2021-10-19, 18:31
  #313
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Prussiluskan85
Ja jag håller helt med dig !

Helt obegripligt !

Det sjuka är ju att massor av mina vänner och bekanta resonerade likadant där i början :

”Hon e rätt cool den där MEH , skiter i allt , ärligheten själv till allt å alla”

På något vis knät hon anhängare som tyckte hon var ”cool” på ett vis som inte går att förklara.

Man TRODDE ju på henne eftersom hon någonstans VERKADE så BRUTALT ÄRLIG OCH STENSÄKER på ALLT hon företog sig !!!….

Jag tror det är därför man ”trott på henne”.. man är van vid att ”gärningsmän” sticker huvudet i Sanden och agerar passivt .. men med tanke på hur offensiv hon varor i allt så trodde man ju på henne …

Ta tex storyn om Ferm/Amanda .. så detaljerad .. såååå trovärdigt .. så offensivt berättad ! Känns som helt otroligt att man kan ljuga ihop en historia så pass bra utan ett enda ”snubbel ” någongång !..

Men såhär i efterhand vet men :

Madelene palmkvist är one of a kind all over!

Skriver på skärmskadad mobil så texten kan bli jobbig. Det har funnits massor av "snubbel" i Palmkvists berättelser. Om alla hade kontrollerat Palmkvists uttalanden så hade det snabbt visat sig att hon både är okunnig och ljuger. Hon låtsas att hon vet, hon snicksnackar ihop en story, vad som verkligen är sant och vad som verkligen gäller det är inte så noga, huvudsaken är att det låter bra och att hennes följare och blivande kunder sväljer det hon serverar. För de som sitter på faktisk kunskap när det gäller skatteregler, förfaranden inom vårdnadstvister, LVU, import/export av djur, tillstånd hos länsstyrelsen osv så har snicksnackandet varit uppenbart från dag 1. Det är även märkligt att inte människor reagerat på Palmkvists aggressiva utåtagerande beteende och högst olämpliga problemlösningar. Hur hon som story letar upp folks (myndighetspersoner exempelvis) kontaktuppgifter och ringer dem mitt i natten, om de inte svarar så ringer hon deras partners istället. Hon lägger ut all sorts drama på sina storys, samma sak när hon försökte sätta dit sin man för människorov och våld mot henne och sonen, då instagrammade hon hela förloppet, även med sonen när polisen kom och när hon satt i polisbilen. Vem gör det efter att ha haft en påstådd nära döden upplevelse? Precis innan hon häktades hängde hon ut folk och hotade att det inte var någon idé att anmäla henne till myndigheterna för myndigheterna brydde sig ändå inte, för hon gör så klart allt rätt, men OM någon ändå skulle få för sig att anmäla henne så skulle de ha klart för sig att ingen är anonym och att hon har kontaktuppgifter och ip-adresser till alla som anmält henne och, citat: "när det här är över då återkommer jag till er, ni ska inte tro att jag glömmer bort någon av er". Det finns inget normalt beteende här, alls, i stort sett allt den här kvinnan gör är en stor avvikande rödflagg. Om inte juridiken håller för att sätta dit henne denna gång så kommer vi få se ett riktigt skådespel när hon kommer ut, för vi kan lita på att nu sitter hon och filar på hur hon ska lura i sina följare att allt är en rättsskandal och att hon är helt oskyldig. Hon har varit på gång gällande hur det kommer sig att hon inte får ha sin son, där har hon filat på en lämplig saga sedan februari, den kommer nog så småningom. Sedan har vi filmen hon lade upp där hon skulle utmåla tullen som okunniga idioter som dödat hennes valpar utan orsak men i samma film skämde hon istället ut sig, just för att hon saknar de grundkunskaper som krävs för att importera djur + att hon skiter fullständigt i lagar och regler. Den filmen tog hon snabbt ned efter att hon faktiskt fick massiv kritik från sina följare. Förhoppningsvis var det några som vaknade till där. Hon lade senare ut ett nytt klipp med nya tullproblem som så klart berodde på inkompetent tullmyndighet men även den plockade hon ner. Länsstyrelsen har hon också idiotförklarat, alla gör fel utom Palmkvist, alla sviker utom Palmkvist, Palmkvist är den enda sanna lojala vännen, enligt Palmkvist. Ändå verkar hon inte ha några vänner, bara människor som gottar sig i hennes galenskap. Hur många följare har hon kvar om man tar bort alla som följer för att de gillar dramat runt Palmkvist? Enligt de som har insyn är hennes egen hunduppfödning mycket begränsad, så gott som alla hennes försäljningshundar har varit importer, frågan är hur många som smugglats och hur många som kommit med rena papper. När det gäller hästarna så är det ett lotteri, inköpspriserna har i vissa fall legat flera 100% under utpris, självklart har en del av dem kommit till Sverige för att de är uträknade. De som köpt ett belgiskt eller holländskt halvblod under 100 000kr och som fortfarande går som tåget efter tre år, grattis.
Citera
2021-10-19, 20:47
  #314
Medlem
Det vidriga i det hela är oxå hur hennes skara inkompetenta följare som blindt tror på henne puschar henne att anmäla folk som ringt socialstyrelsen?? På riktigt! Helt sjukt e det.. och att hon skriker ut att det är rättsskandal hon inte fick ha sonen eller ens träffa honom!! Nej dom gjorde en alldeles korrekt bedömning och det visade sig vara jävligt befogat! Hoppas folk nu inser hur mycke smuggelförsäljning hon hållt på med tillsammans med sin son!!
Att folk även sväljer att hon kör runt med 100.000 i kontanter i bilen.. wow. Att inte folk sett igenom denna människa är obegripligt för mig. Hon kommer tyvärr inte förändras.. detta har pågått sen tonåren...
Citera
2021-10-22, 06:24
  #315
Medlem
Louise Fransson var den som stod för bolaget som smugglade in dom stackars hundvalparna. Louise bor i Helsingborg och blev själv tagen i Helsingborgstullen med 6 medtagna hundvalpar som fick avlivas. En sån vidrig och hemsk människa som behandlar oskyldiga djur så här för vinnings skull. Hon har även egna hästar som ska behandlas riktigt illa enligt stallägaren. Hoppas hon får vad hon förtjänar nu.
Citera
2021-10-22, 13:28
  #316
Medlem
Kan det va hon som också är häktad som går under sekretess?
Citera
2021-10-22, 18:57
  #317
Medlem
Den tjejen som går under sekretess är inte häktad enligt tingsrätten.
Citera
2021-10-22, 19:13
  #318
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindrom
Den tjejen som går under sekretess är inte häktad enligt tingsrätten.

