2021-10-26, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
alla vet att det var HOV1 som plockade einar, finns inte plats för en extra svensk tuffing därute , så enkelt är det

vem fan är HOV1, googlade lite snabbt, ett par svennar? hahah wtf gå lägg dej mannen
Citera
2021-10-26, 18:25
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonsaft94
Såg ni video instagram video klippet? Japp han ska bort han ska dö, bre bara skott som man hör rappade einar på låten med dre low. asså seriöst. kolla kommentarerna dom skriver när han e live på klippet. folk skriver till och med, FUCK DEJ SVENSKE FAEN, Haval kommer knulla dig , jävla hora satt å skratta när dom kidnappade dig, einar kom till videal vi ska se, och hans fans skriver Fuck haval med mera. Det var efter han blev kidnappad denna live gjordes. som man säger bryter man mot street coden så är man döds dömd å de menar jag med att gola. Dom triggar havals fans, Media idag e Fucked up. Nisse som han kallas han var dödsdömd efter de när dom kidnappade honom.. Jag hade flyttat direkt från sverige. om jag vet att jag kan eventuellt dö vilken dag som helst. Skulle till och med dra me livet i behåll om jag väntade ett fängelse straff på 10 år för tex grovt skatte fusk. einar var en liten grabb som tog vatten över huvudet, som trodde att de aldrig kunde hända att han skulle dö för han var så fet på musik å hade så mycket fans som älskade han och samtidigt kanske trodde hela sverige gillade när han och andra artister dissade varandra å sånt. Internet idag triggar mera än vad man tror. Tips till alla er som vill bli stora på media me rapp eller va de nu är flexa med diamanter eller sånt de kommer ikapp dig. peace

https://www.youtube.com/watch?v=rVkQoVNpQ0Y

Jo, det är väl så jag uppfattat det också (men jag vet ju inget. Jag är rätt oinsatt med de här jättebebisarna som skickar videor till varandra).
Samtidigt, bygger inte hela den här gangsta-rap-kulturen på att man ska dissa varandra, styla med pengar, samtidigt röka och posera med vapen.
Jag har inte orkat se många av de här töntiga rapp-video-klippen
Men det blir ju för fan tjatigt . 500-lappar i varje video. Röka och rulla weed. Prata om Aina (polisen). Det där jävla tecknet med händerna. Ha på sig huvtröja och ansiktsmask.
Detta är det kompletta innehållet i alla videor. Rena kopior, endast med dessa ingredienser.

Eftersom de är så jävla fantasilösa, och inte ens fixar att variera sig lite-lite grand,
så kan man ju tänka sig att de vill sänka någon, som har lite mer talang.
Jag tycker ju den där "Dansa" (även om den också har fler av de där tjatiga ingredienserna) med Einar, sticker ut och är bättre. Och det står väl inte Yasin-losers ut med. Hur fan kunde Yasin få pris? Kräks ju när jag ser den där "Trakten" på youtube.

Men de ville väl åt hela Einars team, som kammade hem framgång och pengar? Kan inte tänka mig annat. Dock sprider de dimridåer på nätet att det är Einar de ville åt, för det är väl pinsamt för dem att avslöja att de gett sig på ett annat gäng (som hade möjlighet att delta i hans musik),
bara för att de själva gör så fullständig usel rap .
Citera
2021-10-26, 18:26
Medlem
jag lovar å svär på gud nils blev klippt för han bröt gatu coden så haval åkte in är så över heela världen i dom kretsarna. snitchar man blir man klippt. Snitches get stitches som man borde säga. i detta fallet döden! han fick efter det ett pris på sitt huvud att han ska bort. Å folk sa ju de i instagram livesen han körde till och med!
Senast redigerad av Hallonsaft94 2021-10-26 kl. 18:31.
Citera
2021-10-26, 18:30
Medlem
razizovs avatar
Mother of the year, verkligen.

Alla såg detta mer eller mindre komma, troligen även Löfven. Har väl även han gjort om han upplevde en hotbild.

Undrar om mamman tyckte det var värt allt så här när allt spelat ut sig. Undrar om Nisse tyckte det när han insåg att det är kört?

Man kan inte snacka/skryta om att man fimpat någon när motparten är tunga kriminella.

Det hela har ju spårat ur. Straight out of Hammarby Sjöstad
Citera
2021-10-26, 18:34
Medlem
Expressen skriver idag om Dree Lows hyllning till Einár. I texten går det att läsa att Dree Low berättat för Aftonbladets att han VARIT kriminell och begått ”allt från grova saker till smågrejer”. Det han dömts för är olovlig körning och ringa narkotikabrott. Men för bara några veckor sedan satt väl Dree Low häktad misstänkt för rån?

https://www.expressen.se/nyheter/dree-lows-hyllning--till-kollegan-einar/
Citera
2021-10-26, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razizov
Mother of the year, verkligen.

