power Hit Radio e förjävla bra!
Citera
2021-10-27, 10:46
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:

Jag har frågat flera i min omgivning om de kände till Einár före hans död. Ingen förutom en hade den blekaste om vem det var. En yngre tjej kände till honom, men tog direkt avstånd till hans musik. Jag sa att jag förmodligen var för gammal för att hänga med i de svängarna. Det började hon också känna trots att hon är decenniet yngre.

Jag lyssnade sen på en av hans mest kända låtar i fyrtio sekunder och stängde av. Förstod snabbt varför han hamnat i fel kretsar och musiken sa mig ingenting. Är ingen hiphopare, men kan alltid uppskatta bra musik. Äger några hiphop-album och kan tänka mig att köpa fler. Något från Einár lär det dock aldrig bli.
Citera
2021-10-27, 15:34
Medlem
mohnomishes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide

Jag tycker du är onödigt kategorisk nu. Visst fanns det genomusel vänstersmörja som Gudibrallan, Nynningen och Blå Tåget, men under proggparaplyet fanns ju andra opolitiska band som experimenterade, testade gränserna och hade en internationell utblick mot New York, Berlin och Canterbury. Älgarnas Trädgård och Anna Själv Tredje var ju otroligt bra. Pärson Sound/Harvester/Träd, Gräs & Stenar räknar jag till den falangen också. De var väl iofs vänster men tonade ner den politiska biten och framstod mer som grönavågare. Även om jag inte är särskilt förtjust i vare sig Fläsket Brinner eller Kebnekajse kan jag ändå respektera dem som duktiga musiker, måttligt anfrätta av tidsandans dogmatik. Så byt glasögon och lyssna en gång till...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in