Citat:
Ja jag håller helt med dig !
Helt obegripligt !
Det sjuka är ju att massor av mina vänner och bekanta resonerade likadant där i början :
”Hon e rätt cool den där MEH , skiter i allt , ärligheten själv till allt å alla”
På något vis knät hon anhängare som tyckte hon var ”cool” på ett vis som inte går att förklara.
Man TRODDE ju på henne eftersom hon någonstans VERKADE så BRUTALT ÄRLIG OCH STENSÄKER på ALLT hon företog sig !!!….
Jag tror det är därför man ”trott på henne”.. man är van vid att ”gärningsmän” sticker huvudet i Sanden och agerar passivt .. men med tanke på hur offensiv hon varor i allt så trodde man ju på henne …
Ta tex storyn om Ferm/Amanda .. så detaljerad .. såååå trovärdigt .. så offensivt berättad ! Känns som helt otroligt att man kan ljuga ihop en historia så pass bra utan ett enda ”snubbel ” någongång !..
Men såhär i efterhand vet men :
Madelene palmkvist är one of a kind all over!
Helt obegripligt !
Det sjuka är ju att massor av mina vänner och bekanta resonerade likadant där i början :
”Hon e rätt cool den där MEH , skiter i allt , ärligheten själv till allt å alla”
På något vis knät hon anhängare som tyckte hon var ”cool” på ett vis som inte går att förklara.
Man TRODDE ju på henne eftersom hon någonstans VERKADE så BRUTALT ÄRLIG OCH STENSÄKER på ALLT hon företog sig !!!….
Jag tror det är därför man ”trott på henne”.. man är van vid att ”gärningsmän” sticker huvudet i Sanden och agerar passivt .. men med tanke på hur offensiv hon varor i allt så trodde man ju på henne …
Ta tex storyn om Ferm/Amanda .. så detaljerad .. såååå trovärdigt .. så offensivt berättad ! Känns som helt otroligt att man kan ljuga ihop en historia så pass bra utan ett enda ”snubbel ” någongång !..
Men såhär i efterhand vet men :
Madelene palmkvist är one of a kind all over!
Skriver på skärmskadad mobil så texten kan bli jobbig. Det har funnits massor av "snubbel" i Palmkvists berättelser. Om alla hade kontrollerat Palmkvists uttalanden så hade det snabbt visat sig att hon både är okunnig och ljuger. Hon låtsas att hon vet, hon snicksnackar ihop en story, vad som verkligen är sant och vad som verkligen gäller det är inte så noga, huvudsaken är att det låter bra och att hennes följare och blivande kunder sväljer det hon serverar. För de som sitter på faktisk kunskap när det gäller skatteregler, förfaranden inom vårdnadstvister, LVU, import/export av djur, tillstånd hos länsstyrelsen osv så har snicksnackandet varit uppenbart från dag 1. Det är även märkligt att inte människor reagerat på Palmkvists aggressiva utåtagerande beteende och högst olämpliga problemlösningar. Hur hon som story letar upp folks (myndighetspersoner exempelvis) kontaktuppgifter och ringer dem mitt i natten, om de inte svarar så ringer hon deras partners istället. Hon lägger ut all sorts drama på sina storys, samma sak när hon försökte sätta dit sin man för människorov och våld mot henne och sonen, då instagrammade hon hela förloppet, även med sonen när polisen kom och när hon satt i polisbilen. Vem gör det efter att ha haft en påstådd nära döden upplevelse? Precis innan hon häktades hängde hon ut folk och hotade att det inte var någon idé att anmäla henne till myndigheterna för myndigheterna brydde sig ändå inte, för hon gör så klart allt rätt, men OM någon ändå skulle få för sig att anmäla henne så skulle de ha klart för sig att ingen är anonym och att hon har kontaktuppgifter och ip-adresser till alla som anmält henne och, citat: "när det här är över då återkommer jag till er, ni ska inte tro att jag glömmer bort någon av er". Det finns inget normalt beteende här, alls, i stort sett allt den här kvinnan gör är en stor avvikande rödflagg. Om inte juridiken håller för att sätta dit henne denna gång så kommer vi få se ett riktigt skådespel när hon kommer ut, för vi kan lita på att nu sitter hon och filar på hur hon ska lura i sina följare att allt är en rättsskandal och att hon är helt oskyldig. Hon har varit på gång gällande hur det kommer sig att hon inte får ha sin son, där har hon filat på en lämplig saga sedan februari, den kommer nog så småningom. Sedan har vi filmen hon lade upp där hon skulle utmåla tullen som okunniga idioter som dödat hennes valpar utan orsak men i samma film skämde hon istället ut sig, just för att hon saknar de grundkunskaper som krävs för att importera djur + att hon skiter fullständigt i lagar och regler. Den filmen tog hon snabbt ned efter att hon faktiskt fick massiv kritik från sina följare. Förhoppningsvis var det några som vaknade till där. Hon lade senare ut ett nytt klipp med nya tullproblem som så klart berodde på inkompetent tullmyndighet men även den plockade hon ner. Länsstyrelsen har hon också idiotförklarat, alla gör fel utom Palmkvist, alla sviker utom Palmkvist, Palmkvist är den enda sanna lojala vännen, enligt Palmkvist. Ändå verkar hon inte ha några vänner, bara människor som gottar sig i hennes galenskap. Hur många följare har hon kvar om man tar bort alla som följer för att de gillar dramat runt Palmkvist? Enligt de som har insyn är hennes egen hunduppfödning mycket begränsad, så gott som alla hennes försäljningshundar har varit importer, frågan är hur många som smugglats och hur många som kommit med rena papper. När det gäller hästarna så är det ett lotteri, inköpspriserna har i vissa fall legat flera 100% under utpris, självklart har en del av dem kommit till Sverige för att de är uträknade. De som köpt ett belgiskt eller holländskt halvblod under 100 000kr och som fortfarande går som tåget efter tre år, grattis.