Ok som var häktad i första rundan tänkte jag på.
Citera
2021-10-22, 21:13
  #319
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjingeling1814
Kan det va hon som också är häktad som går under sekretess?

Fransson har varit aktiv på sociala medier nu under tiden iaf..
Vidriga människor!!!!
Citera
2021-10-23, 11:40
  #320
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piraya1990
Fransson har varit aktiv på sociala medier nu under tiden iaf..
Vidriga människor!!!!

Vart kan man läsa mer om Fransson?
Citera
2021-10-26, 17:19
  #321
Medlem
forattjagkans avatar
Jag med pinsamt nog. (vad gäller kaoset med Amanda och Ferm skall tilläggas)


Hela det där dramat när hon blev kidnappad av sitt ex, är det något som är sant eller är det nåt påfund av henne för vårdnad eller dylikt?
Känns som att hon är kapabel till det mesta.

Citat:
Ursprungligen postat av Prussiluskan85
Shit !.. det ser ju onekligen mörkt ut för fröken Madde !

Jag måste erkänna att jag är en av dem
Som ”sugits med” av henne på sociala medier och ”trott” på henne i hennes ”krig” med tex Ferm och Amanda !

Börjar inse att hon kanske är mer farlig, manipulativ och lögnaktig än man någonsin kunnat ana🙈🤔

Men jag erkänner - jag trodde henne !
__________________
Senast redigerad av forattjagkan 2021-10-26 kl. 17:22. Anledning: Förtydligande
Citera
2021-10-28, 20:22
  #322
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prussiluskan85
Ja jag håller helt med dig !

Helt obegripligt !

Det sjuka är ju att massor av mina vänner och bekanta resonerade likadant där i början :

”Hon e rätt cool den där MEH , skiter i allt , ärligheten själv till allt å alla”

På något vis knät hon anhängare som tyckte hon var ”cool” på ett vis som inte går att förklara.

Man TRODDE ju på henne eftersom hon någonstans VERKADE så BRUTALT ÄRLIG OCH STENSÄKER på ALLT hon företog sig !!!….

Jag tror det är därför man ”trott på henne”.. man är van vid att ”gärningsmän” sticker huvudet i Sanden och agerar passivt .. men med tanke på hur offensiv hon varor i allt så trodde man ju på henne …

Ta tex storyn om Ferm/Amanda .. så detaljerad .. såååå trovärdigt .. så offensivt berättad ! Känns som helt otroligt att man kan ljuga ihop en historia så pass bra utan ett enda ”snubbel ” någongång !..

Men såhär i efterhand vet men :

Madelene palmkvist är one of a kind all over!

Jag tycker det är sjukt underhållande när hon är igång, jag är följare enbart pga all action. Man behöver ju ingen dokusåpa när hon är aktiv i sina "skov".

Omhäktning imorgon tror jag.
Citera
2021-10-29, 10:49
  #323
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forattjagkan
Jag med pinsamt nog. (vad gäller kaoset med Amanda och Ferm skall tilläggas)


Hela det där dramat när hon blev kidnappad av sitt ex, är det något som är sant eller är det nåt påfund av henne för vårdnad eller dylikt?
Känns som att hon är kapabel till det mesta.

Klart d va 😂 va ju ett antal som såg igenom skiten direkt för folk vet va hon är kapabel till tyvärr! Hon fick en order att absolut INTE åka ut till huset för dom vet vad hon ställer till med. Vad gjorde hon? Tro fan han blir förbannad o gapar.. hon filma helt rätt episoder för o lägga ut.. att man som mamma i ett sånt drama står o filmar o uppdaterar sin instagram hoppas jag är ett bevis nog för er alla som ansett hon är en grym mamma 👌🏻
Citera
2021-10-29, 18:25
  #324
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av norna
Jag tycker det är sjukt underhållande när hon är igång, jag är följare enbart pga all action. Man behöver ju ingen dokusåpa när hon är aktiv i sina "skov".

Skov är ett träffande ordval för det är nog faktiskt vad det handlar om här.


Citat:
Omhäktning imorgon tror jag.

Hur har det gått? Sitter hon kvar eller är hon utsläppt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in