Alla såg detta mer eller mindre komma, troligen även Löfven. Har väl även han gjort om han upplevde en hotbild.

Undrar om mamman tyckte det var värt allt så här när allt spelat ut sig. Undrar om Nisse tyckte det när han insåg att det är kört?

Man kan inte snacka/skryta om att man fimpat någon när motparten är tunga kriminella.

Det hela har ju spårat ur. Straight out of Hammarby Sjöstad

Mååånga street rappare i amerika dör en efter en, de är så över hela världen de bara är så. vill man leva de liv å rappa de man gör så måste man tänka att jag kan dö när jag gör detta och vill man inte sluta så bestämmer man själv att man vill köra 100% och riskera att dö. Nils var en fjant unge som kunde rappa men kunde inte göra ett piss. skulle någon större på krogen ge han en stark höger skulle han däckat å sovit kanske för gott. han lekte något som han inte visste vad han gick in på. han trodde han kunde göra allt
Citera
2021-10-26, 18:37
Medlem
Citat:
jag lovar å svär på gud nils blev klippt för han bröt gatu coden så haval åkte in är så över heela världen i dom kretsarna. snitchar man blir man klippt. Snitches get stitches som man borde säga. i detta fallet döden! han fick efter det ett pris på sitt huvud att han ska bort. Å folk sa ju de i instagram livesen han körde till och med!
hvilken code ? han snakket ikke med polisen, er kidnapping og utkledning med brøstholdere en del av deres gatecode ? og hva er 2,5 år jamfør ett helt liv ?
Citera
2021-10-26, 18:39
Medlem
Förut var det viktigt och coolt att vara en rappare som var före detta kriminell.

numera måste man va pågående kriminell, insyltad i nätverken, ha pågående utredningar där man är misstänkt, och helst sitta lite på häktet också för att småbrudarna ska lägga upp sig och alla ska säga att man är äkta...

Va är nästa grej? att man rånar folk på sina egna spelningar? kanske skjuter nån i publiken?
vad kommer den idiotiska fjortispubliken kräva för att spela dom på Spotify och tycka dom är äkta?

det har spårat, ingen verkar fan veta vad hiphop är i sverige längre, knappt nån skriver bra texter som handlar om nåt annat än skit (bara organismen och nån till) tyvärr har äldre rappare inte vågat säga nåt förrens einar dog. vart var alex cesay innan einar blev skjuten? kunde han kommit ut och sagt hörni grabbat ta chilla ner lite? nej han som alla andra var rädda att få stämpel tönt och fake...

ganska pinsamt och svagt men förstår att många vill hålla sig utanför
Citera
2021-10-26, 18:41
Medlem
dialektikers avatar
Citat:

Snälla kan du inte ta med dig till dina orten-polare och sticka ut lite och säga "Jag svär vid Gud"?

Du menar att hans mamma vittnade så Yasin åkte in, eller?
Men han vittnade ju inte själv.

Gillar du själv att vi har en sån gatukod och raserar demokratin.

Vi i vårt civiliserade samhälle vill varken bli som jättebebisarna i orten eller för den del hela den kultur de kommer ifrån, där folket skapar egna lagar (där hela länder i orienten är en enda stor jättebebiskultur).
Citera
2021-10-26, 18:49
Medlem
Bara en tanke: Är man i musikkretsarna så är det alltid massa som är avundsjuka när det går bra för andra och inte de själva!
De visste vart han var och har säkert stört sig på han länge.

Hur gör de då, antingen tjänster o gentjänster får de någon klippt eller så gjorde de det själva för att få streetcreed i sina kretsar, hade de torskat så hade de oavsett fått uppmärksamhet.. de vinner oavsett!

Borde finnas Bounty Hunters även i Sverige! De kan jobba lite i gråzonen och röra sig ibland kriminella.

Nackdelen med flata svenska regeringen och vårat värdelösa system som enbart lockar hit all världens avskum borde avskaffas. Omyndigförklara hela regeringen och lämna över makten till valfritt annat land/EU (och jag är inte på vänsterblocket..)
Finns många styrande som bör hamna riksrätt och åtalas för förräderi som lobbat in så många värdelösa bödlar.
Citera
2021-10-26, 19:02
Medlem
Citat:
Hur bröt han gatukoden?
Citera
2021-10-26, 19:19
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonka
Hur bröt han gatukoden?
Att han försörjde sig själv kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera